14 032 94

КАТ спира от движение колите в София, които замърсяват

От "Пътна полиция" ще съставят и актове за нарушаване на екостандартите

Снимка: БТА/Архив
Снимка: БТА/Архив
Константин Карагьозов

От Нова година КАТ ще спира от движение автомобилите, които не отговарят на екостандартите и замърсяват въздуха в София.Това ще стане възможно със седемте газоанализатора, които закупи Столична община.

"Те вече се монтират и КАТ ще започне да ги използва в първите дни на 2018 г. С част от тях ще се проверяват автомобилите, които чакат за регистрация. Тези, които не отговарят на екоизискванията, няма да се регистрират. Останалите газоанализатори ще се ползват при проверки на КАТ по улиците", обясни кметицата на София Йорданка Фандъкова, циирана от "24 часа".

Така, освен че коли, които мърсят въздуха, няма да се регистрират, от движение ще се спират и такива, които вече са в движение. При замърсяване над допустимите норми полицаите ще съставят и акт на шофьора. Такива коли ще могат да се движат отново след нова проверка от КАТ, ако докажат, че спазват еконормите.

Екоминистерството пък разработва нови изисквания за въглищата и дървата за отопление. Общината работи над пилотен проект за подмяна на отоплителните системи на 30 домакинства с екопечки на пелети.

През 2018 г. СОС ще разгледа и мерките, които общината ще прилага при опасно замърсяване на въздуха. Сред тях са безплатен градски транспорт, ограничение на движението и двойно по-скъпа синя зона. Вероятно обаче идеята за по-скъпо паркиране в центъра ще отпадне.

София / България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • гост (гост)
    Отговор
    1 08:42  30.12.17
    Всичкото Мара втасала та стигнахте до това.

    Коментиран от #48

  • Гостът (гост)
    Отговор
    2 08:45  30.12.17
    Еи не се подигравайте с хората никои вече нема да ви трае
  • Граф Монте Христо (гост)
    Отговор
    3 08:45  30.12.17
    Фандъкова първо да си оправи светофарната уредба, защото е от миналия век когато колите бяха 100 000 в София а сега са 2 милиона. Светофарите държат на червено 5 минути 200 коли на кръстовище, за да пропуснат една кола. Фандъкова да не се прави на болна от грип и да толерира нефтените компании, на които ще им спадне оборота веднага от модернизирането на светофарните уредби. Фандъкова постави повдигнати зебри през 20 метра - как няма да се замърсява въздуха. Фандъкова нищо не прави за намаляване на зъдръстванията. Тези газанализатори да си ги вкара.... в складовете....

    Коментиран от #6

  • бай Тодор (гост)
    Отговор
    4 08:47  30.12.17
    Не трябваше ли първо да оправите стандарта на живот на българина, за да може да си позволи нов автомобил пък после с актовете.

    Коментиран от #5, #16

  • Гост (гост)
    Отговор
    5 08:49  30.12.17

    До коментар #4 от "бай Тодор":

    То и старите отговарят на изискванията ако се поддържат. Но има немърливи водачи които само карат без да пипат нищо.
  • гост (гост)
    Отговор
    6 08:49  30.12.17

    До коментар #3 от "Граф Монте Христо":

    У ЗАДНИЯ СКЛАД ДА СИ ГИ ВКАРА!

    Коментиран от #46

  • someone (гост)
    Отговор
    7 08:52  30.12.17
    Това ще подобри ли качеството на въздуха точна в Красна Поляна :)
  • 8 09:09  30.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • гледан филм (гост)
    Отговор
    9 09:10  30.12.17
    А кой ще провери колите на КАТ, камионите на строителните фирми по обектите в града и служебните автомобили на правителството ? Пак да отупаме чувала за да има бюджета горница. После който целува и танцува да му ръсним пари. Демагогия .
  • гощо (гост)
    Отговор
    10 09:10  30.12.17
    И без газоанализатор всички дизели под ЕВРО 5 трябва да се спират,те пуша смърдят и т.н. Безиновите под ЕВРО 4 спиране от движение! Проблема е че с наще горива малко не е ясно този газоанализатор какво ще отчита и на по модерните коли?!?!? За въглища,гуми о подобни мизерий които се горят трябва ТЕЕЕЖКИ санкций!!!
  • 11 09:12  30.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Кожо (гост)
    Отговор
    12 09:17  30.12.17
    Защо протестирате? Харесва ви да дишате отрови ли? Кой иска детето му или той самия да умре от рак на белите дробове? Ето затова не трябва да има референдуми....
  • Къртев (гост)
    Отговор
    13 09:21  30.12.17
    Чула жабата, че подковават коня и тя вдигнала крак.
    А, на СОС, желая успех! И от 2018 да забранят патрулките Опел Астра, а след това приятелите на Боко от ТИМ, да им продадат Киа Сии'д.
  • МММ (гост)
    Отговор
    14 09:31  30.12.17
    Първо да изсели гетата факултета, кв. ХРисто Ботев, в Иваняне и Филиповци там се гори гума пластмаси и всякаква химия ипосле да ни погва нас за очи пред Брюксел, да може тиквата да се похвали АЗ изчистих въздуха.
  • Общината (гост)
    Отговор
    15 09:37  30.12.17
    Все пак Общината трябва да даде пример как тя е изрядна:
    1. Да почне да чисти дибре града: миене на улиците. Какво става с калта, когато изсъхне - отива във въздуха
    2. Да се проверят всички автобуси на градския транспорт и тези, които не са добри да се спрат
    3. Да се махнат велоалеите от натоварените улици и да се преместят в малките улици. И без това над 80% от времето не се използват, т.е. полза от тях няма, а с малко усилия могат да се направят малките улици (Московска, например) и парковете да обслужват неколцината велосипедисти.
    4. Да се спре вкарването на кал по улиците
    5. да се проверяват редовни всички предприятия
    Тогава ще имат морално право да искат от нещастния народ, който тези същите хора са натикали в блатото на мизарията

    Коментиран от #27

  • СссереМ (гост)
    Отговор
    16 09:39  30.12.17

    До коментар #4 от "бай Тодор":

    Стандарта на живот на българина си е доста добре,особено сравнено с покупателната му способност сме в златната среда в Европа.Но нова не пречи на мрънкачите да мрънкат,който е некадърен и мързелив и в Швейцария да живее пак ще му е зле.

    Коментиран от #17, #24, #34, #92

  • 17 10:00  30.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • а истината е.... (гост)
    Отговор
    18 10:00  30.12.17
    Тези дни, когато поне половината коли ги няма в София замърсяването не се промени - това са фактите !!! Изводъте е че замърсяването в голямата си част идва от циганските махали, където горят, каквото сварят !
    Първо да им сложат на тях газанализатори да ги глобят да им разрушат къщите и тогава колите !
  • Николай Димитров (гост)
    Отговор
    19 10:04  30.12.17
    СОС отново се шегуват. От м. май 2017г. има внесено на сесия предложение за редукция на данъка върху хибридни автомобили. НО, решение още няма.... Е много сериозно Столична община стимулира хората да ползват автомобили, щадящи околната среда, НЯМА ЩО ! Но иначе са силни в произвеждането на ТЪПИ предложения и решения... Обаче стане ли въпрос за нещо смислено– пълна катастрофа !
  • Sky T'Hunter (гост)
    Отговор
    20 10:09  30.12.17
    Започнете с криминализирането на изкупуването на кладените катализатори и ДПФ-и, което превръща чисто новите автомобили в смърдящи тарлясници!
  • Димитър Николов (гост)
    Отговор
    21 10:16  30.12.17
    В Бургас 80% от колите са без катализатори и DPF филтри но важното е че зареждат от бензиностанциите на бат Дончо!
  • onq s konq (гост)
    Отговор
    22 10:21  30.12.17
    Ако има некои ТДС у софия къде пуши малко повече да ми го карат тука!Плаштам го веднага!

    Коментиран от #25

  • Демократ (гост)
    Отговор
    23 10:24  30.12.17
    По време на коледните празници колите в София бяха на половината ,а замърсяването на въздуха се увеличи което показва ,че ни заблуждават.Общината ни заблуждава и далаверата е на друго място.Страх ги е от циганите защото ще трябват за нови избори.
  • 24 10:24  30.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Айде де (гост)
    Отговор
    25 10:25  30.12.17

    До коментар #22 от "onq s konq":

    Кажи ,къде да ти го докарам!?!?
  • гост (гост)
    Отговор
    26 10:28  30.12.17
    Когато се предприемат такива драстични мерки една голяма част от българите са недоволни. Могат само да мрънкат и недоволстват. Дреме им,че въздуха е замърсен,дори си пушат цигари. Важното е да сме гъзари по 1 човек в колата. Само балъците пътуват с градския транспорт, а гъзарите с 20 годишните трошки. Докато не се промени простия български манталитет и всеки ден протести да има, то промяна няма да има.
    Та едно от малкото хубави неща,които ЕС налага са тези еконорми,че да вземат някакви мерки преди да сме умрели от задушаване.
  • София (гост)
    Отговор
    27 10:28  30.12.17

    До коментар #15 от "Общината":

    Мога да продължа с темата за мерките
    6.Да се забрани на коли в престой да работят двигателите,за да се топли по 1 човек в тях.
    7.Платен вход за автомобили,не живеещи в центъра на София.
    8.Строга забрана за отопляване на твърди горива в рамките на града,без вилните зони.
    9.Синята и зелена зона да работят денонощно+съботите и неделите.
  • Шаран БГ (гост)
    Отговор
    28 10:30  30.12.17
    Въпросните коли-замърсители да се изнесат веднага от престолнината- няма да се излагаме пред Европа, я !?!?
    Могат да се репатрират във Варна и Бургас! Там винаги духа т.н бриз, проветряват се добре и пушиляка няма никой даже да го усети .
    За благодарност морските градове да си харижат старите автомобилни гуми на столичаните в кварталите посочени от МММ !
    Танто за кукуригу !!
  • 29 10:33  30.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • с тоя кон (гост)
    Отговор
    30 10:40  30.12.17

    До коментар #29 от "onq s konq":

    И ти къде, ще отидеш ?

    Коментиран от #32

  • 004 (гост)
    Отговор
    31 10:59  30.12.17
    По времето на соца не можеше да минеш през КАТ ако нямаш едно талонче мисля че се казваше 'еко талон' и който се вземаше от сервиз , който ти проверяваше за вредни газове и понякога си е било драма, защото правеха на място настройка на двигателя. Какви са тия измишльотини не знам?
  • onq s konq (гост)
    Отговор
    32 10:59  30.12.17

    До коментар #30 от "с тоя кон":

    Аз съм от Якоруда.

    Коментиран от #44

  • boticha (гост)
    Отговор
    33 11:03  30.12.17
    Нема кола нема проблем
  • Патриот (гост)
    Отговор
    34 11:04  30.12.17

    До коментар #16 от "СссереМ":

    Със спедна заплата от 800лв около два пъти по-малко от социалните помощи на Европа, не МИНИМАЛНАТА заплата и с по-високи цени на хранителни продукти ние не сме златната среда. Ние сме каймака на Европа с доходи дори по-малки от тези на някой африкански републики.
    В софия сякаш тези кражби не са достатъчни https://www.youtube.com/watch?v=bmDL4BRQoYw
    ами и се създават предпоставки за още.

    Коментиран от #35

  • filo (гост)
    Отговор
    35 11:21  30.12.17

    До коментар #34 от "Патриот":

    Средна заплата, според официалната статистика, което всички знаят, че не е вярно. Айде стига лъжи.
  • Zoro (гост)
    Отговор
    36 11:27  30.12.17
    Фандупкова и КАТ като толкова ги е грижа за замърсяването,да дойдат на Метростанция Мусагеница и да видят, как тукашното кметче е поставил легнали полицаи през десет метра- 7 на брой и извън всякакви стандарти.Освен ,че правят задръстване сутрин и замърсяват яко въздуха под моста на метрото.
  • анонимен (гост)
    Отговор
    37 11:34  30.12.17
    Колите замърсяват малко , спор няма. Всички стари бензинови коли , които са с газови уредби , замърсяват минимално , особено тези , които въобще не горят масло. Старите дизели без катализатори са проблем , но вече в повечето градове автобусите са сменени с нови , големи и стари камиони нямат право да се движат , карат се и много нови дизели евро 5 и евро 6. Нека газифицират от-до един малък град , да няма нито една печка на въглища , дърва , пластмаси , найлони и всякакви други боклуци , да замерят замърсяването на въздуха и да изнесат данните.
  • бял (гост)
    Отговор
    38 11:44  30.12.17
    Гледам мрънкат селяните с дизелчетата,аре марш по-родните места
  • Петко Колев (гост)
    Отговор
    39 11:45  30.12.17
    Неизправните коли със затапени ЕГР-и, изрязани катализатори и ДПФ-и и дефектни инжектори, дебитомери и турбота трябва да се спират от движение като се появят на пунктовете за годишен технически преглед. За какво са им тези газ-анализатори. Нали пунктовете си имат газ-анализатори? Защо тестът за вредни емисии продължава да няма тежест върху решението дали дадена кола да получи стикер за техническа изправност или не?!?

    Коментиран от #41, #50

  • Upi (гост)
    Отговор
    40 11:52  30.12.17
    Госпожа Билетче пак иска да направи някоя далавера. По нищо не личи, че София е европейска столица. Първо да спре строителството в парковете (от южният парк не знам какво ще остане след 10г.) и незаконната сеч в северният парк, пък след това да говори за въздуха. Повечето хора са описали проблемите, но за СОС те никога няма да бъдат на дневен ред......
  • 41 11:56  30.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Uflaf (гост)
    Отговор
    42 12:04  30.12.17
    Как за какво ? В пункта няма да те глобят , а само ще те върнат да си оправиш колата. Друго си е още едно перо в оскубващата народа ни машина на герб. Я виж оная дебеличка кака дето вдигна цената на винетките . Направо и измислиха цяло министерство за награда . Сега някой освен порцията от газанализаторите ще получи и премия за НГ или потупване по рамото от господ борисов.
  • Гого (гост)
    Отговор
    43 12:09  30.12.17
    Глупаци ,трябва за колите с газ данъчни облекчения не да ми взимат на прегледа +5лева ,мара втасала за евро 5и6не сме дорасли колкото за пелетите скъпо удоволствие не е за всеки така чее ай малко по спокойно фандъкова!!

    Коментиран от #55

  • Гост (гост)
    Отговор
    44 12:29  30.12.17

    До коментар #32 от "onq s konq":

    Дека е вистинския кон,а не като теб да го имитираш
  • 45 12:39  30.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • доки (гост)
    Отговор
    46 12:53  30.12.17

    До коментар #6 от "гост":

    ми ако и хареса
  • FURY (гост)
    Отговор
    47 13:10  30.12.17
    фандъкова е тъпо мекере на боко суджука,ГЕЙбераса не знае мира,той краде мами лъже граби....няма спира....
  • ОКЖ (гост)
    Отговор
    48 13:10  30.12.17

    До коментар #1 от "гост":

    Крайно време е да се спират от движение 30 годишни дизелови кадилници - особено баничарки, бусове, рейсове и камиони. Какво значение има, че е Евро 1 и отговаря на тогавашните стандарти за да мине ГТП, а след себе си оставя 10 метра черен пушек? Дайте да пуснем в движение парните локомотиви на БДЖ, и те отговарят на стандартите за времето си.
    Или монтираш система, която чисти до минимум Евро 4, или даваш таралясника в Надин.
    И за да не ме нахрачите, аз карам 10 годишна кола на газ и от ауспуха не можеш да разбереш, че колата работи.
  • 49 13:23  30.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • гост (гост)
    Отговор
    50 13:26  30.12.17

    До коментар #39 от "Петко Колев":

    В ГТП пунктовете е само театър, няма реална проверка. На мен не ми казаха колко са отработените емиси на колата ми, а километрите в талончето бяха от друга кола. При друг преглед ми предложиха да ми снимат талона, аз отказах. Преди мен минаваха пълни барутници, които не можеха да запалят, нямаха вежди и прагове и бяха увиснали, но пак минаха. На Запад се минава с една отвертка отдолу у ако натъне някъде в ръжда, колата не минава, ако е над определените емисии пак не минава, ако е заводски в дпф, а той е отрязан, не минава, ако е евро1,2 то данъка е стотици евро и притежание на подобна кола без сантиментална стойност се обезсмисля. Има ги системите разработени и готови, но нашата държава не иска и да чуе за това.
  • дивака (гост)
    Отговор
    51 14:12  30.12.17
    И КЪДЕ ЩЕ СИ ОСТАВЯТ КОЛИТЕ ХОРАТА ЗА ДА НЕ ВЛИЗАТ ВЪВ ВАШАТА ЛЮБИМА софия

    Коментиран от #56

  • Коко (гост)
    Отговор
    52 14:17  30.12.17
    Ако КАТ ще дублира ГТП да си приготвят още и мобилни валци, подемник, стенд за светлини, газанализатор ...
  • Jrich (гост)
    Отговор
    53 14:34  30.12.17
    Нека първо подгонят джамбазите, които преди да вкарат милионните таратайки свалят катализатори DPFи, PDFи и всичко ценно.
  • Иван (гост)
    Отговор
    54 14:34  30.12.17
    На един преглед ми казаха, че на газ или на бензин било все тая, тъй като измереният въглероден диоксид щял да бъде същото количество. Не знам до колко е верно. Изобщо къде пише какви газове мерят и какви трябва да са максималните стойности за съответния автомобил?

    Коментиран от #84

  • СссереМ (гост)
    Отговор
    55 14:37  30.12.17

    До коментар #43 от "Гого":

    Газова и метанова уредба която не е сложена от производителя трябва на секундата да се спира от движение,това е подвижна бомба.Аман от клошарски изпълнения и гаражни дивотии,това никъде в циливизования свят го няма.

    Коментиран от #59, #71

  • СссереМ (гост)
    Отговор
    56 14:40  30.12.17

    До коментар #51 от "дивака":

    Депото за вторични суровини,клошари не искаме.
  • 666 (гост)
    Отговор
    57 14:42  30.12.17
    Минал съм преглед по втория начин / като човек собственик на стар и неотговарящ на никакви норми автомобил / ............. на следващия ден ме спират КЪТ и о ужас за 1 ден и колата ми е за спиране от движение !! Проблема се решава така - при първа регистрация - аут , на ГТП-то аут и няма нужда от КЪТ !!
  • W222 (гост)
    Отговор
    58 15:18  30.12.17
    Трябва кола която е по малко от евро 4 да не може да се внася и регистрира без значение дали е дизел или бензин.Това са коли които са произведени преди 2005 година.Тамън и по този начин автопарка ще стане по нов
  • ДДДДДДД (гост)
    Отговор
    59 15:20  30.12.17

    До коментар #55 от "СссереМ":

    Явно хич не си наясно че половината от така наречени фабрични газови уредби не се слагат от прозиводитлите на автомобили а от LPG фирми, които имат договор с тях.
  • 60 15:38  30.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Vasik Atanasova (потребител)
    Отговор
    61 15:41  30.12.17
    мачкат ни
  • причината (гост)
    Отговор
    62 15:51  30.12.17
    Колите са ни стари, но направете нещо за горивата, а после ни глобявайте.Ма нали требват парииииииии ?
  • 63 16:03  30.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • факт (гост)
    Отговор
    64 16:04  30.12.17
    тези анализатори с какъв конкурс са закупени и минали ли са одобрение от метрология и квалифицирани ли са полицаите за подобен род дейност, нормите за всеки автомобил са различни в зависимост от стандарта и корупционните практики ще достигнат нови върхове
  • факт (гост)
    Отговор
    65 16:26  30.12.17
    ТО ПЪРВО ОПЕЛИТЕ НА КАТ И ДРУГИТЕ МИНИСТЕРСТВА ТРЯБВА ДА СПРАТ
  • октавия (гост)
    Отговор
    66 16:42  30.12.17
    да ,си гледат работата
    мойта количка е 2001г дизелче грам не пуши ,ама пусти еко норми...
  • сдфдфдфдфдф (гост)
    Отговор
    67 16:51  30.12.17
    Браво само така НО трябва да се спират и старите камиони който са на дизел че не само колите замърсяват
  • пепи (гост)
    Отговор
    68 16:53  30.12.17
    А колите на газ как ще ги мерят.
  • Мириливия Пор (гост)
    Отговор
    69 17:24  30.12.17
    Ако наистина искат да направят нещо нека започнат от паркингите до метрото. На цариградско шосе до Интерекспо-център има подземен паркинг на 2 нива на който едното ниво не се ползва а горното е празно, на метростанция Бели Дунав също има такъв празен буферен паркинг, ако не се лъжа подобни паркинги има и на метростанция Младост 4 а на Сливница пък въобще не е предвиден а там има голям наплив на коли а кой си остави колата там рискува и актове от КАТ или общината за навлизане в зелена площ или да му я разбият. Ако не ме лъже паметта на метростанция Сердика също има паразен буферен паркинг, цената е по-висока ако си плащам със смс зона за паркиране.

    Ако на някой му пука за екологията и освободи тези паркинги от такси (естествено само за ползвателите на метрото) то ще спрете поне 1000 коли да минат през центъра всеки ден. Сега на никой не му излиза сметката да си плаща за паркинг и билети за метро+автобус и за това си кара с димящата колица през центъра.
  • Гостенин (гост)
    Отговор
    70 17:25  30.12.17
    Ало умници от общината ,спрете комините в махалата.Най - лесно е с шофьорите.Фандъкова на колело да даде пример.И господа от властта не всички българи имат достъп за крадене и не могат да си купуват европейски еко - автомобили.298ъ
  • МАК (гост)
    Отговор
    71 18:12  30.12.17

    До коментар #55 от "СссереМ":

    Точно така !!! Пълна забрана на слагането на кола която заводски не е проектирана и изчислена за това гориво от измислени подблокови и гаражни фирми!!! И престанете да говорите за дизелите неподготвено!! Истински подържаните дизели си спазват нормите и без еко боклуците , но повечето са зле подържани и наистина трябва да се спират и аз мразя кат карам да ме скрива някой!!
  • Алоуу (гост)
    Отговор
    72 18:22  30.12.17
    Темата НЕ е за паркинги, светофари и стандарт на живот. Темата е: който няма пари за катализатор и DPF филтър (дизелите ги имат и двете) - АУТ! Кой е казал, че всеки трябва да има кола? Това да не е стока от първа необходимост? Спазваш правилата за чистота на въздуха и норми на шум - кат не ти изнася - емигрираш там където ти изнася!

    И трябва да се въведе гореща линия за сигнали срещу пушещи и бучащи прекомерно коли - не почнем ли да се контролираме взаимно ще си живеем в смрад и шум както досега.

    Коментиран от #73, #76

  • МАК (гост)
    Отговор
    73 18:30  30.12.17

    До коментар #72 от "Алоуу":

    Алоууу нещо май не си в час колите спазват нормите и без екобоклуците но подръжката трябва са е със хубавите консумативи за да е в норми !! Но съм съгласен има много пушещи и ревящи гробници които са за спиране!!
  • 74 19:52  30.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Еко Кола (гост)
    Отговор
    75 20:37  30.12.17
    Не е ли по-логично преди да започнат, да спират коли от движение заради непокриване на нормите, да сменят ценообразуването на годишният данък. Да бъде по-евтин за нова кола и в отговарящ на екостандартите, а по-старите и неотговарящи на тези стандарти с по-висок данък. По- никакъв начин не се стимулира обществото да си закупуват по-нови автомобили след като данъка на по-старите е по-изгоден. В крайна сметка държавата едва ли не задължава хората да си купуват по-нови коли, но и да плащат по-скъп данък.
  • Темата е чистота на въздуха (гост)
    Отговор
    76 20:38  30.12.17

    До коментар #72 от "Алоуу":

    Чистотата на въздуха зависи от много неща, но нека видим воля на Общината да си изчисти нейната си градинка: да почне да мие улиците редовно, да оправи градския транспорт, да не допуска вкарването на кал в града. Ако няма пари, да намалят чиновниците. Не е казано, че трябва да са много и без това работа не вършат :)
  • ББорисов (гост)
    Отговор
    77 22:04  30.12.17
    Г-жа Фъндъчка , може ли първо да си направи проверка на държавните автомобили, кат линейки , градски странспорт , служебни автомобили на МВиР и пр. ,да си напише тежките глоби и да си се радва.Пък ,когато и мине кефа , да ни притеснява нас "простолюдните" !
  • Пффф (гост)
    Отговор
    78 07:42  31.12.17
    А защо хората имат коли ???
    Защото градският транспорт е безполезна кочина която се движи както й е кеф, мръсна е безбожно и по студена от хладилника вкъщи ! В нея се возят само ученици, пенсионери, бездомници и цигани. Затова всеки който може да отдели 1500 лв си купува какъвто и да е таралясник само и само да може да се придвижва нормално. Хората работят за смешни пари, аз работя за 800 лева и затова ще си купя евтина и явно замърсяваща кола защото само това ще мога да си позволя. И вместо какви глоби да налагате на хората помислете как да ги привлечете в градския транспорт, защото сега в него се возят хора който не плащата билетчетата Ви ! Да точно така. Купувате нови автобуси и трамваи на гратисчии. В автобусите е пълно с цигани и никой не ги закача, но за сметка на това те се возят на топло и нпвичко возило, а вие не можете да си избиете парите. Давайте направете билетчето 1.80, при положение че бензина е 2.10. Кой ще ми сметне кое ми е по изгодно. Хайде една задачка.
    От вкъщи до работа сменям 3 превозни средства. 3×1.80 = 5.40 само в едната посока, после се и прибирам пак с 3 пак 5.40. Ако си купя кола ми е 12 км само в едната посока, значи 24 км в двете посоки. С кола ще бъда на топличко, на чистичко, ще се придвижа за 30 минути. С автобус ще мръзна по спирките, ще пътувам на студено, ще тичам след транспорта, ще ми кашлят в лицето, ще дишам вековна прах на немитите превозни средства и ще пътувам час и половина. Моля някой да направи калкулацият
  • Пффф (гост)
    Отговор
    79 07:45  31.12.17
    Нека някой да направи калкулацията и да ми каже защо да не си купувам 20-30 годишен евтин и икономичен таралясник. Благодаря !
  • Загрижен (гост)
    Отговор
    80 10:27  31.12.17
    Защо никой досега не каза нищо за огромните замърсявания на камионите излизащи от строителните обекти. Всички виждаме тоновете кал по улиците от тях, която като изсъхне прави страхотен прашоляк, който ние всички дишаме. Къде са общинарите да ги глобяват и да ги накарат да си мият камионите преди да стъпят на пътя. Тая прах е по-страшна от изгорелите газове.
  • 81 10:30  31.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Компот (гост)
    Отговор
    82 11:27  31.12.17
    Ти кога дойде от провинцията?
    Сигурно преди 6-7 години и вече се мислиш за кореняк софианец.
    Селския манталитет обаче трудно се преодолява ,изисква повече време и усилия.
  • 83 12:17  31.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Друг (гост)
    Отговор
    84 13:54  31.12.17

    До коментар #54 от "Иван":

    Не съм сигурен, но май по-сериозният проблем са имотните оксиди, които особено при дизел е трудно до се намалят.
  • 85 15:38  31.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Туристът (гост)
    Отговор
    86 15:39  31.12.17
    Нека хората знаят истината
  • Бат Мишо (потребител)
    Отговор
    87 15:39  31.12.17
    връзката че е стара 1 кола и че замърсява повече е само в тва ,че през повече ръце минала расте шанса да е попадала в малумник
    и НИКАКВА ДРУГА
    е ся с москвич 2140 Д съм готов да мерите където кажете че е в нормите НА БЕНЗИН превключен
    а 1 кола и 2016 да е в ръцете на малумник седяла ще цапа повече
    и все пак въздуха ви в сф НЕ ГО ЦАПАТ КОЛИТЕ а мангустите и всички го знаете
    1 изгоряла гума дава сажди колкото 10 стари икаруса да бръмчат 3 седмици
  • Туристът (гост)
    Отговор
    88 15:43  31.12.17
    Заплата 3000 лева или долу правителство
  • 89 17:04  31.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 105 (гост)
    Отговор
    90 17:12  31.12.17

    До коментар #83 от "105":

    Забравих да добавя да си обезпечат търговците.
  • Роженец (гост)
    Отговор
    91 19:59  31.12.17
    Глоби за това че дишаме.Глоби за това че сме живи.
    В Красна поляна е смрад неземна нищо че днес колите ги нямаше
  • Туристът (гост)
    Отговор
    92 23:16  31.12.17

    До коментар #16 от "СссереМ":

    Сигурно си фирмаджия и балаците ти прават пари а ти си лежункаш такива селски тарикати свършват хората нема да траят
  • СТАРАТА КОЛА (гост)
    Отговор
    93 14:24  10.01.18
    Публикувано във факти.бг: Има един много по голям замърсител но умишлено него споменават.
    Журналята да идат да снимат излитащите самолети и ще видят ква смрат е.Ами товарните камиони и бусове.но там не се пипа щот правителството зависи от бизнесмените.А старите коли ги карат бедните от тях нищо не зависи пък и с какво ще платят на адвокати да си търсят правата. Критерия по които се спират за проверка е стар автомобил ане автомобил замърсяващ околната среда
    КЪДЕ СА ЗЕЛЕНИТЕ ИЛИ ТУК НЯМА ДАЛАВЕРА
  • Бай Кольо (гост)
    Отговор
    94 14:40  05.02.18
    Явно искат да ни накарат да караме само нови коли.Че кой не иска да кара нова кола? Само че работодателите в България искат да работиш,като на запад,а да ти плащат българска заплата.Като изключим София,Пловдив и Варна,средният доход на глава от останалата част от населението е под 500лв /250 евро/.Моят катализатор закупен от Англия струва около 70 лири,което е около 160лв.а в България между 800 и 1300лв.Цените са неимоверно надути.Е как искат да си сменяме често катализаторите?Нямали оборот затова по-малко ги внасяли - е как да имате оборот,като цените ви са до небето.

Напиши коментар:


Публикувай