По-рано днес Илон Мъск и Реджеп Ердоган проведоха важна среща по повод бъдещо развитие на американската марка в Турция. По време на посещението на турския президент в САЩ, той се срещна с изпълнителния директор на Tesla и двамата обсъдиха възможност за построяването на фабрика в Турция.
Според турската информационна агенция Anadolu президентът Ердоган иска Мъск да построи гигафабрика на Tesla в Турция. Мъск е потвърдил, че Tesla вече има бизнес отношения с много турски доставчици и сериозно обмисля изграждането на турска гигафабрика. Това се случва, след като Мъск обяви по време на разговора за резултатите от второто тримесечие през юли, че Tesla ще обяви нова фабрика до края на годината. За момента Tesla разполага с шест завода и се подготвя да започне изграждането на седми в Мексико.
Турската гигафабрика може да бъде общо деветото производствено съоръжение на Tesla и седмата фабрика за автомобили след Фримонт, Шанхай, Берлин, Тексас, Мексико и Индия. Гигафабриката в Невада също ще бъде разширена с нова производствена линия за сглобяване на 50 000 камиона Semi годишно. Tesla има за цел до 2030 г. да произвежда 20 млн. електромобила годишно и тези нови фабрики са от съществено значение за постигането на тази цел.
Освен за Tesla, Ердоган и Мъск обсъдиха и бъдещото сътрудничество в областта на изкуствения интелект и космическите технологии. SpaceX на Илон Мъск се интересува от разширяване на покритието и се нуждае от турските власти, които да одобрят лиценза на Starlink в страната. Ердоган покани Мъск да присъства на турския панаир за космически изследвания и технологии Teknofest в Измир в края на септември и за момента поканата бе приета.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 истина е
Коментиран от #13
17:34 18.09.2023
2 Калпазанин
Коментиран от #4
17:44 18.09.2023
3 МЪСК 🥇
18.09.2023, След проведени преговори, вече имаме официална покана от Saudi Arabia Public Investment Fund за нов завод в страната с гаранции за суровини и стратегически статут, вследствие на политиката на Саудитска Арабия за диверсификация на инвестициите извън петролния сектор, който, за всички е ясно, е до време.
Наздраве! Честито!
17:49 18.09.2023
4 МЪСК 🥇
До коментар #2 от "Калпазанин":
Зарежи снимките, мини на клипчета:Коментиран от #17
17:53 18.09.2023
5 и да видим
17:55 18.09.2023
6 инфлуЛенца
Ние произвеждаме "сглобки"
18:00 18.09.2023
7 Мехмед
18:18 18.09.2023
8 Гошо
Боже , кажи им на диваците от чалгарската територия, че всичко вече е необратимо потънало!
18:34 18.09.2023
9 Факти
18:40 18.09.2023
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Лост
Коментиран от #15
18:56 18.09.2023
12 Варналията
19:52 18.09.2023
13 без имена
До коментар #1 от "истина е":
тук се правят само сърпове и чукове.не си прав.20:59 18.09.2023
14 Хайл 14/88
21:17 18.09.2023
15 Хайл 14/88
До коментар #11 от "Лост":
Обещанието е културно отказване.21:18 18.09.2023
16 Хайл 14/88
21:21 18.09.2023
17 Хайл 14/88
До коментар #4 от "МЪСК 🥇":
Освен нагласени "клипове" на друго не вярваш.ако покажат на някой клип че теслата вдигнала 300 за 5 сек ще врещиш като заклан че е истина,но няма да кажеш че на всяко такова бягане отива да зарежда че тока заминал...тя теслата наистина ще вдигне 300 за 5 сек ако я пуснат от някой кран с муцуната надолу23:43 18.09.2023
18 нормално
23:54 18.09.2023
19 Вижте
07:29 19.09.2023
20 Гост
Коментиран от #21, #22
11:53 19.09.2023
21 гост
До коментар #20 от "Гост":
Точно оня ден на 17 Тесла обяви 5 милионния произведен автомобил , само 200 дни след производството на 4 милионния през март ТАЗИ година !!!! Което значи 5 000 произведени коли НА ДЕН !!! И пак да припомним , ВСЯКА ЕДНА ОТ тях се произвежда по ПРЕДВАРИТЕЛНА ПОРЪЧКА лично от клиента директно в сайта на Тесла !! А поръчките за Сайбъртрък , които бяха отворени отново с наближаващото начало на производството само за по-малко от месец надминаха 2 МИЛИОНА !!! Мъка , мъкаааа , хахахаха !!!13:05 19.09.2023
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Перо
17:53 19.09.2023
24 Перо
До коментар #22 от "гост":
Тези мижави проценти на продажба на ел. коли са направени, благодарение на големи дотации в държавите на производство, а в БГ са безобразно скъпи, липсва необходимата инфраструктура за подръжка, продаваните коли са с нисък пробег и батерията има ресурс 5-6 г., а цената и е почти колкото колата. Освен това за малки щети и ремонти се налага смяната на цели възли и агрегати! Отделно вредното влияние за природата при рециклиране на батериите е много повече от бензиновите мотори. Отделно цената на електричеството за зареждане не е много евтино в БГ. Това показва, че в БГ електрическите коли няма да са приоритет и купувачи ще са само лица с доходи от обществени поръчки и еврофондове. На старо ще купува селската гъзария!18:06 19.09.2023
25 Чок гюзел
глупави че си направиха там завод.
06:46 20.09.2023