1 994 33

"Хемус" с 2 м. по-тясна, а скоростта до 120 км/ч

Цялостното завършване на магистрала "Хемус" е предвидено за 2024 г.

Стефанаки Йоанис

Новите участъци от “Хемус” с обща дължина близо 35 км ще са с 2 м по-тесни и със скорост до 120 км/час. Така ще се спестят 262 млн. лв. спрямо първия вариант, по който трябваше да се строят.

Това става ясно от инвестиционното предложение на агенция “Пътна инфраструктура”, пише в. "24 часа".

Първият участък е с дължина 15,26 км, стартира малко след Ябланица - от село Брестница и е до пътен възел “Дерманци”. Вторият, с дължина 19,29 км, започва от Дерманци и свършва при пътен възел “Каленик”. Общата дължина е 34,46 км.

Първоначално от закритата вече Национална компания “Стратегически инфраструктурни проекти” (НКСИП) предложиха т.нар. червен вариант. Той предвиждаше път с широчина 29 метра и скорост 140 км/час. Това обаче изисквало значителни инвестиции, тъй като теренът е планински, силно пресечен, което предполагало много виадукти и тунели.

Цялостното завършване на магистрала "Хемус" е предвидено за 2024 г.

След анализ пътните експерти решили скоростта да е 120 км/час и да стеснят платната с 2 метра. Освен това ще се търси възможност за оптимизиране на трасето, като се запази в максимална степен одобреният от екоминистерството коридор на трасето с широчина 400 м.

Целта е намаляване на височината и дължината на големите съоръжения, включително и на тунелите, оптимизиране на местоположението и вида на пътните възли.

Точната индикативна стойност ще бъде определена допълнително, казаха от АПИ.

Трасето на магистрала “Хемус” е част от Европейската пътна мрежа и е предвидено да свързва източните и западните части на България с Трансевропейската мрежа, както и да сближи Севера и Юга на икономическо и социално ниво, посочват от пътната агенция. То ще окаже благоприятно влияние върху бизнеса и създаването на нови работни места, посочват от АПИ. 2,9 млн. души щели да се възползват от подобрената инфраструктура, която е върху почти 44% от територията на страната.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Българин
    Отговор
    1 12:20  10.01.18
    За да спестите още я направете двупосочна със скорост 60 ! И на всеки 200 метра по един легнал полицай!
  • вожда строител
    Отговор
    2 12:26  10.01.18
    "Магистралата", ще е тясна, но за сметка на това бавна ! Разбира с изпълнена по стандартите за "качество" на ГЕРБ ! Е ся, ако кажете в чии джобове отидоха тези 2 м и 20 км/ч по-малко, цена няма да имате ! п.п. дано тунелите са достатъчно високи да минават тировете кабриолети!
  • 3 12:27  10.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Иван
    Отговор
    4 12:31  10.01.18
    С други думи, това вече не е магистрала, според закона за движение по пътищата, а скоростен път и за него вече трябва да се пише в мъжки род. Тесен.

