Last news in Fakti

13 Февруари, 2024 15:40 1 157 10

Франция намалява субсидиите за електромобили за богатите

  • франция-
  • субсидия-
  • електромобили

Тя ще бъде 4 хиляди евро

Франция намалява субсидиите за електромобили за богатите - 1

В стремежа си да запази фискалния баланс и същевременно да насърчи въвеждането на електрически превозни средства, френското правителство намали с 20% субсидиите, предоставяни на купувачи на автомобили с по-високи доходи, които се интересуват от закупуването на електрически и хибридни превозни средства. Тази корекция има за цел да предотврати превишаването на бюджетните средства, отпуснати за увеличаване на присъствието на електрически превозни средства по пътищата на страната.

Съгласно новия регламент субсидията за 50 % от хората с най-високи доходи е намалена от 5000 евро на 4000 евро, като същевременно се запазва субсидията от 7000 евро за лицата с по-ниски доходи. Кристоф Бечу, министърът на екологичния преход, подчерта стратегията на правителството да достигне до повече хора с намалено финансиране по време на интервю за радио franceinfo.

Франция, подобно на много други държави, прилага различни стимули за насърчаване на въвеждането на електромобили. Тя обаче се стреми да балансира тази инициатива в рамките на отпуснатия за тази цел бюджет от 1,5 млрд. евро, още повече че общите цели за публичните разходи са застрашени.

Едновременно с това субсидиите за електрически служебни автомобили постепенно се прекратяват, както и стимулите за замяна на по-старите и по-замърсяващи автомобили с двигатели с вътрешно горене. Въпреки намаляването на държавните субсидии за покупка, регионалните правителства продължават да предлагат допълнителни стимули за електромобили. Например в района на Париж тези стимули могат да варират от 2 250 до 9 000 евро в зависимост от нивото на доходите на отделния човек.

Тази неотдавнашна корекция на политиката следва спирането на нова програма, насочена към субсидиране на лица с ниски доходи, които вземат на лизинг електрически автомобили, до края на годината, тъй като търсенето надхвърли първоначалните прогнози. Решението на Франция да намали субсидиите за електрически превозни средства е отражение на подобни действия, предприети от Германия, която прекрати програмата си преждевременно през декември поради бюджетни ревизии, предизвикани от решение на Конституционния съд, засягащо разходите за екологичен преход.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 6 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Някой

    16 1 Отговор
    Субсидии, а? И като ги премахнаха рязко в Германия, търсенето на електробрички проби дъното... Нали, такова, пазарния принцип е основен в демократичните западни страни? Честна конкуренция, ала бала? Или, налагаме това, което е изгодно за един прогнил управленски "елит" - глоби и забрани за едните, и субсидии и предимства за другите? Колко парички от милиардите за зелен преход отиват в джобчетата на този "елит"?
  • 2 хххх

    4 2 Отговор
    Франция си е заминала с фашистките си коли...!
  • 3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    9 1 Отговор
    ЕКОталибаните дават заден ‼️
  • 4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    7 1 Отговор
    Защо ЕСсср приема ЕЛЕКТРОмобилите за МПС,
    а не приема ЕЛЕКТРОскутерите за МПС ❓❔❓
  • 5 Сектант

    8 1 Отговор
    Ако си говорим честно електичките са за хора с по-висок от нашия стандарт. Практични и удобни в случай че можеш да си позволиш втори автомобил в семейството и са за къси разстояния (до 100 км дневно). Това само в случай че разполагаш със собствен гараж съдето да зареждаш. В "Оазис-4" например нямаш шанс за паркиране, камо ли за зареждане. Ако беше продължила световната политика по поддържане и стимулиране на така наречената "средна класа" от населението електричките може би щяха да достигнат 30-40% от всички автомобили. След като богатите става още по богати, а бедните все повече обедняват, няма шанс за такъв "продукт" да стане по-масов.
  • 6 замислен

    8 2 Отговор
    Най- големия проблем е в това че батерията е "на цяло" а не е модулна. Така като "се предаде" една много малка част от елементите то заменяш цялата батерия ИЛИ просто решаваш че нова батерия струва повече от колата и тя отива за скрап защото никой няма да иска да я купи. Ако се направят ремонтно пригодни батериите ще има евтин ремонт след време и това ще отвори вторичния пазар на употребявани електромобили.
  • 7 тъй шъй

    10 3 Отговор
    Напоследък си мисля, че елкарите и за втори малък автомобил не стават. Има чудесни малки автомобили с бензинови мотори.
  • 8 3-фазния

    3 4 Отговор
    Няма Електромобили, бачка. Тва са просто коли с 2-3-4 мотора на 2 моста и като я смръщиш ти къса веждите. Най-доброто!
    3-фазни ракети за Играчи, не за мрънкачи!
  • 9 Ситрошен

    0 0 Отговор
    Трябва да има 80% субсидии за Пеша и Ситрошен.. Иначе няма кой нормален човек да си купи такъв кeнeф.. Освен ако не е бавно развиващ се
  • 10 Искам да попитам знаещите:

    2 0 Отговор
    не е ли проява на дискриминация безплатното паркиране за електромобили в платените зони на градовете? Аз съм със стикер за зона и притежавам автомобил с ДВГ, но не мога да си намеря място, защото електрички са окупирали карето, в което мога да паркирам. Хем плащам, хем не мога да паркирам?