Last news in Fakti

9 Февруари, 2024 13:11 5 260 57

ЕС иска всички TIR-ове да минат на ток

  • tir-
  • камиони-
  • електричество-
  • ес-
  • европа

Приемането на този проектозакон ще зависи от Германия

ЕС иска всички TIR-ове да минат на ток - 1
Снимки: Shutterstock

След като забрани двигателите с вътрешно горене за всички нови автомобили от 2035 г., сега ЕС иска да трансформира и големите камиони в електрически превозни средства. Проектозаконът предвижда тежките търговски превозни средства да отделят 90 процента по-малко въглероден диоксид до 2040 г. Тъй като ЕС определя емисиите на CO2 от електрически превозни средства или превозни средства с водород като нула - независимо от реалните емисии, причинени от производството на електроенергия - това означава, че голяма част от парка от камиони ще трябва да стане електрически.

Няколко държави от ЕС призоваха за по-голяма роля на био- и синтетичните горива като дизел HVO в преговорите , но не успяха да постигнат успех - най-вече защото Германия не беше една от тези страни. Федералното министерство на транспорта (FDP) обаче изрази загриженост относно регламента за пределната стойност на вредните емисии за камиони, който вече е почти напълно договорен на ниво ЕС. Поради този факт окончателното гласуване, което всъщност се смяташе за формалност, беше отложено.

ЕС иска всички TIR-ове да минат на ток

Някои производители на автомобили, включително Daimler и MAN, които вече са инвестирали милиарди в разработването на електрически камиони за европейския пазар, настояват за забраната на двигателите с вътрешно горене в ЕС. Например ръководителят на гиганта за камиони MAN, Александър Власкамп, изрично приветства електрическите планове на федералното правителство и новата климатична такса. „Германия направи голяма и правилна стъпка, като увеличи таксите за дизелови камиони. Инвестициите в електрически камиони ще се изплатят по-бързо“, каза Власкамп в интервю за Automobilwoche.

Федералната асоциация на товарния транспорт и логистиката (BGL), най-голямата германска асоциация на спедитори и транспортни компании, вижда нещата по съвсем различен начин и настояват проектозаконът да бъде предоговорен. В интервю за Focus.de говорителят на борда на BGL Дирк Енгелхард обясни защо асоциацията смята електрическите цели на ЕС за нереалистични и нефинансируеми, поне за тежкотоварния трафик:

Според данните на Toll Collect от януари, от 800 000 тежкотоварни камиона по пътищата на Германия, само 524 в момента са с електрическо задвижване - т.е. 0.065 процента. Електрическият камион е с около 200 000 евро по-скъп от дизеловия. BGL изчислява държавна субсидия от 80 процента, т.е. около 160 000 евро, на превозно средство - предприемачът трябва да плати 20 процента от собствения си джоб.

Обществено достъпните мегазарядни устройства, необходими за електрически камиони - т.е. високопроизводителни бързи зарядни устройства с мощност от 1000 kW - досега напълно липсваха, продължава Енгелхард.

„На настоящия пазар на товарни превози дизеловият камион все още е най-евтината оферта. Като представител на индустрията, ние не знаем за спедитори, които са готови да плащат по-високи цени за електрически камиони, които са и по-скъпи за покупка. Това важи за всички индустрии. Ако това се случи, много компании ще се ориентират към спедитори от Източна Европа с дизелови превозни средства и ниски разходи за персонал. Германският среден бизнес ще пострада сериозно“, смята Енгелхард.

ЕС иска всички TIR-ове да минат на ток

Кристоф Плос, председател на парламентарната група на CDU/CSU в транспортната комисия на германския Бундестаг, подкрепя позицията на FDP: „Коалицията трябва да се възползва от тази възможност и да гарантира, че камионите и автобусите с щадящи климата двигатели с вътрешно горене могат да продължат да бъдат регистрирани.

Потребителите и компаниите могат да решат много по-добре от политиците и държавните служители коя технология е най-подходяща за постигане на климатичните цели в ежедневието. Ето защо отвореността към технологиите е особено важна в транспортния сектор“, казва Плос пред Focus.de.

ЕС иска всички TIR-ове да минат на ток

Зелените виждат нещата по различен начин както на федерално ниво, така и на ниво ЕС. Зеленият политик Анна Депарней-Грюненберг, член на транспортната комисия на Европейския парламент, смята, че алтернативните горива в индивидуалния автомобилен транспорт са до голяма степен неподходящи средства. Тя подчертава: „Никой не забранява каквото и да е изследване на е-гориво за камиони. Но не е нужно да ги поддържате с пари от данъци. Нещата са различни при корабите и самолетите, където имаме спешна нужда от тези синтетични горива.

Според правителствения говорител Щефен Хебестрейт федералното правителство иска да изясни позицията си до края на тази седмица. Ако партиите не могат да се споразумеят за обща позиция, Германия ще трябва да се въздържи от окончателното гласуване в Брюксел, което означава, че необходимото мнозинство вече не е сигурно.


Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 17 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Последния Софиянец

    45 2 Отговор
    Това ще оскъпи стоките.

    Коментиран от #3, #46

  • 2 Гост

    21 5 Отговор
    Аз искам ЗаЗ на газ
  • 3 честен ционист

    54 5 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    Не ще ги оскъпи, а направо ще ги преостанови.
  • 4 Спас

    74 5 Отговор
    От тази поредна евро-глупост ще следва голям глад.
  • 5 Гост

    62 2 Отговор
    Едно е да искаш..а друго е трезвата оценка....Като при нас да махнем колите по стари от 15 год...абе хора Вие наред ли сте....
  • 6 ДрайвингПлежър

    72 4 Отговор
    Тия са наистина тотално изтрещели!!! Европа я води шайка безумци и европа ща продължи да върви надолу! края на 90те икономическото развитие на Европа е равно, дори за известно време изпреварва САЩ - днес САЩ са с 30% по-напред - без дефакто самите те да са се развили, а в следствие на упадака на старата блудница с нейните безумни зелени простотии и евро-фашизъм генериран от брюкселските животни
    Излизането от ЕС ще стане въпрос на оцеляване
  • 7 На Бас

    35 4 Отговор
    Няма как да стане това нито след десет нито след двадесет години.
  • 8 Горно Уйно

    26 3 Отговор
    Може и на слама.
  • 9 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    24 3 Отговор
    ЕСср не чете ли ИЛЮЗОН ❗
    До края на 2017 обеща камиони на ток‼️
    Вече сме 2024 а тях още ги няма ❗
  • 10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    27 3 Отговор
    Що никой не им сметне колко гориво харчат ТИР-овете и откъде толкова ток в ЕСср❓❔
    А колко време ще отнема Истанбул-Лисабон на токкамион ❔❓
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    16 2 Отговор
    ТИР-оВИЦ от ЕСср, колко ще е пробегът с едно зареждане на Тесла с натоварено ремарке
    🤔❔🤔
  • 13 по влака да пренасят

    10 1 Отговор
    ако сложат по една батерия ще е същото . По еко но катастрофи и чакакне , контрабанда . хахаха
  • 14 Госあ

    22 2 Отговор
    Нема такива дебили ! 100% дебили ! Китайците дори им предложиха да изградят ЖП мрежата, като не могат…. Защото в Китай, каргото е основно ЖП, а мрежата - главозамайваща. Разстояния София - Париж се пътуват за 6ч 30 мин във всички посоки.
  • 15 Нормално

    4 23 Отговор
    Като видяха какво става зад океана:
    - 800 км (500 мили) с пълен товар 36.7 тона и магистрална скорост.
    - 900 kWh батерия на 1000 волта (клетки тип 4680 в 9 модула),
    - мощност на зареждане: над един мегават на Megacharger за 30 мин
    - Роботизирано зареждане от Optimus bot
    - Пълна автономност, оперативен 24/7, няма стоянки, няма осигуровки, няма синдикати, няма занимавки.
    Има само действация и печалбация!

    Коментиран от #17, #20, #36

  • 16 Русуфил

    21 6 Отговор
    Перфектно, нямам търпение да плащам от джоба си оскъпяването на всичко, само и само са може индийските и китайските м@нг@ли да замърсяват още повече!
  • 17 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    23 2 Отговор

    До коментар #15 от "Нормално":

    Те зад океана и Капитан Планета спасява света, и Спайдърмен .....
    Та и на ИЛюзОН видеото е с добро качество❕
    Ама камионите вече седма година аха да се появят в продажба❕❕

    Коментиран от #19

  • 18 Само питам

    24 2 Отговор
    А как ще издържи асфалто бе,,,? Той сега пропада от тез ТИР-ове..еле па за електрически!
  • 19 Имат проблеми

    1 5 Отговор

    До коментар #17 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    С масовото производство на батерии 4680. Прекалено голям е процента брак, което пречи на рентабилността. За разлика от toyota обаче вече са започнали производството на батерии и ще го направят масово в момента в който изчистят проблемите.

    Щом заговориха за евтиния модел за 25 000 долара който ще ползва тези батерии, значи в момента е близо и се очаква и масовото производство на камионите. Засега ги сглобяват само ръчно в малки серии за реални тестове в реални пътни условия с реални товари и технологията се доказа. Остава да стане и рентабилна, за да се вместят в цената от 180 000 долара.

    Коментиран от #22

  • 20 Факт

    27 1 Отговор

    До коментар #15 от "Нормално":

    Искам да видя 40 тонен ел ТИР да катери Пиринеите или Трансилвания....и да ги спуска също.
  • 21 фен на сидеров

    10 2 Отговор
    през юни всички искания отиват в киреча !
  • 22 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    13 1 Отговор

    До коментар #19 от "Имат проблеми":

    Май друг им е проблемът‼️
    Има норми за тегло на празен влекач 🤔
    А дали няма да слагат батерии и в специализираните гондоли 🤔
    Щото Ел.ка на ток за 400кг товар за 400км пробег е с около 400 кг по-тежка от аналога с ДВГ ❕

    Коментиран от #25

  • 23 И аз

    16 1 Отговор
    Искам 1 000 000 лева заплата ама като гледам няма да стане.
  • 24 Запознат

    15 0 Отговор
    И като се запалят 10% от камионите на пътя ? какво правиме? Еко катастрофи колкото щеш, Европа така се е засилила по нанадолнището че ударът в дъното ще го чуват и след 100години.

    Коментиран от #50

  • 25 Тегло на батерията

    3 8 Отговор

    До коментар #22 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Енергийната плътност на батериите 46 80


    1-во поколение: 276 Wh/kg
    2-ро поколение: 305 Wh/kg
    3-то поколение: 333 Wh/kg

    Сега вече произвеждат второто поколение. При 900 киловатчаса батерия на камиона с големия пробег от 900 км с общо тегло 40 тона, батерията би следвало да тежи около 3 т. А следващото поколение по-малко. Максималното разрешено тегло на електрическите камиони е с три-четири тона по-голямо отколкото на дизеловите, което компенсира теглото на батерията и на практика може да се окаже че електрическият може полезната товарна електрическия камион да е с по-високо тегло отколкото на дизеловия, защото двигателите са много по-леки, А няма и тежки резервоари, скоростни кутии, изпускателни и охладителни системи и прочие.

    Коментиран от #30

  • 26 Не са глупави швабите

    3 16 Отговор
    800 хиляди камиона при 800 км на ден с разход 25 литра на 100 харчат по 200 литра на камион, общо 160 милиона литра дизел всеки божи ден което прави около 300 милиона евро пътуващи към Русия и арабите ежедневно.

    9 милиарда на месец за гориво само за камионите. Тези милиарди могат да си останат в Германия, която сама може да си произвежда тока за зареждане на камионите. Напълно логична постъпка .

    Коментиран от #27, #29, #45, #52

  • 27 Доктора

    17 1 Отговор

    До коментар #26 от "Не са глупави швабите":

    А Германия от къде внася горивата за производството на този ток, който казваш, че сама си произвеждала?
  • 28 Сулю

    12 1 Отговор
    Явно зеленото лоби яко плаща на чиновниците в Брюксел да творят тъпотия след тъпотия
  • 29 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    18 2 Отговор

    До коментар #26 от "Не са глупави швабите":

    Искат, но кога ще могат 🤔
    800 000камиона × 800 км = 640 000 000км
    640 000 000 км по оптимистичните 1кВт за км си е няколко АЕЦ само за тях ‼️
    Плюс зарядни станции и кабели .....
    Това не е за два дни работа ‼️

    Коментиран от #31

  • 30 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    20 1 Отговор

    До коментар #25 от "Тегло на батерията":

    Няма резервоари, защото има батерии!
    А защо мислиш, че няма да има охладителни системи и редуктори на мощния електромотор 🤔
    Щом е лесно, защо вече няма хиляди камиони на ток ❔🤔
    "Това от книгите, го няма по нивите!" -викаше дядо ми 😉
  • 31 12345

    9 3 Отговор

    До коментар #29 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Не става дума за няколко АЕЦ, а за цели 640 броя, ако са по 1000 MWh.

    Tоест идеята отсега отиде в кофата :-).

    Коментиран от #35

  • 32 Ганчо

    5 2 Отговор
    Няма как да стане!
  • 33 85869

    8 1 Отговор
    ма вярно тия ги сърби главата яко в брюксел първо стрелят после викат стой
  • 34 Германофоб

    11 1 Отговор
    Обаче немчугите от МАН хич не са нагли. Набълбукали са се с разходи за разработка и тъй като явно сметките не излизат сега реват на "моля другарката" да накаже всички останали. Направо ще рече човек, че преписват от домашното на производителите на ел. коли.
  • 35 Хич ви няма в сметките

    4 6 Отговор

    До коментар #31 от "12345":

    "Не става дума за няколко АЕЦ, а за цели 640 броя, ако са по 1000 MWh.

