Last news in Fakti

23 Декември, 2023 13:15 68 330 164

От ЕС искат принудително бракуване на стари коли

  • употребявани автомобили-
  • бракуване-
  • скрап-
  • ес

Ще решава ли ЕС колко дълго можете да задържите старата си кола? Планирана промяна в закона дава много теми за размисъл

От ЕС искат принудително бракуване на стари коли - 1

ЕС очевидно планира да принуди собствениците на стари употребявани автомобили да ги бракуват. Вярно ли е това? Отговорът не е еднозначен и не може да се даде толкова лесно. Но поне за собствениците на класически автомобили, всичко е ясно.

Преди няколко седмици общността на класическите автомобили в Германия беше в смут. Разпространяваха се съобщения, че ЕС планира директива, която може да принуди шофьорите да бракуват колите си. Но за какво всъщност става дума.

От първостепенна важност е да разгледаме внимателно съдържанието на предложението на Европейската комисия от 13 юли 2023 г. По принцип дори думата „предложение“ е важна. Така че съдържанието в никакъв случай не е фиксирано, а все още се обсъжда в Парламента и Съвета, т.е. съгласува се с държавите-членки.

Вече видяхме с новата наредба за шофьорските книжки, че не всички мерки за затягане, които бяха и продължават да се предлагат от т.нар. "зелени" политици на ниво ЕС, в крайна сметка действително се прилагат.

Това, за което политиците в ЕС са загрижени, когато става въпрос за регламента за излезлите от употреба автомобили, който трябва да бъде променен, е посочено в първото изречение: „ Европейската зелена сделка е стратегията за растеж на ЕС за създаване на неутрална по отношение на климата и чиста кръгова икономика до 2050 г., с която управлението на ресурсите е оптимизирано и замърсяването на околната среда е сведено до минимум".

От ЕС искат принудително бракуване на стари коли

С около шест милиона превозни средства, достигащи края на жизнения си цикъл в ЕС всяка година, Брюксел мисли основно за постигане на целите за климата. Освен това трябва да се рециклират възможно най-много материали, за да се предизвикат, от една страна, по-малко емисии при новото производство и, от друга страна, да бъдем по-малко зависими от чуждестранни доставки на суровини.

„Кръговата икономика“ има за цел да използва повторно старите части, доколкото е възможно. Не може да се говори за отчуждаване, придружено с принудително бракуване. Това се подчертава и от члена на ХДС в Бундестага Карстен Мюлер, който участва в „Работната група за автомобилни културни активи“ на Бундестага:

„Авторите на проекторегламента съзнателно изключват класическите автомобили от обхвата на приложение. Твърденията, циркулиращи онлайн, че класическите автомобили са изложени на риск да бъдат бракувани, са „фалшиви новини“.

Така че поне собствениците на класически автомобили не трябва да се притесняват. Съответно предложените правила трябва да се прилагат първоначално за леки автомобили и след това постепенно за автобуси, камиони и мотоциклети.

Превозно средство, което е най-малко на 30 години, се счита за историческо превозно средство (ретро автомобил). Но желаната регистрационна табела H (в Германия), която гарантира този статус, също е обвързана с определени условия като състоянието и оригиналността на автомобила.

От ЕС искат принудително бракуване на стари коли

Регистрационният номер H носи предимства - освен всичко друго, той позволява шофиране в екологични зони дори без зелен стикер. Но класическите автомобили трябва да са възможно най-близо до първоначалното си състояние и трябва да бъдат добре запазени. Така че не всяка стара кола автоматично постига статут на класическа кола.

От друга страна, употребявана кола , която всъщност става само за скрап, ще бъде принудително бракувана. Следователно ЕС трябва да определи точно кога една кола е за скрап и следователно вече не може да се използва и трябва да бъде унищожена по подходящ начин.

И тук трябва да се внимава много, особено предвид факта, че е известно, че ЕС премахва двигателите с вътрешно горене и иска да има само електрически автомобили по пътищата - като забраната за нови регистрации на всички двигатели с вътрешно горене от 2035 г. е най-голямата стъпка за момента.

Това означава, че със сигурност има усилия в ЕС, особено от страна на "зелените" политици и неправителствени организации, свързани с тях, като Германската екологична помощ (DUH), за прокарване напред на т. нар. „двигателна промяна“ със значително по-голям натиск и забрани, отколкото сега се случва .

Най-добрият пример са забраните за шофиране на дизелови двигатели, наложени от DUH - ефектът от които обаче се оказа толкова съмнителен, че много градове вече ги премахнаха, но които доведоха до значителна загуба на стойността на милиони дизелови автомобили.

От ЕС искат принудително бракуване на стари коли

Шофьорите на употребявани автомобили трябва да следят отблизо дискусията в ЕС, защото реформите, които идват от Брюксел във все по-голям брой не са съвсем адекватни и гледаме на тях с известна степен на скептицизъм. Защото след като насоките са направени и въведени в националното законодателство, най-вероятно ще бъдат приети.

Първо, много от критериите, по които един употребяван автомобил се определя като стар, са очевидни и вече се прилагат . Например, ако „превозното средство е разглобено на отделни части или не може да се движи“. Или е изгоряло до такава степен, че двигателното отделение или пътническото отделение са унищожени. Тези автомобили със сигурност ще бъдат принудително бракувани, асобено ако стоят на улицата.

Нещата обаче стават по-интересни, когато се стигне до тълкуване на част Б от приложението еврокомисарите, в което те са поставили на хартия „предварителен списък с критерии за излезли от употреба превозни средства“, в който „се използват доста неясни допълнителни фактори, за да се определи дали използваното превозно средство е излязло от употреба. ”

Точка С също е вълнуваща: Автомобилът не е минал на задължитеблен годишен технически преглед“. Това означава, че веднага след изтичането на техническия преглед нещата могат да станат напрегнати както за собственика на класическа кола, така и за собственика на употребяван автомобил.

От цитираните в началото пасажи става ясно, че предложенията са предимно за възстановяване на важни суровини

В крайна сметка Европа иска да стане възможно най-независима от вноса на суровини от чужбина. За да бъде възможно най-ефективно при рециклирането, тази част трябва да бъде взета предвид при проектирането на автомобила, като производителят дава точни инструкции как да се разглоби автомобила и как да се подменят отделни части.

Напълно възможно е това да улесни и ремонтите и набавянето на резервни части. Тогава много шофьори дори биха се възползвали от разпоредбите. Но така или иначе предложението е доста повърхностно обосновано, без ясни критерии, а как ще се развият нещата и ще ни карат ли от Брюксел да бракуваме старите си коли - предстои да разберем.

