Вярвате или не, Volkswagen Passat B4 чества своята 30-та годишнина през 2023-та година. През втората половина на 1993-та Volkswagen избира автомобилното изложение във Франкфурт, където показва изцяло новия за това време Passat, който получава вътрешнозаводския индекс B4. Колата, подобно на своя предшественик се предлага като практично комби и седан, нещо което феновете на модела изгубиха при B8 поколението и няма да видят изобщо при новия B9.
Въпреки, че моделът е рекламиран от Volkswagen като изцяло нов, мнозина всъщност смятат, че това е по-скоро фейслифт на предходното поколение B3. По онова време, дизайнерският език на VW се сменя и визията B3 вече не се вписва във вижданията на шефовете на Volkswagen. Именно тогава те дават зелена светлина за разработката на последващ модел.
Дизайнерите се захващат за работа и оформят новото лице на Passat. Той получава класическа радиаторна решетка, която липсва при предходния модел. Задната част също е преработена с по-големи задни светлини и липсващ черен пластмасов капак. Колата става по-модерна, а грубите форми на предходния модел се превръщат в малко по-плавни линии, макар и все още с ясно изразени черти и ръбове.
Новият Passat носи и по-добра защита за пътниците, като Passat получава въздушни възглавници за водача и пътника до него, по-здраво купе, което е по-устойчиво на удар, както и ABS, който вече е стандартен.
По отношение на задвижването, Passat B4 се предлага с 1.8-литров бензинов двигател със 75 или 90 конски сили, 2.0-литров бензинов двигател със 115 конски сили, както и 2.0-литров 16V двигател със 150 конски сили. Рядък, но и желан модел е VR6, който комбинира 2.9-литров двигател със 184 конски сили и 4х4 при комбито и 2.8-литров със 174 конски сили при седана. Най-мощната модификация може да се похвали с максимална скорост от 235км/ч. Passat предлага механична трансмисия с пет предавки или автоматична с 4 предавки.
Дизелът е добре познатият 1.9-литров двигател със 75 конски сили, който печели славата си на изключително здрав. На по-късен етап се появяват и версии с 90 и 110 конски сили, които освен здравина, предлагат висок въртящ момент и икономия на гориво. През 1996 г. Passat B4 подобрява световния рекорд за най-дълго разстояние, изминато с един резервоар гориво. Екип от германски инженери изминава повече от 1500 километра без зареждане с гориво, като подобрява предишния рекорд с повече от сто километра. Passat B4 не остава на пазара изключително дълго време, като се предлага до 1997 година, макар година по-рано B5 да се появява на пазара.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Име
Коментиран от #3
09:18 30.08.2023
2 скопара
Коментиран от #6
09:26 30.08.2023
3 Джон
До коментар #1 от "Име":
По- голяма мъка е да се четат неграмотните писания на стомашни вещества като трб.09:32 30.08.2023
4 Много добър за времето си
09:39 30.08.2023
5 Луд
10:03 30.08.2023
6 Гост
До коментар #2 от "скопара":
Комбитата още ги карат някои майстори за да мъкнат инструменти и строителни материали - плочки, ламинат, торби цимент. Това има повече полезен обем от по-новите комбита със схлюпен таван и малки прозорци.10:39 30.08.2023
7 1234
Коментиран от #13
19:42 30.08.2023
8 пояснение
21:35 30.08.2023
9 някой
21:47 30.08.2023
10 0000
Коментиран от #11
23:03 30.08.2023
11 Абе дебил
До коментар #10 от "0000":
Като си толкова много отворен защо не измислиш по-добър, издържлив и практичен автомобил от него, който да е модерен за времето си(90-те) и да е по-добър във всичко от най-скорошният модел, който обикаля все още с камуфлаж из завода, защото не е излязъл официално понеже премиерата му е на 31.08.2023, но нямаш право да използваш пластмаса за нито една част от екстериора,а само стомана и кожа за интериораКоментиран от #12
05:29 31.08.2023
12 Евала брат
До коментар #11 от "Абе дебил":
Интересен начин да му кажеш че колкото и да е стара, тази барака струва повече от живота му05:31 31.08.2023
13 Никси
До коментар #7 от "1234":
по здравия пасат беше предния модел Б3, чук без дръшка , тройката е по комфортна и на дизайн е по добре докарана но не толко здрава като предишната Пасат2-ка , защото тройката по гниеше купето като на Голф 3 , Голф 2 и Пасат 2 бяха една идея по здрави от към купе и двигатели , особено 1,8 и2,0 инж. и 1,9 дизел 110к.с .!!!.Коментиран от #14
12:32 31.08.2023
14 Мммм
До коментар #13 от "Никси":
Да те питам 2 въпроса: 1. Кои са по здрави Голф 1 и Пасат 1 или Голф 2 и Пасат 2; 2. Какво мислиш за ФВ СантанаКоментиран от #15, #16
16:25 31.08.2023
15 Никси
До коментар #14 от "Мммм":
Голф 2 и Пасат2 !!!.16:38 31.08.2023
16 Никси
До коментар #14 от "Мммм":
Сантаната си е чист Пасат 1, ими прилича на рухващия нов дом !!!.Коментиран от #17, #34
16:46 31.08.2023
17 Пич
До коментар #16 от "Никси":
бъркаш малко Пасат Б2 и Б3 😉Имах Б2-ка 1.6 ТД, ЖЕЛЯЗНА кола, но името купето я предаде на 30-тата година… механично беше здрава до последно… Б3-ката е далеч по-напред като анти-корозия, но и тя вече е на години….
