Last news in Fakti

3 Април, 2024 11:53 3 562 14

Toyota смята, че дизелът ще живее още дълго време

  • toyota-
  • дизел-
  • hilux

Компанията не смята да се отказва от нафтовите двигатели

Toyota смята, че дизелът ще живее още дълго време - 1

Наскоро Volvo пусна на пазара последния си автомобил с дизелов двигател, с което се отказа от тази технология. Въпреки това Toyota е на друго мнение, като твърди, че дизеловите двигатели все още имат значително бъдеще въпреки намаляващата си популярност. Шон Ханли, ръководител на продажбите и маркетинга на Toyota Австралия, твърди, че краят на дизеловите двигатели е преждевременен, като особено подчертава значението им в тежкотоварните автомобили като пикапи и големи SUV.

В интервю за австралийското списание Drive Ханли подчертава надеждността на дизела като източник на гориво, особено за приложения, изискващи значителна мощност. Въпреки това той признава, че е наложително дизеловите двигатели да се адаптират към все по-строгите стандарти за емисии, за да се гарантира тяхната дълготрайност. За тази цел Toyota представи мекохибриден вариант на 2,8-литровия турбодизелов двигател в Hilux, което е показателно за ангажимента на марката да усъвършенства дизеловата технология.

Ханли обсъжда и потенциала на синтетичния дизел като жизнеспособна алтернатива, отразяваща по-широките усилия на Toyota за поддържане на двигателите с вътрешно горене (ДВГ). Компанията проучва двигатели с вътрешно горене, задвижвани с водород, което е видно от тестването на прототипи като GR Yaris и GR Corolla на състезателна писта. Председателят на Toyota, Акио Тойода, обяви плановете си за ново поколение двигатели с вътрешно горене, подчертавайки намерението на компанията да продължи да предлага автомобили с конвенционално задвижване наред с електрическите алтернативи.

Въпреки това Toyota е изправена пред предизвикателства на пазари със строги регулации, особено в Европейския съюз, където много автомобилни производители постепенно премахнаха дизеловите двигатели от по-малките автомобили. Въпреки това дизеловите двигатели продължават да са популярни на развиващите се пазари и в сегмента на товарните автомобили, където регулаторните ограничения не са толкова строги. Въпреки че електрическите превозни средства (EV) набират популярност, особено в Европа, а хибридите и хибридите с възможност за включване към електрическата мрежа също се разпространяват все повече, пълното изместване на дизеловите двигатели изглежда малко вероятно в обозримо бъдеще.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 18 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 а не бе

    37 4 Отговор
    само идиот може да мисли нещо различно
  • 2 карчи

    42 2 Отговор
    Разбира се, че ще живее, нито САЩ нито ЕС са целия свят! Из Африка, Азия, Латинска Америка и т. н., ще си продължат да карат, защото още имат суровини и не са се заразили от джендървируса!
  • 3 Гост

    3 29 Отговор
    Те тия не на фактор в света на дизелите, кво се пънат. За хибриди са топ, ама тука отдавна им залезе славата!
  • 4 Механик

    37 5 Отговор
    Не само ще живее, ами и ще надживее всички електро-залитания.
    Друг е въпросът, че не всеки ще може да си го позволи.
    Защото ако мислите, че електро-залитанията щото на някой му пука за екология или просто иска да ви подари "возене без пари" значи сте много заблудени. Идеята ИМ е, да ни накарат да ходим пеш, а по тоя начин да сме закрепостени около панелката в която живеем. И това само на първо време.

    Коментиран от #6

  • 5 евала на Тойота

    37 3 Отговор
    Ми , ще караме Тойоти ! Нови , стари - ама истински коли и джипове , а не електрокари и лаптопи с прикрепена кола към тях .
  • 6 селянина с колелото

    12 0 Отговор

    До коментар #4 от "Механик":

    Прав си. Все повече статии чета за "15 минутен град" - работиш, пазаруваш, спортуваш и всичко останалокоето правиш да бъде на 15 мин. пеша от мястото където живееш. И това се рекламира като "зеления рай на бъдещето" с чист планински въздух и ... Не знам дали е възможно и колко хора наистина ще са щастливи в такива градове.
  • 7 Гост

    1 8 Отговор
    ,Много фенове на японския дизел, бе? Брей, ти да видиш! То сигурно възратпа на двигателя и годините са 1:1. Защото тези с по голям опит знаят, че последните дизелови двигатели на Тойота са на БМВ, нали? Опааа, кофти инфо! Измисления двигател на Хайлукс, който слагат и на Круизера, не го коментирам, смех..., 208 коня на Круизера, я пак? Налюягайге си хибридните парцали, щото всяка една помпа дюза е по добра от вас...
  • 8 Саждата

    7 0 Отговор
    Умни хора са тия от Тойота! Те и за това са най продаваната марка в света! Новият Ленд Крузер е красота и мощ! Ие със дизелов двигател естествено! Грета сигурно получава обриви като го види на снимките!
  • 9 бен Ходжа

    0 1 Отговор
    Мразя дизелови коли - шумен двигател, лоша миризма от ауспуха. Икономия на гориво, която ти излиза солено щом ти се запуши DPF-то или трябва да смениш демпферен маховик. Предпочитам 100-120 кончета бензин, по-новичките са достатъчно икономични и даже не им трябва газ. Дизелът е оправдан само при камионите, бусовете и т.н, в краен случай при тежки големи джипове.

    Коментиран от #12, #14

  • 10 фарс

    5 0 Отговор
    Не знам защо, но не съм видял японски дизел да хвърля черни сажди. Може и да има, но май доста по-рядко. Редовно заставам зад разни иначе излъскани BMW-та или Audi-та на по 15-16г., които хвърлят черно.

    Коментиран от #11, #13

  • 11 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "фарс":

    Ееее, ти кога посленно си видял японски дизел?
    Ама честно!
  • 12 сажда

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "бен Ходжа":

    Ходжа ти май подушваш избирателно!🤣🤣🤣🐽
  • 13 Сериозно

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "фарс":

    ли пропреминали премиуми на по 15-16 години за теб са лъскави коли??? И какво общо има техническото отношение на собственика към коч
    лата с марката…!???
    А при 15-16 годишните Мазди/Тойти и т.н. убити от каране как е, цветя и рози…??? Естественото феградиране как е???
  • 14 Запушена

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "бен Ходжа":

    ти е главата…100-120 коня асматици бяха актуални около 2000-та….сега са меко казано компромисни…
    Имам такъв 109 коня за работен кон от 2009-та…става, но до там!!!
    С 3-та дизелова кола подминавам 200 хил км от нова в БГ и проблем с DPF нямам…