От ЕС искат принудително бракуване на стари коли


Поставете оценка:
Оценка 2.4 от 79 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Сатана Z

    409 33 Отговор
    Днес бракуват старите коли,а утре старите хора.
    Европейски фашизъм

    Коментиран от #14

  • 2 Пръц

    196 11 Отговор
    Бобо и той трябва да се забрани, увеличава много въглеродния отпечатък
  • 3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    332 15 Отговор
    Дяволът е в детайлите ❗
    Уж за екология, ама с РЕПРЕСИВНИ мерки ❗
    Що не ги изкупуват при приемливи условия ❗
    Всеки иска да кара нова кола, но не всеки може да си я позволи❗

    Коментиран от #30, #31, #117

  • 4 ГОЛАТА ИСТИНА

    316 6 Отговор
    Цялата врътка е, да принудят хората да купуват нови коли отново и отново. Всичко това завито в уж добри и екологични подбуди. Значи, когато корпорациите манипулират софтуера и само на хартия караме зелени коли е ок. Но когато хората искат да си карат старите коли е лошо за Европа.

    Коментиран от #80

  • 5 Коко

    244 9 Отговор
    Нали затова пускат манипулативни статии че бил мръсен въздуха.И полека лека хората започват да вярват казват си Абе има нещо и хоп с големия нож.Както с ковида и все още виждам хора с маски.

    Коментиран от #7

  • 6 Ха ха

    246 11 Отговор
    Да видим как ще влязат в гаража и двора ми да оценяват колата за скрап ли е или не!? Само със съдебна заповед. Ако и това се въведе….чао демократична Европа. Добре дошъл нов фашистки ред.

    Коментиран от #50, #130

  • 7 А въздухът

    22 70 Отговор

    До коментар #5 от "Коко":

    чист ли е?
    Едва ли е само до колите,
    Но и те дават голямо отражение.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Кривоглед

    141 6 Отговор
    Я няма си бракувам голфу. Той е здрав и мотора също. Не пуши и не капе масло от него. И не е ръждясал за 30 години няма една кръпка по него и му дават на прегледа еко2
  • 12 Лазо

    235 13 Отговор
    Целта е да се премахне мобилността на хората, или всяко тяхно придвижване да бъде проследявано, което става като ползваш обществен транспорт. Има държави, където за да си купиш билет за влак, трябва да покажеш паспорт. Лошото е , че фашизма винаги може да наложи закони, каквито си иска. Ето вече в Бг всеки автомобил, който е пропуснал технически преглед с три месеца, се води отпадък. Вярно, че ако колата е в частен имот, нищо не могат да те принудят, освен с такива мерки като прегледи и застраховки. Така че, отново се връщаме в 19 век, а хората са роби, които нямат никакви права, освен да работят за мизерно заплащане.

    Коментиран от #25, #140

  • 13 Васил

    123 16 Отговор
    И аз съм съгласен да ми я бракуват и като Румъния да дават субсидия по 6 хиляди лева за нов автомобил.

    Коментиран от #93, #154

  • 14 да де

    180 7 Отговор

    До коментар #1 от "Сатана Z":

    е вече направиха 65 , сега обмислят 75 или работа до смърт за робите на труда

    Коментиран от #15

  • 15 Което

    131 5 Отговор

    До коментар #14 от "да де":

    е странно, защото статистически погледнато, българина гушва букета на 62?

    Коментиран от #48, #115

  • 16 Аз си карам още стария дванайсетак

    77 4 Отговор
    Ще получа ли регистрация Н
  • 17 Бай Дън

    94 4 Отговор
    Глупости какво ще правите с привържениците на ретро автомобили. Ще им ги унищожите.

    Коментиран от #155

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Анонимен

    120 3 Отговор
    Нашите воеводи ще са първи по натягане
  • 20 Анонимен

    78 5 Отговор
    Нашите воеводи ще са първи по натягане
  • 21 ретро

    198 6 Отговор
    В България реално няма класически автомобили според държавата! Няма закон, няма критерии, няма нищо! ЕС е една тоталитарна, антидемократична безмозъчна структура!
  • 22 Нали трябва

    174 3 Отговор
    да поддържат икономиките си и продават новите си боклуци. Няма нищо общо със зелените емисии. Опорки за наивници.
  • 23 Нова кола

    156 3 Отговор
    Да пуснат всички нови коли по 5 хиляди лева и всички ще караме нови коли

    Коментиран от #29

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 защо

    6 49 Отговор

    До коментар #12 от "Лазо":

    Драги Лазов,
    Като си купиш нова маса, какво правиш? Преместваш я в някой ъгъл на кухнята или я изнасяш на стълбите пред вратата на съседа? Ако нямаш къща /апартамент, палат/, купуваш ли си маса?

    Коментиран от #142

  • 26 Бойкот на алчния сайт О.Л.Х.

    51 6 Отговор
    Шок и ужас в Перник...
  • 27 Факт

    7 86 Отговор
    По принцип дтарите коли е мбого лесно да бъдят извадени от строя и то тайива на 10-15 години ако им се спрут частите.Пречката е само една и това са Китайвките производители на фалшиви аврочасти.Пишман гасарите карат е класите си с китайски неоригинални части
  • 28 Дълга безсмислена статия

    46 5 Отговор
    Защото става дума само за автомобили излезнали от употреба.

    България в това отношение е доста напред от Европа, тъй като при нас вече има такова законодателство. При това от две години вече се прилага в София.
  • 29 Не всички

    47 9 Отговор

    До коментар #23 от "Нова кола":

    Аз нямам 5 000 лева.

    Коментиран от #135

  • 30 гост

    28 118 Отговор

    До коментар #3 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    В ЕС половината население НЯМА личен автомобил , дори в "автомобилната" Германия , доказан статистически факт !!! И това при среден доход 3-4 000 евро на човек , а не на семейство !! Само тук всички "шофьори" смятат че някой им дължи да карат задължително някаква дрига , щото "нямали пари" за по-нова !!! А над 70% от колите в България и без този закон ще бъдат моментално пратени в моргата в ЕС още на първия преглед !! Те всъщност оттам и са докарани в България !!

    Коментиран от #35, #36, #90, #123, #138, #144

  • 31 гост

    23 146 Отговор

    До коментар #3 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Вденете най-после , че НИКОЙ НИКЪДЕ не е казал , още по-малко гарантирал , че някой си ще кара кола , щото искал , видиш ли !!! Всяка жаба да си знае гьола , със доход под 3-4 000 лева поне не трябва и да помисляш за личен автомобил и същия не трябва да е над 10 годишен и в идеално състояние . тоест под 10-15 000 лева !!! Който не се включва в това да си помисли защо не се включва . а не да претендира да трови околните , щото нямал пари , това си е негов проблем , а не на другите !! При любимия ви тато дори хора които имаха коли , дори в София ги караха само събота и неделя , че и по-малко даже , ама сега било право !! Право ама друг път , колата е привилегия , за този който може да си я позволи , не за сульо и пульо !!

