1 750 0

Още по-малко производство на най-големия пътнически самолет

Снимка: М. Богданова ©
Снимка: М. Богданова ©
Милена Богданова

За втори път през тази година авиационния концерн Airbus съкрати броят на производство на своя най-голям пътнически самолет – А380. През 2017 г. ще бъдат произведени 20 броя машини срещу 27 през 2016-а. Причината за корекцията е, че най-големият клиент – авиокомпанията Emirates, е поискала отсрочка за доставката на този тип машини. Съобразно новия договор, арабският превозвач ще получи шест самолета не през 2017-2018 г., а през 2018-2019 г.

В договора е участвал и концерна Rolls Royce, доколкото двигателите, които се поставят на самолетите са техни. Тук също има промяна. В бъдеще ще се ползват двигатели тип Rolls Royce Trent 900, докато към момента самолетите на Emirates са с Engine Alliance GP7000. С последните обаче се повиши разходът им за поддръжка, продиктувана от климатичните условия в Обединените арабски емирства. Новата договореност между Rolls Royce и Emirates също е причина за отлагането на доставка на машините, пише The Wall Street Journal. Като допълнение идва и фактът, че авиокомпанията се намира в сложно положение заради кризата в региона и спад в търсенето на авиационни услуги.

Отлагането на сроковете за доставка на самолетите е удар по цялата програма по производство на А380. Emirates е най-големия клиент за тях с притежавани общо 119 машини. Реализирането на някои от оставащите договори обаче е под въпрос. Поръчаните 20 броя самолети от лизинговата компания Amedeo все още не са намерили краен клиент. Още две машини, предназначени за Air France, не са й доставени, поради невъзможност на авиокомпанията да ги вземе.

Qantas Airlines и Virgin Atlantic също не са силно заинтересовани от попълването си на парка, съответно с осмия и шестия самолет от типа А380. Още две големи авиокомпании – Qatar Airways и Etihad, са поръчали съответно четири и две машини. Те обаче също, подобно на Emirates, се сблъскват с криза в региона. Iran Air също наскоро изключи от плановете си за разширяване на авиопарка самолетите от тип А380. Като цяло, през 2016 г. Airbus не получи нито една поръчка за производство на най-големия пътнически самолет в света.



Още по темата

Напиши коментар:


Публикувай