Last news in Fakti

30 Август, 2023 08:41 6 546 59

Volkswagen Passat B4 на 30 години – какво промени той

  • vw-
  • passat-
  • volkswagen-
  • passat b4

Просто фейслифт или изцяло нов модел?

Volkswagen Passat B4 на 30 години – какво промени той - 1

Вярвате или не, Volkswagen Passat B4 чества своята 30-та годишнина през 2023-та година. През втората половина на 1993-та Volkswagen избира автомобилното изложение във Франкфурт, където показва изцяло новия за това време Passat, който получава вътрешнозаводския индекс B4. Колата, подобно на своя предшественик се предлага като практично комби и седан, нещо което феновете на модела изгубиха при B8 поколението и няма да видят изобщо при новия B9.

Въпреки, че моделът е рекламиран от Volkswagen като изцяло нов, мнозина всъщност смятат, че това е по-скоро фейслифт на предходното поколение B3. По онова време, дизайнерският език на VW се сменя и визията B3 вече не се вписва във вижданията на шефовете на Volkswagen. Именно тогава те дават зелена светлина за разработката на последващ модел.

Дизайнерите се захващат за работа и оформят новото лице на Passat. Той получава класическа радиаторна решетка, която липсва при предходния модел. Задната част също е преработена с по-големи задни светлини и липсващ черен пластмасов капак. Колата става по-модерна, а грубите форми на предходния модел се превръщат в малко по-плавни линии, макар и все още с ясно изразени черти и ръбове.

Новият Passat носи и по-добра защита за пътниците, като Passat получава въздушни възглавници за водача и пътника до него, по-здраво купе, което е по-устойчиво на удар, както и ABS, който вече е стандартен.

По отношение на задвижването, Passat B4 се предлага с 1.8-литров бензинов двигател със 75 или 90 конски сили, 2.0-литров бензинов двигател със 115 конски сили, както и 2.0-литров 16V двигател със 150 конски сили. Рядък, но и желан модел е VR6, който комбинира 2.9-литров двигател със 184 конски сили и 4х4 при комбито и 2.8-литров със 174 конски сили при седана. Най-мощната модификация може да се похвали с максимална скорост от 235км/ч. Passat предлага механична трансмисия с пет предавки или автоматична с 4 предавки.

Дизелът е добре познатият 1.9-литров двигател със 75 конски сили, който печели славата си на изключително здрав. На по-късен етап се появяват и версии с 90 и 110 конски сили, които освен здравина, предлагат висок въртящ момент и икономия на гориво. През 1996 г. Passat B4 подобрява световния рекорд за най-дълго разстояние, изминато с един резервоар гориво. Екип от германски инженери изминава повече от 1500 километра без зареждане с гориво, като подобрява предишния рекорд с повече от сто километра. Passat B4 не остава на пазара изключително дълго време, като се предлага до 1997 година, макар година по-рано B5 да се появява на пазара.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 29 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Име

    15 41 Отговор
    Нищо не промени лоша сглобка слажи характеристики мъка при дяижение а бе ужас

    Коментиран от #3

  • 2 скопара

    17 34 Отговор
    големи трошляци са, до преди няколко години ги караха само ромулете, вече изгниха и ги няма, може да държат цена от 2000лв най-запазените,

    Коментиран от #6

  • 3 Джон

    41 4 Отговор

    До коментар #1 от "Име":

    По- голяма мъка е да се четат неграмотните писания на стомашни вещества като трб.
  • 4 Много добър за времето си

    49 3 Отговор
    Карал съм 1,9 тди на 850 000 км. Държеше се прилично на пътя и с разход около 5/100 извънградско. И с много място за багаж при комбито.
  • 5 Луд

    24 7 Отговор
    За мен лично по-хубаво е Ауди 80 Б4.Но и Пасата е класика
  • 6 Гост

    41 1 Отговор

    До коментар #2 от "скопара":

    Комбитата още ги карат някои майстори за да мъкнат инструменти и строителни материали - плочки, ламинат, торби цимент. Това има повече полезен обем от по-новите комбита със схлюпен таван и малки прозорци.
  • 7 1234

    25 0 Отговор
    Един от последните, ако не и последния здрав Фолксваген.

    Коментиран от #13

  • 8 пояснение

    20 0 Отговор
    Повече няма да видите такива здрави автомобили.
  • 9 някой

    20 1 Отговор
    Проблемни им бяха дръжките на вратите , и механизма за повдигане на стъклата . Фаровете им си губят светлината с течение на времето . Клапите за парното се разпадат на някакви дунапренчета , и се смесват въздушните потоци. Но всичко останало е практически вечно.
  • 10 0000

    2 13 Отговор
    Страшен клозет като предшественика си

    Коментиран от #11

  • 11 Абе дебил

    9 0 Отговор

    До коментар #10 от "0000":

    Като си толкова много отворен защо не измислиш по-добър, издържлив и практичен автомобил от него, който да е модерен за времето си(90-те) и да е по-добър във всичко от най-скорошният модел, който обикаля все още с камуфлаж из завода, защото не е излязъл официално понеже премиерата му е на 31.08.2023, но нямаш право да използваш пластмаса за нито една част от екстериора,а само стомана и кожа за интериора