    Tоест идеята отсега отиде в кофата :-)."

    Опитал си се да кажеш нещо, после да сметнеш нещо, но и двата опита са излезли неуспешни.

    Първо мегаватчас е единица за енергия, а ти говориш за мощност. После 1000 мегавата не е мощността на АЕЦ а само на един от блоковете и трето, за да сметнеш колко енергия ще произведе този блок трябва да умножиш по 24 часа. АЕЦ Козлодуй например произвежда по 50 гигаватчаса на денонощие.

    В Германия на седмица се произвеждат по 10 000 гигаватчаса, от които около 7000 от възобновяеми източници. Тоест има откъде да ги зареждат. А и с по 10 милиарда на месец спестени от горива, знаеш ли колко бързо ще изградят още възобновяеми източници? С милиард се изгражда гигават мощности.

    Коментиран от #49

  • 36 Порно

    8 0 Отговор

    До коментар #15 от "Нормално":

    Аз през 1969 гледах как кацат на луната. След това гледах "Полета на Кеприкорн".
  • 37 Гост

    7 2 Отговор
    Колко умен трябва да си,за да разнасяш 6 тона батерии?
  • 38 Факт

    8 0 Отговор
    Ще минат що да не минат.При тировете е и по лесно.Движат се по предварително указан мрашрут.Може и като торолей да се зареждат от жици или от шусето чрез електромагнитна индукция.А батерията да е само резерва.
  • 39 555

    4 1 Отговор
    Мдаа сега или веднага ?
    Брюкселски невежи
  • 40 555-1

    3 0 Отговор
    Има вече от няколко години изградени ел. линии , за едни пари да се усвоят - така си останаха не използвани .
  • 41 Правилно

    4 0 Отговор
    те са най-големите замърсители
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Професор 2

    9 0 Отговор
    Има по- евтин и най вече Екологичен начин за тировете.
    Нека да минат на ПЕДАЛИ , като Флинстоун.
    За целта нека ония умните от евросъюза да въртят педалите. Така ще докажат нагледно ,че милеят за екологията и за икономиите.
    ДА ВЪРТЯТ. П Е Д А Л И Т Е.
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Гост

    1 5 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    Като смениха автобусите с електробуси, да не би билетчетата да са поскъпнали? Билетчето струва еднакво както за автобус, така и за електробус. Нека камионите минат на ток. Всеки от тях гори по тон нафта на седмица.
  • 47 къде си ти

    5 0 Отговор
    зелените ще ни закопаят.
  • 48 Гретчо Тунинга

    5 1 Отговор
    Всички самолети и кораби да станат на ток. А преди това - и всички военни машини и ракети. Снарядите да летят с батерии.
  • 49 Хммм

    7 1 Отговор

    До коментар #35 от "Хич ви няма в сметките":

    Първо идеята навсякъде да се нацвъка с перки и панели не ми харесва. 2 те не са по екологични, ще си имаме големи екологични проблеми с тях. 3 ако Германия има такива големи енергийни ресурси от възобновяеми източници защо германската икономика върви надолу. 4 наистина горивата са на свършване но не е този начина да се премине на нещо друго, трябва да става много бавно без да се съсипва икономиката и земеделието.
  • 50 1112

    5 1 Отговор

    До коментар #24 от "Запознат":

    След 100 години никой няма да е чувал и да помни европа, камо ли да повярва, че преди 4-5-6 века е движила света. Идва ерата на жълтите те ще въртят и движат следващите векове, а те хич не ни долюбват а и ядат насекоми тяхната семка
  • 51 Мохамед

    4 0 Отговор
    Ако това стане, да се забрани влизането и транзитно преминаващите тирове да се движат! Визирам турски, арабски, украински, сръбски и северомакедонски тирове!
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Хвърчилото от село

    0 0 Отговор
    Да се използва река Дунав и железопътната инфраструктора за пренос на товари , като се заобикаля Сърбия!
  • 54 А кюмур за тока

    0 0 Отговор
    откъде?
  • 55 тираджия

    0 0 Отговор
    Ще минат на ток. Като натоварят ремаркето с батерии.
  • 56 Тодоре колко е часа

    0 0 Отговор
    Момент да оставя куфарите. Батериите са в тях.
  • 57 Коко

    0 0 Отговор
    Европейските тъпотий ще затрият съюза и то много скоро