Водещият в света автогигант General Motors (GM) започва широкомащабна кампания, за да гарантира сигурността на своите автомобили. В компанията е създаден дори и специален пост за директор, който ще отговаря за безопасността на произвежданите автомобили. Това стана ясно от изказването пред американския конгрес на изпълнителният директор на компанията Мери Бара, съобщава Ройтерс.
Близо три часа тя отговаря на въпроси на конгресмените, които се интересуваха основно защо в продължение на десетилетие GM e слагала в автомобилите си дефектната част. Тя е смятана за
основен виновник за 30-тина катастрофи, при които са загинали 13 души.
Шофьори съобщават, че двигателите на автомобилите им гаснели внезапно, докато са на път, заради проблем с контактния ключ.
Конгресът иска да разбере защо нито компанията, нито американското правителство са реагирали на многобройните сигнали, подавани от шофьори отпреди повече от 10 години. На критики беше подложена и администрацията за пътна безопасност.
Самата Мери Бара не можа да даде конкретен отговор, но подчерта, че
автогигантът е започнал вътрешно разследване
на казуса. След неговото приключване ще бъдат оповестени резултатите, пише Блумбърг.
В отговорите си пред конгресмените Мери Бара посочи, че GM e наел адвоката Кенет Файнбърг, който е известен като специалист по удовлетворяване на обезщетенията при големи бедствия като терористичните атаки от 11 септември 2001 г., като петролния разлив на BP в Мексиканския залив, така и двойният самоубийствен атентат на маратона в Бостън.
Изслушването на Мери Бара пред подкомисията по енергия и търговия представлява нова значима фаза в кризата на GM след като през февруари беше обявено изтегляне на 2,6 милион бройки от GM Cobalts и други малки модели. Причината беше, че ключовете за запалване могат внезапно да спрат двигателя и да деактивират въздушните възглавници.
Републиканецът от Пенсилвания конгресмен Тим Мърфи заяви, че конгресмените са станали свидетели на срив в комуникацията и резултатът е смърт. През последните месеци се засили натиска над GM да създаде специален фонд, който да
изплаща компенсациите за семействата на жертвите.
Чуха се дори и призиви моделите на GM да бъдат обявени за опасни. В своя защита от компанията заявиха, че колите им са безопасни стига на ключовете за запалване да не се закачат излишни и ненужни аксесоари.
В опит да намери начин за споразумение Мери Бара дори се срещна с 22-ма представители на жертвите. Те са във Вашингтон, за да проследят изслушването на шефа на GM пред комисиите на Конгреса и Сената.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ivaylo mihaylov
И за тази част се разчу, но политиката им на пренебрегване със сигурност не се ограничава до една част, така че са си косвенно виновни за смъртта на предимно млади шофьори.
Със сигурност ще ги ударят с над милиард долара за щети и разходи. Но е справедливо понеже ще си понесат наказанието.
09:31 03.04.2014