Last news in Fakti

1 Юни, 2002 00:00 2 685 0

Изгряващо слънце

  • mazda-
  • 323 f-
  • mazda 323 f 1.6i te evision

Независимо дали Ви харесват или не, трябва да признаете, че японските автомобили заслужават уважение. С течение на времето производителите от Страната на изгряващото слънце са доказали, че техните автомобили са практични и безупречно надеждни. В това отношение и Mazda не прави изключение. Доскоро обаче дизайнът на японските возила не се приемаше с охота от средностатистическия европейски купувач. Инженерите от Mazda явно положиха доста усилия и преодоляха този недостатък. Това особено добре личи в една разработка, която спокойно можем да наречем “Изгряващо слънце”. Става дума за новата версия на модела 323 F. В Япония автомобилът е известен под името Familia, а в Северна Америка, като Protege. Това обаче не е нито семейна кола, нито протеже на който и да било. Стилният хечбек се числи към т. нар. Голфов клас и след направения му рестайлинг има подчертано спортна осанка. В България моделът се предлага с три бензинови (1.3, 1.6, 2.0-литрови) и един дизелов агрегат (2.0 DITD). За тема на този материал избрахме, може би най-доброто съчетание между цена, оборудване и динамика, Mazda 323 F 1.6i TE Evision. Това е средното ниво на оборудване, което обаче е по-добро от най-високото на някои от преките конкуренти.

Екстериор

На външен вид новата Mazda не се различава много от предшественика си. Именно за това говорим за рестайлинг, който обаче придава съвсем нов облик на японското возило. Промените са засегнали най-вече предната част на автомобила. Фаровете са с променена форма, придаваща допълнителна агресия на и без това “злобната муцуна”. Мигачите вече са вградени във вътрешната страна на основните светлини. Освен тях е “пипната” и радиаторната решетка, която е видимо по-голяма. В новата предна броня са вградени и допълнителни фарове за мъгла, вече включени в цената. Следвайки европейските иновации, инженерите от Mazda са сменили и фирмената емблема на решетката. Тя е увеличена по размери. Изменената предна броня и плавните линии на капака пък придават на возилото по-динамичен вид. Стоповете също са различни. Те са доста по-големи и повдигнати нагоре, което според някои придава определена строгост. Новост представлява и специално тестваното за модела задно антикрило, което е с вграден трети стоп. Като цяло направените изменения засягат повечето детайли по екстериора и превръщат 323 F в стилен, елегантен и подчертано спортен хечбек.

Интериор

Измененията в салона не са толкова впечатляващи, но и те допринасят за повишаване на спортния имидж на “резачката”. Така например основните циферблати вече са бели и обрамчени с алуминиеви пръстени, което просто те кара да натискаш десния педал. Седалките са тапицирани с качествен велур, но прави впечатление, че са изключително твърди. Това не значи, че са неудобни. Те са ергономични и многофункционални. Задната е делима в съотношение 60/40, а предните се регулират във всички възможни посоки. Друг недостатък, присъщ за повечето автомобили от този клас, е малкото пространство между предните и задната седалки. За сметка на това обаче багажният обем е много приличен - 356 литра. Ако и това не ви е достатъчно в определени ситуации, той може да се увеличи до впечатляващите 756 литра, при положение, че задните седалки са свалени.

Двигател

Ако от дотук казаното не сте се впечатлили достатъчно, то 1.6-литровият двигател с два разпределителни вала определено ще ви заинтригува. 16-клапановият агрегат се характеризира с отлична динамика, много добър въртящ момент и достатъчна мощност. Новият мотор е с изменена геометрия на впръскващия тракт, което от своя страна води до почти съвършена еластичност. Натиснете ли педала на газта, автомоби­лът ще реагира мигновено. Ускорението е добро - малко над 11 сек. от 0 до 100 км/ч., а средният разход на гориво е 7.5 л. на 100 километра.
Що се отнася до трансмисия, според нас петстепенната механична скоростна кутия е по-удачен вариант от четиристепенния автомат. Благодарение на механиката ще можете да усетите пълните динамични качества на Mazda 323 F, като освен това разходът на гориво ще е значително по-нисък. Трябва да се отбележи и новото задно окачване, което прави возията доста мека, което не е за сметка на стабилността.

Цена

Претърпялата основен рестайлинг версия на Mazda 323 F се предлага у нас на доста атрактивна цена. В базовото оборудване са включени достатъчно опции, а много от възлите и агрегатите са заимствани от модела 626. Следователно (с незначителни изключения) комфортът и динамиката са на високо ниво. Така че за да усетите отблизо “Изгряващото слънце” не трябва да сте Шон Конъри, а да имате 31 900 лева. Откъснат ли Ви се от сърцето, бъдете сигурни, че ще притежавате сигурен, елегантен и подчертано спортен хечбек.

Радослав Славчев
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА