Last news in Fakti

23 Март, 2023 09:36 28 517 132

Защо новите немски коли станаха ненадеждни

  • германски автомобили-
  • надеждност-
  • нови коли
Защо новите немски коли станаха ненадеждни - 1

Германските автомобили са известни със своето качество и издръжливост от десетилетия. През последните години обаче ситуацията се влоши драстично и в различни рейтинги за надеждност германските марки вече не заемат първите места. Журналистите на DW решиха да разберат защо се е случило това.

Германия се счита за родното място на автомобила - там Карл Бенц прави първия в света автомобил. През 70-те и 90-те години на миналия век колите от Германия имаха имиджа на неубиваеми. Такива модели като Mercedes W124 и W140 се превърнаха в символи на надеждност и често издържат повече от милион километра пробег без сериозни неизправности.

След това обаче качеството на немските автомобили започна постепенно да намалява, като при някои марки, това се случи доста рязко. В рейтинга за качество, съставен от агенцията JD Power за 2022 г. BMW заема девето място, Mercedes-Benz - 19-то, Porsche - 24-то, Volkswagen - 29-то и Audi - 30. Лидери са японски и корейски марки.

Защо новите немски коли станаха ненадеждни

Вицепрезидентът на JD Power Джак Долан смята, че намаляването на надеждността се дължи на използването на съвременни технологии - иновациите винаги са трудни за прилагане. Освен това новите технологии направиха немските автомобили по-скъпи и за да се запази цената и да се запазят печалбите, е необходимо да се намалят разходите за разработка и да се използват по-евтини компоненти и по-нискокачествени материали.

В допълнение, модерните масови модели не са предназначени за дългосрочна работа. Берлинският търговец на ретро автомобили Буркхард Щайнс подчертава, че сега автомобилите имат ресурс не повече от 15 години. Преди инженерите поставяха много по-висока граница на експлоатация, просто защото колите не се сменяха толкова често, колкото в наши дни. Ретро колите с подходяща грижа могат да бъдат практически вечни.

Защо новите немски коли станаха ненадеждни

Според бившия директор на BMW Motorsport Марио Тисен, преди половин век инженерите са имали последната дума, а търговците и маркетолозите са имали много по-малко влияние. Ето защо немските автомобили бяха толкова издръжливи, а сега вече не са. Към края на 90-те години на миналия век инженерите губят от търговците.

Именно тогава в стремежа към намаляване на разходите, парите за автомобилно инженерство бяха значително намалени. Освен това имаше изместване на фокуса сред инженерите: членът на борда на директорите на Volkswagen, Томас Улбрих, обяснява, че сега те са започнали да обръщат повече внимание на други аспекти - икономия и цифрови технологии.

Освен това през последните години се появи ново предизвикателство – електрификацията. Бързото въвеждане на нови електрифицирани силови трактове и нетестван достатъчно софтуер също крият риск от проблеми с надеждността. В тази ситуация германските автомобилни производители при равни условия с другите компании вече нямат предимство - всеки трябва да започне от нулата.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 71 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бай Тошо

    79 39 Отговор
    Купете си Москвич.50 годишни и още вървят.

    Коментиран от #55

  • 2 Абе

    76 57 Отговор
    .. още не съм виждал стара КИА, а стари "нови" Мерцедеси и Баварци - бол :)

    Коментиран от #27, #92

  • 3 Ами

    165 13 Отговор
    Защото са произведени с китайски части и сглобени от "инженери" внесени от Меркел и Урсула!
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Ники

    122 14 Отговор
    Чак пък ненадеждни .. едно време технологията беше такава , че колите бяха като танкове , по проста механика , малко електроника здрави и тежки материали .. сега вече има 1000 неща дето могат да се прецакат …

    Коментиран от #42, #93, #104

  • 6 Факт

    34 41 Отговор
    Ще те кога са били префалените в124 и в190 бяха гнилочи о все пак бледнееха пред е30 на което му се откачаха мостовете в следствие на ръжда.

    Коментиран от #86

  • 7 Забелязъл

    110 20 Отговор
    Новите немски коли са ненадеждни защото се правят вече от джейндъри това е цялата истина.

    Коментиран от #111

  • 8 да де

    180 4 Отговор
    Една от причините е, че производителите нямат сметка от вечни автомобили.

    Коментиран от #10

  • 9 Коджа Бангиев

    67 1 Отговор
    Уви ,абсолютно вярна констатация. Един МБ 126 или 123 ; 124 изкарваше по 20 г. и милион километра без особен зор ,сега ако изкара 10 г. и 300 000 км. скачаме до тавана. Последните наистина здрави Мерцедеси бяха Ес класата 140 и Е класата 210 /въпреки ,че вече имаха бая електроника по себе си/ ,след тях - всичко останало е еднодневка. От по новите ,най здрави се оказаха правените в САЩ за техния си пазар /МЛ и ГеЕл / и ... това е.
  • 10 уточнение

    71 0 Отговор

    До коментар #8 от "да де":

    Не е една от причините ,Колега ,ОСНОВНАТА причина е !
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Механик

    86 13 Отговор
    Те па френските, италианските и азиатските, като са едни надеждни, та ум да ти зайде.
    Не търсете надежден автомобил, произведен след 98-ма! И колкото по-нов, толкова по-ненадежден ще е.
    Давам пример: Бус МЕРЦЕДЕС, произведен през 84-та - ОЩЕ ВЪРВИ / МЕРЦЕДЕС СПРИНТЕР, произведен 2018- вече няма двигатели и кутии за тях (втора употреба). Всичките са отдавна е изкупени и монтирани в замяна на оригиналните.
    След 98-ма запада тръгна по пътя на свръх-потребителското общество. Стоките, дори и скъпите, като автомобили, самолети, кораби и пр. всичко се прави с цел да стане негодно за употреба след 3-7 години и да бъде заменено с ново.
    Може да ви звучи конспиративно, но в развойните отдели на производителите, има на щат цели роти от "КРАШ-ИНЖЕНЕРИ". Тяхната работа е да измислят как стоката да се повреди след изтичане на гранцията.
    п.п.
    Точно днес имам такъв прецедент в сервиза (говоря за СПРИНТЕРА). Така, че си правете сметка.

    Коментиран от #94

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Дедо

    96 1 Отговор
    Заради тези ненадеждни коли, всеки трети в България е авто "майстор" и се държат толкова високомерно,все едно са сърдечни хирурзи.

    Коментиран от #78

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Йоско

    66 4 Отговор
    Абсолютно вярно,макар,че съм фен на немското,но качеството им е вече не е същото. Японците,корейци ще доминират.
  • 17 Анонимен

    73 7 Отговор
    Слагат една калпава верига, която се сменя само с вадене на двигателя от коша, автоматично 5 бона назад. Отделно на това и някое модулче, бравичка, дори чистачките и водните помпи вече са с кан комуникация на някои коли. Аз затова карам тойоти, нови от магазина, едната на 450 000, другата на 180 000. Следващата ми ще е нов lexus.
  • 18 Бамби

    55 3 Отговор
    Вече живеем в ерата на еднодневките.
    Колите като телефоните станаха.
    Всяка година нови и нови модели.
    Карат се година-две ,връща се в магазина за нов модел. А на кои ли му пука за 3ят свят имат ли пари за нова кола и колко ще е надеждна. До 2000 година имаше някакво качество,но сега се е занижило всичко,че дори и живота.
  • 19 Как и защо да са надеждни, като

    69 2 Отговор
    Се правят за ненадеждни хора в ненадежден свят! Ако още не сте разбрали, най-големият дефицит днес е надеждата! Никой млад човек не вярва в бъдещето, вече всеки иска да живее ден за ден! Та, затова!
  • 20 БгТопИдиот🇧🇬

    59 5 Отговор
    Защо новите немски коли станаха ненадеждни.


    Защото новите германци не са като туземните немци !
  • 21 Мишел

    42 2 Отговор
    Китай научи всички да произвеждат конкурентоспособна продукция с надеждност, почти достатъчна да изкара гаранцията.😀
  • 22 Японците са казали

    56 16 Отговор
    Нещо което работи не се пипа!
    Немските таратайки се правят от Счетоводители Японските от мозъци!
    Да обслужите или ремонтирате немски, френски търалясник ви трябват набори от 3 куфара с инстроменти.Да направите същото с Тойота, Хонда ви трябва:
    1бр. кръстата отверка
    1бр. ключ 10, 12, 14, 17, 19
    😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁

    Коментиран от #126

  • 23 Коко

    49 6 Отговор
    Собственик на немски автомобил,но последен. Единствените надеждни автомобили останаха Тойота,Хонда и Сузуки,които са със същата платформа на Тойота. Веригите на немските са синджири вече. От двуплексови ги направиха на ланец за врата,че на колелата са по здрави. Следващият автомобил ,възнамерявам да е Лексус,Тойота или Сузуки.

    Коментиран от #25

  • 24 Ами

    56 7 Отговор
    Ми не може да ми пробутваш френска баничарка с кожен салон и да и сложиш пет пъти по-висока цена заради емблемата Мерцедес и до очакваш да те взема на сериозно.

    Коментиран от #95

  • 25 хххх

    17 15 Отговор

    До коментар #23 от "Коко":

    ... Киа, Хюндай, Субару, Ролс Ройс... Има още истински коли, не е съвсем западнала работата.

    Коментиран от #29

  • 26 Пловдив 1912

    77 1 Отговор
    Живота на хората вече не струва нищо , вие за колите се джанкате (справка: Украйна в момента , после ако няма Армагедон , другаде и тн...) Когато менъджерчета , които не знаят дали им се пикае или...когато дилъра е по-важен от инженера , когато Ай ти мушморока е на върха на хранителната верига се случва това , което се случва във всички сфери , не само при колите...обществото е вече свръх консуматорско и дебилно, което от друга страна , пък е лесно за управление от така наречените елити.....обикновените хора по света вече са роби на корпорациите и банките...кой разбрал , разбрал...

    Коментиран от #39, #47

  • 27 Пешо

    38 8 Отговор

    До коментар #2 от "Абе":

    Абе,нали такава е статията,че всичко старо е надеждно. Киа,Хюндай...са от вчера,как да видиш стари автомобили?
    Беше Мерцедес и всички останали,а сега Лексъс-Тойота и всички останали.
    Които разбира при Тойота се спира.

    Коментиран от #43

  • 28 @@@

    56 8 Отговор
    Защото във фабриките не работят Шултц и Шнайдер , а Али и Хасан и мениджмента е завладян от жени , ако са само мъже се води за дискриминация . Аз като беден селенин , нямам нищо против да карам китайски москвич ,нямам комплекси за избиване пред обществото , дори в момента карам китайска кола , която напълно задоволява нуждите ми и поддръжката и е по джоба ми .

    Коментиран от #31, #52, #96

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Бранко

    35 2 Отговор
    Вече сме заобиколени с всичко ненадеждно,такава е политиката на тези на върха на пирамидата. Качествотото на живота,храни,води и т.н,и да свършим с коли и новото строителство. Затова и в Турция,новите сгради се срутиха до земята. Доколкото чета само Тойота ,останаха верни на качеството,но и на тях им смениха директора,което ще рече,че качеството и там ще спадне със сигурност.
  • 31 Хари

    32 2 Отговор

    До коментар #28 от "@@@":

    Изпуснал си да напишеш Хюсеин,Ибрахим и Ахмет.
    Последните качествени автомобили останаха Lexus,Toyota,Honda Suzuki,но докога е друга тема. Който не слуша,че трябва да спадне качеството го гонят,за да дойде шеф да спадне качеството и да се наблегне на Трулей-строенето,което Тойота се опълчи,че няма бъдеще там.

    Коментиран от #33, #41

  • 32 БОЗА

    30 1 Отговор
    В статията си го пише...едните са правени от инженери...а другите от мениджъри...резултатът е налице...и не е носталгия мнението ми... ;-(


    Този коментар изразява личното мнение на автора.То може да не съвпада с позициите на "Факти",като цяло,и на отделни коментиращи в частност,за което БХ(Баклава и Халва)

    Коментиран от #34

  • 33 @@@

    8 1 Отговор

    До коментар #31 от "Хари":

    Прав си
  • 34 Оффф

    18 9 Отговор

    До коментар #32 от "БОЗА":

    Ами купи си Кьонигсег. Той се прави от инженери, ама гледам не ги карат много.

    Коментиран от #36

  • 35 Майсторо

    40 2 Отговор
    Имам БМВ 5 Мотор 3Д 2004г немски маниак.
    Гаража ми е пълен с немски боклуци,но винаги са липсвали японски или е било нещо дребно. Идват предимно смяна на консумативи. И аз възнамерявам след Бавареца да мина на Тойота или Хонда,само здрави да сме.
    Безаварайна да ви е.

    Коментиран от #40

  • 36 БОЗА

    14 5 Отговор

    До коментар #34 от "Оффф":

    Предпочитам Дюзенберг...но винаги се радвам на раздаващи съвети... ;-)


    Този коментар изразява личното мнение на автора.То може да не съвпада с позициите на "Факти",като цяло,и на отделни коментиращи в частност,за което БХ(Баклава и Халва)
  • 37 тук

    9 3 Отговор
    Само специалисти са коментирали
  • 38 така

    19 3 Отговор
    Някой сега разбрал, че са ненадеждни. Ами те са такива от поне 25 години. Даже напоследък малко подобриха качеството- съвсем малко.
    Символ на качество и евтина поддръжка беше МБ124, 5-ци отпреди 40 години. Символ за качество и премиум остана в съзнанието на хора без собствено мислене и критерии. Това използват още. Ама като го остави 3-4-5 пъти на магистралата към работа, друго взима да мисли.
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Другият майстор

    16 0 Отговор

    До коментар #35 от "Майсторо":

    Колкото по-бързо направиш това толкова по-добре за теб.😁😁😁😁😁+1 от мен.
  • 41 Така е

    23 2 Отговор

    До коментар #31 от "Хари":

    И за мен това са марките с високо качество/качества.Лексъс-Тойота,Хонда,Сузуки. Само Хонда надува повечко цените и ще я изключа от класацията.
  • 42 Тоз

    28 2 Отговор

    До коментар #5 от "Ники":

    Това което сте написал се казва клише. Не искам да обиждам. Всички са сложни, но опита и практиката показва, че някои се развалят примерно 2-3 пъти по-малко. Разходите по всеки ремонт е значително по-малък. Ремонтират се по-лесно, пригодени са по-добре за ремонти, не трябва сложна техника ,верификация от електроника, връзки със сървър и подобни сложнотии. Когато предлагат всичко друго еднакво, аз бих избрал по-нечупливите. А те от много време са японските.
  • 43 Абе

    8 14 Отговор

    До коментар #27 от "Пешо":

    .. да ти Кажа Киа произвеждат самостоятелно автомобили от поне 30 години и кусур, та хич не са от "вчера", че да няма стари Киа ако бяха толкова здрави.

    Коментиран от #50, #98

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 отговор на бай Пешо

    26 2 Отговор
    Защото са претрупани с ненадеждна електроника.После, едва ли се сглобяват на 100 % в Германия и с части произведени там.Не на последно място квалификацията на персонала,... и всичко е пари приятели,за печалба
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 БАЙ ДАНЬО

    2 5 Отговор

    До коментар #26 от "Пловдив 1912":

    Ейй, ти така научно го обясни, че два пъти се връщах да прочета заглавието на статията, за леки коли ли беше или за нещо друго
  • 48 Тираджия

    36 4 Отговор
    Когато преди 89г шофирах до Гърция,а ние гледахме западни коли само по картинките на дъвките,там видях,че карат много японски автомобили и предимно Тойота. А грък и евреин да се прицака е трудна работа. 94 г си купих Корола от Германия и още върви и проблеми няма. На 720.000км ,само масълце пие.Немското качество,че и европейското е в музея.

    Коментиран от #64

  • 49 бл.134 в Zап. парк

    18 1 Отговор
    За да си купувате по често ! Зелена сделка
  • 50 Пешо

    12 0 Отговор

    До коментар #43 от "Абе":

    "Вчера" не е в буквалният смисъл на думата. Хюндай-ДЕУ/започнаха преди 30 години да правят по лиценз на Опел и GM.
    ДЕМЕК бяха копи/пейст.
  • 51 Майсторо от Люлин 1

    32 1 Отговор
    Немското качество наистина е в музея.
    При мен в сервиза с АУДИ-та. Скоростните им кутии са правени в Китай по трудово обучение,ама преди 20години.
    Та и китайците са в пъти по качествени от швабите,макар,че и аз съм с швабска кола. Ремонт на ск.кутия 5К лв,смяна верига на швабска кола 3000-5000лв
    Е,карайте швабско. За други части да пиша,нема място и време.
    По всичко личи,че бъдещето е в опънатите очички.

    Коментиран от #53

  • 52 Горан

    12 1 Отговор

    До коментар #28 от "@@@":

    Можеш ли да споделиш,каква китайска кола караш?
    Не е подигравка,просто любопитство.
    Все пак нямаме почти,да не кажа никакви наблюдения на китайски коли.
    Макар,че чета по западни форуми,че са на ниво корейско,че дори стигат по качество и надлежност и японското качество.
    Та ще се радвам да споделиш доколкото можеш.

    Коментиран от #63

  • 53 Майстор от Пловдив 2😁

    21 3 Отговор

    До коментар #51 от "Майсторо от Люлин 1":

    Мълчи,Мълчи тихо без ляб ша устанем бре.Купи си Тойота, Хонда или Сузуки,Митсубиши.Супер идиото устойчеви коли.Имам две Хонди и една Тойота имам приятел с магазин за авточасти и като ме види и започва да хока разкарай ги тез японски таратайки филтър ли да давам за 10лв. или крушка за 5лв. и ми вика като те видя и знам, че нищо няма да искарам.😁😁😁😁😁Казах му ми нали караш Мерцедес ще си правиш оборот😁😁😁Един ден отивам и гледам на мястото на мерцедеса тойота ,а викам ква е таз японска таратайка бре.И се хили само, а викам браво лошото е че го разбра по трудният начин.И сега само ги лъжи хорат, че е скапана тойотата и ми вика а бе тихо.

    Коментиран от #62

  • 54 Тпахназо

    22 1 Отговор
    И аз пея в хора, че японските (или поне повечето от тях) са по-добре проектирани и по-надеждни, но така и не мога да разбера, ще ги заболи ли нещо ако вземат, че сложат по-приятни пластмаси в купетата и най-вече шумоизолация на ширпотребата им. Колко пък ще се ускъпи това Сузуки или Хонда дае, ако му сложат един "мокет" откъм двигателя и под калниците? Почвам да се съмнявам и да вярвам в конспиративната теория, че имат уговорка с европейските производители да не го правят, защото тогава последните наистина ще глътнат сериозно вода.

    Коментиран от #61, #127

  • 55 Българин

    10 12 Отговор

    До коментар #1 от "Бай Тошо":

    Вървят защото от 50 години 45 са стояли в гаража и са навъртяли под 100 000км, които ненадеждните германски коли минават за една година.
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Факт

    29 5 Отговор
    Мерцедес G клас и S класа се карат от комплексирани селяндури.

    Коментиран от #59

  • 58 Карамфилов

    30 5 Отговор
    Бях собственик на Мерцедес W210,брах много ядове,продадох го и си купих Авенсис от България със 100% превъртян километраж на 187К км. Сега е на 391К км. Освен консумативи и гуми,нищо друго не съм пипал,че бушони и лампи не съм сменял. Питам,как да се завърна на немско возило,ако може някой да ме опровергае!!! ONLY MADE IN JAPAN

    Коментиран от #124

  • 59 Кристиян

    15 1 Отговор

    До коментар #57 от "Факт":

    Ама само в България и на други немски уж премиум марки. Комплексирани селяндури с джипове.
  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Митко П

    14 0 Отговор

    До коментар #54 от "Тпахназо":

    И аз същото се питам.
    Даваш над 30-40.000€ за SUV или кола втора употреба,че цените им са над 50К € и вътре шумни. Толкова ли е скъпа тази шумоизолация? А цените хич не са ниски.
    Ако не бяха толкова шумни,отдавна бих минал на нещо японско,защото шумоизолацията струва в България 4-5К лв. А и не зная да ли ще я сглобят правилно и после няма да цъкат пластмасите от счупени щипки да речем.
    Ако се постараят в шумоуизолиранеро,ще им бъда най голям Фен.
  • 62 Майсторо от Люлин 1

    17 4 Отговор

    До коментар #53 от "Майстор от Пловдив 2😁":

    Мале,що съм прост!!!
    Верно,че че умрем гладни!!!
    Хора,сбърках с коментаро да ме прощавате.
    Купувайте немско и с колегата,че ви чекаме,че гладна мечка Уро не игра.
  • 63 @@@

    26 1 Отговор

    До коментар #52 от "Горан":

    Карам грейт уол . Китайски сбирщаин от японски коли реално , двигател на мицибуши купе и шаси на исузо , вътре всичко китай сглабяно в Италия . Може да се сетиш ,какъв мармалад е цялата тази продукция , но учудващо за 8к лв върви има всичко необходимо катк ненужни глезотии и държи на джаскане и гълта по 11л газ на 100 за 1.8 тона 4х4 Пак казвам като беден селянин не мога да имам претенции. Цена качество .

    Коментиран от #73

  • 64 Майстор от Пловдив-2

    5 5 Отговор

    До коментар #48 от "Тираджия":

    Няма МПС което да не пие масълце някой повече други по-малко поради различни дизайни на агрегатите.Другото е, че маслото се изпарява при загряване колкото е по скапано маслото и фалшиво толкова повече се изпарява при загряване и пуши.Не ти знам мотора в какво състояние ти е но можеш да сложиш 10w40 или 15w40 масло Motorex швейцарско Топ качество и няма фалшификат.Това масло го слагам на колите си и на мотора-двутактов не можеш да видиш че пуши мотора.При колата ще усетиш веднага как започва да работи по мазно и тихо и ако си е познаваш ще усетиш минимално подобрение в ускорението и няма да ти хапва толкова от това масло.Маслото е оцветено в син, зелен, червен цвят като по ниската серия не е оцветено.Това се прави с цел да няма фалшификация или подмяна на съдържанието на маслото.Дистрибуторите за българия са от Варна.Хайде и да почерпиш 🥃 Няма да се стискаш я!😁По магазините го няма ще те гледат като тръба като им кажеш моторекс. Ша има ко,каза,ко.Само по мото магазини го има но то е за мотори.И е много ценено от доста моторджии.

    Коментиран от #65

  • 65 @@@

    3 4 Отговор

    До коментар #64 от "Майстор от Пловдив-2":

    Извинявай не разбрах .
    Слагаш на автомобил , масло за 4 тактов мотоциклет ?
  • 66 васИк атанасова

    8 2 Отговор
    бежанците ги правят
    частите се провят дори в българия
    войната прави сурвините скъпи
    чака се
    бавят се
    но нека да имам аз една такава нова ненадеждна немска кола да видим лошо ли е
    лошо е че станаха по 300 000 лева
  • 67 смърфа

    31 6 Отговор
    Пишете - "Тойота" били качествени. Хмм . Фирмата купи няколко "Короли". Направиха по 60-80 хил. км взеха яко да горят масло като - всичките - хайде в сервиза, гаранционни. Отваряне на двигателите - сегментите бяха заминали, цялата партида била нещо кофти , та ги смениха...Няма вече нищо свястно - това е истината.. Не само колите - като започнете от хляба /клисав , недоопечен/ дето ни пробутват разни пекарни и стигнете до новите сгради с едни стаи - като кибритени кутийки и апартаменти по 80 кв. , които реално са 45 кв.м. .Всички лъжат като за световно

