1 619 5

Усилено строят трасе от магистрала "Струма"

Стефанаки Йоанис

Над 150 човека и около 120 машини - багери, булдозери, валяци, грейдери на фирма "Агромах", работят по трасето на автомагистрала „Струма“ в участъка между Благоевград и Крупник.
Строителството на лот 3. 1 стартира преди два месеца и на обекта се работи изключително интензивно. В началото на обекта - до Благоевград, е извършено разчистване на площадката, изпълняват се изкопни и насипни дейности, изграждат се водостоци, селскостопански пътища и т. н., съобщава в. „Струма“
Над 500 000 м2 е обемът на разчистените площи в сервитута на пътя, а над 95 000 м3 е количеството на вече изкопания хумус по трасето. Изкопите на земни и скални почви са над 150 000 м3. Изграден е и насип от основата на трасето в обем от 65 000 м3.
В момента се работи и по прокарването на над 9 км временни пътища за достъп до обекта, обходни маршрути, пътища за доставка на основни строителни материали. Подготвят се и площадките за големите съоръжения по дължината на трасето в първия участък.
Общата дължина на лот 3. 1 от АМ „Струма“ е 12, 6 км. В участъка между Благоевград и Крупник ще бъдат изградени 2 пътни възела и 20 големи съоръжения - мостове над реки, подлези и надлези. Очаква се обектът да е завършен през есента на 2019 г.
Участъкът между Благоевград и Крупник от АМ „Струма“ се изгражда със средства от Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г., която се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет.
Тази седмица Европейската комисия одобри проекта за изграждане на 40 км от АМ „Струма“ в участъците Благоевград - Крупник, Кресна - Сандански и тунел „Железница“. Общата стойност на отпуснатите средства от Кохезионния фонд на ЕС е 628 млн. лв. Националното съфинансиране е 111 млн. лв.
Строителството на лот 3. 1 Благоевград – Крупник стартира на 31 август 2017 г. През септември миналата година започна изграждането на лот 3. 3 Кресна – Сандански и физическият напредък на обекта е около 50%. В момента се провеждат обществените поръчки за изграждането на тунел „Железница“, с прогнозна стойност 250 млн. лв. Срокът за подаване на офертите е до 17, 30 ч. на 27 ноември т. г. Те ще бъдат отворени в 14 ч. на 28 ноември. Участъкът е разделен на три лота, а срокът за изпълнението им е 3 години.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Буко Баламата (гост)
    Отговор
    1 15:50  12.11.17
    Много интензивно се работи и до 2048г ще стане.
  • Гост (гост)
    Отговор
    2 16:18  12.11.17
    Ако някой може да го направи предсрочно това е AGROMAH. Този участък ще стане поне три месеца предсрочно.
  • простия (гост)
    Отговор
    3 16:19  12.11.17
    250 милиона без ДДС за 2 километра тунел?!? Това драги зрители може да се случи единствено и само в република България. За сравнение тунелът Lærdal в Норвегия той е с дължина от 24.51 км и струва 211 милиона лв. с ДДС. или 15 пъти по-скъпо на км. Но няма страшно разликата от парите ще се 'откраднат' за създаване на още по-висок стандарт на живот на нашите държавни управници и техните сателити!!! Радвай се народе 2023 г. ще си имаме най- скъпия тунел в светът!!! Честито. :(
    http://nbox.bg/scandal/item/14985-tunelat-zheleznitza-15-pati-po-skap-ot-laerdal-v-norvegiya.html

    Коментиран от #4

  • Ужас (гост)
    Отговор
    4 16:26  12.11.17

    До коментар #3 от "простия":

    Същото е и с цената на километър магистрали, квадратен метър при санирането излиза колкото ново строителство, съотношението цени-заплати е убийствено за хората. Това сие чист ГЕНОЦИД. ПО ЗЕЛ СМЕ ОТ ДИКТАТУРА.
  • пено (гост)
    Отговор
    5 00:08  13.11.17
    Мислия че Агромах притежава най много строителна техника,от всички строителни фирми!Нормално е да се справят предсрочно и с тунел Железница!!!

Напиши коментар:


Публикувай