Last news in Fakti

19 Януари, 2023 11:04 35 388 39

Потвърдено: Без повече VW-та с ДВГ

  • volkswagen-
  • двг-
  • електромобил

Volkswagen подготвя два нискобюджетни електрически автомобила

Потвърдено: Без повече VW-та с ДВГ - 1

След 100 дни начело на Volkswagen, главният изпълнителен директор Томас Шефер изложи визията си за марката, като същевременно предостави подробности за предстоящите електрически превозни средства на компанията.

Така стана известно, че Volkswagen със сигурност ще се откаже напълно от автомобилите с двигатели с вътрешно горене не по-късно от 2033 г.: „В същото време ще засилим нашата EV кампания с десет нови модела до 2026 г.

Новият ни базов електрически автомобил ще се предлага в два варианта – субкомпактен и спортен кросоувър. Освен това обмисляме възможността за създаване на компактно SUV на базата на ID.3.”

Това е интересна новина, тъй като досега се смяташе, че Volkswagen разработва един базов електрически автомобил, който се очакваше да носи името ID.2.

Между другото, хечбекът Volkswagen ID.3 принадлежи към европейския C-сегмент, тоест SUV, базирано на ID.3, ще се състезава в същия клас. Може да се предположи, че ID.3 SUV ще бъде малко по-малък от съществуващия ID.4 SUV.

Припомняме, че спортната подмарка Volkswagen R Performance също ще премине към електрическа тяга след 2030 г. Електрическите автомобили ID.4 и ID.5 стават основните кандидати за ролята на бъдещия спортен Volkswagen.

В момента гамата на автомобилния производител включва четири модела с индекс R, един от които (Touareg PHEV) е хибриден.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 37 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Перник

    30 5 Отговор
    Нееееее!

    Коментиран от #8

  • 2 Нормално

    9 18 Отговор
    Нормално
  • 3 гост

    12 17 Отговор
    Екстра. Скоро всичко ще е SUV електричка.
  • 4 Война на ток и бензин

    28 3 Отговор
    Само времето ще покаже дали volkswagen или toyota са на прав път, след като на т-образното кръстовище единия завина ляво а другия надясно и тръгнаха в противоположни посоки.

    Коментиран от #28

  • 5 Загрижен

    18 30 Отговор
    Супер новина, ама ще е двойно по-хубава, когато и бие ием вйе го направят. Най-вече да спрат резервните части за 15, 20 г. каляски, та да се спрат драйверите у нас да се рейсът на премиум пърделниците си 🤣🤣

    Коментиран от #21

  • 6 Ези или Тура

    34 4 Отговор
    След като БМВ обявиха, че ще продължат гамата двигатели с вътрешно горене, ФВ си оставят време за размисъл до 2033г. Това което днес е актуална информация, утре ще бъде остаряла.
  • 7 Селянин

    30 6 Отговор
    Това означава, че автоматично приключват с пазарите в Африка, Азия, Автралия и Южна Америка. Ще продават в западаща Европа и изпадналата в дългова криза Северна Америка.

    Коментиран от #9, #36

  • 8 ТоПерник

    23 4 Отговор

    До коментар #1 от "Перник":

    Перник, ще ги карат поне още 30 години, спокойно :) Там няма да има зона за стари коли в центъра като други провинциални кметове гласуващи недоразумения в големи градове.
  • 9 Дали ще купуват на високи цени?

    18 4 Отговор

    До коментар #7 от "Селянин":

    На път сме да видим ценова война за електромобилите, която ще завърши с ценови паритет на ДВГ (и в крайна сметка известна консолидация/фалити сред производителите, които не могат да се справят)

    До този момент предлагането беше далеч под търсенето. Сега те се изравняват и спадовете на цените ще преобразуват маржовете на печалба от електромобилите в по-високо търсене.

    Ще се получи порочен кръг, тъй като търсенето на електромобили намалява търсенето на ДВГ и ДВГ губи икономия от мащаба.

    Загубата на икономия от мащаба на ДВГ ще означава, че цените на превозните средства на изкопаеми горива ще се повишат, тъй като производителите на стари модели залагат на по-високи маржове, за да компенсират по-ниския обем, докато преминават към електромобили.

    Цените на електромобилите ще продължат да падат 📉, докато цените на ДВГ ще се покачват 📈
  • 10 Последния Софиянец

    9 19 Отговор
    ДВГ се отива и единствените губещи от това ще са чаршафите и колхозниците !

    Коментиран от #26

  • 11 стар механик

    15 5 Отговор
    абе вие ще се задавите от плюене бе, гледате ли си календарите какво показват?

    до тая дата още 1000 статий ще има че няма баш да се откажат и че ще продължат с колите с двг ама вие плюте до дето се задавите
    колите с двг няма да изчезнат никога!

    Коментиран от #13

  • 12 Факт

    10 3 Отговор
    ФВ е една фирма която разчита изцяло на вътрешни продажби между подразделенията си товя не е сериозен производител а нацистка пирамида
  • 13 Преквалифицирай се в електротехник

    10 3 Отговор

    До коментар #11 от "стар механик":

    Ако си младо момче, защото автомобилите с двг няма да изчезнат точно както не са изчезнали и каруците, но ако с това си изкарваш хляба, ще можеш ли да си храниш семейството с ремонт на каруци, въпреки че не са изчезнали?

    Това с преквалификацията всъщност е шега, защото и в електромобилите повечето е механика която се разваля и има нужда от поддръжка. Така че и за механиците няма да останат без работа. Особено пък се с качеството на българските пътища.
  • 14 Перник

    10 1 Отговор
    Ужас, почвам да пълня плевнята на село с TDI та, да си имам доживот.

    Коментиран от #16

  • 15 Трол

    7 1 Отговор
    Тоя Томас Шлифер, няма да директор още дълго.

    Коментиран от #17

  • 16 Няма нужда

    10 1 Отговор

    До коментар #14 от "Перник":

    Последните произведените TDI през 2033 година ще стигнат до българия през 2053 година. Ти до кога смяташ да живееш, оттогава нататък ще имаш още 20-30 години да си ги покараш така че можеш да се ориентираш около 2040 2050 година да пълниш плевнята. Сега е рано.

    Коментиран от #27

  • 17 Антитрол

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Трол":

    Що тъй мислиш?
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Адолф

    22 4 Отговор
    Ти с какво се придвижваш? С тролея? А доматите на село с какво ходиш да поливаш?
    Товарни камиони, комбайни и трактори, кораби и самолети! Те на какво ще са? А тока за всичко това от къде ще дойде?
    В момента се разработват СО2 неутрални ДВГ. За Ел техниците да поясня. СО и СО2 от изгорелите газове се хващат, разлагат до СО, с водород извлечен от Н2О и подходящ катализатор се стига до синтетично гориво, което изгаря в цилиндрите и кръга се затваря. От ауспуха само малко водна пара. От време на време зареждане с вода. Горивото е заредено при производството на автомобила в завода!
    И тук идва големия проблем! Няма да могат да ви продават нито нафта, нито ток! А богатите нямат сметка от това! Сега ви залъгват с екологичността на електромобила. Е да, само дето става екологичен едва след изминати 300 к километри. Отделените при производството на батерии и електроенергия вредни газове стават по-малко от тези на ДВГ едва тогава. И пак проблем! Колко живот има батерията?
    Богатите нямат сметка да сте щастливи и свободни! Щом могат да ви продават за пари тази илюзия, ще го правят!

    Коментиран от #23, #24

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Доста глупости изписа

    3 3 Отговор

    До коментар #22 от "Адолф":

    Ще ми отговориш ли само на един въпрос. Ако земекопната техника, транспорта и преработката на материалите за производство на батерии се захранват с електричество от възобновяема енергия, откъде ще дойде замърсяването?

    Ако след това електромобилите се захранват само с възобновяема енергия откъде ще дойде замърсяването?

    Дори в твоята теория включваш водород от електролиза. Е колко да чистя този водород ако се произвежда с ток от въглища като сега? А за да се премине на възобновяема енергия, светът поне още 50 години трябва да трупа както фотоволтаици и вятърни генератори, така и ултра високоволтови правотокови далекопроводи, които да пренасят енергията на хиляди километри, плюс много ама много батерии за локално балансиране и транспорт.
  • 25 Има

    6 2 Отговор
    ли още наивници да купуват Фолксваген?
  • 26 Отива

    3 1 Отговор

    До коментар #10 от "Последния Софиянец":

    си ама друг път,след стотина години може би но до тогава само дизел и бензин

    Коментиран от #29

  • 27 МЪСК 💵

    2 3 Отговор

    До коментар #16 от "Няма нужда":

    Мхммм, Каменната Ера свърши не защото свършиха камъните. Дизели по плевните ще има, но да снасят кокошките в тях. Понеже в кладенеца има вода, а дизел йок.

  • 28 Селянина с колелото

    4 7 Отговор

    До коментар #4 от "Война на ток и бензин":

    Не знам кой с кого и за какво "воюва". Но лично за мен адреналина само от звука на ДВГ при 14-15000 об/мин не може да се замени с никакво електрическо МПС. Да не говорим ако си върху ДВГ-то какъв адреналин и удоволствие е ... Да кажем например CBR 1000 при 15000 ...
  • 29 Софиянец

    5 8 Отговор

    До коментар #26 от "Отива":

    От 2035 ДВГ е забранен в целия Европейски съюз. Гласува се миналата година в Европарламента. Ако живееш в Малави е друг въпрос. И колко ще струва литъра - трети. Аз ток да си произвеждам и съхранявам мога. Само колата ми е 90 киловатчаса. Ти рафинерия имаш ли. А нефтено находище? Илюзии..

    Коментиран от #30, #37

  • 30 Софианчее

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "Софиянец":

    от къдеси ти бе моето момче, къде дадойдем и да видим 90-киловатовото ти “чудо”????
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Винкело

    4 0 Отговор
    Продължавам да се чудя - това някаква езикова нищета ли е, или дъ цъкнеш да видиш ко става. За нормално мислещ човек заглавието означава край, от утре - без ДВГ. Пък то - след 10 години, евентуално.
  • 35 монкоо

    2 0 Отговор
    Точно се зарадвах, че заглавието е "Без повече VW"...
  • 36 АмерПан

    2 2 Отговор

    До коментар #7 от "Селянин":

    Никой в Северна Америка не кара електрокари. Шепата либерасти в Калифорния не се броят. Тук, в Щатите, сигурно има 0.000001% с Тесла, която запада със всеки изминат ден в дългове, отзоваване на дефектирали бройки и какви ли не други проблеми.
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Анонимен

    0 0 Отговор
    Истината е пе електромобилите дадиха надежда за съществуването на масов индивидуален транспорт. Още в началото на века стана ясно, пе добивите на петрол вече не могат да нарастват, добива на шистов петрол закърпи положението за известно време , но ако електромобилите не намалят световното потребление , автомобилите ще стават все по недостъпни за масовият потребител, особенно в по бедните страни, като в един момент просто ще трябва забранени оо един или друг начин, защото петролът се използва и за много други оонважни за икономиката неща, като добив на полезни изкопаеми, транспорт на стоки, производство на земеделска продукция, туризъм и тнт
  • 39 Българин

    1 0 Отговор
    И без това никога не съм харесвал фолксвагените., хем груби и тъпи , хем скъпи.