  • незнайко
    Отговор
    5 12:32  10.01.18
    Това само в БЪЛГАРИЯ може да се случи ! Карош си със 140 по магистралата и виждаш знак 120 и стеснението и !!! Ние сме големи малоумници затова и управляващите ни са такива . За 2 метра стеснение 262 милиона , за 4 метра 524 милиона , за 8 метра 1.048 милиард и 48 милиона икономия !!! Да го направят 21 метра тогава и да караме с 90 километра като на обикновен път !!! Отсега се говори за икономии !!!
  • 6 12:36  10.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • куку руку ку
    Отговор
    7 12:39  10.01.18
    Завършване 2024 г.? То тогава коли няма да има да се движат по пътищата...
  • 8 12:47  10.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Гост
    Отговор
    9 12:48  10.01.18
    Важна новина: От големите производители на автомобили обещават на ББ че ще правят и версии които да са по тесни, за да са съобразени с пътищата в България.
  • reqwqwer
    Отговор
    10 12:52  10.01.18
    Абе и това да се построи пак е нещо. Идеята е да не умират хора по тоя гробищен път който е в момента. 2 метра стеснение никой няма да го забележи а и плюс това всеки ще си кара пак с над 130 така че стига оплаквания. Аз искам просто да има 4 ленти и да не умират хора всеки ден там.
  • ревя
    Отговор
    11 12:53  10.01.18
    Да крадат колкото искат, но да се построи до края тая магистрала вече щото маса народ измря по тоя път. Ако тръгнеш сега те са паметник след паметник, както за Русе така и за Търново. И скоростен път от 4 ленти е по-добре от сегашната смрад.
  • Гошо Тъпото
    Отговор
    12 12:56  10.01.18
    Вие от АПИ какви други тапи ще измислите. Малоумни ли сте или ни правите на малоумни? Тези 262 млн за 6 години (до 2024 евентуално) са по близо 44 млн на година. През декември раздадохте над 750 млн. лева. Та тези 44 млн ли са ви проблема? Или и тях да откраднете. След като стесните пътя и намалите скороста, тапите ще станат отново, и катастрофите ще продължат със същите темпове, защото при по-тесен път вероятноста от ПТП е по-висока. Някой от АПИ може ли да даде смислено обяснение на това, както и на червеният вариант на скоростния път Русе - В.Търново, който е по дълъг с 33 км от сегашният, а и от другите два варианта. Там не става въпрос за икономии, а тук ще икономисвате! Много кухи кадри са тези в АПИ и май нещо скоро ще ги ухАПИ.
  • Предлагам
    Отговор
    13 12:58  10.01.18
    Баце,я направо прекръсти кварталните улички на "магистрали" и готово-ще сме на първо място в света по магистрали,а вие двамата с Бебчо ще си делнете едни милиарди.
  • onq s konq
    Отговор
    14 13:12  10.01.18
    Ще обясня на НЕБЛАГОДАРНИТЕ лаещи тука,че БЪЛГАРИЯ Е ЕДИНСТВЕНАТА ДЪРЖАВА В ЕВРОПА С РАЗРЕШЕНА МЕКС СКОРОСТ 140КМ/Ч!Навсякъде е 110,120,тук-таме - 130.Освен това сме също И СЪС НАЙ-НИСКИТЕ ГЛОБИ за пътни нарушения-несравними с европейските -5,6 че и повече ПЪТИ НАДОЛУ!Да-пътищата им са "огледало",но там за разлика от у нас КАМЕРИТЕ СА ПОВЕЧЕ ОТ МПС-ТАТА!Ще мога ли там както тук да прекося страната със 100км/ч СРЕДНА СКОРОСТ,което значи че колкото време в селата съм с 50-60,толкова и после трябва да съм със 140-150 за да излезе сметката?Ам 200 и нагоре?А истината е че сте недоволни не от пътищата, а от таралясниците които карате и най-вече че нямате пари за читава кола!

    Коментиран от #18

  • gost
    Отговор
    15 13:14  10.01.18
    Във Великобритания максималната допустима скорост по магистралите и скоростните пътища е 70млч(112.6кмч) , при много по-голям поток от автомобили, така че не виждам защо ревете за ограничението от 120кмч . Второ, имайки предвид че населението на северна българия е сравнително малко, то един скоростен път би бил предостатъчен.
  • Българин2
    Отговор
    16 13:21  10.01.18
    Няма да е скоро народе - докато направят новата старата ще се разпадне, докато оправят старата новата няма да прилича на нищо вече.. не се надявай
  • Стига!
    Отговор
    17 14:12  10.01.18
    Искам да ми е широко!
  • ЧЕП
    Отговор
    18 14:36  10.01.18

    До коментар #14 от "onq s konq":

    Що не спреш с простотиите бе добруджанец? Това касае и теб с онова раздрънкано БМВ набор на майка ти. Що не се сети за Германия където ограничение няма на скоростта? Заплатата ти от ГЕРБ скоро ще приключи. Хората са все по- ядосани и накрая ще го набият отзад и на Борисов и на шефа ти Цветанов... - Което означава, че ще прихванеш и ти!

    Коментиран от #20, #22

  • Варна
    Отговор
    19 14:46  10.01.18

    До коментар #6 от "Шоп":

    Кажи ми една причина да не го правя?
  • на коня комшията
    Отговор
    20 14:46  10.01.18

    До коментар #18 от "ЧЕП":

    Не го шашкай момчето че пак ще започне да си говори самичко!То не е виновно горкото!

    Коментиран от #21

  • 21 14:48  10.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • гост
    Отговор
    22 15:10  10.01.18

    До коментар #18 от "ЧЕП":

    То пък ти едни "умнотии" ръсиш , мани, мани !!! И за твое сведение скоро и в Германия ще има ограничение и няма да е повече от 130 , колкото и да не ти изнася , а пък още малко по нататък изобщо ще е забранено на такива като тебе да управляват по обществени пътища !!!

