Last news in Fakti

14 Май, 2014 11:58 6 206 26

Четирицилиндров мотор за следващото BMW M3

  • bmw-
  • m3-
  • m4-
  • f80/82

Класическият редови шестак на сегашното поколение M3 и M4 ще отстъпи място на четирицилиндров двигател, съобщава Motoring. Австралийското издание се позовава на шефа на продуктовия отдел на BMW M GmbH Карстен Прийс, който е съобщил новината по време на представяне на наточените F80/82 в Португалия.

"Ако съумеем да проектираме достатъчно лек автомобил, съвсем спокойно можем да постигнем желаните динамични характеристики с четирицилиндров мотор", твърди Прийс. Според него динамиката подлежи на подобряване посредством класическия способ с увеличаване на мощността, но в момента инженерите на BMW са съсредоточени в намаляване на масата на бъдещите модели, подобряване на икономичността и ограничаване на вредните емисии. Същата цел била преследвана със замяната на 8-цилиндровия двигател на предишната M-тройка с редови шестак.

Актуалното поколение на седана M3 и купето M4 дебютира в края на миналата година. Те се оборудват с 3.0-литров турбодвигател с мощност 431 к.с. и въртящ момент 550 Нм. Двигателят работи в комплект с шестстепенна механична скоростна кутия или роботизирана трансмисия със седем предавки.

Новите М3 и М4 ускоряват от 0 до 100 км/ч за 4.1 секунди, а максималната скорост е ограничена на 250 км/ч (280 с пакета M Driver's Package). Очаква се жизненият цикъл на двата автомобила да продължи 6-7 години.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ВИП АМГ

    2 5 Отговор
    BMW ima oshte dosta dase po trudiat za da nastignat mercedes benz

    Коментиран от #3, #5, #8

  • 2 БУМЕР КАМОР

    2 3 Отговор
    taka sie
  • 3 Canislav Simeonov

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "ВИП АМГ":

    Малко история БМВ е30 м3 е четирицилиндров мотор ВИП АМГ ;)
  • 4 Shmeker

    0 1 Отговор
    Много е прав шафът им - трябва да олекотят колите. Колкото до мотора дали е 6 или 4 цилиндров - няма голямо значение за динамиката, по-късия мотор от 4 цилиндъра може да предостави по-добър център на тежестта и по-високи обороти ;)
    Иначе и аз съм фен на редовите шестаци, ама там дългият вал леко пречи на оборити над 6500...
  • 5 скар фейс

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "ВИП АМГ":

    Никой не може да по-добре да го каже!!!
  • 6 Име:

    0 0 Отговор
    Ще се радвам ако успеят да смъкнат теглото под 1300кг и с 4 цилиндров турбо двигател около 380-400к.с. ще се получи нова е30ка :) . Но се съмнявам.......
  • 7 dhcp

    0 0 Отговор
    Все пак намаляване на теглото се постига и с по-малък двигател. Дано да направят читав мотор, а не някой душегуб...
  • 8 Николай Николов

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "ВИП АМГ":

    Защо не си смениш името на Кончита Вурст
  • 9 Easy ryder

    0 3 Отговор
    А честито на плювачите,които обясняваха че не можело да има малки мощни двигатели,че били еднодневки,духалки и не знам си какво още.

    Коментиран от #10

  • 10 Име:

    1 2 Отговор

    До коментар #9 от "Easy ryder":

    Е те нали вече пуснаха 1.5 трицилиндрови 3ки. Пък и i8 и то е трицилиндрово....

    Коментиран от #12

  • 11 Shmeker

    0 1 Отговор
    За тройка около 1300 кила е ОК.
  • 12 Easy ryder

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Име:":

    Щом БМВ ги прави значи може ако беше някоя друга фирма веднага щеше да почне рев как си било друго редовия шестак.

    Коментиран от #13

  • 13 dhcp

    0 1 Отговор

    До коментар #12 от "Easy ryder":

    Има нещо вярно :) Бъдещето е в по-малките мотори с охлюв Тук НЕ ИСКАМ да дразня бмв феновете, но ще дам пример... Имам пасат 1.8Т... Та пасата ми лапка 8л на 100 извънградско и около 11 градско. Колко ще лапка едно бмв в горе/долу същия диапазон на мощността? Дори 1.8ИС си лапка повечко и върви значително по-малко, а за 2.0 няма и да споменавам понеже за мен това е най-отвратителния мотор на бмв. Относно 3 цилиндровите двигатели... вече има доста доказали се такива :)

    Коментиран от #14

  • 14 Име:

    0 1 Отговор

    До коментар #13 от "dhcp ":

    Ако не си чул на "тристаидритесети" 330ката е по-бърза от всяка кола показана в статия на тоя форум и харчи 6 литра!!! Е сега ще се появи да ни го каже.
  • 15 триста итридесети

    2 1 Отговор
    "Ако съумеем да проектираме достатъчно лек автомобил, съвсем спокойно можем да постигнем желаните динамични характеристики с четирицилиндров мотор", твърди Прийс.

    Хората ще го изчислят, ако покрие изискванията - ще го направят.

    @14 Лапе, нали изгледа нацяло клипа който ти постнах - за мерцедеса, аудито, субарото и бмв-то в снега - в другата статия, видя ли накрая как човека каза че предпочита БМВ-то, защо ли? Сигурно е циганин или селянин или мутра???

    Коментиран от #16, #17

  • 16 Име:

    0 1 Отговор

    До коментар #15 от "триста итридесети":

    Пишлеме аз знам какво е субару за разлика от тебе, знам и БМВ какво е и съм си направил изводите. Ти когато разбереш какво е субару или която и да е друга кола различна от БМВ ела да ми говориш. Нещо да не се обиди че ти споменах редовния коментар а? Е поне скрих това че има газова уредба.
    А що се отнася до клипа:
    Първо аз такива клипове хиляди съм гледал.
    Второ колко клипа съм ти показвал тук сещаш ли се? За какво ли не? Обаче твоя единствен клип е отново над всички. ХАХАХА. Сравнява ми двойното на БМВ с двойното на Субару.... До кога ще ти се смея? Айде стегни се малко.
  • 17 Име:

    0 1 Отговор

    До коментар #15 от "триста итридесети":

    "Хората ще го изчислят, ако покрие изискванията - ще го направят."

    УААААААУ! Някой друг ако прави някаква кола, все нещо мотора и харчи много, бил малък, пък не знам какво не и струвало. Обаче когато е БМВ - те хората ще го изчислят.... Чакай малко бе другите марки да не би да нямат инженери? Или техните не могат да смятат, а тия които работят за БМВ пишат и учебници по висша математика?

    Коментиран от #18

  • 18 триста итридесети

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "Име:":

    Мяукаш нещо ?

    Това е отговорност бе момче, отговорност към феновете и към качеството, покажи ми някой от другите марки да е излязъл и да е казвал подобни думи. На никой не му се сменя шестака, вярвай го това, има обаче вече нови материали, като карбона, виж колко здраво и леко нещо е, колко време няма пострадали във формулата /дай Боже да няма/ и не само карбона, и цената е голям бич, шестака си е 50% повече бутала и поне 30-40% по-скъп, конкуренцията бълва евтинджос на 5 !!!!! пъти по-евтина кола, която след 5 години е за боклука, да ама на всеки 5 години ще я сменяш, да ама никога няма да ти носи същия кеф, ако изобщо ти носи някакъв кеф.

    Коментиран от #19

  • 19 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "триста итридесети":

    Добре остави ги трицилиндровите. Тук става въпрос за 4 цилиндров мотор на новата М3. Шестаци та шестаци, първата и най-обичана досега м3ка - е30ката също е със 4 цилиндров мотор.... какъв е проблема?

    Коментиран от #20

  • 20 триста итридесети

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Име:":

    Точно там - в 4 цилиндровия - малко са.

    Коментиран от #21

  • 21 Име:

    0 1 Отговор

    До коментар #20 от "триста итридесети":

    Малко друг път....

    Коментиран от #22

  • 22 триста итридесети

    1 1 Отговор

    До коментар #21 от "Име:":

    Вярно - другия път - М-ките са с 6-ци.
  • 23 Име:

    0 1 Отговор
    има м-ки с 4, 6 и 8 цилиндъра! Ще има и с 4 цил. турбо, това е положението...
  • 24 триста итридесети

    0 0 Отговор
    Виж как си го казал "турбо" - е там е разковничето.
    Не че го одобрявам, 6-така е незаменим.
  • 25 zendera

    1 0 Отговор
    Момчета,поделението M GMBH говори достатъчно за себе си..независимо какъв е двигатела...незнам за какво се вайкате..
  • 26 Veselin Hristev

    0 0 Отговор
    Усещам заради охлюва в градината на новият мотор конете няма да са подковани с алуминиеви подкови ами ще са ковани братя.
    Е30 завинаги най най най великият автомобил на всички времена.