    Коментиран от #12

  • 12 Евала брат

    7 0 Отговор

    До коментар #11 от "Абе дебил":

    Интересен начин да му кажеш че колкото и да е стара, тази барака струва повече от живота му
  • 13 Никси

    7 0 Отговор

    До коментар #7 от "1234":

    по здравия пасат беше предния модел Б3, чук без дръшка , тройката е по комфортна и на дизайн е по добре докарана но не толко здрава като предишната Пасат2-ка , защото тройката по гниеше купето като на Голф 3 , Голф 2 и Пасат 2 бяха една идея по здрави от към купе и двигатели , особено 1,8 и2,0 инж. и 1,9 дизел 110к.с .!!!.

    Коментиран от #14

  • 14 Мммм

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "Никси":

    Да те питам 2 въпроса: 1. Кои са по здрави Голф 1 и Пасат 1 или Голф 2 и Пасат 2; 2. Какво мислиш за ФВ Сантана

    Коментиран от #15, #16

  • 15 Никси

    2 0 Отговор

    До коментар #14 от "Мммм":

    Голф 2 и Пасат2 !!!.
  • 16 Никси

    2 2 Отговор

    До коментар #14 от "Мммм":

    Сантаната си е чист Пасат 1, ими прилича на рухващия нов дом !!!.

    Коментиран от #17, #34

  • 17 Пич

    4 0 Отговор

    До коментар #16 от "Никси":

    бъркаш малко Пасат Б2 и Б3 😉
    Имах Б2-ка 1.6 ТД, ЖЕЛЯЗНА кола, но името купето я предаде на 30-тата година… механично беше здрава до последно… Б3-ката е далеч по-напред като анти-корозия, но и тя вече е на години….

    Коментиран от #18

  • 18 Никси

    1 2 Отговор

    До коментар #17 от "Пич":

    Пасат Б3, е пасат 2-ка , а Пасат Б4е Пасат 3-ка , Ауди 80 Б4 , А4-ка ли е според теб ? не , що ме прайте че неразбирам от коли не мога да разбера , Точно Пасат 3- гние , Пасат-2 не гние , виждал съм го с очите и съм се чудил как по новия модел е по калпав на ламарини от предния модел , нали всяко едно по ново както го наричаме фейслифт трябва да са отстранени доста неща които го има в предния модел не фейслифтов , но явно при Фолксваген се случва наобратно , като Габровци въртели на кръговото наобратно все едно се намират в Англия и Япония или Австралия !!!.

    Коментиран от #19, #20

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 А 80-ка

    2 1 Отговор

    До коментар #18 от "Никси":

    Б3 какво е…??? А 80 Б2-ка…!???
    Аман от пишман професори….

    Коментиран от #22, #23

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Никси

    1 2 Отговор

    До коментар #20 от "А 80-ка":

    това си е обикновеното ауди 80 яйцето , а Б3 е Пасат 2-ка

    Коментиран от #24

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 А Б1-цата

    2 1 Отговор

    До коментар #22 от "Никси":

    Пасат 0 ли е по твоята класация…??? Смехотворен си и се правиш на авто-ентусиаст…. а си само дървен професор….
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Пиши

    2 1 Отговор

    До коментар #23 от "Никси":

    в гоогле passat B1-2-3 и ще ти излязат картинки…. не е сложно, пък ти ако щеш си ги кръщавай с латински имена ….
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Айде пак

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "Никси":

    си слагаш сам + и дяволи те подгониха….🤣😆
  • 33 Никси

    1 2 Отговор

    До коментар #31 от "Нали знаеш":

    не нямам Е-39 БМВ не е моята слабост но точно този модел ми най харесва както и Е-34 старата петица , що ти да не караш вършачка монтирана на камьон с пръскачка и фугорезачка !!!.

    Коментиран от #35

  • 34 Сантана-та си

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "Никси":

    е чист Пасат Б2!!! Почети, почети!!!

    Коментиран от #36

  • 35 Не, шамарести

    0 1 Отговор

    До коментар #33 от "Никси":

    скорости сънувам, че съм карал…

    Коментиран от #38

  • 36 Никси

    1 1 Отговор

    До коментар #34 от "Сантана-та си":

    не ме интересува !!!.

    Коментиран от #37

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Никси

    1 1 Отговор

    До коментар #35 от "Не, шамарести":

    това което аз съм карал , ти не можеш , сигурен съм на 100%и с шамар и без шамар скорости и с джойстик и с топче на ретардера и куп още неща които на тебе неса ти ясни !!!.

    Коментиран от #39

  • 39 Сложи си

    0 0 Отговор

    До коментар #38 от "Никси":

    и още + сам…. я кажи нещо за Eaton Fuller 12 скорости как се кара???

    Коментиран от #42

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Никси

    1 1 Отговор

    До коментар #39 от "Сложи си":

    чакай малко сега , аз съм карал европейски камьони а не американски , да си имаме уважението + това с бавния и бързия блок 8скорости с половинките стават 16 , дего чукаш де се пука !!!.

    Коментиран от #44

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Ами ако

    0 1 Отговор

    До коментар #42 от "Никси":

    MAN F90 Commander или така наречената Ман 2-ка и Iveco TurboStar 190-42 са американски…

    Коментиран от #47

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Никси

    1 1 Отговор

    До коментар #44 от "Ами ако":

    карал съм Ман ТГА Пуми ,440,Мерцедес Актрос4141 самосвалРено Керах 420 самосвал и Скания иризар автобус 460 !!!.

    Коментиран от #51

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Никси

    0 0 Отговор

    До коментар #46 от "Няма място":

    нямала място , за това Бруно Сако като е тръгнал да прави 124-та е започнал и 201-цата и последно е стигнал до ес класа 220и мл 163 последно !!!.

    Коментиран от #54

  • 51 Карал

    3 0 Отговор

    До коментар #47 от "Никси":

    съм от 2001-ва до 2005 ТГА 26.413 дрехарка с еротичната кабина XXL и 16-ки скорости с копчето ComfortShift-като лодка беше целия на въздух, но много страдаше с горивната помпа, електрониката и 2 пъти висящ лагер на кардана…аа и 1 път глава на компресора…. даваха ядове първите ТГА-та за разлика от 372-ката която карах 95-та до 97-ма с Eaton скорости и после 463-ката…. не съм имал по-вървящ камион…. може би само на един биеш ортак Ивеко-то от Русенския МАТ-290-42 18 литра V8 би-турбо…. празен биеше на максимална Митсубишитата Маратон нови по онова време….

    Коментиран от #53, #55, #56

  • 52 Никси

    1 1 Отговор

    До коментар #49 от "Ми не позна":

    ти за мен и моя автомобил не ми прави сметка , щото е перфектен и запазен и имам приятел колекционер назапад точно за такива автомобили , гледай си ти там резачките за дърва , да не събираш талаш и трици покрай тях !!!.
  • 53 Никси

    0 0 Отговор

    До коментар #51 от "Карал":

    👍👍👍!!!.
  • 54 Бруно Сако

    0 1 Отговор

    До коментар #50 от "Никси":

    е главния дизайнер по онова време, но не единствения отговорен за дизайна….
    Грешно си я наредил при Е-класите…..
    Пропускаш нещо R129-ката???

    Коментиран от #57

  • 55 Никси

    1 1 Отговор

    До коментар #51 от "Карал":

    така беше и мана Тга , скоростите 4върху4 с копчето за бавния и бързия блок , Пуми 4-осно с буре и помпа стрела 46метра !!!.
  • 56 Никси

    1 1 Отговор

    До коментар #51 от "Карал":

    а карал ли си Краз дълак бордови 256 с 20тонна цистерна алпака у каросерията и отзад закачено ремарке лодка на теглич и си возиш асвалтополагаща ма!ина или теглиш 2фургона от сивите дългите , на западно всеки може , но тая джамала без звънци май всеки не може , беше спукан маркуч на предно лево коло на спирачките и не ме питай как съм го спускал по стъмен наклон 12км и завои !!!.

    Коментиран от #58

  • 57 Никси

    1 1 Отговор

    До коментар #54 от "Бруно Сако":

    да и това го забравих , признавам си но все пак е кабрйото на SL, но има и по старо ер107 !!!.
  • 58 Започнал съм от

    2 0 Отговор

    До коментар #56 от "Никси":

    Ифа В50Л, после Европа-влекач с тулбухинско ремарке с 4-капака, после с 5-капака…. дойде демокрацията и взех под аренда един супер-Маз В8 влекал от новите…. много здрав мотор ЯМЗ, но нечовешки разход и бавна кутия… по баирите падаше като отрязан… в това отношение Еврпоейката беше къде къде по-камион, нищо че беше без интеркулера и само 280 коня спрямо 300 на Маз-а… и след това дойдоха новите машини в средата на 90-те…

    Коментиран от #59

  • 59 Никси

    1 1 Отговор

    До коментар #58 от "Започнал съм от":

    аз започнах в една мина открита като помошник багерист , след това на открития рудник със самосвали Татра 815-т2 и камаз 55111 след това дежурноавариен автомобил пак камаз 43101 с висока проходимост , сетра 11м4с 6-те скорости а не с обратните , после ме съкратиха и взех една линейка към Софйиска Болница , после отидох в една асвалтова база и там кво се сетиш железа всякъкви след като имам и ДиЕ и Пътностроителни свидетелство , само не съм карал грейдер , булдозер и автокран , но всичко друго което е било на вериги и на гуми е попадало в мойте ръце , и при часник един Автобус фолксваген крафтер и мерцедес спринтер и се пробах ама за малко само в Биомет на Скания иризар , лодки , бетонпомпи , миксер 10м3 , самосвали 4осни и влекач с извън габаритен товар , а на Авто магистрала струма на първия лот 1бях машинист на Асвалтоукладатор Фогел 19 00-2 асвалтополагача , на втория лот се качих на пуми , бетонмиксер и самосвал чисто нов Актрос , мойта кариера завърши с тежко боледуване на бъбреци и сега съм трансплантиран пенсйонер по болест !!!.