Last news in Fakti

13 Януари, 2023 13:04 6 333 16

Подробно за новата Mazda с Ванкелов двигател

  • ванкелов двигател-
  • mazda-
  • mx-30

Моторът е с обем от 830 кубика

Подробно за новата Mazda с Ванкелов двигател - 1

По-рано днес Mazda официално възроди Ванкеловия двигател, макар и това да не се случи под формата под която всички фенове искаха. По време на изложението в Брюксел, японците показаха МХ-30 e-Skyactiv R-EV, която разчита на електричество за своето задвижване, но също така използва споменатия вече двигател, за да допълва своята батерия при нужда.

Двигателят е с обем от 830 кубика и генерира 75 конски сили при 4700 оборота в минута и 116 нютон метра при 4000 оборота в минута. Моторът не е свързан по никакъв начин към колелата, а всъщност предава енергията към генератор, който може да презарежда батерията, за да постигне общ пробег от над 600 километра с едно зареждане.

Над задната ос е монтиран 50-литров резервоар за бензин, а пред него е разположена и малка 17.8кВч батерия, която да задвижва електромотора. Ако разчитате само на нея може да изминете до 85 километра на ток, а зареждане от 11кВ станция ще ви отнеме около 1 час и 40 минути. Същото упражнение, но от 36кВ станция отнема 25 минути за заряд от 20 до 80%.

Ускорението до 100км/ч отнема точно 9.1 секунди, а максималната скорост е ограничена на 140км/ч. С тегло от 1703 килограма, малкият кросоувър не е от най-леките на пазара, но пък и не преминава границата от 2 тона. От Mazda обещават разход от едва 1 литър на 100 километра при комбиниран WLTP цикъл със само 21г/км вредни газове. Цената на базовия модел започва от 35 990 евро в Германия.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 19 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Перничанин

    25 1 Отговор
    Очаквам новият голф с винкелов двигател
  • 2 1111

    29 7 Отговор
    Хаха японците го измислиха :) То е ясно, че нещо трябваше да зарежда батерията, а не контактите - няма зима.. няма паднали батерии... няма да спираш парнтото да не падне жицата... Ако и разхода е 2-3 литра (да не е 1 литър) ще е много по-добре от това да плащаш за зареждачка и да чакаш по 1 час.

    Коментиран от #4

  • 3 Турбодизел

    15 0 Отговор
    ...доста интересно решение, разни индивидуалисти ще се изкефят.
  • 4 Амиии...

    12 0 Отговор

    До коментар #2 от "1111":

    Това се казва хибрид и го има доста отдавна.

    Коментиран от #9

  • 5 Мнение

    4 13 Отговор
    Проблемът на тоя двг е, че е изключително ненадежден!
    Потърсете из мрежата, досегашните примери с такъв двигател, колко издържаха и колко проблеми имаха по време на експлоатацията им!

    В тази връзка и т.нар. двигател на Дюк, също го определяха като голяма работа, но освен гигантска сума за разработването му, друга файда все още не се е намерила от него!!!

    Те затова мюриканците са с толкова голям външен дълг! Уж инвестират в иновации, разработки, а от всички тия харчове, ако поне 1 % имат смисъл, пак ще да е голяма файда!

    Дават се милиони и милиарди за всякакви проучвания, кое от кое по-малоумно!
    От доста време фащ не са фактор в развойната дейност! Добре че са азиатците да им бършат д-тата!

    Коментиран от #10

  • 6 Май че одим пеш...

    4 6 Отговор
    А колко ще струват тези коли на вторичния пазар, като им умре батерията след примерно 8г.? Щото ако струват 20-30х с подмяна на нова батерия...ще е непосилно за много хора да си купят "зелена" кола.
  • 7 От чужбина

    19 0 Отговор
    Ами схемата съвсем не е нова. Принципно същото е на ... дизелните локомотиви. Те нямат съединител защото трябва да е огромен. Имат генератор на ток, а колелата се задвижват от ел.мотори. Принципно при подобна схема добрата страна е, че на ДВГ-то се налага да работи само в тесен диапазон на обороти и натоварване, естествено най-икономичния и най-ефективния диапазон. Така се избягва всякакъв пре-разход на гориво. Освен това се избягва скоростната кутия, която е скъпа част за производство.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Реалист

    5 2 Отговор

    До коментар #4 от "Амиии...":

    НЕ! Това е истинския електромобил. Хибридът има атмосферен агрегат, който иска поддръжка, масло и тн, а "винкеловият" както е известен в Перник, има нищожна нужда от поддръжка

    Коментиран от #14

  • 10 Добърден

    13 1 Отговор

    До коментар #5 от "Мнение":

    Явно не си чел другите статии за тази Мазда.
    Тука двигателя се използва на еднакви обороти и режими без рязко натоварване. По този начин е много надежден и може да изкара повече от буталните.
  • 11 Така ли било?

    5 1 Отговор

    До коментар #8 от "журналистчето":

    А категория м, която се дава за мотори до 50 кубика, за колко литрови двигатели на мотора важи? Само за мотори под 50 000 литра?
  • 12 Никси

    3 0 Отговор

    До коментар #8 от "журналистчето":

    я пак , човека ти го е написал правилно , но ти четеш между редовете , как от 830 м3 ги превърна в 830 000 литра , НЕЗНАЕШ че под едно литров двигател има такива автомобили като Дачия например?,това дето посочи тези параметри да сигурно на някоя совалка или космическа ракета но ще издържи само на литрите а не на кубиците , ти си направо за 11оскара Леонардо Ди Каприо пасти да яде пред тебе или химика Менделеев , да не си отворил някой нов БАН ?!!!.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Приятел

    4 0 Отговор

    До коментар #9 от "Реалист":

    RX -8
    Имал ли си?
    Поддържал ли си?
    Три Каскета Тип ( Ленин-ка)...пълни със Връх до горе КЕШ пара.
    И...при това,
    няма да ти стигнат, за таз Хава!
    Но пък, Кефа си яма Цена!
    ... Вярно, Е стилно, Хубаво, Добро, ама кога е ново Да, и Върви като Ламята Спаска при това!
    Но, пък за нещастие страда от износване и уплътнения - една торба.
  • 15 3в46

    5 0 Отговор
    Мазда започна добре с новия дизайн, но не го развива на добре. Иначе браво на японците като цяло за решенията и избягване на електрическите бо@луци.
  • 16 Нещо гнило

    0 0 Отговор
    Опитвам се да разбера как точно има общ пробег от над 600км с резврвоар от 50л (нека приемем, че "над" = заредена батерия или 85км пробег), в такъв случай разхода трябва да бъде някъде към 8.3л/100км а казват, че ще бъде 1л/100км? Ако наистина може да бъде 1л/100км, то като че ли тогава с 50л трябва да може да измине 5000км с един резервоар, а защо казват 600?