    Коментиран от #70

  • 68 Пешо

    16 0 Отговор
    По въпроса за харченето на масло от двигателя - коли разни. Имам две от една и съща марка - различни модели. Едната е бензин , атмосферен , на 24 години, имам я от 14 години - не съм долял нито капка - от смяна до смяна. Но другата ще ме разплаче - също бензин , с турбина, гори си по 1 л. на 2-3000 км. Какво да каже човек. Една и съща марка....Туй-то
  • 69 Петър Петров

    7 0 Отговор
    Не е вярно! Просто другите започнаха да правят по здрави и дизайнерски автомобили!
  • 70 беше

    4 4 Отговор

    До коментар #67 от "смърфа":

    Все пак кажете за кои години Короли става въпрос. Вероятно преди 2012. Тогава имаше проблемни мотори. Напоследък няма информация за подобни дефекти.
  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 ЯКО БОЙ

    12 11 Отговор
    НЕМСКИТЕ КОШОВЕ ВИНАГИ СА БИЛИ КОШОВЕ ХАХАХА, ЦЯЛ ЖИВОТ ВСИЧКО ИМ СЕ ЧУПИ, ПАДАТ СТЪКЛАТА, СПИРАТ МАШИНКИ, РАЗГЛОБЯВАТ СЕ ИНТЕРИОРИ, ТОВА НЕ РАБОТИ ОНОВА НЕ РАБОТИ - СМЯХ ХАХАХА.

    НЕМСКИ КОШОВЕ, СКРАП, НЕДОДЯЛАНИ ДЪРВЕНИ ТАЛИГИ АХАХАХАХ

    Коментиран от #74, #84

  • 73 Горан

    11 2 Отговор

    До коментар #63 от "@@@":

    Isuzu е много яка марка,дори папата се вози в ISUZU
    За останалото не зная,но добре,че осведоми.
    Да си я караш без произшествия до 1 милион км.
  • 74 Бени

    14 12 Отговор

    До коментар #72 от "ЯКО БОЙ":

    Първо пиши какво караш?
    Като няма пари за хубава кола и карате шкодички,дачии.... и започвате да хейтите.
    Аз съм собственик на Mercedes W213 година 2017
    На 276К км и нямам никакви проблеми.
    Нищо не е пипано по нея,освен консумативи.
    Дори и на скапаните ни пътища,окачването си е оригинално. Как може да нямате дадено нещо и да пишете без обективна и реална представа!?!?

    Коментиран от #100, #108

  • 75 Траян

    17 0 Отговор
    Работя в Норвегия. Защо да правят качествени коли,като в държавите от 1ят свят ги карат до изтичане на гаранцията (лекарството против главоболия),после я връщат и взимат нова и т.н.
    Общо взето не ги интересува толкова марката,колкото гаранцията.
    На кой му пука за страните от 2ри и 3ят свят!!!
    Техният интерес е да се купува и да върви икономиката. А после ,че ние си трошим главите по сервизите е дълга тема за коментиране.
    Дано съм бил полезен.

    Коментиран от #128

  • 76 шайзер

    11 4 Отговор
    немците просто са едни тъпи вдетенени работохолици и толкова си могат,впрочем при немските коли не само качеството проблем,но и цената като себестойност и поддръжка
  • 77 Чак сега ли стоплихте!

    8 5 Отговор
    Немските нужи са просто надценени в пъти, некачествена стока!
  • 78 Тинтири -минтири

    5 6 Отговор

    До коментар #14 от "Дедо":

    Заслужават да се държат високомерно.Да стоиш и зиме,и в пек под някоя кола и някой всезнайко на стол да взема повече от тях..Станете и Вие автотехник,ама предпочитате службица някъде.

    Коментиран от #129

  • 79 Константин.

    7 2 Отговор
    Само исках да допълня за Киа , не знам как е в Европа , но в Северна Америка всички модели с 4 цилиндрови двигатели произведени след 2011 имат доживотна гаранция за двигателите поради фабричен дефект при производството, това не влияе продажбите защото Киа обезщетява собствениците с оборотна кола, ако автомобила стой за ремонт по-дълго правят месечната вноска по заема и ако годишният данък изтече докато колата е в сервиза те поемат това плащане също.

    Коментиран от #83, #88, #89, #116

  • 80 ще стават още по ненадежни

    8 1 Отговор
    Ще са още по ненадежни иначе няма да устоят ценово. Особено сега с пълна сила важи когато евтините руски енергоносители спират а новите са скъпи и неконкурентноспособни.

    Коментиран от #97

  • 81 Иванов

    0 5 Отговор
    А, бе хора, толкова ли не вдявате, че колата е като човека. Например - двама братя еднакво отглеждани,еднакво полагани грижи за тях, но единият се разболява от тежка болест и умира още млад , а другият доживява до дълбока старост. Нима не знаете за такива случаи.Хайде да помислим заедно.

    Коментиран от #101

  • 82 КАДИРОВ ЩЕ ДОКОПА ЗЕЛЕНСКИ

    3 6 Отговор
    Крем Аврора
    разработен от БАН
    Крем Аврора от БАН
    възстановява клетките на
    кожата, стимулирайки
    автофагията
    Нова Светлина
  • 83 Кафала

    8 4 Отговор

    До коментар #79 от "Константин.":

    Аз не знам за другите,ама ги пишеш едни,че си майстор на късият разказ :-) и Йордан Йовков може да ти завиди :-D
    Още не е измислена и едва ли ще се измисли двигател с вечна гаранция,доживотна или каквото се сетиш. Дори простО киро не говори такива глупости.
    Взимай медикаментите и гледай Сървайвър :-D
  • 84 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 85 паси предателя

    12 5 Отговор
    Според мен класацията е много добра тъй като Немските коли не само са ненадеждни но и скъпо поддържане ( имал съм Немски коли сега вече никога не бих купил- лично мнение) от 2005 година беше въведено емисионни норми валидни за новите произведени коли като ---- СО2 180 гр/км без значение колко кс е колата или колко тежи. Тъй като целият горивен процес е по електронен път се контролира - от количеството въздух , гориво и емисиите на изгорелите газове всеки момент се анализира тъй като тези параметри всеки момент се променят според положение на педала на газта. Цялата информация идва от датчиците , сензорите , протовете и т.н трагедията е там ,че Немската електроника е много назад от Японската, Американската , Корейската.,Француз ската даже Китайските и Италианските са много по напред . Современнаta кола това е?---- Електроника а Немската е трагедия вечно светещи лампи или диоди показващи неизправност на двигателя .
  • 86 Яко шамари

    6 2 Отговор

    До коментар #6 от "Факт":

    Баща ти е трябвало да те изсипе на някой шипков храст.
    От теб файда нема да знаеш!
  • 87 Най-здравите ...

    18 2 Отговор
    ..стари Южно-Корейски машини са -,,Деу-Есперо" и малкото- ,,Деу-Тико"...!Тикото ,бяха първите таксита и навъртаха 1 000 000 км.,без ремонт на двигателя,при зверска експлоатация...!И горяха мижавите ..4 на 100...!За Есперото,същото мога да кажа!Имахме служебна такава...-железрн автомобил...!

    Коментиран от #99, #130

  • 88 Тото

    9 0 Отговор

    До коментар #79 от "Константин.":

    Абе пич,какви ги пишеш бре?
    Вечна гаранция,ти нормален ли си?
    Кажи ми нещо вечно на този свят,освен Господ!!!
    На извънземните им се развалят летящите чинии,че падат,ти ми говориш за някакви си корейски двигатели,че били вечни.

    Коментиран от #109, #110

  • 89 Още в 8клас по физика се учи...

    9 0 Отговор

    До коментар #79 от "Константин.":

    ...,че ,,Вечен двигател"(,,Perpetuum Mobile") - НЯМА...И НЯМА КАК ДА ИМА...!
    Защото физичните закони са неумолими...!Триене,износване...,умора на метала и т.н...,с течение на времето унищожават и най-здравите двигател...!

    Коментиран от #122

  • 90 Иво

    11 3 Отговор
    Собственик на MERCEDES W213 на 281К км. Казаха ми,че се сменя веригата на максимум 200К км. Все още нямам проблеми с веригата. Всичко си е оригинално,както е писал също колегата по надолу. Да скъпо е обслужването,но лукса при Мерцедес,БМВ,АУДИ... няма нищо общо с Тойота,Сузуки и Хонда.А да не споменавам,че в кабината има шум,че все едно се возиш във вертолет.Каквото плащаш,това и купуваш. От почти 20 год карам Мерцедеси,защото съм предоволен. Всеки си има вкус и предпочитания и свободна воля да купува каквото иска.

    Коментиран от #103

  • 91 Банди

    13 3 Отговор
    Прочетох всички коментари и се реших и аз да пиша. Студент съм в Щутгарт и същевременно работя като таксиджия от почти 4 години. Дадоха ми да карам Mercedes W213 wagon взех я на 140К км. Сега е на почти 340К км Освен консумативи ,смениха през есента термостата и веригата на 280К км. Това беше за качеството. Един 19 годишен ашлак ме удари отзад на един светофар и за седмица карах Тойота РАВ 4/2019г /5 поколение.КОМФОРТ нулев. Работя по 8-12ч и в РАВката ме болеше тялото. Тази седмица с Тойота-та ми изглеждаше година. В Мерцедеса,никога не съм се схващал и да ме е боляло тялото. За персонална кола да отида примерно на работа за 10-20-30км става,но да си в нея и да шофираш 8-12 часа,не бих искал да шофирам.За поддръжка може и да е по скъпа Мерцедеса от Тойота,но аз не плащам за поддържа. Интересува ме единствено комфорта и кефа от шофиране. РАЗХОД Мерцедеса харчи 4,6-6,5 с 9ск кутия. РАВката ми харчеше от 5-7/100км,но беше декември и студено.
  • 92 авто фен

    11 5 Отговор

    До коментар #2 от "Абе":

    KIA и Hyundai вече има и на по 2 млн. километра таксита. Ти кон с капаци ли си? И то с оригинални агрегати, докато Фолксваген Кади масово чупеха скоростни кутии и масово имаха проблеми с метановите уредби,които са заводски,както и други електрически дефекти.
  • 93 ала бала

    5 1 Отговор

    До коментар #5 от "Ники":

    И защо японските са здрави,като правят усложнени хибриди,а германските са трошки,като повечето са обикновени дизели.
  • 94 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 95 Смешно

    11 0 Отговор

    До коментар #24 от "Ами":

    Ама то май френската баничарка им е от най-здравите модели на Мерцедес с най-малко дефекти.
  • 96 Справка

    6 0 Отговор

    До коментар #28 от "@@@":

    При немските не е проблема в сглобката от фабриката,а в частта,която е разработвана и правена от немските инженери.
  • 97 Тоз

    4 7 Отговор

    До коментар #80 от "ще стават още по ненадежни":

    Какви скъпи енергоизточници. Цените паднаха като преди 2 години. И не замръзнахме. Стига с тая Рассия.
  • 98 Справка

    7 0 Отговор

    До коментар #43 от "Абе":

    Кой ти внасяше КИА преди 15 или 20 години,камо ли 30г,за да има много стари. То важни са километрите ,а не на колко години е. Таксита КИА на по 1 млн.километра колкото искаш - това е истинския тест,ащото и да е на 30 години колата и на 200 000км. какво от това,по-малко е карана от КИА на 1 млн.
  • 99 така

    11 0 Отговор

    До коментар #87 от "Най-здравите ...":

