Last news in Fakti

3 Септември, 2023 12:00 2 559 5

Zeekr 001 FR дебютира с 1265 конски сили

  • zeekr-
  • 001-
  • zeekr 001-
  • tesla-
  • model s-
  • plaid

Китайският електромобил ще се противопостави на Model S Plaid

Zeekr 001 FR дебютира с 1265 конски сили - 1

Докато чакаме Porsche да покаже най-наточената версия на Taycan, Tesla Model S Plaid има нов конкурент в лицето на Zeekr 001 FR. Китайският електромобил от компанията Geely е построен върху стандартния 001, който наскоро се появи на пазара в Европа, но разполага с много по-голяма мощност.

Докато най-мощният вариант на обикновения Zeekr 001 разполага с два електромотора с мощност 536 конски сили, 001 FR е абсолютно чудовище с мощност 1265 конски сили от четири електромотора от силициев карбид. Това позволява ускорение от 0 до 100км/ч за 2.07 секунди при минимален летящ старт.

Производителят на електромобили твърди, че системата може да подава максимална мощност към всяко колело и да регулира мощността на всяко колело за милисекунди, за да се получи истинско усещане за ефективност. Благодарение на това, колата може да прави обратен завой на място.

Zeekr 001 FR е бърз и по отношение на зареждането. Автомобилът разполага със 100-киловатчасова батерия CATL Qilin, която поддържа ултрабързо зареждане благодарение на подобрената 800-волтова електрическа система на марката. В резултат на това батерията може да се зареди от 10 до 80 процента само за 15 минути. Zeekr също така казва, че 001 FR разполага с вграден пакет за сателитна комуникация, който позволява пълна комуникация в най-отдалечените места.

От гледна точка на визията Zeekr 001 FR се отличава от обикновения 001 благодарение на външен и вътрешен дизайн със силен акцент върху намаляването на теглото. Вариантът FR може да се похвали с бодикит, вдъхновен от моторните спортове, с по-агресивна предна броня, остър преден сплитер, по-големи въздухозаборници, странични прагове, по-големи колела, обути с гуми за високи скорости, както и спойлер на покрива отзад и спортна броня с масивен дифузьор.

Автомобилът използва много леки компоненти от въглеродни влакна за подобряване на аеродинамичните характеристики и увеличаване на притискателната сила, включително предния сплитер, капачките на огледалата, задния спойлер и задното крило. Все още не са публикувани снимки на интериора.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Китай мачка

    14 6 Отговор
    страхотни колички се правят вече там

    Коментиран от #3

  • 2 Васил

    5 10 Отговор
    На Китайците не може да се има доверие на хартия са супер ама на практика почти нула.
  • 3 гост

    4 3 Отговор

    До коментар #1 от "Китай мачка":

    Ти прочете ли изречението " Вдига 100 за 2 секунди , ама при летящ старт " , агхахахахахха ! Да ти обяснявам ли какво значи или сам ще се скриеш по- дълбоко ??

    Коментиран от #5

  • 4 Факт

    2 5 Отговор
    Китайските студенти имат масово проблеми с елементарни птевръщания на мерни единици.
  • 5 Знайко

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Пропускаш каквото ти е удобно...пише МИНИМАЛЕН летящ старт. Я кажи модел с който да го сравним?
    Аз лично разпознавам е линиите шампионския автомобил на линк анд Ко от WTCC шампионата (син на цвят).
    Взели са платформата му, изпънали са дизайна и са я електрифицирали.
    Браво на китайците- действат много бързо.