2 842 16

Верига от супермаркети отчете 19,4% ръст на приходите за миналата година

Динамиката на развитие на компанията се запазва

Верига от супермаркети отчете 19,4% ръст на приходите за миналата година

Стабилен ръст на приходите и активно пазарно развитие отчете T MARKET през миналата година. Търговският оборот на „Максима България“, компанията-собственик на веригата, за 2018-та е 259,7 милиона лева без ДДС. Финансовите резултати на дружеството бележат ръст от 19,4% в сравнение с предходната 2017-та, когато приходите са били 217,5 милиона лева. Компанията също отчита и 1,56 милиона лева оперативна печалба преди данъци, такси и амортизация.

“За T MARKET миналата година бе повече от успешна. Разширихме присъствието си в българските градове и затвърдихме позициите си на пазара на бързооборотни стоки в много от районите, в който развиваме дейност. Повишихме ефективността на процесите и обновихме асортимента в нашите магазини с фокус качествените и свежи продукти, здравословната и прясно приготвена храна. В отговор на потребителските предпочитания представихме и изцяло нови решения и концепции за пазаруване, които улесняват и подобряват клиентското преживяване при пазаруване”, споделя генералният директор на компанията Едвинас Волкас.

За година броят на обектите T MARKET в страната се увеличи с още 9 – три в София и по един в Карнобат, Ямбол, Несебър, Велико Търново, Нови Искър и Айтос. Така супермаркетите от веригата вече са общо 74 в 38 града. В своя магазин в Студентски град компанията представи нов формат, залагащ на висококачествената приготвена на място храна в съчетание с удобство, модерен дизайн и 24/7 работно време. В друг свои супермаркет в столицата пък за пръв път въведе услугата за каси на самообслужване. Проектът бе отличен и с награда за иновативност от Българската асоциация по информационни технологии (БАИТ).

„Максима България“ е част от Maxima Grupė, която е лидер в ритейл сектора в Прибалтика и оперира вериги за търговия на дребно в Литва, Латвия, Естония, Полша и България. За 2018-та година финансовите резултати на групата и на петте пазара бележат стабилен ръст. Консолидираните приходи се увеличават с 22.1% в сравнение с 2017 и достига 3.451 милиарда евро, а консолидираната оперативна печалба се равнява на 223.6 милиона евро.

През миналата година Maxima Grupė инвестира повече от 88 милиона евро в дълготрайни активи и отвори повече от 100 нови магазина на всички пазари. Повечето от тях бяха открити в Полша, където компанията придоби и веригите Stokrotka и Sano. През 2018-та Maxima Grupė получи стабилна кредитна оценка BB+ от международната рейтингова агенция Standart&Poors и успешно реализира емисии от 5-годишни облигации на стойност 300 милиона евро.

България
Поставете оценка:
Оценка 2.1 от 7 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Кристиян

    27 8 Отговор
    Персоналът им е много нечистоплътен и груб, а самата стока е с ниско качество - например купих 2 килограма месо, и за една нощ в хладилника ми се вмириса. Много балтийски продукти с руски имена - балтийците мразят руснаците, но нямат нищо против да произвеждат пелмени с името Иван - тоест тотално лицемерие. Български стоки почти няма. С няколко думи т маркета е достоен заместник на другото недоразумение, което вече напусна България - пени маркет.

    Коментиран от #2, #4

  • 2 Хахахха

    7 14 Отговор

    До коментар #1 от "Кристиян":

    Надай се...съотношението им на цена-качество е повече от перфектно.
  • 3 Льокрем

    20 3 Отговор
    Явна рекламна статия. Пазарувах веднъж преди няколко години. Това ми беше достатъчно. От тогава заобикалям супермаркета на поне две преки разстояние.
  • 4 Бай Хой

    8 16 Отговор

    До коментар #1 от "Кристиян":

    Ами купувай скъпите боклуци на пеевския Лидъл тогава...

    Коментиран от #8, #12

  • 5 Бесен Язовец

    13 8 Отговор
    Почвайте да си гледате кокошки и прасета на терасите и домати и чушки в саксия и не пазарувайте и без друго превзехте градовете и тор донесете от село да замирише хубаво на био!
  • 6 Amix

    5 2 Отговор
    Най-калпавата верига магазини е Bulmag Ниско качество със най-скъпите цени.

  • 7 щь;;лмкнйб в

    20 0 Отговор
    Богати и успешни китивжим дошли тук да изсмукват труда на бедните българи... Плащат 3.60 лева надница на час на раята. Това пари ли са, според вас?
  • 8 митология

    27 1 Отговор

    До коментар #4 от "Бай Хой":

    Всякакви неща му приписват на дебелото момче, ама па чак Лидъл не бях чувал тоя виц ха ха !
  • 9 пфууу

    6 3 Отговор
    Страшно мизерни магазини имат, ама щом сте рекли!
  • 10 Ивката

    13 2 Отговор
    Лъжат като ДЪРТИ ЦИГАНИ! Хранителните вериги МЕНТАРДЖИИ работят с печалба МИНИМУМ 100-150 процента! При 200 милиона оборот няма такова нещо като 1.56 милиона оперативна печалба! БОКЛУЦИ МРЪСНИ!
  • 11 Долу веригите магазини

    20 3 Отговор
    Само един пример. На централния пазар в София, едно кило череши е 2 лв до 2.50 лв. В Кауфланд, Фантастико или Лидъл, на "промоция" черешите не падат под 4.50 лв. И това на "Промоция" - иначе са по 6-7 лв. Същите тези вериги изкупуват черешите от производителя на безценица. Печалбата им е поне 300 % само от череши, ягоди и плодове.

    Коментиран от #15

  • 12 СссереМ

    9 0 Отговор

    До коментар #4 от "Бай Хой":

    Ако кажеш че и Метро е на шиши те признавам.
  • 13 стоян

    3 0 Отговор
    Щом като Т маркет а и другите чужди вериги увеличил оборота с 30% това означава че кварталните магазини собственост на българи е спаднал оборота с 30%= казва се =изтичане на капитали
  • 14 Разбира се

    5 0 Отговор
    Всичко е точно - оперативна печалба 1.56 млн. преди данъци, такси и амортизации - смятай чиста загуба... а иначе оборот близо 218 млн... При родни продукти в асортимента им макс около 15-20%, сещайте се къде отива истинската печалба... ами да, при акулите навън! Мила родна картинка - така е и при останалите ЛИДЛ, КУФЛАНД, МЕТРО и т.н.... а тия контролиращите НАП, КЗК, КЗП не виждат ли това?!
  • 15 Краси

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "Долу веригите магазини":

    В Лидъл във Франкфурт в петък си купих страшни череши по 88 евроцента за килограм... Общо взето между германския и българския Лидъл общото е емблемата на магазина...
  • 16 6666

    1 0 Отговор
    Като започнат да плащат както трябва няма да има мърляв персонал.По магазините нямат температурни складове и за това стоката се скапва.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.