Last news in Fakti

14 Януари, 2024 12:30 5 870 39

Европейски топ ченгета започват разследване на китайските автомобилни производители

  • разследване-
  • китайски автомобили-
  • европа
Европейски топ ченгета започват разследване на китайските автомобилни производители - 1

Следователите на Европейската комисия ще проведат инспекции на китайски автомобилни производители като част от разследване, свързано с възможността за въвеждане на наказателни мита срещу китайската автомобилна индустрия, за да се защитят европейските производители на електрически превозни средства. Това съобщава Ройтерс .

Отбелязва се още, че инспекторите ще посетят заводите на BYD, Geely и SAIC, но по-интересното е, че представителите на Европейския съюз няма да проверяват заводите на некитайски марки.

Очаква се разследването, започнало миналия октомври, да продължи около 13 месеца. То трябва да определи дали по-евтините електрически автомобили, произведени от Китай, се възползват несправедливо от държавните субсидии в страните от ЕС.

„Комисията избра представителна извадка от производители от Китай и ЕС, които вече са отговорили на списък с въпроси. Комисията ще извърши инспекционните посещения на място през януари-февруари 2024 г. “, казва Улоф Гил, представител на Европейската търговска комисия.

Посещенията се извършват с цел проверка, която има за целда разбере дали отговорите на автомобилните производители на въпросниците са верни, казва един от източниците.

Делът на произвежданите от Китай електрически превозни средства в Европейския съюз се е увеличил до 8% през 2023 г. и може да достигне 15% през 2025 година. Интересът кам тях от европейците се дължи на факта, че те са средно с 20% по-евтини от моделите, произвеждани от увропейските автомобилни производители.

Ще припомним, че Китай изпревари Япония като най-големият износител на автомобили в света миналата година, доставяйки 5.26 милиона коли на стойност около 102 милиарда долара в други страни, според Китайската автомобилна асоциация.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 23 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Краватар

    80 8 Отговор
    Пазарна икономика в действие пхахахаха кой не скача е червен пхахахаха времето е наше пхахахаха идиоти неземни
  • 2 Бонев

    97 3 Отговор
    Явно големият проблем е че са по евтини. Егати пазарната икономика.

    Коментиран от #3, #20

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Хохо Бохо

    78 1 Отговор
    Идеята е да се защитят печалбите на корпорациите, крайният европейски потребител ДаГоД. Това е положението
  • 5 Байчо

    73 5 Отговор
    Тези не разбраха ли, че вече Европа е бита карта и скоро ще си търсят друга работа?
  • 6 Навремето

    20 38 Отговор
    Китай произвеждаха само кецове и пинк понк ,америте и европейците ги направиха велики

    Коментиран от #8, #16

  • 7 реалностите

    53 3 Отговор
    То поне с тия пари, които дерат реално европейските потребители заради натоварените с огромни мита и такси продукти да отиваха за подпомагане на европейско производство, но те отива директно в бездънната дупка Уcpaйна.
    Факт е че китайците правят по-добри ел. коли от европейците и насила хубост не става, реката, ще си намери своя път и през изкуствените бентове.
  • 8 Зелен със ски

    51 9 Отговор

    До коментар #6 от "Навремето":

    Навремето, когато китайците са правели кораби, европейците и канута не са можели да правят, а са правели салове и са слагали на жените си килотите за платна.

    Коментиран от #11

  • 9 Тити

    7 44 Отговор
    То отдавна се знае че Китай субсидира родната си автомобилна индустрия даже и да е на загуба за това цените им са ниски. Ако махнат субсидията цените ще са по-високи от европейските

    Коментиран от #14

  • 10 От злоба

    67 3 Отговор
    И за какво ще ги разследват? Затова, че са им конкуренти и печелят клиенти. Китай стана фабриката на света, Европа сама се отказа от производствата си, оставиха хората без работа. А сега от злоба и завист търсят под вола теле.

    Коментиран от #13

  • 11 Те сигурно

    6 19 Отговор

    До коментар #8 от "Зелен със ски":

    китайци стигнаха до Америка, с китайските си кораби.

    Коментиран от #21

  • 12 Булгаристан

    52 1 Отговор
    Китайска Ел. кола струва 14 000 лева, Тесла над 70 000....... Явно Европа и САЩ рухват!

    Коментиран от #29

  • 13 Калпазанин

    31 0 Отговор

    До коментар #10 от "От злоба":

    Тц, отказаха ни краварите с пионките си в Брюксел от евтини руски ресурси. Ама трай тука в " нашите свободни медии" няма да чуеш че в Германия от миналата седмица е обявена на стачка утре ще е блока от всякъде беше в петък и миналия понеделник, но както го написах тука се опитват да ни държат на сухо. Добре че е е Интернет и да живеят хакерите
  • 14 я помисли пак

    19 4 Отговор

    До коментар #9 от "Тити":

    А у нас как е бе ..... ? Цялото земеделие е на субсидии и ако ги махмат не ми се мисли !?

    Кой където му е силата ........или суверинитета .
  • 15 Германски експерт

    34 0 Отговор
    Ами нормално - евтина работна ръка, евтини ресурси, от които Европа се отказа заради Фащ, голям пазар(вкл. Руският, от който Европа се отказа).
    Държавата дотира, защото може.

    Нали знаете защо кучето си ближе топузите? Защото може!

    Коментиран от #17

  • 16 измекяр соросоиден

    33 3 Отговор

    До коментар #6 от "Навремето":

    А преди това когато се строеше Балшой театър , Сащ ги нямаше още на картата !!!!
    По назад не искам да се връщам !
  • 17 Чечебски експерт

    2 14 Отговор

    До коментар #15 от "Германски експерт":

    А ми щом расняците са тъ чи да им дават евтини ресурси техен проблем,Китайдката работна ръка е далеч пт евтина.

    Коментиран от #18

  • 18 Германски експерт

    24 0 Отговор

    До коментар #17 от "Чечебски експерт":

    Руснаците продават на когото могат и за колкото могат.
    ЕС защо се самоубива с тези санкции, докато Фащ си купуват всичко от Русия.
    И китайската заплата въобще не може да се сравни с европейската. За работно време изобщо да не говорим.

    Коментиран от #19

  • 19 Мхм

    6 25 Отговор

    До коментар #18 от "Германски експерт":

    Значи виждам два проблема.Китайците са прекалено тъ пи да бачкат за такава надница.И Руснаците са прекалено тъ пи да продават продукт под неговата себестойност.Така или иначе бъдещето и на двата тъ пи народа не е розово

    Коментиран от #26, #38, #39

  • 20 факуса

    19 0 Отговор

    До коментар #2 от "Бонев":

    пазарна кога е в тяхна полза, а скоро няма изгледи,само ще се засили западното лицемерие
  • 21 Не си струва

    4 3 Отговор

    До коментар #11 от "Те сигурно":

    да се занимаваш с тия плоскоземните с минусите,загуба на време,а времето е пари...
  • 22 Мхм

    16 1 Отговор
    Ония като спрат вноса на френски гащи и пастет и тия топченгета набързо че станат овчаро из булонския лес
  • 23 Някой

    30 1 Отговор
    Умира европейската автомобилна промишленост. И то не заради китайските по-евтини и по-качествени електрички, я заради безгръбначното поведение на европейските политици.
  • 24 Алчните

    27 0 Отговор
    Евро джендъри не дават евтино за народа!Така и сега стачката в Германия е за данък и скок на акциза на дизел и застраховки.Само ние българите сме опсебени от запада .Майкапродажниците свалила пратките до пръстите.
  • 25 Анонимен

    18 1 Отговор
    Топ джендър ченгета.Звучи ми прокиснало зеле!
  • 26 Германски експерт

    17 1 Отговор

    До коментар #19 от "Мхм":

    Те да си берат гайлето кво им е бъдещето.
    Аз искам ние да сме добре, ама Европата ни кара да окопаем дъното, а тя е на гърба ни.
    И всичко за добрувснето на Фащ.

    Най - силният съюз би бил - ЕС/РФ!!!
    Това е най-големият страх на Фащ!
  • 27 Секуро сан

    15 0 Отговор
    Китай ще си го премести...от единия в другия.
  • 28 йонко

    14 0 Отговор
    Оставетеe Китайците да правят коли , арабите децата ви , а вие паради като " Парад гордости " " Гейпаради " "Трансгени паради " създадете нова Европейска Трансгена армия защото изоставате от Американката която има първата в света Трансгена армия. Свобода на лично ста като смяна на пола без никакви ограничения , 3 -та графа за пола трябва да има във всичките документи , свобода на избор на пола , всички тези Ценности са общочовешки с които трябва да се занимават Европейците.
  • 29 Тузаров

    1 9 Отговор

    До коментар #12 от "Булгаристан":

    Искаш да кажеш 14 бона е чадър с гуми от левчето. Като гумите са 10 цола от колело. Да не ти се наложи рискова маневра, изпреварване и спиране или не дай си Боже ПТП - там си проличава кое колко струва.

    Коментиран от #31

  • 30 незнайко

    18 2 Отговор
    Ето това е ЕС ! Санкции за този който е по добър ! Глупаците в Брюксел няма да свършат !
  • 31 незнайко

    10 1 Отговор

    До коментар #29 от "Тузаров":

    А Renault Twizy за 7500 лева какво е ? Наистина е втора употреба, но е същата КАТАФАЛКА !
  • 32 Факт

    3 15 Отговор
    Само умопобъркан би купил китайска кола.На японците им трябваха десетилетия и то върху западните стандарти да постигнат нрщо на корейците също а тия китайци техни разработки са майка плаче
  • 33 За тия 13 месеца

    10 0 Отговор
    разследващите няма да могат да си оправдаят само командировъчните.
    Какво са виновни потребителите, че произвеждат евтини продукти? Пример: поръчах сменяема батерия за лаптоп НР, която сдаде багажа след 6 години. В българските сайтове цена под 150 лв. нямаше, в бай Али излезе 58 бг-левчета с доставката. Лентов кабел за Паджеро 3 от Р.а...т....а 480 лв. със 100% аванс и до 45 доставка, бай Али ми го донесе за 25 дни на цена от 13.89 бг-левчета и работеше като заводския.
  • 34 ЕС и безумие

    8 1 Отговор
    ЕС сами си вкарват голове и с тъпоумен инат продължават да го правят. Китай продължават експанзията. Недай си Боже да се обединят с Корея, Виетнам, Камбоджа, Индия и Пакистан. И Филипините и Индонезия. Е, с Индонезия по-трудно заради религията. Тогава - чао чао Европа и СаЩ.
  • 35 РЕД И ХАОС

    11 0 Отговор
    Всички самолети, Еарбъс и Бойнг, са само субсидии. Винато и сиренето на ЕС. Да ги спрат за Китай. Те са в крайна фаза да си ги правят. И да елиминират ЕС марките автомобили от пазара си равен на този в целият останал свят. Вносът на Китай е 15%, а на износът им е 17% от БВП. Могат и затворена икономика да са, имат всичко, а износът може да се изкупи от китайците, те са растящ пазар, а ЕС не е. ....................... Фашизмът управлява, всичко е за евроатлантически банкери и аристократи. ЗАЩО Латинска Америка няма дори кафе, цигари, алкохол и бонбони, като марки, ни автомобили и домакинска техника. А глупаците от Източна Европа повярваха фашистки, че онези са чернииии - лошш материал, а те белите - можищи. Аргументът на дясното за бедният капитализъм е винаги е фашистки. От 500 години правят капитализъм но са бедни, значи са лошшш материал..
  • 36 Редник

    3 1 Отговор
    Прост пример. Сръбски, Корморан, 17 цола зимни гуми, 100 лв парчето. 2020 януари. 45 000 кв. Още съм с тях. А западните 4 пъти по скъпи и същата работа л
  • 37 Чотател

    4 0 Отговор
    Дали тези Китайски успехи в автомобилостроенето, а и не само през последните 2 години не се дължат на евтините енергийни ресурси които използват? То тоя въпрос май трябва да се зададе на ЕК и правителствата на всички страни от ЕС с изключение на България , защото нашите управници се оказаха назначени от ПОСОЛСТВОТО.
  • 38 зеленски

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Мхм":

    ПРОБЛЕМА Е ЕДИН И ТОЙ Е ЧЕ ТИ СИ ТЪП
  • 39 русия

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Мхм":

    А САЩ и ЕВРОПА могат да печатат пари и да правят ИНФЛАЦИЯ???