2 132 5

Новите глоби няма да спрат джигитите

Стефанаки Йоанис

За последните дни от влизането в сила на промените на закона за движение по пътищата са хванати около 30 души – основно те са били без шофьорски книжки или употребили алкохол. Това съобщи председателя на транспортната комисия и инициатор на измененията Настимир Ананиев.

Наложихме тези по-строги мерки в закона, които влязоха в сила от 21 януари, за да се намалят жертвите по пътищата. Само да първия ден на действието на закона са свалени номерата на 30 автомобила за каране без книжка, употреба на алкохол и в един случай - за отказ от тестване.

Това каза в студиото на бТВ Настимир Ананиев от Реформаторския блок, председател на Транспортната комисия в Народното събрание.

Санкциите вече са по-строги за шофьорите, карали с алкохол над 0,5 промила или употребили упойващи вещества, за превишена скорост, за каране без книжка или в насрещното движение, за отказ от проверка с техническо средство или даване на кръв за проба, както и за т.нар. джигити, които правят гонки по пътищата. Ще се свалят номерата на автомобилите за такива нарушения още на пътя, каза Ананиев. За нарушителите с 40 км/ час на скоростта над допустимото глобата в градски условия става 400 лева, а за над 50 км/ час превишение глобата става 700 лева за в града и 600 лева за нарушение извън града, обясни той.

За последните 20 години най-много жертви има в периода 2006 – 2008 г., след което жертвите намаляват, според официалната статистика на МВР, предоставена на Транспортната комисия в Парламента, каза Ананиев. През 2012-2013 година съдът отмени заснемането на пътя и в продължение на една година жертвите се покачиха, каза още Ананиев.

Сега, с промените в Закона за движение по пътищата, мерките стават по-строги и ще са ефективни. Наказанията са тежки - това е целта, за да спрем войната по пътищата, подчерта Ананиев. Той даде пример с убиеца на тримата млади души до Луковит, който е шофирал без книжка и има 91 регистрирани нарушения, след които избяга в чужбина и се наложи да бъде върнат от органите на реда, като Ананиев посочи, че за формиране на санкциите по закона са взети под внимание и подобни тежки прецеденти.

Христо Радков, председател на МЕНСА, е категоричен, че новите глоби няма да променят броя на загиналите, а тенденцията през последните години е да се увеличават санкциите, но и загиналите.

Данните на Радков се разминаха с посочените от депутата и по думите му 2016 г. е била поредна по ръст на жертвите. „Мерките няма да променят нищо, защото се акцентира върху скоростта и алкохола. Към 2015 г. те са причина за 15 загубени живота на фона на 700. Други 685 души не ги спасяваме. Превишената скорост не е проблема. Проблемът е, че се кара със скорост несъобразена с пътните условия – това дава 36 на сто от катастрофите с жертви”, уточните председателят на МЕНСА.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 10:25  23.01.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Morgoth
    Отговор
    2 11:00  23.01.17
    Радвам се, че след 15 години правене само на едно и също с доказано никакъв резултат почват да се появяват и мислещи хора. За съжаление все още няма такова мислене в парламента.
  • гост
    Отговор
    3 12:31  23.01.17
    Сле като свалят табелите трябва да извикат пътна помощ да им закара колата на служебен паркинг или директно в КАТ с дневно таксуване докато не си платят глобите. Когато ги платят тогава си получават табелите и може да си откарат колата, ако остане 2,3 месеца да се конфискува и да се продава на търг в полза на КАТ, не на държавата. Ако има само такси и глоби няма да има ефект, вижда се че само 25% от актовете и глобите се плащат. Навремето не можеше да продадеш кола без платени данъци, сега може, е как да се получи. Как е възможно да имаш право да избираш кои данъци да платиш и кои актове да оставиш да отпаднат по давност, това е подигравка с хората писали актовете. Това не са дарения а санкции и докато не се оправи това няма как глобите да са ефективни.
  • Pekania
    Отговор
    4 23:07  23.01.17
    Както иконтролните органо да попълнят семеиния бюджет , 90 % сте предпочетат да си решат проблема на място за 1/3 от цената ,а момчетата и те са хора и искат да карат свястно МПС с полицейска заплата как да стане.....????
  • Гост
    Отговор
    5 00:46  19.04.17
    Напълно съм съгласен, че с новите глоби ще изгори само някой и друг нещастен човечец, който е пропуснал да забележи напълно нелогично ограничение от 40 км.ч. на прав и равен път. От това само ще се пълни държавния джоб, а убитите в края на годината пак ще са толкова, вероятно и повече. Целта на тези промени е прибиране на парички. За безопасност никой не е мислил, нито пък го итересува. Нещата няма да се променят, докъто на пътя висят статични полицейски екипи и камери. Необходимо е да се пуснат на пътя мобилни екипи, които да движат с необозначени автомобили. В тези автомобили трябва да има камери за запис /като видеорегистраторите/ и данните от тях да важат в съда. Мобилните екипи трябва да засичат само истинските джигити, и да не закачат хорицата за дребни нарушения. Има го в някои държави и работи. Да видим как въпросните ще се правят на състезатели, след като знаят, че всяко прогнило Пежо или Рено зад тях може да е пълно с полицаи и камери. Всичко друго е измама и звънкане в държавната касичка, ако ще глобите да станат по 10000000...... лева. Проблемните шофьори глоби и камери за скорост не ги стряскат. От тях се вълнуваме само аз и ти!

Напиши коментар:


Публикувай