    Тико в града гореше 7-8 при икономично каране. Извънградско 4. Иначе другото е вярно. Но и тогава се въртеше тази лъжа за разхода. Карах го 100х км лична кола.
  • 100 Пич

    2 2 Отговор

    До коментар #74 от "Бени":

    Е то пък оставяше да си сменил нещо за тия километри. Аз карам Тойота Корола на 300 000км. с оригинално окачване и с един сменен термостат. Опита се да се похвалиш ли не разбрах.
  • 101 ала бала

    2 0 Отговор

    До коментар #81 от "Иванов":

    Умилително е как си останал толкова елементарен с детско мислене. Ти книга някога отварял ли си?
  • 102 Така е

    12 5 Отговор
    Преди 2 години сравнявах личната Корола с МБ Ц-клас-перфектно състояние. Еднакви 4 годишни.Освен по-силния дизел при МБ нищо по-комфортно не видях. Напротив по-тясно, неудобна позиция, по-шумен и значително по-друсащ. МБ беше най-високото изпълнение, авнт...не знам какво. Королата беше базова. Много по-приятен автомобил се оказа Королата и с по-добро пътно поведение. Аз бях много изненадан. Но хората робуват на 100годишни легенди за псевдопремиум.
  • 103 Пич

    8 7 Отговор

    До коментар #90 от "Иво":

    С тия смешни мерцедесчета на по 250 000км. сте ми най-смешни. Ама какво са тия километри, ти хвалиш ли се. Всяка КИА прави 1 млн. километра с оригинални агрегати и струва 3 пъти по-малко като нова от Мерцедес. Ама лукс,като искаш лукс купи си Лексус или Genesis> Супер луксозни са и са по-здрави от мерцедес.

    Коментиран от #107

  • 104 Пловдив

    6 0 Отговор

    До коментар #5 от "Ники":

    Нещата, които можеха да се прецакат, са еднакви като количество. Разликата е, че тогава колата продължаваше да се движи, сега спира.
  • 105 йхнкхйких

    4 4 Отговор
    От години карам само руски коли !
  • 106 Р2Д2

    10 3 Отговор
    Спокойно скоро швабите ще могат да правят само баници от скакалци и еднополова любов.
  • 107 Ила

    6 1 Отговор

    До коментар #103 от "Пич":

    бе пичаго, да ти покажа оригинална И30-ка що за варел и лагерна количка е на оригинални 140 хил км купувана нова от БГ и карана от възрастен човек….
    Синхронизатори на 3-та няма от 100 хил км….ходова част хлопа като за световно….под уплътненията на рамките на вратите е тръгнала ръжда….
    “Страшни” са….с 1.4-1.6 бензиновите мотори стават само за местене в града….комфорт и живец = 0…..

    Коментиран от #115

  • 108 Ибрее Бен

    6 4 Отговор

    До коментар #74 от "Бени":

    тариката….с кои Шкодички сравняваш, г-н водител на Премиум!???
    Качи се в добре оборудвана нова Октавия 4 или Супърб и пак пиши…..
    Пишман тарикати….
  • 109 Константин

    2 1 Отговор

    До коментар #88 от "Тото":

    Разбирам недоверието , може да се провери кампании PI1803, SC2002, P1326 ,неограничен пробег или възраст на автомобила, предполагах , че не сте наясно , но не е нужно да се използват обиди.4854
  • 110 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 111 Мдаа

    3 4 Отговор

    До коментар #7 от "Забелязъл":

    Произвеждат се в Русия

    Коментиран от #123

  • 112 Аууу

    6 3 Отговор
    Тия японски коли правят сепуко на пътя без причина и те не са надежни тойота раф умира на пътя сякаш никока не е вървял скъпи чаркалъци. Немските коли може и да не са надежни но се поправят по лесно .
  • 113 Амии

    13 0 Отговор
    Като притежател бивш и настоящ на няколко модела голф и тигуан мога да кажа обобщаващо - по новите се скапват все по често и ремонта им е много по скъп от очакваното.
  • 114 Брей

    10 0 Отговор
    колко хейт!? Чудя се, щом немските автомобили са толкова ненадежни, то немските таксьори трябва да са много глупави да карат Мерцедес и Фолксваген масово. Тук таме се вижда някоя японка карана за такси, а корейка още не съм виждал. Дали немските таксиметрови шофьори са в бизнеса за удоволствие? Просто ей така - да дават спечеленото за да ремонтират автомобилите си!?
  • 115 Мдаа потвърждавам

    8 0 Отговор

    До коментар #107 от "Ила":

    Исках да взема нещо надеждно и практично за 4-членно семейство и се спрях на И30 първа генерация, 2011 г., 1.6 бензин, без турбота и щуротии. Викам си 126 коня ще е ОК. Тази кола има най-отвратителната возия на света - твърдо вози, а не е спортна кола. До 100-110 км в час бива, след това в купето става много шумно, със 140 не може да си чуеш мислите вътре, все едно са забравили тотално за изолацията на шума от двигателя. Ускорение - трагедия (но аз идвам от турбо дизел 5так). В същото време си харчи 10-11 в града и 7-7.5 извън, което според мен е зле. Относно пословичната има здравина, остави ни на връщане от Гърция на пътя... Заминала бензинова помпа, по принцип може да се случи на всяка кола, но мен остави ли ме кола на пътя е Чао.... Имах надежди за Хюндай, но съм разочарован.
  • 116 Йоско

    6 0 Отговор

    До коментар #79 от "Константин.":

    В северна Америка чакат по една година да си купят Тойота.
    Ако беше така,щяха да чакат по я година да си купят Киа.
    Помисли малко преди да пишеш!

