Всеки има свое, собствено мнение относно най-добрите автомобили, но всепризнат факт е, че италианците са тези, които правят едни от най-расовите спортни резачки. Най-яркия пример за това е компанията от Маранело, която спря производството на модела Enzo още през 2004 година, но той все още живее в сърцата на феновете. В подкрепа на последното твърдение е и новата разработка на тунинг ателието Edo Competition. Немските специалисти се спират на този модел, като имат дързостта да обърнат особено внимание на силовия тунинг. И резултатът е повече от впечатляващ.
V-образният дванайсетцилиндров двигател, който е с обем шест литра и мощност 660 к.с. е коренно преработен. Мнотирани са нови резпределителни валове, титаниеви фиксатори на клапаните и мотовилки, а цилиндровата глава е силно модифицирана. Освен това електронната програма за управление на двигателя е съвсем нова. След тази сериозна операция мощността нараства до 840 к.с., което е повече дори и от заводското чудовище FXX, разполагащо с 812 кончета под капака. Максималният въртящ момент на Edo Competition Ferrari Enzo също не е за подценяване - 780 Нм, а обемът нараства 300 см3. За да може тази мощност да не отиде на вятъра, тунинг специалистите са поработили и над трансмисията. Роботизираната скоростна кутия F1 е модифицирана и най-вече подсилена, а съединителят и маслената помпа са сменени с нови. В резултат на това смяната на предавките се извършва за 60 милисекунди - постижение по-добро с цели 50 от стандартния модел. По избор на клиента се предлагат две различни аспухни системи, като по-скъпата увеличава мощностт с 20 к.с., а звукът и може да се регулира чрез бутон от мястото на водача.
Всичко това води и до промяна в динамичните показатели на автомобила. Доработеното Ferrari достига до 100 км/ч. за 3.2 секунди, а максималната скорост надхвърля 390 км/ч.
Що се отнася до окачването, новото е дело на небезизвестната компания KW и e сходно с това на автомобилите от сериите FIA GT. Единствено мощните спирачни апарати на Brembo са останали същите.
Промените по екстериора са свързани най-вече с олекотяване на автомобила. Освен тях роля играят и новите литиеви джанти, като в крайна сметка общото тегло е намалено на 1 265 кг - постижение, което е с цели 100 килограма по-малко.
8 Октомври, 2009 15:29 2 129 2
Възраждане
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 purvan
10:13 27.12.2009
2 arko
17:17 02.01.2010