Коментиран от #18
19:49 31.08.2023
18 Никси
До коментар #17 от "Пич":
Пасат Б3, е пасат 2-ка , а Пасат Б4е Пасат 3-ка , Ауди 80 Б4 , А4-ка ли е според теб ? не , що ме прайте че неразбирам от коли не мога да разбера , Точно Пасат 3- гние , Пасат-2 не гние , виждал съм го с очите и съм се чудил как по новия модел е по калпав на ламарини от предния модел , нали всяко едно по ново както го наричаме фейслифт трябва да са отстранени доста неща които го има в предния модел не фейслифтов , но явно при Фолксваген се случва наобратно , като Габровци въртели на кръговото наобратно все едно се намират в Англия и Япония или Австралия !!!.Коментиран от #19, #20
20:40 31.08.2023
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 А 80-ка
До коментар #18 от "Никси":
Б3 какво е…??? А 80 Б2-ка…!???Аман от пишман професори….
Коментиран от #22, #23
22:58 31.08.2023
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Никси
До коментар #20 от "А 80-ка":
това си е обикновеното ауди 80 яйцето , а Б3 е Пасат 2-каКоментиран от #24
00:04 01.09.2023
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 А Б1-цата
До коментар #22 от "Никси":
Пасат 0 ли е по твоята класация…??? Смехотворен си и се правиш на авто-ентусиаст…. а си само дървен професор….00:11 01.09.2023
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Пиши
До коментар #23 от "Никси":
в гоогле passat B1-2-3 и ще ти излязат картинки…. не е сложно, пък ти ако щеш си ги кръщавай с латински имена ….00:21 01.09.2023
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Айде пак
До коментар #30 от "Никси":
си слагаш сам + и дяволи те подгониха….🤣😆00:56 01.09.2023
33 Никси
До коментар #31 от "Нали знаеш":
не нямам Е-39 БМВ не е моята слабост но точно този модел ми най харесва както и Е-34 старата петица , що ти да не караш вършачка монтирана на камьон с пръскачка и фугорезачка !!!.Коментиран от #35
00:59 01.09.2023
34 Сантана-та си
До коментар #16 от "Никси":
е чист Пасат Б2!!! Почети, почети!!!Коментиран от #36
00:59 01.09.2023
35 Не, шамарести
До коментар #33 от "Никси":
скорости сънувам, че съм карал…Коментиран от #38
01:00 01.09.2023
36 Никси
До коментар #34 от "Сантана-та си":
не ме интересува !!!.Коментиран от #37
01:01 01.09.2023
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Никси
До коментар #35 от "Не, шамарести":
това което аз съм карал , ти не можеш , сигурен съм на 100%и с шамар и без шамар скорости и с джойстик и с топче на ретардера и куп още неща които на тебе неса ти ясни !!!.Коментиран от #39
01:05 01.09.2023
39 Сложи си
До коментар #38 от "Никси":
и още + сам…. я кажи нещо за Eaton Fuller 12 скорости как се кара???Коментиран от #42
01:09 01.09.2023
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Никси
До коментар #39 от "Сложи си":
чакай малко сега , аз съм карал европейски камьони а не американски , да си имаме уважението + това с бавния и бързия блок 8скорости с половинките стават 16 , дего чукаш де се пука !!!.Коментиран от #44
01:14 01.09.2023
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Ами ако
До коментар #42 от "Никси":
MAN F90 Commander или така наречената Ман 2-ка и Iveco TurboStar 190-42 са американски…Коментиран от #47
01:17 01.09.2023
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Никси
До коментар #44 от "Ами ако":
карал съм Ман ТГА Пуми ,440,Мерцедес Актрос4141 самосвалРено Керах 420 самосвал и Скания иризар автобус 460 !!!.Коментиран от #51
01:22 01.09.2023
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Никси
До коментар #46 от "Няма място":
нямала място , за това Бруно Сако като е тръгнал да прави 124-та е започнал и 201-цата и последно е стигнал до ес класа 220и мл 163 последно !!!.Коментиран от #54
01:30 01.09.2023
51 Карал
До коментар #47 от "Никси":
съм от 2001-ва до 2005 ТГА 26.413 дрехарка с еротичната кабина XXL и 16-ки скорости с копчето ComfortShift-като лодка беше целия на въздух, но много страдаше с горивната помпа, електрониката и 2 пъти висящ лагер на кардана…аа и 1 път глава на компресора…. даваха ядове първите ТГА-та за разлика от 372-ката която карах 95-та до 97-ма с Eaton скорости и после 463-ката…. не съм имал по-вървящ камион…. може би само на един биеш ортак Ивеко-то от Русенския МАТ-290-42 18 литра V8 би-турбо…. празен биеше на максимална Митсубишитата Маратон нови по онова време….Коментиран от #53, #55, #56
01:35 01.09.2023
52 Никси
До коментар #49 от "Ми не позна":
ти за мен и моя автомобил не ми прави сметка , щото е перфектен и запазен и имам приятел колекционер назапад точно за такива автомобили , гледай си ти там резачките за дърва , да не събираш талаш и трици покрай тях !!!.01:35 01.09.2023
53 Никси
До коментар #51 от "Карал":
👍👍👍!!!.01:38 01.09.2023
54 Бруно Сако
До коментар #50 от "Никси":
е главния дизайнер по онова време, но не единствения отговорен за дизайна….Грешно си я наредил при Е-класите…..
Пропускаш нещо R129-ката???
Коментиран от #57
01:38 01.09.2023
55 Никси
До коментар #51 от "Карал":
така беше и мана Тга , скоростите 4върху4 с копчето за бавния и бързия блок , Пуми 4-осно с буре и помпа стрела 46метра !!!.01:42 01.09.2023
56 Никси
До коментар #51 от "Карал":
а карал ли си Краз дълак бордови 256 с 20тонна цистерна алпака у каросерията и отзад закачено ремарке лодка на теглич и си возиш асвалтополагаща ма!ина или теглиш 2фургона от сивите дългите , на западно всеки може , но тая джамала без звънци май всеки не може , беше спукан маркуч на предно лево коло на спирачките и не ме питай как съм го спускал по стъмен наклон 12км и завои !!!.Коментиран от #58
01:49 01.09.2023
57 Никси
До коментар #54 от "Бруно Сако":
да и това го забравих , признавам си но все пак е кабрйото на SL, но има и по старо ер107 !!!.01:52 01.09.2023
58 Започнал съм от
До коментар #56 от "Никси":
Ифа В50Л, после Европа-влекач с тулбухинско ремарке с 4-капака, после с 5-капака…. дойде демокрацията и взех под аренда един супер-Маз В8 влекал от новите…. много здрав мотор ЯМЗ, но нечовешки разход и бавна кутия… по баирите падаше като отрязан… в това отношение Еврпоейката беше къде къде по-камион, нищо че беше без интеркулера и само 280 коня спрямо 300 на Маз-а… и след това дойдоха новите машини в средата на 90-те…Коментиран от #59
01:56 01.09.2023
59 Никси
До коментар #58 от "Започнал съм от":
аз започнах в една мина открита като помошник багерист , след това на открития рудник със самосвали Татра 815-т2 и камаз 55111 след това дежурноавариен автомобил пак камаз 43101 с висока проходимост , сетра 11м4с 6-те скорости а не с обратните , после ме съкратиха и взех една линейка към Софйиска Болница , после отидох в една асвалтова база и там кво се сетиш железа всякъкви след като имам и ДиЕ и Пътностроителни свидетелство , само не съм карал грейдер , булдозер и автокран , но всичко друго което е било на вериги и на гуми е попадало в мойте ръце , и при часник един Автобус фолксваген крафтер и мерцедес спринтер и се пробах ама за малко само в Биомет на Скания иризар , лодки , бетонпомпи , миксер 10м3 , самосвали 4осни и влекач с извън габаритен товар , а на Авто магистрала струма на първия лот 1бях машинист на Асвалтоукладатор Фогел 19 00-2 асвалтополагача , на втория лот се качих на пуми , бетонмиксер и самосвал чисто нов Актрос , мойта кариера завърши с тежко боледуване на бъбреци и сега съм трансплантиран пенсйонер по болест !!!.09:04 01.09.2023