Last news in Fakti

25 Ноември, 2021 09:12 4 986

Семейството на Димитър Маджаров – пример за успешен бизнес модел

  • димитър маджаров-
  • месари-
  • бизнес

Каква е формулата на успеха

Над 160 вида месни и млечни продукти. Две производствени предприятия, европейски сертификати и 20 отличия. Износ на 4 континента. Зад всичко това стои 30-годишната история на марката „Димитър Маджаров“.

Каква е формулата на успеха

Качество и автентичен български вкус, прецизен подбор на суровина, нови продукти, инвестиции в технологии и модернизация – на това се дължат много от постиженията на Димитър Маджаров. Семейните ценности също са част от рецептата за успех. „Произвеждаме храна за нас, за нашите деца и внуци, и за всички българи. Издигаме качеството в култ“, заявява бизнесменът. Затова и някои от продуктите му вече са нарицателни имена – луканка „Маджаров“, пастърма, филе „Елена“, кайсерован врат „Тракия“. Всичко, произведено от Димитър Маджаров, е само от свежо месо. За млеката и млечните продукти също се използва само свежа суровина – българска, от подбрани доставчици, без консерванти. Димитър Маджаров е първият, който предлага на българския потребител бели саламурени сирена и кашкавал от четири вида мляко. Той пръв пуска на пазара месни продукти (серията „Качествен живот“), в която вместо популярни консерванти се използва природна закваска. Тази година пловдивският бизнесмен инвестира и 500 000 евро в прясно мляко, с което даде заявка за лидерство в още една продуктова линия.

Продажбите на Маджаров у нас и зад граница бележат ръст

Въпреки трудните пандемични години, ръководената от Димитър Маджаров фирма отчита ръст на продажбите в България. Ръст бележат и продажбите зад граница. Те вече са 12%, като плановете на семейната фирма са да достигнат 25-30% от оборота. Най-голям е ръстът в износа на краве и овче сирене, краве кисело мляко, кашкавал. Нараства търсенето на бели саламурени сирена от овче и козе мляко, както и на традиционни продукти като луканка, салам „Бургас“, българско кисело мляко, кашкавал, суджук.

Предимствата на семейния модел на управление

В развитието на семейния бизнес участват Димитър Маджаров, съпругата му Юлия и двете им деца. Освен за месните продукти, Димитър отговаря също за банките и инвестициите. Юлия ръководи производството на млечни продукти. В утвърждаването на семейния бранд активно участва и второто поколение от фамилия Маджарови. Дъщерята на бизнесмена Станислава е заместник-управител и отговаря за маркетинга, дистрибуцията, износа. Синът Филип макар да има фирма в друга сфера, също е ангажиран в семейния бизнес – чрез финансови съвети. Отговорността към другите, към работата, към продуктите и към това да си честен на пазара са се предали от едното поколение на другото.

„Най-важните въпроси обсъждаме и решаваме заедно. Начинът ни на управление е по-лесен именно защото сме семейство – има естествено обединение, грижа един за друг, общ интерес“, пояснява Димитър Маджаров. Димитър и Юлия Маджарови се надяват второто поколение мениджъри да издигне бизнеса на още по-високо ниво: на трапезата на всяко домакинство да има няколко любими продукти на марката. От семейство Маджарови за останалите семейства у нас и в чужбина.

Бизнесът като семейство

„Димитър Маджаров“ е и екип от 320 човека – началници на производство, технолози, майстори-месари, колбасари, специалисти по млякото, отговорни работници. Ръководителите на различните нива всеки ден запалват хората така, че всички заедно да предлагат на клиентите хубава храна. Петнадесетина човека работят във фирмата над 25 години, с което Маджаров много се гордее. „В работата и в живота ние сме това, в което вярваме и това, което правим“, обяснява той. Семейството на Димитър Маджаров наистина знае какво прави. И го прави със сърце.



Свързани новини