    Коментиран от #120

  • 117 Тоз

    4 1 Отговор
    Няма такова положение-азиатски коли. Има прохождаща корейска автопромишленост в ранна детска възраст с много проблеми, замаскирани с лъскави опаковки. Има много зряла, винаги иновативна японска автопром. Много за различни и не трябва да се бъркат. За китайска дума да не става още.
  • 118 сърпи чук

    2 0 Отговор
    Щом кола с претенций за "премиум" почне да се продава с пластмасова емблема, и допълнителни ауспуси само за декорация, резултата е ясен.
  • 119 Див Селянин

    3 0 Отговор
    Ами, ко да кажа, хората гледат да изкарват пари не ги интересува дали ти се ....
    Замислете се че от 1999та назад относно БМВ да кажем даден модел примерно е30, е36, е34, е39 и тн..
    Масово моделите им вървят в производство по 10 години..
    Днешните нови БМВ та какви са, всяка година или през година нов модел, от кенеф по голям кенеф..
    Всичко се променя но в повечето случаи, към по лошо, (например колите от качествени стават НЕ качествени, преди години живота е бил по бавен и спокоен с по малко развита медицина но и с по малко болести, голям процент от хората като млади са здрави като остареят се разболяват) същото е с колите.. всичко е преходно
    Но един ден след време ще бъда прав, (кенефите) за които говорих по горе ще бъдат надеждните коли в бъдещето, щото след 10 години новите и актуални за тогава, ще са още по големи боклуци от днешните прекрасни МПС та...
  • 120 Константин

    2 1 Отговор

    До коментар #116 от "Йоско":

    Йоско вече съжалявам , че се включих в дискусията аз работя за Киа от 2010 година , Chuck Olson Kia Seattle , може да провериш на страницата, подменяме около 20 двигателя на месец, коли които са на много мили например 160к имало е и с повече , провери на страницата в директорията meet our staff.

    Коментиран от #121

  • 121 Константин

    2 1 Отговор

    До коментар #120 от "Константин":

    Да добавя , че ние чакахме 8 месеца за колата на съпругата ми Kia Telluride.
  • 122 Константин

    2 0 Отговор

    До коментар #89 от "Още в 8клас по физика се учи...":

    Не твърдя това , те признаха , че двигателите са дефектни и направиха гаранцията с неограничени мили или години .
  • 123 пояснение

    2 0 Отговор

    До коментар #111 от "Мдаа":

    Ако руснаците бяха проектирали ангренажните вериги на БМВ , и Мерцедес . То щяха да направят веригите двойни , тройни , и поне два пръста широки , с доживотна гаранция , както на Москвича , или Ладата. Не както сегашните , като на велосипед. Слабата верига лесно се разтяга , буталото започва да удря по клапана , от друга страна се наранява и слабият колянов вал . Ако преди това веригата не се скъса , и събере всичко на куп , задира коляновият вал . Както караш на пътя и мотора изгасва . Пробваш да стартираш , запалва и изгасва. Звъниш на майстора , казваш му проблема , и какъв е модела , и двигателя . И той те съветва още на пътя да си търсиш нов двигател втора употреба , без дори да го е погледнал , просто знае какво се е случило . И след 30 000 лева ремонти за една година Мерцедеса ще бъде сменен за Хонда с 4 години по-нова. Защото руснаците не проектират и изработват веригите на тези автомобили( дараци) , само може да ги сглобяват -евентуално.
  • 124 Антон

    1 0 Отговор

    До коментар #58 от "Карамфилов":

    Авенсис II или III?
  • 125 Ами така е

    1 0 Отговор
    след като windows-a и андроида управляват автомобилите какво друго да се очаква.
  • 126 Веро

    0 1 Отговор

    До коментар #22 от "Японците са казали":

    Като собственик само на Тойоти за последните 24 години мога напълно да потвърдя думите ти. С малката забележка, че на мен ми трябват отверка и само два вида ключове - 10 и 14.
  • 127 ДелКар

    2 0 Отговор

    До коментар #54 от "Тпахназо":

    Правилно разсъждаваш. Уловката е, че за различните пазари автомобилите (и всичко друго) се произвеждат по различен начин. Имам два японски седана вкарани от САЩ за да ги карам, когато съм в БГ. Като сменям масло механиците гледат окачването и се чудят защо лек автомобил има окачване на SUV. По пода, вратите, багажника, калниците, покрива и двигателния отсек има шумоизолиращи и антивибрационни материали по 3см дебелина.
  • 128 дерек

    1 0 Отговор

    До коментар #75 от "Траян":

    Защото покупката на автомобил не е като покупката на тостер - да изкара до гаранцията, после в коша. Поне хората като мен така мислят.
  • 129 Васко

    2 0 Отговор

    До коментар #78 от "Тинтири -минтири":

    Ами, механиците да станат хирурзи или инвестиционни банкери и няма да лежат лете и зиме под колите омазани в масло.

    Коментиран от #131

  • 130 ама друг път

    0 1 Отговор

    До коментар #87 от "Най-здравите ...":

    Едното е Опел , а другото Сузуки !
  • 131 Буха ха

    0 0 Отговор

    До коментар #129 от "Васко":

    Тарикатите не са омазани с масло а цъкат на компа, диагностика, чипосване, изтриване на грешки и пр.
  • 132 емил

    1 0 Отговор
    Едно от най големите проблеми на немските коли ,че никога немците не са били добре в електрониката имам предвид спрямо -----Американците, Японците, Французите ,Холандците Корейците сега вече и Китайците .Новите коли са пълни с електрони компоненти Hardware и Sowtware тъй като целият горивен процес се контролира от ECU. Особено след въвеждане на Европейските норми като СО2 от 2005 Еuro-4 от 2009 Euro-5 повече от 3 години и около 2.500 softwar и инжинери работиха да създадат OS system за своите коли както VW така и BMW и Mercedes изхарчиха милиони и така не можаха да създадат собствена програма. Така,че не само електроните компоненти но и програмата е проблемна тъй като обикновено се създава в Индия като цената е много добра.Клиентите не оценяват Програмата а външният дизайн на колата така,че програмата е без значение . И когато купите немска кола и да не ви свети постоянно някоя лaмпичка - диод- считайте себе си за щастливец имах три Немски коли от новите вечно светещи диоди ходене и висене по сервизите губене на време и пари. Сега даже и Господ да слезе отгоре( ако го има ) пак не бих купил Немска кола.