    Коментиран от #44, #45, #49, #98, #107, #122, #141, #143, #145

  • 32 Гост

    139 3 Отговор
    Забраната за движение на автомобили с ЕКО 1 в центъра на града влезе в сила.Защо тогава замърсяването на въздуха е рекордно?

    Коментиран от #33, #37

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Гост

    73 10 Отговор
    Отговорът е от битовото отопление.
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Гост

    44 3 Отговор

    До коментар #37 от "Мхм":

    Теслю Тунберг,Грета те търси.
  • 39 Факт

    19 53 Отговор
    Спрете китайските части за немските даратси и пишман гъсарите сами ще изчезнат.

    Коментиран от #40

  • 40 гост

    39 18 Отговор

    До коментар #39 от "Факт":

    Някои много бързо забравиха , че в България имаше вносно мито , което практически удвояваше цената на коли над 5-6 години и то почти до влизането в ЕС , който толкова плюят , а именно заради него дригите у нас станаха толкова евтини !! Дори в съседна Румъния е ЗАБРАНЕН вноса на коли над 5 години , същото е в любимата им Унгария и още куп други !!

    Коментиран от #43, #52

  • 41 факуса

    67 2 Отговор
    чудя се що не забранят износа на стари коли от страните си,всичко под 10г.или на скраб или да си ги карат у тех си,макар,че въздуха се поизчисти с толкоз бомби из осрайната го радвижиха кат ураган

    Коментиран от #42

  • 42 Мхм 1

    54 3 Отговор

    До коментар #41 от "факуса":

    Основният внос винаги е бил от две държави Гермабия и Италия питай тях
  • 43 Мито митото

    97 4 Отговор

    До коментар #40 от "гост":

    Сега пък еко такса 310 лв . Кокорчо иска и 500 лв . Да подпомогнем богатите да си вземат нови коли без пари а бедняците да ги качи на обществения транспорт с цени на билетите колкото Нисан Микра .

    Коментиран от #46

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 гост

    17 86 Отговор

    До коментар #43 от "Мито митото":

    Еко таксата трябва да е 3 000 , а не 300 лева , а 500 лева за електромобил 5 000 !! С такива такси се отказват дриги на по 20 години , а не с 300 - 500 лева !!

    Коментиран от #83

  • 47 Българин

    21 60 Отговор
    Ако се приложа подобни критерии у нас,то 80% от автомобилите ще станат скраб,което не е лошо.
  • 48 Защото

    22 2 Отговор

    До коментар #15 от "Което":

    От ЕС толкова позволяват .
    Мине ли границата , Фондера ще му прасне веднага ,,ограничаваща,, ваксина от мъжо и .
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Независим

    27 17 Отговор

    До коментар #6 от "Ха ха":

    Защо да Ви влизат в гаража?
    Не вярвам,освен ако не са Ви харесали зелевата чорба...
    В гаража може да си я държите 100години,но тук става въпрос за МПС, ако не се движи няма проблем,но ако го подкарате,то спокойно ще Ви сгащят.
  • 51 а бе тия..

    58 1 Отговор
    Са болни..само някой от рода на Ейяфятлайокутъл ще ги излекува..тогава ще видят-газове,пепел,сажди за което количество са необходими всички дизели на планетата да работят нон стоп в продължение на 60 месеца..
  • 52 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    65 2 Отговор

    До коментар #40 от "гост":

    Гостенинът май е забравил каква е целта на митото❗
    Гостенинът май е забравил , че България сглобяваше на местно ниво автомобили❗
    Забравяш явно, че цитираните Румъния, Унгария и ред други имат и сега собствено производство на автомобили ❗

    Коментиран от #54

  • 53 гост

    13 58 Отговор

    До коментар #49 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Телевизора и телефона не тровят никого , още по-малко пък правят градовете непроходими и улични морги на таралясници , за които на всичкото отгоре реват , че трябвало някой да им осигурява места за паркиране под прозореца !! Ама няма страшно , като направят след 2-3 години всички градове платено паркиране за всички на улицата , която е ОБЩИНСКА собственост , а не частна и данъците и застраховките по 1000-2 000 лева и дригите сами ще потеглят за скрап !!

    Коментиран от #55

  • 54 гост

    9 54 Отговор

    До коментар #52 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    А Бай Ганьо май е забравил , че ако има сглобявани в България автомобили те няма да са по 2-3-4 хиляди лева , а по 20-30-40 ХИЛЯДИ евра !!!!! Което не знам какво ще го грее , като иска да кара 20 годишна дрига за въпросните 2-3-4 000 ЛЕВА !!!

    Коментиран от #56

  • 55 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    101 0 Отговор

    До коментар #53 от "гост":

    Проблемът с паркирането не е толкова от колите , отколкото от алчните общинари които позволяват ПРЕЗАСТРОЯВЯНЕТО на градовете с блокове БЕЗ паркоместа❗ Дори на парцел в който влиза ЕДНА къща с двор и гараж , изниква кооперация за 20 семейства без гаражни клетки❗

    Коментиран от #58

  • 56 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    38 5 Отговор

    До коментар #54 от "гост":

    Не съм писал за 2-3 хиляди лева за нова кола, но що не напишеш колко излиза едно НОВО Сандеро на ток в Румъния с всички еко бонуси ❓❗
    И колко средни заплати там е това 🤔

    Коментиран от #61

  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 гост

    16 72 Отговор

    До коментар #55 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Защото НЕ МОЖЕ И НЕ ТРЯБВА всички да имат лични автомобили , колко пъти да го повторя ??? !!!!! Ако трябва всички коли в София в момента да се движат без задръстване трябва да се събори 2/3 (ДВЕ ТРЕТИ , тоест 70%) от града за да се разширяват улици и пътни възли !!!! След 6-7 години ще има робо таксита , които ще решат проблема на "нежелаещите" да ползват градски транспорт , но се съмнявам , че ще са достатъчни за тия , дето си избиват комплексите по улиците да се правят на "шофьори" !!! Ама това си е техен проблем !! В ЕС вече няма град над 50 000 души , в който паркирането да е под 10 евро на час и то само на определени места , което веднага изряза над половината от "претендиращите за право на личен автомобил" !!!

    Коментиран от #63, #101

  • 59 Левчо

    29 3 Отговор
    Е не изкупихме ли вече старите им коли? Колко има още?
  • 60 Витканов

    2 5 Отговор
    Тва поло по крадиво като скрап от оригиналнуто
  • 61 гост

    4 39 Отговор

    До коментар #56 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Ти може да не си написал , ама 80 % от продаваните и по-важното търсените в България коли са именно с такива цени !! А въпросната Дачия струва толкова не само в Румъния , а в цяла Европа , даже някъде може и да е по-евтина , особено като хората са с 3-4 пъти по-високи доходи от румънските !! А това че в България не струва също толкова е проблем на управляващите , че не примат такива закони , а не че не се сглобява в България !! Гаранция ти и дружките ти ще сте по съгласни да вкарат безмитно нови кюмбета от Китай и Индия по 4-5 000 долара , нищо че са сто пъти по-зле от тази Дачия , отколкото да сложат 5 000 лева мито на "новия внос" , което всъщност е правилния начин !!
  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Събеседник

    8 97 Отговор

    До коментар #58 от "гост":

    Закон за МПСта
    1 Всички МПС та след 20 г.от производството /без ретрото ,сертификирани като такива / да им се прекрати регистрацията.
    2 -Срок на собствениците до 2 месеца да ги предадът за скрап ,или преместят в частен имот
    3 -2000 лева първа гблоба,4 000 втора

    Коментиран от #73

  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 туй то

    61 2 Отговор
    докато лудите, които "управляват" ЕС, ще е все така, "демократични" санкции и репресии с "грижа за човека", а после във ферма живот като "щастливите" прасета и кокошки.
  • 68 гост

    15 66 Отговор

    До коментар #66 от "НАРОДЕН":

    Току що обясних , че в ЕС с ТЕХНИТЕ заплати 50 % НЯМАТ личен автомобил !!! И няма да имат , даже ще се увеличават всяка година !! В Германия 70 % от младежите на 16-18 години заявяват , че притежаването на автомобил не влиза в плановете им за бъдеще !! Защото това е за комплексари , дето си "градят самочувствието" от това да притежават 20-30 годишна скрап , която дори не използват , щото нямат пари за това !! Нормалните хора разбират , че това е излишен разход , който отдавна не е първа необходимост !! Особено за хора с под средната заплата !!

    Коментиран от #133

  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 ганю

    24 4 Отговор
    Правилно е за таратайките дето не се поддържат
    ала е нужно и това
    минимален доход да се заплаща при дадена професия не по малко от примерно...1200 лв
    и за различните професии и специалности е различно
    минимално цена на час за дадена професия и осигуровките за труда от работодателя
    нощен труд,в празници и т.н
  • 71 пенсионер от Варна

    36 2 Отговор
    този талибанлък трябва да спре !!!
  • 72 6Х6

    66 1 Отговор
    Тия само знаят да забраняват и да трошат. За друго не ги бива. Човек, който през живота си не е създал нещо полезно прави точно така.
  • 73 гост

    4 56 Отговор

    До коментар #63 от "Събеседник":

    Даже и това не е нужно , достатъчно е да затегнат прегледите и само за 2-3 години 50-60 процента са приключили и то съвсем законно ! А новия внос да се обложи както казах и митото да отива за субсидии за нови електромобили !

    Коментиран от #87

  • 74 ХаХаХа

    7 62 Отговор
    Ганя седнал да реве за старата си кола,явно е очаквал като кубинците да си кара колата вечно. Искаш в нови автобуси да се возиш,в нови влакове,в нови самолети,но опре ли ножа в твоя кокал и почваш да ревеш. Като не можеш да си позволиш кола поне на прилични години,ами ходи пеш,а не да застрашаваш живота на другите. Ще има и по малко трафик,ще има и повече места за паркиране.
  • 75 СМЕХОРИИ

    34 2 Отговор
    Разбирам за стари и захвърлени с години коли по улиците, но защо и на един грижовен собственик.... После ахкаме като видим сега Москвич, Застава, Фиат-полски или разни марки ретро коли по пътущата или изложби
    Но щом в ЕС, трябва да му се подчиняваме, а при нас е най-лесното, идва паяка, грабва я и ти връчват бележка да идеш да си я отпишеш от данъци и такси и КАТ
  • 76 СТИГА БЕ

    30 5 Отговор
    Най-удобно ще е повишаване на годишен данък МПС взависимост от старостта, при.тех,преглед измислени еко норми и сме готови да се замислим, дали е изгодно да плащам толкова пари за старата си кола, или да я бракувам. И тогава смело можем да сме против старите МПС.
    Все се замислям, добре старите леки коли ли са трън в очите, ами автобусите, ами камионите оставащи след тях кълба от пушек...
  • 77 Факт

    6 50 Отговор
    Само данъците оправят работата.подържабето на кола стана прекалено евтино.Не може ввки пульо да си позволявя кола
  • 78 Опорка

    20 18 Отговор
    Защо се възмущавате толкова? Нали искахте свобода, демокрация и банани по магазините? Е не може хем банани, хем да си таралянкате 20 годишния голф.
  • 79 дедя

    12 23 Отговор
    Да но в България и прегледите са корумпирани нищо,че пуши като тец,или е ръжда или половината ламарина я няма има но има преглед и е еко-4

    Коментиран от #119

  • 80 ограничена мисловно и духовно мома

    49 2 Отговор

    До коментар #4 от "ГОЛАТА ИСТИНА":

    Да ги принудят хората да купуват нови коли отново и отново,...ама ако има коли първо, а второ ако има с какво. Като нямаш от една страна ресурси да ги произведеш, а от друга пари да ги купиш кво праим? Бих кАзала, че нещата отиват в посока на казаното от другаря Шваб: "Няма да имате нищо, но ще бъдете щастливи." Първо ти взимат старата кола, после не можеш да си купиш нова, трето - плащаш си да те вози екологичната безпилотка. И много бачкаш, и бачкаш, и бачкаш.... И не задаваш въпроси!!!
  • 81 Буржоа

    53 3 Отговор
    Малей, аз дето съм анти-социалист до мозъка на костите си, повдигам вежди в почуда като чета какви "елитаристи" имало тук в този сайт. Направо съм изнедан защо им ограничавате само колите на бедните, бе, богаташи? Я, който няма пари за електрическа термопомпа, да се пренася зимата в приют, където да се топлят един друг като купчина мишки.

    Защо летвата да е някаква си кола? Я, направо, който няма по един милион долара да го "пупурка" (както обикновено се казва за бедните)! И най-добре е само такива хора да имат право да гласуват, защото те допринасят най-много. Почти съм сигурен, че имаше дума за такъв обществен строй и вече го е имало в човешката история

    А и като сте такива префърцунени, що се бутате да живеете и пътувате с кеча в градовете? Яхвайте хеликоптера и газ към хектарното имение.
  • 82 1122

    48 2 Отговор
    Ако ми купите нова кола ще я карам бе,но иначе ще си карам старата.На вас ви е лесно,купете си! Давайте ми заплата като вашите,защо да не си купя,ама ние сме на светлинни години разлика в заплатите.Като изравните заплатите,веднага ще си купя нова кола,иначе ,да ви кажа старата е по сигурна от новите.Като гледам съседа ,все дребни аварии,ама все в сервиза му стои колата..ее,и,какво като е нова,тя се чупи повече от моята,аз не помня да ме е оставяла на пътя.
  • 83 Пит

    10 5 Отговор

    До коментар #46 от "гост":

    ти нормален ли си Кой ще вкара кола на 20 става въпрос за коли на 11 години защото като минат 10 там е трудно за подръжка данъците се катерят и западняците продават И всеки с възможностите си но има коли до 20 г са си все нормални пред москвичи и лади на 25год
  • 84 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 85 Ян Бибиян

    27 0 Отговор
    Не е тайна че ЕС е Германия,тя позакъса благодарение на САЩ и сега се почва.А наше крадливи и долни продажни политици,а ако те решат за да угодят нас ЕС че трябва да ни дадат повече пари да си купим нови те, те какво ще крадят.
    Дума да не става ,трябва да ги храним.
  • 86 20 литра на месец !!!

    12 28 Отговор
    Нямам автомобил и не замърсявам ! А ти имаш за 100 бона и който за да се произведе е замърсил с въздуха в някаква степен.
    Имаш пари и го караш нонстоп и тровиш такива като мен. Не може така . Трябва да се въведе лимит на количеството гориво за 1 автомобил. Така всеки който има автомобил
    ще трови въздуха до лимита. В големите градове , където нарязаха електрозахранването на тролейбусите , да бъдат така добри да го върнат обратно !!!
  • 87 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 88 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 89 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 90 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 91 Хаха

    25 1 Отговор
    Ами първо трябва да унищожат ретро колите на милионерите. Те са най стари.
  • 92 ЕССР

    23 1 Отговор
    Първо да осигури капацитет за зареждането на електричките. А, ама чакай, тя електропреносната мрежа е от Хитлерово време.
  • 93 Който

    11 0 Отговор

    До коментар #13 от "Васил":

    струва 40 хилки. Какво ще те стоплят тези 6?
  • 94 Еколога чистач

    11 0 Отговор
    Аа старите ауспуси ще ги бракуват ли???
    Без причина испускат ггааззооовеее...
  • 95 ганев

    8 3 Отговор
    СТАРИТЕ ..РЕТРО КОЛИ НА МИЛИАРДЕРИТЕ....НЕ МОГАТ ДА ГИ БАРНАТ...ПРЕДИ 2г ТЕ ВЕЧЕ СА СЪС СТАТУТ НА АРТ ПРОИЗВЕДЕНИЕ.....ДАНЪК.НА 50пр...ГРАЖДАНСКА СЪЩО..ПРЕГЛЕД СЪЩО 50 прОТ ЦЕНАТА......НООО ОСТАНАЛИТЕ ЖИВИ ..ПЕНСИОНЕРИ...НЕ ДОВЪРШЕНИ ОТ РОМЕЙТЕ.....ТАКА ЩЕ ГИ ДОВЪРШАТ БЪРЗО......ТЕ СА ОСТАНКИ ОТ СОЦА...И ТРЯБВА ДА БЪДАТ........АСНО ВИ Е НАЛИ
  • 96 Вальо Трифонов

    27 1 Отговор
    Путин ша Ва опрай боклвци
  • 97 Велосипедист

    3 25 Отговор
    Бракувай старите дрънгели!
  • 98 Инсайдър

    43 1 Отговор

    До коментар #31 от "гост":

    Ти нормален ли си ,бе...??? Я си представи примерно през 1823 г. някой с твоето "мислене" да тръгне по селата и каже на хората "вола ,коня ,магарето и каруцата са привилегия и който не може да си позволи карета с 4 расови жребеца няма право да ги притежава".Хората тогава са живеели по свободно от колкото сега,благодарение на това,че такива като теб са ги приключвали с няколко камъка.Обясни го на хората от демократично зарязаните села,оставени без обществен транспорт и мед.обслужване ,че няма да могат да си изхранват семействата и ще мрат от болести , защото колата е привилегия.....споко,и вие "полезните идиоти", както ви е казвал Ленин,ще страдате с нас неприлегированите накрая

    Коментиран от #99, #104

  • 99 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 100 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 101 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 102 ганев

    7 0 Отговор
    .....БРАВО...МНОГО ТОЧЕН .КОМЕНТАР
  • 103 Мхм

    1 23 Отговор
    Вижте сега българуна е просто устроена биологична единица с благо не се оправя.Трябват наказателни операции срещу трошките от ново поколение минаване и заливане на премиум дараците с туби с бензин.Ако слушаме бългрина неговата жена никога не изневерява детето му най крадиво и умбо а колата му най екооогипна.Трябва силово да се действа инапе бъгъ главята не може да мине на друго ниво и преплъзва
  • 104 Ракета Пейтриът 📡

    3 21 Отговор

    До коментар #98 от "Инсайдър":

    Ето ти чиста проба популистка демагогия. Първо, яздитните и впрегатните животни да не са били стока от първа необходимост за здравето и живота на някого? Онези без кон и магаре не са били живи ли? Отделно, магарето и катъра ползват ли ресурси от най-мръсната индустрия в историята, нанесла най-големите щети, познати на човека (разливи, токсика, кухини, пропадания, отравяне на почва, вода и въздух в нечувани мащаби - като "Чернобил в джунглата" на Шеврон и Мексиканския разлив на Бритиш Петролиум. Второ, изхвърлят ли отрова и токсични газове под носа на хората в градовете? Заемат ли по 10-12 кв.м. площ всяко, за да стои паркирано по 22 часа в денонощието?
    Значи, за аналогия с тревопасни животни не може и дума да става.
    Вторичните суровини по улиците, които унищожаващи здравето на хората, следва да се предадат в съответните депа и това безумие да спре.