    Коментиран от #23, #24, #27

  • Знаещ
    Отговор
    23 15:32  10.01.18

    До коментар #22 от "гост":

    От 30 години се опитват да въведат ограничение, но германците не си дават свободата. Сега при новите еврогейски реалности и след милионите разгонени мюслита, които им натресоха е възможно и това да им натресат, но не е сигурно. Факт е обаче, че въпреки масовото каране със 180-200 км/ч там има много по-малко катастрофи на глава от населението спрямо България. Явно масовото раздаване на книжки на неграмотните цигани си казва думата.
  • Слот
    Отговор
    24 17:19  10.01.18

    До коментар #22 от "гост":

    Има голяма разлика от "скоро ще въведат" и да въведат наистина такива ограничения или на тебе баба Мергел ти дава подробен отчет и знаеш кое как е. Тъпанар.
  • гост
    Отговор
    25 17:29  10.01.18
    Да, дори на другата магистрала трябва да се намали на 120км/ч, защото така или инак не е магистрала с такова друсане и дупки, които според Ц. Цветанов е само акустичен ефект. С подобна гледна точка няма как да има разум и да се търси някакво логично обяснение за действията.
  • ААА
    Отговор
    26 17:31  10.01.18
    На човек трябва да му е широко на пътя , и тясно около оная му работа.
  • ЧЕП
    Отговор
    27 19:42  10.01.18

    До коментар #22 от "гост":

    И к`в ти е проблема? - Значи може с обществени средства да се инвестират милиарди в Софиското метро, щото на софиянци да им било по- удобно. А другите да го карат по двулентови пътища, ако въобще има такива? Омръзнало ми е от селяндури, които решават обществени въпроси ей така без много да мислят. Когато въведат ограниченият в Германия пак ще говорим. Сега такива ограничения няма! Те и онези на запад имат и 12 лентови магистрали, но за това не говорите! Отворко... - Ти да не си някой кестен, който е решил че всички в държавата трябва да се съобразяват с това? Щото само кестените имат навика да говорят и да не казват нищо!
  • джими
    Отговор
    28 10:01  11.01.18
    това си е стандартна практика, поне в европа - който е пътувал по планински магистрали извън България, 100% се е натъквал на тесни и лъкатушещи участъци, където и 120 км.ч са много. Не разбирам защо мрънкате.
  • БиБиБанкя
    Отговор
    29 12:28  11.01.18
    Сега ще е тясна за да откраднат повече. След време ще я разширят за да може пак да крадат. Както се казва с големи суми но редовно.

  • мамка ви
    Отговор
    30 13:42  11.01.18
    Два милиарда за саниране има ,а 200 милиона за път не ...крадливи копелета
  • Шофьор
    Отговор
    31 10:13  12.01.18
    Хубава работа ама българска! Тя тази приказка не е измислена току-така. Виждаме и новите участъци магистрали и пътища с какво качество са - трагедия. Айде стига вече, направете нещо както трябва, от край до край!
  • СтарТИРаджия
    Отговор
    32 17:45  12.01.18
    Пак да напомня! Доизграждането на т. нар. Хемус е хвърляне на грешни пари! Това е просто един голям пиар на Тато! Колкото и да се пънете, участъка от Ябланица до Белокопитово няма натовареността на "отражението си" в южна България. Та дори и по Тракия натоварването м/у Ст. Загора и Бургас е мижаво! С изключение на лятото. А "горе" и през лятото понякога, по 10 мин. няма с кой да се разминеш. И от София (до Ябланица) и от Варна (до Белокопитово) докъдето си трябва магистрала - има! До разделянето фактически в посоки София и Букурещ. Не е ли по просто и евтино по турски модел да се дублира съществуващия път, като се извади само от населените места?! Това важи и за отсечката Ябланица - Бяла. Например с парите за магистрала могат да се изградят и двете трасета. И посока Русе, и посока Варна!
  • Driving pleasure
    Отговор
    33 10:45  13.01.18
    Дреме ми на малкия драйвинг на мене, аз ще си карам през Боаза, Микре, Малиново по стария път и ще си е кефя че е празен!

Напиши коментар:


Публикувай