Last news in Fakti

19 Април, 2023 13:40 5 867 6

Ясна е марката, която ще пусне първите електромобили с натриево-йонни батерии

  • catl-
  • chery-
  • натриево-йонни батерии

Иновацията на CATL най-после ще бъде интегрирана в серийни модели

Ясна е марката, която ще пусне първите електромобили с натриево-йонни батерии - 1

Китайската компания Chery ще бъде първият автомобилен производител, който ще използва натриево-йонните батерии на CATL. Производителят на батерията обяви официално това, но все още не се знае точно кога и на кой модел ще се монтира батерията CATL Na-Ion.

CATL представи първото поколение на своята натриево-йонна батерия през юли 2021 г. и обяви, че ще създаде верига за доставки за новата технология до 2023 г. Ако се спазват сроковете, то новият модел трябва да се появи още тази година.

Наскоро в Китай възникна своеобразна надпревара кой първи ще използва натриево-йонни клетки в масовите електрически превозни средства. През февруари сравнително неизвестният производител на батерии Hina Battery представи три вида натриево-йонни батерии и обяви партньорство с автомобилната компания JAC.

Вече е създаден тестов автомобил, базиран на Sehol EX10 (Sehol е съвместно предприятие между JAC и Volkswagen Anhui). След това през март Farasis Energy обяви, че ще достави Na-Ion клетки на JMEV.

Все още не е известно какви технически данни ще получат серийните натриево-йонни батерии, които CATL ще достави на Chery. През 2021 г. CATL заявиха, че клетките са с енергийна плътност от 160 Wh/kg, като същевременно обеща увеличение до 200 Wh/kg за следващото поколение.

Това означава, че клетките с натриеви йони ще бъдат почти сравними с LFP клетките. На събитие през ноември 2022 година представител на CATL обеща батерии за електрически превозни средства с пробег до 400 километра.

Освен това CATL вече е обсъждал хибридни батерийни пакети, направени от литиево-йонни клетки и натриево-йонни клетки в миналото. Това е идея, имаща за цел да допълни предимствата на двете технологии - по-високата енергийна плътност на литиево-йонните клетки и предимствата на цената, доставката на суровини, бързото зареждане и нискотемпературната производителност на Na-йонните клетки.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ПЗНХМпмб

    10 4 Отговор
    Е, тоя сичкия литий (и кобалт) дето го копат, кво ша го правят сега? Сега Електрика ще дойде и ще каже, че и тая работа няма да стане, щото не част от великата вертикална интеграция на Тесла.

    Коментиран от #2

  • 2 гост

    7 3 Отговор

    До коментар #1 от "ПЗНХМпмб":

    Кобалта още преди 3-4 години всички големи производители го сведоха почти до нула , а лития си има достатъчно приложение във по-луксозните класове електромобили ! Тук говорим за батериите за най-бюджетните модели , съответно най-масовите където цената е по-важна от голям пробег ! Все пак в момента световното производство на електромобили е 6-7 милиона годишно , а трябва да се увеличи почти десет пъти до 60-70 милиона само след 6-7 години !

    Коментиран от #4

  • 3 ДрайвингПлежър

    11 5 Отговор
    Съвсем скоро големия пробег ще стане важен, защото зареждането ще е все по-трудно поради липса на достатъчно зарядни. Ако в момента ДВГ е обвиняван, че пречи на ЕЛ да зарежда в скоро време ще настане канибализъм и ЕЛ ще пречи на ЕЛ - и тогава ще искаш големия пробег на луксозните щото малкия няма да ти върши работа.
    Парадокса е там, че ЕЛ ще се продава предимно в големите градове, където притежанието на паркомясто е по-скоро изключение. Една София има около 1.2 милиона автомобила - успех с изграждането на зарядни за всяко от тях щото при масово навлизане ЕЛ ще заема паркомястото без да зарежда.

    Цялата концепция на ел.таралясниците е изначално сбъркана!
    Да не говорим, че за 400 км пробег на хартия си е пак половин тон батерия...

    Коментиран от #5

  • 4 МВхвнпвл

    6 2 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Значи, викаш Модел 2 на Тесла няма да е бюджетен, щото ще е с литиева батерия? Електро-гъзарите ще минете от турбо дизел на литий, а нас пропан-бутанците ще ни пратите да караме батерии с готварска сол. Ще ме уморите от смях.

    Коментиран от #6

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 гост

    1 2 Отговор

    До коментар #4 от "МВхвнпвл":

    Модел 2 се очаква на цена 25 000 долара , докато масовите модели в Китай гонят цени от 15 до 20 000 най-много !! Фолксваген също обявиха модел под 20 000 и то за Европа ! Така че в бюджетния клас също си има различни цени ! Съвсем скоро ще има и градски минита дори под 15 000 !! Именно за такива говорим за натриеви батерии ! А никой не е казал , че и Тесла няма да ги внедри , ако са достатъчно добри , това е въпрос на месеци , ако се вземе такова решение .