Last news in Fakti

26 Декември, 2023 10:36 4 695 21

Tesla монтира дефектни части в нови коли и не признава гаранция

  • tesla-
  • дефект-
  • гаранция
Tesla монтира дефектни части в нови коли и не признава гаранция - 1

Tesla обвини клиентите за неправилно използване на превозните средства и предварително повредени компоненти на окачването и не пое отговорност за дефектни части, въпреки че от самото начало знаеше, че някои компоненти са дефектни. Това се казва в мащабно разследване на Reuters.

Разследването започва с историята на клиент от Великобритания, който купува нова Tesla Model Y 2023 г. Само ден след като получава първата си електрическа кола, той кара с ниска скорост в своя квартал, когато внезапно загуби контрол над волана, докато правеше бавен завой. Предната дясна част на окачването на електромобила се чупи след по-малко от 200 км пробег.

Необходими са около 40 часа работа за ремонта на окачването и подмяна на кормилната колона, заедно с други ремонти, на обща стойност от над $14 000. Tesla отказа да покрие гаранционния ремонт, като обвинява за инцидента водача. Това е само един случай, при който проблеми с окачването са засегнали автомобили, които току що са слезли от поточната линия, както и електрически автомобили Tesla , които са на по-малко от година.

Друга история със собственик на Model 3, който след като измина по-малко от 25 000 км за около година, електрическият автомобил се озовава в сервизен център на Tesla в Бруклин, Ню Йорк след инцидент. В протокола за ремонта техникът пише: „Предното колело пада при шофиране на автопилот с 90 км/ч“.

В разследването на Reuters не се казва дали колата е била ремонтирана, но се казва, че клиентът е отказал да плати за ремонта, като се има предвид, че електрическата кола е продадена на търг няколко месеца по-късно без предното дясно колело.

Между януари 2021 г. и март 2022 г. Tesla сменя горни рамена на окачването в около 120 000 автомобила по целия свят, се казва в анализа на Ройтерс, като американският автомобилен производител плаща за повечето ремонти в рамките на гаранцията. Въпреки това приблизително 31 000 собственици на електромобили с проблеми с окачването трябва да плащат за тези ремонти от джоба си.

В Норвегия, страна, известна с това, че води надпреварата за преминаване изцяло към електрически автомобили, бивши сервизни мениджъри и техници на Tesla казват, че производителят ги е посъветвал да прехвърлят разходите за тези чести и повтарящи се повреди на клиентите, за да намалят разходите за ремонт и да запазят репутацията на фирмата, като тези проблеми датират от 2017 г.

В допълнение към гореспоменатите щанги по окачването, Tesla има проблеми с оси и кормилни колони, като клиентите понякога плащат над 4000 долара за ремонт, въпреки че колите все още са в гаранция.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 23 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Факт

    11 6 Отговор
    Тесла продава един модел модел У всичките им други модели са непродаваеми
  • 2 Тити

    11 9 Отговор
    То и и при другите дилъри е същата боза!
  • 3 Симо

    18 15 Отговор
    че клиентът (от Бруклин) е отказал да плати за ремонта!!! и всички останали 31000 които са платили, се обзалагам че не са американци. Американеца не купува колата. Те подписват една хартиика, дават им колата и после плащат, ако могат някакъв наем на месец. Като свърши така наречения "лизинг" , тоест пероид на плащане на месечен наем, клиента естествено отказва да плати последната вноска за придобиване и връща колата. А втората употреба се пробутва на европейците, гладни за американски технологии. Те карат новата кола, европееца накрая я плаща. Града ни е пълен с такива умници. Не е луд този дето яде баницата!!!
  • 4 гост

    4 35 Отговор
    Това са лъжи, в Норвегия всички знаем че най добрата, здрава и надеждна кола е Тесла. Втора употреба струва колкото нова, защото всички искат Тесла. Други марки на практика не се купуват, заежават по складовете и се продават с огромни отстъпки от порядъка на 30-40 хиляди.

    Коментиран от #8, #10, #11, #12

  • 5 омъскаряване

    19 4 Отговор
    Не луд, тоя който яде баницата, а малоумните тесласектанти, които му я дават! 😂😂😂 или, както се казва в новата реалност "джендърията изисква жертви" 😅
  • 6 тъй шъй

    11 4 Отговор
    Тук един превъзбуден ел-ентусиаст, обясняваше във всяко писание, как на Тойота можело да паднат колелата. Докато ги завинтиха правилно, нито едно не беше паднало. При любимата марка батериини коли, нещата са стряскащи за трезво мислещите хора.
  • 7 Азазел

    7 5 Отговор
    Естествено, че е неправилна употреба. Ако си размятате лаптопите или телефоните по улиците, кой производител ще ви признае гаранцията?!
  • 8 Грета Тунберг

    10 2 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Още ли вярваш в Дядо Коледа,скъпи?
  • 9 Гост

    14 2 Отговор
    Тесла и гаранция?
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Норге

    11 1 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Пълни лъжи говориш.
    Поздрави от Норвегия.Берген
    И киа Соул 2020 модел. 64 кв.
  • 12 Норге

    15 0 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Караме си много други марки..смеш.ник

    Коментиран от #13

  • 13 1313

    15 0 Отговор

    До коментар #12 от "Норге":

    Тресларските сектанти си пеят своите мантри, дори когато Тресла-та се ТРЕСНЕ!!! А тя тепърва има МНОГО да се ТРЕСКА!!!
  • 14 МЪСК 💪🏻

    6 15 Отговор
    Всичко живо мрази TESLA - най-продавантото МПС на планетата (Model Y в момента е пред Корола), щото дръпна килимчето под г.за на всички, лапачиса с дилъри и ремонти приключи и настана Голямото реване, мале.
    А PLAID пръсна cфинктеритe на автомобилния свят и сега всичко живо ходи на шпагат.

    Коментиран от #19

  • 15 Ха ха ха ха

    11 1 Отговор
    Честито да им е на рибките на св. Илон Шегубиец. Бравос
  • 16 Тошо Тодоров

    3 6 Отговор
    Тотални глупости. Каква е тая информационна война срещу Тесла в нашите многоуважавани медии, не мога да си обясня. Френския президент и наследника на короната в Испания си уреждат лични срещи с Илон Мъск и се чудят какво да му обещаят само и само да избере тяхната страна за следващия завод на Тесла, който трябва да бъде открит някъде в Европа. Бай ти Ганя пак най хитър и прави това в което е признат по цял свят. Плюе продукт който реално не присъства на пазара у нас, и откъде е толкова информиран за тия Тесли е силно непонятно.
  • 17 Реално

    0 2 Отговор
    Втора част: "Отчаянието на посредствените". Позорът е тотален. Мерцедес да разпраща на клиентите си разпечатки с Тесла...
    За казус, решен за 24 часа с актуализация по въздуха.
    Невиждано падение.

    Коментиран от #18

  • 18 Джоко

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "Реално":

    Браво усвоил си Фотошоп за лица 4+
  • 19 Илонке

    2 0 Отговор

    До коментар #14 от "МЪСК 💪🏻":

    с тексламита ли те пълнят, докато избиеш през гресьорките???
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.