    Коментиран от #105, #106

  • 105 Инсайдър

    25 0 Отговор

    До коментар #104 от "Ракета Пейтриът 📡":

    Явно твоят прадядо сам е дърпал ралото и е носил житото на гръб от нивата до воденицата в съседното село...и да, били са жизнено необходими за живота,както и сега на много хора колите са единствената връзка с цивилизацията.Като си толкова в час с цифрите сметни на бай Иван от селоХ,който пътува за нощен пазач (примерно) до градY 30 км. За 800 лв заплата как да купи нова кола и да я подържа(при сегашното им качество)или колко ще ми струва на мен утрешното ми пътуване с обществен транспорт като време и пари:5 човека+100-120кг багаж на 260+260 км....сега е 70 лв......дай твоята оферта с обществен транспорт(влак не е опция)
  • 106 Инсайдър

    24 0 Отговор

    До коментар #104 от "Ракета Пейтриът 📡":

    Защото си ракета Пейтриът затова не можеш да схванеш сравнението ,та се хвана за животинките......и те между другото им пречат та искат да ги унищожат....много пръцкат метан...ама лимузините,големите яхти и частните самолети на глобалистите където обикалят света с5 човека вътре те не ,не са проблем...,добре дошли в бъдещия електронен концлагер
  • 107 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 108 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 109 Лазо

    28 5 Отговор
    Основната причина за забрана на старите коли е това, че доста от тях, особено от по-високия клас, говоря за такива от 90-те години са правени с истински, качествени материали, от истински метал, ходовата им част издържа 5-6 години минимум по българските пътища, аз имах две стари аудита и 5 години работих на едно гадно място, до което пътя беше дупка до дупка и нямаше градски транспорт, та тези коли издържаха. Ремонти на двигатели съм правил на Мосвич, Лада и Шкода, но качествените двигатели от 90-те години на практика са конструирани така, че нямат нужда от основен ремонт до 600-700 000 км. Сега новите коли ги правят така - евтин крехък метал и пластмаси, силно специализирана и скъпа поддръжка, от 1000 кубика обем изстискват изкуствено 150 коня мощност, обаче малкия двигател работи на много по-високи обороти и се износва много по-бързо и както някой писа на 3-та до 5 година колата се сменя, а на 10-тата се хвърля и се купува нова и така се подхранва потреблението и оборотите на производители и търговци, да си даваш парите за все по-некачествени коли. За поддръжката е ясно, но ще дам и пример - за по-ремонтопригоден двигател вземат примерно 200 лв за смяна на гарнитура на главата, за по-нов цената на работата може да надхвърли и 1000 лв. за същото, защото за да смениш нащо съвсем просто, примерно термостат, трябва да разглобиш половината кола.

    Коментиран от #120

  • 110 Малчо

    13 1 Отговор
    Това ви е демокрацията, който разбрал, разбрал. И за сведение, това в България вече се прави, или не сте разбрали какво се върши из улиците на градовете. Ако нямаш валидна гражданска и преглед за автомобила, СЛЕД СИГНАЛ И АДМИНИСТРАТИВНО ПРОИЗВОДСТВО, ще бъдете уведомен от администрацията на местната власт че автомобила ви подлежи на извозване на наказателен паркинг, а след което се разглобява. Достатъчно е да нямате възможност да прекарате автомобила на преглед, всичко останало си го има разписано в закона на държавата.

    Коментиран от #114

  • 111 Мечката

    19 1 Отговор
    ..... И всичко това, ПОД ЗОРКИЯ ДИКТАТ НА ЕВРЕЙСКАТА ШАЙКА ТРИЛИОНЕРИ...... НАЧЕЛО С РОТШИЛД.
    ..... А, ние да бъдем техни роби!
    Е, те това е финала на целия този филм.
  • 112 фашизмът идва

    18 1 Отговор
    и се нарича евро демокрация
  • 113 Пинокио

    7 0 Отговор
    Ало патки, класически автомобили как се превежда? Произвеждал съм леки автомобили, внедрявал съм...отделно Кари, и т н...и не съм знаел, че са класически...
  • 114 оня с коня

    4 13 Отговор

    До коментар #110 от "Малчо":

    Недоволстваш от демокрацията,но замисляш ли се че при бившия Тодорживковски ТОТАЛИТАЛЕН ПРО-СЪВЕТСКИ РЕЖИМ изобщо нямаше да имаш Кола ако не чакаш 10-15 ГОДИНИ?

    Коментиран от #116

  • 115 Насо

    13 0 Отговор

    До коментар #15 от "Което":

    Ами така е,драги приятели,тази и миналата година си отидоха четирима мои приятели, които добутаха до пенсия,но не можаха да вземат и по една.
  • 116 Инсайдър

    13 1 Отговор

    До коментар #114 от "оня с коня":

    Ами аз 30 г. Демократично чакам за нова и няма, затова карам втора употреба,ама тогава не бяхме клошарите на Европа и държахме на новото.
  • 117 В УСА

    7 3 Отговор

    До коментар #3 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Има програми за пенсиониране на стари автомобили. Аз съм ги използвал няколко пъти. Автомобил над 20г. които не може да мине годишен преглед заради вредни емисии дори и след ремонт има възможност да бъде пенсиониран по тези програми.
    Не откривайте пак топлата вода. Просто препишете как работят програмите и ги прилагайте.
    Няма насилие. Собственика на автомобила предпочита да го пенсионира и да получи определено финансово компенсиране при предаване на автомобила по тези програми. Това е доста по - изгодно отколкото просто да се предаде за отпадъци.
  • 118 Страхотна мярка

    8 7 Отговор
    Това е страхотно и не знам защо се палите. Ако не искате да ви бракувате колата тогава я поддържайте до нужното състояние за да не бъде бракувана. Толкова е просто.
    В България е пълно е с опасни таралясници дето едвам се движат или не се движат и стоят по улиците. Ще е страхотно едно такова почистване. Току виж улиците стават по приветливи.
  • 119 Това лесно може да се поправи

    6 6 Отговор

    До коментар #79 от "дедя":

    Кола която се хване, че замърсява над нормите и успешно е минала годишен преглед се спира от движение до отстраняване на проблема. На специализирания сервиз извършил прегледа и заверката на документите му се отнема лиценза без право да изпълнява такава или подобна дейност.
    Примерче: Премахнал си ДПФ филтъра на дизела които имаш щото така ти е по кеф - колата се спира от движение до отстраняване на проблема и му се налага солена глоба. А сервиза които е допуснат нарушението - вижте написаното по - горе
  • 120 Мхм

    3 5 Отговор

    До коментар #109 от "Лазо":

    Глупости на Запад ауфи 80 не можеш да намериш никъде в движение нито бенз 190 нито бмв е34.Та тия легенди за иачествените коли си ги заври

    Коментиран от #127, #139

  • 121 Хаха

    15 1 Отговор
    За да ремонтирам старата кола трябват същите части като за новата, че и по малко. Какви въглеродни замърсявания. Засадете дървета, не си пробутвайте боклучавите електрички
  • 122 Говедар

    12 2 Отговор

    До коментар #31 от "гост":

    Хората не споменават родата ти от женско пол с добро да знаеш!
    Ама нормално, един роб, който повтаря античовешките опорки на Давоските сатанисти. Сигурно ще си първи пропагандист на хлебаркобургерите, забраната на месото, задължителните ваксинации-кастрации и препоръчителните евтаназия!
  • 123 С което твърде си противоречиш!

    18 1 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    Хем в Западна Европа половината нямали собствен автомобил, хем пък ни били наводнили със стари автомобили от там! И то страи автомобили има не само в България, в цяла Източна Европа, ами и в Близкия Изток и в Африка! Много стари автомобили за половината наеление бе!Нещо ни взимаш за шарени врабчета! И още нещо - не може един, или два процента от населението да налагат на другите собствените си правила и желания.Ти вероятно си богат и можеш да си позволиш нов и “Еко“ автомобил. Останалите не са и се справят така както могат!
  • 124 незнайко

    13 0 Отговор
    Все по често ще чуваме ЕС - КАЗА ! Това се нарича пълно подчинение на масите, което видяхме даже при събарянето на паметника в София ! Думата демокрация едва ли има някакъв смисъл при този супер развит КАПИТАЛИЗЪМ !!!
  • 125 бравос

    7 0 Отговор
    на загрижените за нас от ЕС значи ще ни подаряват за всеки стар автомобил чистак нов ура ,ура!
  • 126 ДЪРТ

    9 0 Отговор
    абе това ЕС били решили е малко страшничко нали уж сме в развития капитализъм и демокрация била в ЕС, но не знам защо все едно чета весник труд другаря живков /тато/ и полит бюро на бкп решиха
  • 127 ТАКА ДЕ

    3 0 Отговор

    До коментар #120 от "Мхм":

    значи българина си обича колата и дори 40 годишни си ги подържаме и караме а дойчо не си цени това което е направил и го кара за скрап....
  • 128 Механика

    10 2 Отговор
    Репресивни закони, ограничаващи правата ни. Какъв е проблема им да имам кола, която е в гараж,в перфектно техническо състояние, но не се ползва просто защото не съм в бг? На колата и се плаща данъка... и на кой в европа пречи?
    Не се оглеждат от Брюксел че съсипват европейското пройзводство и ни правят консуматори(щото краваря така е наредил). Докато Китай в ковид изкупи най-големите и важни морски пътища за доставки и направи монопол, понеже вече притежават над 80% от световните търговски пристанища...и си затвориха цикъла. Бълват тия китайски електрички, доставят ги и ние понеже и тук политиците мислят как само да ни задълбаят с закони, еконорми и евроекогей задни мисли ще ударим дъното...
    След 20 години пичове ще се молим в китай за работа...
    И защото търпим на продадения Брюксел умървяващата и оберкървяваща за европа политика....
  • 129 Механика

    12 0 Отговор
    Брюксел следва плътно заповедта от краварите да де унищожи европа. Бавно и мъчително.
    Пройзводството в Китай , европа консуматор, раздирана от войни и нашествие от мюсулмански държави .... еко норми... пичове след 20 години тук ще се бием за 1 хляб.... а краваря ще ни се смее...

    Коментиран от #132

  • 130 Демокрация ли 🤣

    7 0 Отговор

    До коментар #6 от "Ха ха":

    Демокрацията умря още преди 2 хил години с Древна Гърция
  • 131 Сините

    6 1 Отговор
    ЗЕЛЕНИТЕ ВЕЧЕ СЕ ПРОВАЛИХА - ЗАПОЧНА ПУСКАНЕТО НА ВЪГЛИЩНИ ЦЕНТРАЛИ И ЯДРЕНИ. СПРЯХА ПОМОЩТА В ГЕРМАНИЯ ЗА ЗАКУПУВАНЕ НА ЕЛЕКТРИЧЕСКА БРИЧКА!!! НАНЕСОХА ОГРОМЕН УДАР НА ИКОНОМИКАТА И ЕКОЛОГИЯТА, ЗАЩОТО ТЕЗИ ЦЕНТРАЛИ СЕГА СЕ ПУСКАТ АВАРИЙНО, БЕЗ ДА СА ОБНОВЯВАНИ ГОДИНИ!!!!!!!!!!!!!! КАКВО ОЩЕ ИСКАТ - ДА ГИ ИЗБИЕМ ЛИ? ДА СИ СПОМНЯТ АДОЛФ ХИТЛЕР!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 132 Айзенауер

    4 3 Отговор

    До коментар #129 от "Механика":

    Не ти е краваря виновен, че си теле!

    Коментиран от #151

  • 133 Верно ли бе

    4 0 Отговор

    До коментар #68 от "гост":

    " Току що обясних". Ти пък какъв си да обясняваш нещо ? Някакъв фаттор или критерий ли си за нещо ?
  • 134 Иван

    9 1 Отговор
    СМЕШНИЦИИИ ДЕМОКРАТЧЕТА ВЧЕРА МИ ИСКАХТЕ АПАРТАМЕНТА ЗА БЕДНИ ДНЕС МИ ИСКАТЕ КОЛАТА ПОСЛЕ ЩЕ ПОИСКАТЕ И ЖЕНАТА.ТО НИ ПО ТУСКОРОБСТВО НИ ПО КОМУНИСТИЧЕСКО Е БИЛО ТАКА.МАЙ ЗАРАБОТВАТЕ РЕВОЮЦИИ ПЪК КОЙ ОСТАНЕ
  • 135 незнайко

    1 0 Отговор

    До коментар #29 от "Не всички":

    Явно нямаш и стара кола .
  • 136 Жоро

    5 2 Отговор
    А тия дърти евроДупитати кога ще ги бракуват? На тях гаранцията отдавна мина.
  • 137 12345

    3 0 Отговор
    Зелената мафия явно е била спонсорирана от автопроизводителите, за да се погрижи за тях.
  • 138 Тошо

    2 0 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    Лъжеш, брато. Общия брой на автомобилите в Германия се изчислява на 583 бр. на 1000 души население. И това са данни от миналата година, когато се поставя рекорд. В България още сме на около 400-450 на 1000 души, а в САЩ още в края на 90-те години дотигнаха 950 автомобила на 1000 души.
  • 139 Лазо

    2 1 Отговор

    До коментар #120 от "Мхм":

    Точно Ауди 80 е най-здравото Ауди, от този модел се продават над 700 в мобиле.де, от тях 95% са в движение, а тези с куатро цените им почват от 4-5000 Евро.
  • 140 ттт

    2 0 Отговор

    До коментар #12 от "Лазо":

