1 557 4

Кога ще има безопасен път през Кресненското дефиле?

Забавянето на строителството на пътя през Кресненското дефиле ще е пагубно за човешкия живот и природата

Магистрала
Магистрала "Струма". Снимки: АПИ

Забавянето на строителството на пътя през Кресненското дефиле ще е пагубно за човешкия живот и природата. Това каза инж. Лазар Лазаров, председател на УС на АПИ  за БНТ. Той представи последният вариант на проектното трасе и обсъждан на Комитета за наблюдение в частта на АМ „Струма“.

“Смятаме този вариант за най-балансиран към момента. Възможно е до 2020 г. да имаме безопасен и безконфликтен път пред Кресненското дефиле, ”, подчерта председателят на пътната агенция.

Десетилетия са обсъждани различни варианти на трасе – дълъг тунел, двулентов път на два етажа и др., които обаче са били изоставяни именно заради протести на еколози или на жителите от района, както и по мнение на експерти от БАН, тъй като районът е сеизмологичен, обясни  инж. Лазаров.

Последният проект на трасе през Кресненското дефиле е представен в АПИ преди 6 месеца и предложението според този проект е едната посока на движение – от Кресна към Симитли - да минава по настоящето трасе, което ще бъде ремонтирано, а другото платно – от Симитли до Кресна ще бъде изнесено в източна посока по изцяло нов път през дефилето.

Той ще е двулентов, като при изкачванията ще има три ленти. Ще има и 5 малки тунела. Двете трасета ще бъдат резервни едно на друго и при инцидент ще има възможност за прехвърляне на движението от единия към другия път, както и  връзки с населените места в района. Планът е първо да бъде изградено новото трасе, а след това да се рехабилитира настоящото. “Масово на запад в планинските райони използват този вариант”, подчерта инж. Лазаров.

Той подчерта, че районът не е безопасен и затова търсим оптимални и бързи варианти, каза още той. По статистика на пътна полиция в участъка през Кресненското дефиле  живота са си загубили 46 човека, а над 250 са ранени и има изключителна концентрация на пътно-транспортни произшествия.

Инж. Лазаров обясни, че АПИ е работила с еколозите Андрей Ковачев и Петко Ковачев като членове на комитета по наблюдение на АМ „Струма“. Боян Петров, които пострада при инцидента при дефилето, вероятно е бил техен сътрудник. Те е трябвало да предложат мерките, които да залегнат при проектирането на трасета, така че магистралата да бъде максимално щадяща към природата. Инж. Лазаров каза, че в деня на инцидента двамата еколози са били  там, за да огледат допълнително трасето като част от мерките, които трябва да предложат. Той уточни, че седмица преди това е имало съвместно обследване, в което са участвали и експерти на АПИ.

Инж. Лазаров посочи,  че в деня на инцидента, на метри от еколозите, в районът е имало ограничение на движението и сигнализация във връзка с дейности по укрепване и и омрежване на ската, извършвана от алпинисти на АПИ. Освен това там има и отбивка и ограничения на скоростта.

Пожелавам на колегите де се възстановят бързо, за да продължим работата по проекта, пожела на експертите инж. Лазаров.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • незнайко (гост)
    Отговор
    1 11:14  25.08.16
    И какво са умували досега, след като имат опита на европейците? Просто трябва да спрат спекулациите на природозащитниците.
  • Nikson (гост)
    Отговор
    2 14:58  25.08.16
    Не ме интересува Креснеското дефиле. ТОВА Е ПЪТ КОЙТО Е В УЩЪРБ НА ИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ. Контейнерните превози, които се извършваха през Варна и Бургас сега минават през този път. София са толкова тъпи, че не мислят като съсипват бизнеса на морските общини ще има по- малко данъци. Сега всички приходи от контейнерните превози остават при Гърците.
    От тази ваша простотия Бургас и Варна губят приходи от около 1 млрд. и стотици работни места всяка година.
  • Мартин (гост)
    Отговор
    3 21:37  25.08.16
    Безопасен път през Кресненското дефиле ще има само тогава, когато "Зелените" на Иво Прокопиев и Тома Белев престанат да рекетират държавата да играе по тяхната свирка, защитавайки в същото време и чуждестранни интереси!
  • Иван (гост)
    Отговор
    4 22:34  25.08.16
    Крайно време е да бъде построена магистрала, която да минава през Кресненското дефиле за да няма повече инциденти, както се случи онзи ден с Андрей Ковачев!

Напиши коментар:


Публикувай