Last news in Fakti

11 Март, 2024 11:07 32 637 33

Дизел, 4х4, автоматик - голям петгодишен надежден кросоувър за под 50 000 лева

  • автомобилът на старо-
  • kia-
  • sorento-
  • дизел-
  • 4х4-
  • автоматик

Акцентираме на третата генерация на Kia Sorento на възраст пет и под пет години

Дизел, 4х4, автоматик - голям петгодишен надежден кросоувър за под 50 000 лева - 1

Моделът Sorento е един от флагманите на корейската марка Kia. Той се произвежда от 2002 година, като до днес излиза в четири различни генерации. Ние обръщаме внимание на третата генерация на модела и по-конкретно на версиите след рестайлинга. Третата генерация се появява през 2014 година, а модернизацията под формата на т.нар. рестайлинг се случва в края на 2018. Именно на тези автомобили с повишена проходимост е добре да обърнете внимание.

На българския пазар на употребявани автомобили има много кросоувъри, но въпреки това, не всички модели са достойни за покупка и последвала безпроблемна употреба. От различни гледни точки, включително от гледна точка на надеждност, много от тях не са препоръчителни. Сега, както вече споменахме, обръщаме внимание на един автомобил с повишена проходимост, който се характеризира с надеждност, икономичност и практичност.

Дизел, 4х4, автоматик - голям петгодишен надежден кросоувър за под 50 000 лева

Става дума за рестайлинг версията на третата генерация Kia Sorento

Това е голям автомобил с повишена проходимост, който може да се намери на родния пазар за употребявани автомобили на цени под 50 000 лева. Говорим за екземпляри на възраст пет и под пет години, оборудвани с едни от най-важните екстри за българина - дизел, 4х4, автоматик. Ако търсите голям кросоувър, то непременно обърнете внимание на този модел.

Кратка справка в най-големия сайт за автомобили в България mobile.bg показва, че плюс-минус 50 000 лева струва петгодишна Kia Sorento. Лъвският дял от тези автомобили са оборудвани с 2.2 турбодизелов двигател с мощност 200 к.с. Но това, което е по-важно е, че този двигател е практически безпроблемен: първата сериозна намеса, при условие на внимателна поддръжка и внимателна експлоатация, не трябва да се очаква преди 200 хиляди км.

Дизел, 4х4, автоматик - голям петгодишен надежден кросоувър за под 50 000 лева

Горе-долу при този пробег се появяват проблеми с горивната помпа. Вярно е, че е по-добре да играете на сигурно и да я смените при първите признаци на износване. В противен случай металните стружки, попадащи в дизеловото гориво, бързо ще довършат двигателя. Понякога и турбо компресорите "сдават багажа" на 200 хиляди километра, но това е по-скоро изключение, отколкото правило.

Няма почти никакви оплаквания за осемстепенната автоматична A8MF1 скоростна кутия, която е абсолютно безпроблемна, особено след рестайлинга на модела. Но трябва да и сменяте маслото на всеки 40 хиляди км - в противен случай ще получите скъпи ремонти. Що се отнася до окачването, то е здраво и идеално за родните пътища. Каросерията е добре обработена против ръжда и въпреки по-тънката ламарина, корозия се среща рядко.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 37 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    29 9 Отговор
    Хубава машина...
  • 2 Гост

    12 7 Отговор
    Теслю кара такава и скоро няма да си купи електрокар.
  • 3 Стумбов

    42 27 Отговор
    Нито е надежден толко, нито е икономичен, возията е лоша, а 4х4 е по всякаква критика. Не може да се сравнява нито с Q7, X5 или Ланд круйзер, даже CR-V и RAV4.

    Коментиран от #13

  • 4 Старите модели са по качествени

    37 9 Отговор
    Един много проблемен СУВ, ел.ръчна спирачка, двигател, турбо, дюзи и т.н.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 провинциалист

    22 6 Отговор
    Тц. Дизел ли е - да е над 20-годишен, за да върви с нафтата от комбайна!

    Коментиран от #19

  • 7 българин

    9 3 Отговор
    За мен дизел, автоматик, че и кожен салон изобщо не са важни, нито пък предпочитани екстри. 4х4 - може, само за SUV.
  • 8 сервиз

    30 12 Отговор
    Средна работа. Бюджетарка с евтин интериор скърцащ отвсякъде , пласмасарка отвътре и отвън с долнокачествени тапицерии , окачване на дървени трупчета , лаком и шумен ДВГ и единствено трансмисията е по прилична. Иначе е дуракоустойчива и елеменрана за поддръжка. За хора без претенции става.

    Коментиран от #9

  • 9 Киро факиро

    20 12 Отговор

    До коментар #8 от "сервиз":

    Аман от "спецове" ,ти карал ли си такава ,че толкова знаеш???

    Коментиран от #11, #12

  • 10 ...

    28 5 Отговор
    тая кола се взима само с 3.3 атмосферка без директно впръскване, слага се един ГИ и е чук
  • 11 сервиз

    20 5 Отговор

    До коментар #9 от "Киро факиро":

    И съм карал ,и съм ремонтирал , ами ти ?
  • 12 Иван

    17 5 Отговор

    До коментар #9 от "Киро факиро":

    Аз съм карал (за щастие не собствен) и абсолютно потвърждавам написаното. Беше на 3 години и около 90к километра, карах го 2 седмици докато ми оправяха щета на моята кола. Ужасно скърцащ интериор(ама наистина) и отвратително дървена возия. Седалките стандартно за този клас коли бяха доста неудобни, но това вече си е лично мнение де, а и Форд и Мазда съм карал и въобще не са ми удобни, макар и да не съм особено едър (90 кг). За разхода не мога да коментирам, защото съм свикнал да доста висок и си ми беше ОК :)
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 112

    11 4 Отговор
    Много грозно нещо.
    За здравина и комфорт нямам наблюдения. Може би братовчедът Tucson е по-добрият избор.
  • 15 Колата и Топ !

    7 13 Отговор
    Идеален избор, ама не е за голтаци
  • 16 Ломския

    21 2 Отговор
    За 50хилки колко години ще ме вози един бакшиш.???
  • 17 Кико

    10 19 Отговор
    Карам такъв от 6 години - GT Line. Купен нов, вече е на 100к километра, като предимно се кара в града. Никъде няма скърцане, като разхода му е 9-10, а извън града ако се кара в ограниченията е около 6-7л/100км. Возията е доста прилична, като е качен на 20 цола джанти.
    А качеството на материалите смея да твърдя е над средното. Работя във фирма, която се занимава с транспорт на автомобили и имам доста база за сравнение - реално всичко, което излиза на пазара.

    Коментиран от #20

  • 18 Пенсионер ОСВ

    32 2 Отговор
    Вие добре ли сте да не кажа луди,че аз за тези пари в една махаличка до Елена си купих къща и им направих ремонт!
    Карам си старото Субару на 12 години и си гледам кефа!!

    Коментиран от #23

  • 19 Дейвид

    12 1 Отговор

    До коментар #6 от "провинциалист":

    Ако от коментара трябва да се подразбира, че комбайна работи с нискокачествен дизел, това съвсем не е така. Може да е било по соцвремената отпреди 60 год., но модерната техника е толкова фина, че е по-чувствителна към лошо гориво отколкото двигател на премиум марка. Напр. Fendt Ideal.

    Коментиран от #32

  • 20 ошашавен

    16 2 Отговор

    До коментар #17 от "Кико":

    Велик си ! Този фейс на КИА излиза есента на 2018 г. , обаче ти вече го имаш от 6 години ?! Респект ! Имал си го преди да са го произвели .

    Коментиран от #25

  • 21 факти и само истински

    9 6 Отговор
    този автомобил киа соренто 2,2 дизел бил безпроблемен до 200 хиляди ??? това е чиста лъжа закупихме ги 3 броя служебни нямат още 40 000км пробег те не излизат от сервиза със страхотни проблеми тази система за старт-стоп , стартер - алтернатор в едно е техническо недоразумение! страхотни проблеми....
  • 22 ФАКТ

    5 4 Отговор
    Отвън е гурел,отвътре морално остарял!
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Порно

    4 1 Отговор
    Демек скъпа кола със скъпа поддръжка. Не става и за селските бекове, с тая табелка. Апропо, за тия пари може да се вземе нова дизелова кола без 4×4
  • 25 Кико

    4 5 Отговор

    До коментар #20 от "ошашавен":

    Ще си останеш ошашавен, модела е 2018, а реално е на пазара от 12.2017. Та точно така, от 6 години го имам.

    Коментиран от #27

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 ошашавен

    6 2 Отговор

    До коментар #25 от "Кико":

    Е , както казах - ти си велик и ги знеш тези неща . Значи - леваците в AUTO DATA не знаят , че още от 2017 г. се произвежда този фейс и затова са написали 10 месец на 2018 г. , разбрах . Пък ти си и човека закупил първият произведен КИА с този фейс лифт . Сигурно си "гъст" с Президента на компанията . Оше веднъж - РЕСПЕКТ !

    Коментиран от #30

  • 28 Бай Благой

    2 1 Отговор
    Карал съм RAV4(още карам) и тази бангия.
    RAV4-ката е класи над тази (фъш)КИА - разход на дизел, здравина, возия, интериор....
  • 29 някойситам

    4 2 Отговор
    Тежка, с голям разход, мудна, не е много надежна и приятна кола за шофиране. Евтин интериор и материали, никаква управляемост.... Един голям плюс: пространство вътре и относителна безопасност... Не бих си я взел.
  • 30 Кико

    1 1 Отговор

    До коментар #27 от "ошашавен":

    Талон и снимка с рама ако искаш мога да ти пратя да докажа, мой човек.
  • 31 Еко шпек

    0 0 Отговор
    Ужас...!Какви времена дойдоха ....:Киа на 6 години 50 бона че и ГНП на 200 хил.км хвърля верига какъв кошмар и тука има фенове на това чудо.
  • 32 До комбайнера

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Дейвид":

    Колегата го е написал много точно който разбрал,разбрал.
  • 33 Каруцар

    0 0 Отговор
    Корейски избушляк- бибендарник пък и за 50 бона!?