Last news in Fakti

23 Януари, 2024 18:29 1 928 6

BMW ще пусне 6 електромобила базирани на Neue Klasse през следващите 4 години

  • bmw-
  • 3 series-
  • ix3-
  • neue klasse

Очаква се те да заменят настоящите познати модели

BMW ще пусне 6 електромобила базирани на Neue Klasse през следващите 4 години - 1

Когато BMW представи i3 преди десет години, компактният хечбек с електрическа батерия отбеляза значителна промяна за автомобилния производител. Представлявайки пробив с нова концепция за задвижване, иновативни материали, отличителни производствени методи и дизайн, фокусиран върху устойчивостта, i3 беше широко признат за най-напредничавия автомобил на своето време, без сравними конкуренти.

BMW има за цел да пресъздаде този новаторски разказ със своето семейство електромобили Neue Klasse. За BMW Neue Klasse символизира прехода на компанията към електрическа и дигитална мобилност, като се отличава със специална 800-волтова електрическа архитектура, разработена специално за тази цел.

В основата на системата е високоволтова батерия, която се отклонява от модулния дизайн. Вместо да бъде поставен върху основa, акумулаторният блок е интегриран в структурата на каросерията на автомобила, което намалява теглото и разходите за сглобяване. BMW също така преминава от призматични клетки към цилиндрични клетки за батериите, което предлага предимства като подобрена опаковка, по-малка обща височина и по-висока енергийна плътност.

Предстоящият Neue Klasse ще представи шестото поколение на технологията BMW eDrive. Тази нова система е не само по-лека и по-компактна, но и с повече от 40 процента по-икономична от настоящата версия на eDrive. Предвижда се нейният разход на енергия да бъде с до 25 процента по-нисък от този на съществуващия модел.

Представлявайки най-значителната инвестиция в историята на BMW, технологията Neue Klasse е проектирана да обхване цялото портфолио на BMW. Очаква се тя да залегне в основата на шест модела до края на десетилетието. SUV моделът iX3 с кодово име NA5 е планиран за пускане на пазара в края на 2025 г. и ще се произвежда в новото предприятие на BMW в Унгария. Удължената версия на iX3 (NA6) ще се произвежда в Китай.

През 2026 г. BMW планира да започне производството на седан с размери на Серия 3 (кодово име NA0) в завода си в Мюнхен, с последващо производство в Мексико и Китай. През 2026 г. се очаква седан в стил купе - iX4 (с кодово име NA7), последван от вариант комби през 2027 г.

Шестият модел в гамата е компактен SUV (с кодово име NB5), който се очаква да замени iX1. С въвеждането на Neue Klasse се очаква BMW да въведе нова номенклатура, за да опрости прехода към електрическата ера за клиентите. Например електрическият седан с размери на Серия 3 може да бъде обозначен като i320 или i330, в зависимост от спецификацията, докато автомобилите с двигател с вътрешно горене от Серия 3 ще бъдат просто 320 и 330, като ще отпадне буквата "i" за бензиновите версии и "d" за дизеловите версии.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пилот на Ферари

    2 4 Отговор
    Руски инженери са разработили най-добрите батерии за електромобили в света .
    Новите батерии, наречени Zeta, са частично изработени от композитни материали, които едновременно намаляват теглото на блока и поддържат висока енергийна плътност.

    При маса от 390 килограма енергийната плътност на Zeta надвишава 190 ватчаса на килограм. Капацитетът на тази батерия, която е предназначена за електромобили е 73.5 киловатчаса. Според разработчиците новите батерии ще намалят теглото на електрическите автобуси с 400 килограма и на леки коли с над 100 килограма.

    Коментиран от #3

  • 2 мхм

    6 0 Отговор
    Всичко е с цел покачване на акциите и привличане на балабурници а след 4 години я рибата я камиларя
  • 3 фййа

    0 2 Отговор

    До коментар #1 от "Пилот на Ферари":

    Дай дефиниция за композитен материал

    Коментиран от #4

  • 4 Гатанка

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "фййа":

    не е желязо а е по леко и здраво от това което използват дригите ?
  • 5 Реално

    2 2 Отговор
    BMW i3 до днес няма аналог, не се очаква и да има скоро. При него се казва на инженерите направете го както трябва, парите са без значение. Там няма програмирано стареене, ръжди, свръх тегло и т.н. Батерии с твърда сърцевина с живот 20 години.. Тази кола ще надживее всичко живо. Единствено за магистрала е добре да е със 195 джанти и гуми (S пакет) или направо i3S, което е 184 коня.

    Коментиран от #6

  • 6 Мхм

    4 0 Отговор

    До коментар #5 от "Реално":

    И кое му е уникалното 200км пробег ли или безсмислието наречено халумин.