1 535 4

Загиналият кап. Георги Анастасов ще бъде повишен посмъртно в звание

Благодарение на професионалните му качества, животът на другите двама членове на екипажа е спасен, заяви военният министър

Снимка: Министерство на отбраната
Снимка: Министерство на отбраната
Анатоли Стайков

Загиналият кап. Георги Анастасов ще бъде повишен посмъртно в звание.

Тъй като благодарение на професионалните качества на загиналия при инцидента с военния хеликоптер кап. Георги Анастасов, животът на останалите двама души от екипажа е спасен, министър Красимир Каракачанов е издал заповед за неговото повишаване в звание посмъртно от капитан в майор макар. Това каза той в предаването „Тази събота” на bTV.

Каракачанов допълни, че се е обадил лично на бащата на загиналия капитан, изразил е своите съболезнования. Министерството на отбраната поема всички разходи по транспортирането на семейството до Варна, което е от Ямбол, както и разходите по погребението.

За Варна още вчера са отпътували заместник-министърът Величков и вицеадмирал Евтимов, които да се запознаят на място със ситуацията, допълни Каракачанов.

По инцидента работи група от Военна полиция и Военноморския флот, те ще кажат подробностите, след като привършат проверката, обясни министърът.

Какво се е случило, за да се стигне до инцидента?

"Това, което е ясно до момента е, че по време на морско учение „Черно море” 2017, в което са участвали хеликоптери „Пантер” от военноморските сили, се е провеждала стрелба по морска цел. Хеликоптерът е извършил успешно стрелбата, след което е трябвало да се отправи към брега", допълни Каракачанов.

Захождайки пред кораба, перката на вертолета е закачила пилона, на който се окачват знамената, пилотът обаче е овладял хеликоптера и се е отправил към брега. Но явно в следващите минути апаратурата подава сигнал за проблем, той обръща хеликоптера и го приближава обратно към кораба, за да може да бъде приводнен във водата близо до кораба, за да могат по-бързо и по-ефективно да работят спасителните екипи, които вече са се задействали по това време, обясни още министърът.

"Много бърза и професионална работа на спасителните екипи от флота, но при падането на хеликоптера във водата – тук вече се изяснява причината как двама от екипажа са успели да излязат, а самия пилот кап. Анастасов не е успял. Това ще го кажат следствените действия.

На практика, овладявайки хеликоптера и връщайки го обратно към кораба, със своите действия той е дал възможност на своите двама колеги да се спасят", допълни Каракачанов.

В коментар на думи на президента Румен Радев след инцидента вчера, че българските пилоти имат нальот поне три-четири пъти по-малък от стандартите на НАТО за безопасен санитарен минимум, Красимир Каракачанов заяви, че няколко часа след подобен инцидент, когато все още нищо не е ясно, да се правят подобни изказвания е несериозно:

„Първото нещо, което трябваше да се направи поне във вчерашния ден е да се запази една минута мълчание в памет на загиналия български пилот.

По думите му, от проверката, която е разпоредил, става ясно, че кап. Анастасов за миналата и тази година е имал достатъчно часове нальот и е действал изключително професионално не само по време на учението и при стрелбите, но и по време, когато се е получил инцидента при овладяването на хеликоптера.

„Не може да се каже в конкретния случай, че инцидентът и жертвата, която сме дали е въпрос на неподготвеност на екипажа”.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Антон
    Отговор
    1 10:47  10.06.17
    Светла му памет. Почивай в мир
  • гост 2
    Отговор
    2 11:37  10.06.17
    “...Публикувано във факти.бг: На практика, овладявайки хеликоптера и връщайки го обратно към кораба, със своите действия той е дал възможност на своите двама колеги да се спасят"...“ Това е българският офицер от българската армия- готов е да жертва своя живот, за да спаси другарите си! Почивай в мир, капитан Георги Атанасов!

    Коментиран от #4

  • Да се осериш без да се изложиш
    Отговор
    3 15:52  10.06.17
    С три думи: Жалко, непрофесионално и безотговорно. Да се доближи до състояние за директно съприкосновение с кораба, без да владееш контрол на своята машина - е наивна самонадеяност и глупост. Няма съмнение, че са нарушени предварителните указания за безопасност, задължително присъствуващи в плана на полета. Късно е за либе за китка. Като се обърне колата - пътища много! Много слабости са допуснати и не само от пилота.
  • болна ли се
    Отговор
    4 16:06  10.06.17

    До коментар #2 от "гост 2":

    А бе прецъфтяло моме, тези препинателни, скоби , кавички и многоточия, които щедро ръсиш, ме навеждат на мисълта че те бие шайбата разлабена. Ти за стенографистка от въображаем граждански съд ли се опитваш сама да се издокара. Щото да кесиш постоянно тук, значи си безработен домашен кютук! Не се опитвай да се докарваш и за адвокатка, щото хептен ще си артисала с твоето бездарие! А иначе не е зле да имаш въображение.

Напиши коментар:


Публикувай