Last news in Fakti

5 Февруари, 2024 16:00 50 020 38

Нова кола на старо: Сега ли е моментът да купуваме?

  • употребявани автомобили-
  • коли на старо-
  • цени-
  • тенденции

Цените на употребяваните автомобили падат, но докога

Нова кола на старо: Сега ли е моментът да купуваме? - 1
Снимки: Shutterstock

Цените на пазара в Европа на употребявани автомобили паднаха значително през януари. Експертите предполагат, че цените ще паднат още повече - особено за електрическите автомобили, но същото, макар и в по-малка степен важи и за колите с двигатели с вътрешно горене. Но докога ще продължи този спад?

Това са добри новини за шофьорите: мобилното превозно средство бавно отново става по-евтино, поне по отношение на чистите разходи за покупка. През първия месец на новата година цените на пазара на употребявани автомобили са паднали средно с 1.8 на сто, сочат актуални данни за Германия.

Нова кола на старо: Сега ли е моментът да купуваме?

„В Германия кола втора ръка струва средно 32 703 евро. Купувачите, ориентирани най-вече към премиум автомобилите ще успеят да спестят най-много: Mercedes S-Class , Tesla Model S и останалите луксозни автомобили на старо струват средно с 6 611 евро по-малко, отколкото през същия месец на миналата година (минус 8.4%).

Според експерти от немското mobile, цените падат и при компактния клас (минус 5 процента), следвани плътно от вановете (минус 4.9 процента). Като цяло употребяваните автомобили са с почти пет процента по-евтини от миналата година. Единственият сегмент, в който цените в момента се повишават значително, са спортните автомобили. Въпреки това обаче колите остават по-дълго при търговците.

Фактът, че в момента има пазарна тенденция към спад на цените на употребяваните автомобили, може да се види в сравнение със същия месец на миналата година: употребяваните автомобили са загубили 4.8 процента от стойността си оттогава. По-специално електрическите автомобили ще се предлагат по-евтино през новата година: те отново ще поевтинеят средно с още 1.5% в рамките на само един месец“, казват анализаторите.

Нова кола на старо: Сега ли е моментът да купуваме?

Въпреки поевтиняването, времето, през което превозното средство стои при дилъра, докато бъде продадено - се повишава от 92 на 103 дни на годишна база. Броят на предлаганите употребявани автомобили се покачва с почти седем процента до 668 541. От гледна точка на купувача и двете показват облекчаване на пазара, с повече оферти и падащи цени.

Що се отнася до употребяваните автомобили, то прогнозите са, че спадът в цените им няма да продължи дълго. По-конкретно за колите с двигатели с вътрешно горене. Така, че ако попаднете на изгодна оферта не се колебайте. Що се отнася до електромобилите на старо, то тук си струва да изчакате. Цените им на пазарите за коли втора употреба ще продължат да падат. А актуалните цени на автомобилите в България, можете да видите ТУК.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 53 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Нов внос

    51 37 Отговор
    Само спортни и луксозни автомобили е изгодно да се купуват като "употребявани", а не моргите които разни измекяри мъкнат тук.
  • 2 Програмиста

    44 22 Отговор
    Не разбирам ,защо да не изчакам още ( ако не съм на зор) за да падне цената и защо спада на цените на колите с ДВГ няма да продължи по дълго? В крайна сметка тази година се очаква производството да достигне капацитета си отпреди кризата. Старите боклуци от Германия и Италия които карат 80% от българите ще са още по стари и няма логика вечно да стоят на тази цена ( при някой модели 100% ръст което е нереално). Ако продължава така то е по изгодно просто да дадеш сумата която си събрал за първоначална вноска и да изплащаш след това чисто нов автомобил ( което пак ще доведе до спад на старите барутници).

    Коментиран от #4, #9, #32

  • 3 Румен Американеца

    42 12 Отговор
    Падат цените на дизелите, пригответе си 3-4000 лева да отстраните всички проблеми и ще имате добра кола за следващите няколко години
  • 4 Ко каза

    21 12 Отговор

    До коментар #2 от "Програмиста":

    Не се напъвай.

    Коментиран от #23

  • 5 Така е

    48 5 Отговор
    Следващите 2-3 години ще падат цените на всичко. След 8-9г. пак ще се вдигнат до небето.

    Коментиран от #21

  • 6 Гладен брокер

    103 5 Отговор
    В България все още се вдигат цените.Гледам джамбазите дори не дават пари да ги измият.В натурален вид ги продават кочините.

    Коментиран от #7

  • 7 и кво от това?

    62 7 Отговор

    До коментар #6 от "Гладен брокер":

    Така е по-добре.Иначе я лъснат отвън и отвътре , маскират недостатъците и сложат 2000 лв отгоре защото изглеждала ката нова.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Ломския

    91 4 Отговор
    Написал цена 8500хил.лв.Колата на 280хил.км произведена 2006г.Никога не бих дал защото километрите са поне два пъти по толкова и доста скрити дефекти имат особено Враца баце и с.Труд Пловдивско.Там са най големите майстори на новите коли.

    Коментиран от #31

  • 11 БеГемот

    50 4 Отговор
    Нова кола на старо?!!!!!!
  • 12 Тити

    63 3 Отговор
    У нас 10-12 годишни кочини струват не по малко от 10 к.
  • 13 Друг път

    74 5 Отговор
    Къв спад ви гони бе я отворете мобиле и вижте цените . Некви 20 годишни дръгели по 6,7 бона .
  • 14 Бай Тошо

    33 3 Отговор
    Ти немаш пари бе!
  • 15 НЕКА СЕ ПЪЛНЯТ С ЕЛЕКТРИЧКИ!

    30 9 Отговор
    КАТО ЗАБРАНЯТ ДИЗЕЛИТЕ ДА ВЛИЗАТ В ГОЛЕМИТЕ ГРАДОВЕ И ЦЕНИТЕ ЩА СПАДНАТ. НИЕ СМЕ С ПОНЕ 10 ГОДИНИ НАЗАД. МОЖЕ ПЪК ДА НИ ИЗРАВНЯТ ЗАПЛАТИТЕ? А?
  • 16 Схемаджии

    45 7 Отговор
    Нищо не пада само неверни информации.
  • 17 Много труден избор

    26 21 Отговор
    В момента в Германия колите са по евтини от тези в България. Който не вярва сам да провери.

    Коментиран от #22, #27, #34

  • 18 Петър

    37 0 Отговор
    1-во изречение: Цените на пазара в Европа на употребявани автомобили паднаха значително през януари.
    Малко по-надолу, пак в статията: През първия месец на новата година цените на пазара на употребявани автомобили са паднали средно с 1.8 на сто, сочат актуални данни за Германия.
    🙄

    Коментиран от #26

  • 19 бай Даньо

    25 1 Отговор
    Докогато престанете да хвърляте кьорфишеци

    Коментиран от #20

  • 20 БРАВО

    17 0 Отговор

    До коментар #19 от "бай Даньо":

    Всеки решава сам на каква цена да продава и на каква цена търси да си купи... тук не играе, търсене и предлагане да определят цената
  • 21 БРАВО

    2 2 Отговор

    До коментар #5 от "Така е":

    на новият Нострадамос
  • 22 ПазарЖик

    24 6 Отговор

    До коментар #17 от "Много труден избор":

    Че те винаги са били по-евтини в Германия.
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Кривоглед

    34 3 Отговор
    Сега върнах лентата назад и си спомних 2007 година купих от немците голф за 1200 евро . Беше на 12 години. 2017 купих тойта колрола пак от немците за 2000евро и пак на 12 години. Сега отварям сайтове за автомобили и не мога да намеря 12 годишна кола за толкова пари.
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 гост

    24 5 Отговор

    До коментар #17 от "Много труден избор":

    Не знам защо ме трият като цитирам дословно от статията !!!! Никой ли вече не чете , а бърза да си излее лаищината !! "„В Германия кола втора ръка струва средно 32 703 евро. !!!!!!!!!!!!!!!!! ТРИДЕСЕТ И ДВЕ ХИЛЯДИ и седемстотин или почти 66 000 лева !!!!! Колко коли УПОТРЕБЯВАНИ се продават в България за 66 000 лева да ни светнеш ??
  • 28 Карайте

    10 1 Отговор
    Си ги,скъпари аз втора употреба кола си имам и не смятам да влагам в тези скъпи ИЗКУСТВЕНО И БЕЗ ГАРАНЦИЯ КОЛИ НА КОИТО ИМ ВРЪТНАХА ЦЕНИТЕ С ПОЧТИ КАТО НА НОВА!!
  • 29 Абе кажете за електричките

    9 1 Отговор
    какви са цените. Щото ми се кара електричка със сменена батерия.

    Коментиран от #30

  • 30 Диню

    15 2 Отговор

    До коментар #29 от "Абе кажете за електричките":

    Кво да ти кажа баце? Щом още не караш електро автомобил, значи са скъпички !
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Гост

    26 2 Отговор
    Въртят,сучат в тези статии само и само да рекламират и да натискат хората да купят скъпите еднодневки миксери,всички тези забрани ,еко,меко са прах в очите на хората ,една кола с двг дори на 10-15 год ако е добре поддържана си е много ок .ЕС стана една голяма кочина с техните небивали ограничения ,скоро и до кенефа да идеш ще трябва да им се обадиш или ще вкарат данък за срането и пикането че замърсяват околната среда .
  • 34 Александър

    2 4 Отговор

    До коментар #17 от "Много труден избор":

    Здравейте Господин Тарикат от Село! Ние в България произвезда ме ви Автомобили?
    Но такива господа, които са много знаещи като вас защо не внесете някой Автомобил от Германия и тогава да говорите!!

    Коментиран от #37

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 В България

    1 1 Отговор

    До коментар #34 от "Александър":

    Се внасят коли от Европа ,Канада ,САЩ и всичко се продава с включен транспорт и горницата на продавача.Понякога горницата е доста сериозна.Да не говорим ,че коли в Щатите можеш да купиш доста по изгодно от Европата бе случайно пътуват контейнерите по цял свят.
  • 38 Мммммм, дааааа

    9 0 Отговор
    Безспорен факт е, че коли, които преди 7 - 8 години са били на 10 - 12 години, среден клас, тогава струваха 4 - 5 000 лв. Сега колите на по 10 - 12 години се продават за двойно повече пари. И това при положение, че всички като чисто нови са стрували по около 30 - 35 000 лв.
    Скокът в цените е само заради изгладнелите джамбази, които работят на принципа "ден година храни". Помогна им и това, че покрай КОВИД истерията се затормози производството на нови коли и западняците, които иначе си сменяха често "остарелите" МПС, предпочетоха да не се набутват с повече пари и си оставиха старите коли за ползване докато се пооправят нещата. Въпреки това автокъщите ни са пълни с таралясници, но нашите търгаши се възползваха от истерията и просто вдигнаха цените двойно. Единственият начин да ги свалим, е да не купуваме коли поне една година. Търгашите сами ще се сетят какво да направят.