Покрай казуса с машинното гласуване институциите дадоха изключително лош пример на гражданите за тона, че законите могат и да не се спазват по различни причини – че нямало време, нямало техническа възможност.
Това каза за предаването „Неделя 150“ по „Хоризонт“ омбудсманът Мая Манолова. Това би означавало, че един гражданин, който например няма доход, може да каже, че няма да си плаща данъците
След като в Изборния кодекс е записано, че на всички избори, след президентските, трябва да бъдат осигурени машини, вариантите бяха два: или ЦИК трябваше да каже на парламента, че не е в състояние да изпълни този ангажимент и законът да бъде променен, или да направи всичко възможно и да осигури машинно гласуване, заяви омбудсманът на републиката..
От съобщението от сайта на ЦИК става ясно, че препъни камъка, образно казано, са 10 липсващи дни на фирмата да достави машините в поисканите от ЦИК срокове. Тоест, ако ЦИК не беше приела, първо, че Кодексът не е задължителен, не беше написала решение, че ще има машини само в 500 секции, ако не се беше стигнало до обжалване - да се губи време, да се минава през Върховния административен съд, сега със сигурност щяхме да сме в ситуация, в която да се включат фирми, които могат да доставят машини. Аз продължавам да не разбирам защо поръчката не беше разделена на лотове. Със сигурност има няколко фирми, които могат да се включат в подобна процедура и да доставят исканите машини, което стана ясно сега и след включването на нов участник, каза още тя.
Според Манолова, санкцията за неучастие в задължителното гласуване е била отменена „съвсем логично и съвсем честно“. Тя припомни, че не е атакувала текста, според който самотно гласуване е задължително.
Манолова заяви, че следи действията на „Топлофикация“ по обезщетяването на гражданите, претърпели неудобства заради авариите. Има много подводни камъни в обещанията на „Топлофикация“. Затова настоявам, докато има време, хората да си потърсят правата, заяви Манолова:
През тази седмица изпратих настойчиво писмо до ръководството на "Топлофикация" с искане да обявят на сайта си списък със сградите и абонатните станции, които ще бъдат обезщетени за причинените им неудобства, защото ако хората разберат след 15-ти март, когато получат сметките си за февруари, ще бъде вече прекалено късно да потърсят своите права по административен път или по съдебен ред. "Топлофикация" отрича, но аз съм го проверила от няколко източника, че данните ден по ден и час по час за това подавана ли е в една сграда топлинна енергия се съхраняват само 30 дни. След това се заличават! Тоест на 15-ти март, когато хората ще получат своята сметка за месец февруари, данните за това на 5-и, 6-и, 7-и, 8-и, 9-и, 10-и, 11-и, 12-и февруари имали ли са подадена топлоенергия или не, вече ще бъдат заличени.
Манолова поиска и прошка от хората, с които не е могла да се срещне през годината и на чиито проблеми не е могла да намери решение
Работим на пълни обороти, но той като не можем да помогнем на всички живеем непрекъснато с мисълта за несвършена работа, но през следващата година ще се опитаме да компенсираме това, завърши Манолова.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА