10 077 42

Бивш шеф на КАТ: Газ анализаторите са безсмислени

Венцислав Михайлов

Десет автомобила, произведени преди 2004 г. замърсяват въздуха колкото сто коли, произведени след това, но всички отговарят на стандарта, заложен от производителя

Акцията с газ анализаторите за контрол на нивата на вредните изпарения от автомобилите е безсмислена, такова мнение изрази пред радио „Дарик“ бившият шеф на КАТ Пътна полиция Алекси Стратиев.

По думите му десет автомобила, произведени преди 2004 г. замърсяват въздуха колкото сто коли, произведени след това, но всички отговарят на стандарта, заложен от производителя.

Стратиев направи коментара си по повод новата инициатива на пътна полиция, Столична община и екоминистерството, които решиха да се борят с вредните емисии на автомобилите още преди регистрирането им.

Преди няколко дни София подари на столичния КАТ 7 газ анализатора, които ще мерят колко вредни газове излъчват колите. Идеята е да не се издава регистрация на шофьорите, ако нормите са надвишени.

„Целенасочено ще спираме стари автомобили, които се движат по улиците на София. Ще правим техническа проверка”, коментира миналата седмица началникът на Отдел „Пътна полиция” към СДВР комисар Тенчо Тенев.

„Когато се констатират стойности над допустимите, ще бъде съставен акт на водача и автомобилът се спира от движение, докато не оправи автомобила, няма да бъде пускан”, посочи той.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • ОЪЖХПЖГР (гост)
    Отговор
    1 09:29  08.01.18
    КАКВИ АНАЛИЗАТОРИ НА ОКО СЕ ВИЖДА ПУШЕК 50 МЕТРА СЛЕД МЪРШАТА И ВЛИЗА В ТУНЕЛИТЕ НА ВИТИНА И МИНАВА ПРЕЗ 100 КАМЕРИ .ТЕ ДА НЕ СА КЪОРОВИ.
  • гост (гост)
    Отговор
    2 09:41  08.01.18
    Има нещо вярно в твърдението му , ама ние сме на такова дередже , че ако спрат поне тия дето не отговарят на Евро 3 и половината коли ще изчезнат !
  • ГОСТ (гост)
    Отговор
    3 09:43  08.01.18
    Да, вярно е че 100 коли произведени след 2004, ще замърсят въздуха по-малко от 10 от 95 ( по документи ), но в БГ поне на 80 % от тях са им махнати катализаторите и DPFa . Та тоя първо да си напише домашното преди да говори глупости
  • Както винаги (гост)
    Отговор
    4 09:44  08.01.18
    Пак отрудения данъкоплатец трябва да плаща.
    А какво става с контрола на печките на кюмюр и дърва, или за комините няма катализатори и разписани еко стандарти, кво прайм с маалите и горенето на гуми, или за общинарите там влизането е забранено.
  • гост (гост)
    Отговор
    5 09:45  08.01.18
    Безсмислено е 10г да се бездейства и това да не е обсъдено и адекватно заложено още при влизането в ЕС. Всеки вкарва както и каквото си иска в страната и към момента 70% от колите са дизели, изкормени, бълващи канцерогени, обгазяващи децата ни като по-директно от това е само да захапеш ауспуха. Нехайството е пълно. И на Запад ги има дизелите, но затова се казва, че дизел е скъп вариант и си струва само ако караш много, за да може да компенсираш високите данъци, задължителната поддръжка на пречиствателните инсталации и обслужване с по-нисък разход на гориво. Там, в белите страни, при годишни километри под 20х.км дизел не се купува, защото не е рентабилен, а у нас всеки си купува изхвърлен канцерогенен генератор за жълти стотинки и защо са евтини според вас? Защото са изхвърлени и са опасни, пука им на Европейците, че нашите деца са застрашени, щом на хора у нас не им пука изначало за това.

    Коментиран от #12

  • 1111 (гост)
    Отговор
    6 09:51  08.01.18
    Искат с български заплати, да караме нови коли, да плащаме всичко по европейски цени, и данъците ни да са сходни нива.
    А относно мръсния въздух, да се запитат, защо през почивните дни около коледа, показателите на въздуха бяха същите, при положение, че по голямата част от софиянци ги нямаше в града.
    И не се ли сещат, че в повечето от кварталите където е най мръсен въздуха, са най големите ромски махали.
  • гост (гост)
    Отговор
    7 09:54  08.01.18
    Всяко чудо за 3 дни . Това е машинка за пари за тези който регистрират колите таксата вече е 50 лв да се регистрира кола неотговаряща на еко нормите .
  • Прах в очите (гост)
    Отговор
    8 09:54  08.01.18
    Половината автомобили са на газ, какво ще мерите, водни пари ? Кой ще спре и измери пушеците на товарните автомобили и строителна техника дейсваща в града ? Заблуда след заблуда, то не бяха зимни гуми, умни светофари, видео камери, глоби, точки и чертички. Няма кьорав полицай пеш да се намеси на място и в момента, после няма улики доказателства и т.н.т. Лобита като хиени дебнат навсякъде.
  • ссср (гост)
    Отговор
    9 09:58  08.01.18
    Кво правим ако колата ми е дизел и ФАБРИЧНО НЯМА филтри катализатори и т.н. простотий?

    Коментиран от #11, #18, #29

  • Петър (гост)
    Отговор
    10 09:59  08.01.18
    Нещата са прости - засилен контрол при минаване на ГТП, и сериозна проверка при регистрация на нов внос автомобили - ако не отговаря на дадения стандарт не се регистрира. Всичко друго е бошлаф - ще ми мерят с нещо, което дори не е заверено от института по стандартизация и тн...
  • МАК (гост)
    Отговор
    11 10:09  08.01.18

    До коментар #9 от "ссср":

    Ще ти кажа набързо , почваш да подържаш колата си със пълна синтетика масла и хубав клас филтри, проверяваш дали мотора е добре настроен важно е !! И си свиркаш. И колата ти ще пее и няма да бълва!! Естествени сипваш нафта марешки защото засега тя е най качествена!!Не се влияайй от приказките на те на “госта” защото това е технически невеж човек! Единствено за което съм съгласен е че има много пушещи неподържани бараки който аз съм “за” спирането им или да ги оправят или айде!!
  • Дете (гост)
    Отговор
    12 10:21  08.01.18

    До коментар #5 от "гост":

    Мене миризмата на бензин ме кефи.
    Ходи на село.
  • БРЪМБРЪМ (гост)
    Отговор
    13 10:33  08.01.18
    Сега чакам да платите данъците, и ще ви спра от движение. Понеже 80% от хората са дебили и бедни. Но 80% и колите са стари. За екологията две думи : всеки двигател бензин, дизел , газ замърсява въздуха . Тъй като има горене , знчи изгаря кислорода , и го превръща във въглероден двуокис. Колкото по голям двигател , толково повече въглероден деуокис. Няма нов или стар мотор , това е. Сега ни карат да купим нови коли, щото им пречим по улиците на богаташите.
  • Темида (гост)
    Отговор
    14 11:25  08.01.18
    Айде първо да спрем тези които оставят димна завеса (щото брат чипосвано е и съм махнал там да не задържа двигателя да не се мъчи)
    И после да гледаме другите!!!!!!
  • Миризливия Пор (гост)
    Отговор
    15 11:27  08.01.18
    Много моля някой ако може да изрови по каква методика ще се прави измерването и тогава да говорим.

    За да ти излязат газовете според екологичните норми заложени от производителя категория "V" в големия талон на колата подточки от 0 до 9 е необходимо двигателя и катализатора да са загрели до работна температура. Двигателя загрява за 2-3 километра на катализатора обаче му трябват около 10 км. ако не са загрели няма как да се влезе в тези норми дори и за нов двигател просто катализатора НЕ РАБОТИ СТУДЕН. След като не носиш големия талон от къде ще видят колко са нормите и след като ще мерим в града където колите се карат на къси отсечки и трудно стигат температура какво по дяволите ще мерят? 90% от колите които бъдат спрени сутрин ще са с актове.
  • ТАС (гост)
    Отговор
    16 11:35  08.01.18
    И как ще определят колко точно замърсява с анализатор.
    Поне 60-70% от бензиновите двигатели са на газ и какво е замърсяването тогава.

    За катализаторите на много коли са избити наистина. И затова са виновни същите тия дето сега искат да налагат санкции. Поради простия факт, че не намаляват данъците на по "мощните" коли за това, че имат катализатор. И като се повреди катализатора хората си казват защо да давам пари за нещо което те ме цакат.

    Карам кола с от "мощните" бензинови двигатели.
    Двигателя е с огромната мощност от 115 к. с. Катализатора ми работи. Колата е с газов инжекцион за пропан - бутан. И при годишните технически прегледи катализатора е добре и е в нормите. И накрая данъчните не признават нищо.
    Като се повреди катализатора ще си помисля много сериозно дали да го сменям при положение, че съм на газ. Може и аз да направя, като всички.
  • 17 12:17  08.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Нема такъв звер (гост)
    Отговор
    18 12:39  08.01.18

    До коментар #9 от "ссср":

    Колата трябва до е руски дизел с тези характеристики

    Коментиран от #26

  • поредната недомислица (гост)
    Отговор
    19 12:50  08.01.18
    Що само стари, ще спирате ве "умници" ??? Спирайте и по-нови дизеларки да видите, колко от тях нямат DPF и как една такава замърсява, колкото 10 стари лади без катализатор !
    Писна ми от неграмотници с власт в тая държава !

    Коментиран от #20

  • dpf (гост)
    Отговор
    20 13:09  08.01.18

    До коментар #19 от "поредната недомислица":

    Първо трябва да затворят пунктовете дето изкупуват катализатори и DPF за да не ги краднат
  • 😀😀😀 (гост)
    Отговор
    21 13:19  08.01.18
    КАТ СА БЕЗСМИСЛЕНИ!!!
    Не е тяхна работа да мерят емисиите на колите, за това си има пунктове за ГТП.
    Работа на държавата е обаче да контролира как пунктовете за ГТП извършват проверките, да налага санкции и да закрива съответния пункт за ГТП при рецидив.
    Освен това инспекторите не трябва да проверяват пунктове за ГТП в града където живеят.
  • Истината (гост)
    Отговор
    22 14:09  08.01.18
    Стига с тия стари коли. Новите са в пъти по големи боклуци
  • Тодор (гост)
    Отговор
    23 15:23  08.01.18
    Вий тормозете българина,тормозете го,те затуй не останаха българи в България!Всичката Мара втасала,до газовете на колите опряхте!
  • 4646 (гост)
    Отговор
    24 15:24  08.01.18
    На Техническия преглед се минава е на газ анализатор. След като даден автомобил е минал ГТП Какъв е проблемът!!!!! Просто да затегнат контрола на пунктовете. Защо трябва да ти губят времето по пътя, и да харчат излишни пари.!!! Нищо чудно и един От новите Газ анализатори Да струва колкото 3😃😃
  • 25 15:58  08.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • ссср (гост)
    Отговор
    26 16:05  08.01.18

    До коментар #18 от "Нема такъв звер":

    Френски, 1990г.
  • К.К. (гост)
    Отговор
    27 17:06  08.01.18
    Проблема са фините прахови частици, натрупани на всякъде в София, по улици, храсти, покриви, а дали колата отделя повече СО2 или по-малко стигна да е изправна, да не отделя недоизгорели газове и сажди, никой няма да му навреди.
  • истината (гост)
    Отговор
    28 17:09  08.01.18
    Един самолет, кораб, завод замърсява 10 пъти повече от 1000 коли. Обаче за тях санкции нема щот са собственост на мулти милярдери. Най-лесно да удариш на обикновения човечец джоба.
  • До СССР (гост)
    Отговор
    29 17:49  08.01.18

    До коментар #9 от "ссср":

    Това е първата малка стъпчица. После забрана за коли без Евро 4.5.6 и т.н. да стъпват в определени периметри и Чао Ленин.
  • волен сидеров (гост)
    Отговор
    30 18:23  08.01.18
    ОТ ГЛОБИ за превишена скорост НЕ МОЖАХА ДА СИ НАПЪЛНЯТ ГУШКИТЕ сега измислиха друго нещо...
    ЕГАТИ ГЕНОЦИДА КЪДЕ НИ ПРИЛАГАТ...
    да идва оня лудият кУреец и да на почва и ислямистите да на подхванат да да се свършва-ПФУУУ ....
  • 31 18:43  08.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Добрин (гост)
    Отговор
    32 19:01  08.01.18
    Абе изравняват всичко с евро стандартите, пък заплатите български?! Така не може!! Играят си с огъня!
  • ура (гост)
    Отговор
    33 19:31  08.01.18
    малей
  • ура (гост)
    Отговор
    34 19:33  08.01.18
    Ти да видиш локомотивите на по 40+ год. кво бълват
  • глупав (гост)
    Отговор
    35 22:43  08.01.18
    Защо само леките автомобил.Товарните бълват много повече но не и стиска даги спират от движение щото са на техните фирми.Един товарен камион бълва 30 пъти повече от една кола но тях няма да ги проверяват
  • Андрей Николов (потребител)
    Отговор
    36 22:55  08.01.18
    В цялата държава няма смисъл! Няма морал, корупция и безхаберие и беднотия! Само циагни, една шепа народ... Кви газ анализатори кви 5 лв! Айде бегайте при БОКО-ТИКВАТА милиардера пожарникар да го питате ако не вярвате!!!
  • 37 23:22  08.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • БАКО (гост)
    Отговор
    38 23:37  08.01.18
    ТОПЛО-ТОПЛО...........
  • петрова (гост)
    Отговор
    39 01:36  09.01.18
    позволиха боклука от запада да се сабере бг, и вместо богатия германец да я хврли,удари бедния българин,голямо безобразие на државата
  • цар Крум (гост)
    Отговор
    40 09:15  10.01.18
    когато направите стандарта на живот като дания швеция норвегия тогава колите сами ще се сменят това сега е една поредна далавера с катализатори на бедната държава булгаристан
  • MT Гонтан (гост)
    Отговор
    41 14:40  10.01.18
    Е по кой закон ще му спират автомобила? Има ли закон да не се шофират стари автомобили? Ами какво ще стане с олдтаймерите ? Те първо да почнат от Икарусите , Камазите , Мазовете , Зиловете , бетонобъркачките и всички други стари и мизерни камиони , не стига че замърсяват ами и хигиената им е нулева , откак са излезли от завода не са видели автомивка , особенно бетоновозите
  • СТАРАТА КОЛА (гост)
    Отговор
    42 14:48  10.01.18
    Публикувано във факти.бг: Има един много по голям замърсител но умишлено него споменават.
    Журналята да идат да снимат излитащите самолети и ще видят ква смрат е.Ами товарните камиони и бусове.но там не се пипа щот правителството зависи от бизнесмените.А старите коли ги карат бедните от тях нищо не зависи пък и с какво ще платят на адвокати да си търсят правата. Критерия по които се спират за проверка е стар автомобил ане автомобил замърсяващ околната среда
    КЪДЕ СА ЗЕЛЕНИТЕ ИЛИ ТУК НЯМА ДАЛАВЕРА

Напиши коментар:


Публикувай