    И това е вярно, но мисля, че целта е друга - трудно се паркирва, стават задръствания дори по магистралите. И положението ще става още по-лошо. Целта е да се изхвърлят хората с по-скромни доходи от пътищата. За тях тротинетки или автобуси, колите само за Чичко Паричко. Нещата няма да се решат с летящи коли. Който знае какво е РВД, веднага ще осъзнае, че летящи коли няма да има.
  • 141 Вальо

    1 2 Отговор

    До коментар #31 от "гост":

    Пич незнам от къде си я взел тази информация ама е напълно невярна . Аз мога да кажа че съм обиколил Европа и повярвай ми там.всеки навършил 18 е с мпс а тия на 16 с скутери а по повод статистиката която говориш тя е боилав работа и обяснявам веднага защо в статистиката се водят само тези коли които са изплатени а тези които още не са се водят на името на вносителя а 80%от колите на вън са на изплащане така че не вярвай на тия статистики
  • 142 Грешиш

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "защо":

    Решенията на ес не разглеждат случая, когато си си купил нова кола и се чудиш, какво да правиш старата, а когато не си купуваш нова кола ти извиват ръцете да си купиш, защото собствениците примерно на VW искат погголяма печалба.
  • 143 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 144 Аса

    2 1 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    В големите градове автомобилите стават излишни. Просто с тях не могат да отидат никъде, защото място за паркиране е невъзможно да се намери.
  • 145 ттт

    2 2 Отговор

    До коментар #31 от "гост":

    Тогава да намалим данъците на въпросния бедняк с процента от данъците ни, който държавата дава за пътища. Още по-добре - пътищата да са само частни - онези, които искат да карат коли да ги строят със собствени средства. Държавните автобуси да се движат по тези пътища безплатно. Това да е наемът, който собствениците на пътя плащат за използването на държавен терен.
  • 146 ТОЧНО

    3 0 Отговор
    Робството е налично,няма ги вече човешките права,ОНИЯ които се молят да ги избираме ето какви ги вършат...СТИГА ВЕЧЕ СЪС ЗАБРАНИТЕ...да си върнем правата....знаем как...старите коли са сигурни и надеждни....а НОВИТЕ направени са да те остави на пътя с тия датчици електроники и мн.др.нагласени измислени несигурни части....Хайде хора дошло е време..

    Коментиран от #147

  • 147 Емо

    1 0 Отговор

    До коментар #146 от "ТОЧНО":

    Правилно, щом ще ми забраняват да си карам колата, за какво да плъщам данъци? Местен данък 200 лв, а забранено да минаваш през центъра. Ами който кара, той да си плаща за строежа на пътищата. Колата 100 000 лв, 1 км магистрала - 1 млн. лв. Аз се чудя как някой не е осъдил още столичната община да не събира данък за МПС.
  • 148 Кракра

    3 5 Отговор
    Кога най-сетне Ганьо ще проумее, че притежаването на автомобил е привилегия, а не право.
    Имаш кола ако имаш и нужните средства, за да я поддържаш. Не караш с 10-годишни гуми пета употреба без протектор. Не махаш катализатора. Не допускаш каросерията да е цялата надупчена от ръжда. Не ти свети таблото като коледна елха с всевъзможни лампи за проблеми.
    Минимум 2/3 от колите в България няма да минат немския TÜV. Те затова са и тука.
  • 149 Ценител на свободното слово.

    5 0 Отговор
    Тъпи патки крякат в подкрепа на европейслите екофашисти. Като бракуват автомобил. който още може да се използва увеличават въглеродният отпечатък, като произведат нов също увеличават замърсяването.
  • 150 Бунтата

    1 0 Отговор
    ОТ ЦЯЛОТО ТОЛКОЗ ПИСАНО,НИЩО НЕ РАЗБРАХ.ОБЯСНЯВАТ СЕ КАТО УЧЕНИЧКА ПРЕД ИЗПИТ И НАКРАЯ НИЩО!!!!
    ПАК ОТВЛИЧАНЕ НА ВНИМАНИЕТО
  • 151 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 152 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 153 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 154 Тъй

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "Васил":

    Беден народ духовно ей, за 6000 ще продаде родата си. Нова сносна кола струва 10х6000...
  • 155 Тъй

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "Бай Дън":

    Ще ги натъманят. Първо ще им забранят да ги карат, после ще ги задължат да им осигурят не посилен за възможностите им гараж в не посилно за възможностите им място...
  • 156 Така ли....!?

    2 0 Отговор
    Тогава еко активистите ,или депутатите да принудят шефа ми ,да ми дава 2хил .евро заплата (от провинцията съм),и веднага си давам колата за скрап ,и вземам нова ,хибрид ,Ел Мобил,на лизинг ,и съм сигурен ,че ще има доста последователи.
  • 157 ДемоКрация

    2 0 Отговор
    Демокрацията ти гарантираше частна собственост, сега отнемането на частна собственост не се казва "национализация", а се казва "регулация заради кръгова икономика" ... демокрация ли бе да я опишеш, еволюира с всяка изминала секунда и се превръща в тотален комунизъм.
  • 158 Бай Пешо

    0 0 Отговор
    Мойто старо дпе и то изпуща отровни газове......а спрете го де!
  • 159 флипп

    3 0 Отговор
    Думата е комунизъм, само платените и пълните идиоти не виждат накъде ни тикат сатанистите. Тоталитарна диктатура, и двукласово общество - елита с всички екстри и останалите 99 процента, натикани в лагери ядящи насекоми и натъпкани с ваксини и чипове
  • 160 флипп

    3 0 Отговор
    П@чаврите които ви обясняваха че ваксините трябва да са задължителни, че Русия ни е враг, че САЩ не ни управлява като колония, че ЕС не е тоталитарна диктатура, сега обясняват, че правото и свободата на придвижване е само за богатите, бедните в лагери. Народе!!!!
  • 161 дивака

    0 0 Отговор
    И аз се чудя защо се събират ударени коли .......
  • 162 Пенсионер

    1 0 Отговор
    Целта е ясна. Да ние възможно най гадничко.
  • 163 Гигант

    1 0 Отговор
    Абе,през 80-те години на миналият век България беше 4-та в света по износ на компютри,2-ра по износ и пласмент на електрокари,както имахме и БГ космонавт.... Нещо какво става,че изостава националното самочувствие във време на демокрация?
  • 164 Язе

    0 0 Отговор
    Повечето от коментарите са на гост.От едно време си пишеше глупости но вече е на много високо ниво-ултра,мега,гига прост(гост).Няма надежда за такива индивиди-Явно по цял ден седи....между някой и затова е толкова продуктивен.Кух като 100 хралупи.