2 739 12

Направиха карта на смъртоносните пътни участъци

Само на десет от тези опасни участъци са станали над 1000 катастрофи с около 40 убити и 100 ранени

Светослава Ингилизова

126 са смъртоносни отсечки по българските пътища, където стават стотици катастрофи с десетки убити и ранени. Това показва справка на Пътна полиция, предоставена на Съюза на българските автомобилисти (СБА). Цифрите са за 2016 г.

Новият списък за 2017-та ще бъде изготвен до 31 март т.г. На базата на него ще бъдат набелязани нови мерки, включително ще бъдат определени всички места и точки за контрол на скоростта със стационарни и мобилни камери.

По-рано през миналата година от МВР съобщиха, че само на десет от тези опасни участъци са станали над 1000 катастрофи с около 40 убити и 100 ранени. В страната ни ежегодно стават средно 7000-8000 автомобилни злополуки, което на практика означава, че всяка 7-ма или 8-ма катастрофа е била на някоя от тези смъртоносни отсечки.

Ето някои от най-опасните участъци:

Русе-Бяла

По думите на шефа на КАТ Бойко Рановски катастрофите стават там, където има три ленти за движение. При изпреварване колите навлизат в насрещното и следва катастрофа. На този път е имало 246 пътни злополуки със 7 убити и 26 ранени.

На автомагистрала "Хемус" - до София, са станали 265 автосблъсъка заради висока скорост.

По пътя между Варна и Бургас са регистрирани 106 пътни инцидента, 6 загинали и 50 ранени, основно заради неправилно изпреварване.

Списъкът продължава с пътните отсечки Стара Загора - Казанлък (83 катастрофи и 22 ранени); Карловско шосе край село Труд, където са загинали петима, а 24 са били ранени в 67 катастрофи; Кресненското дефиле, където най-честата причина за произшествия е неправилно изпреварване и отнемане на предимство.

От Пътна полиция посочват още пет участъка, където шофьорите трябва да бъдат особено внимателни. Освен заради висока скорост и човешка грешка там има и други причини за катастрофи, които се дължат на лоша пътна настилка и недобра маркировка.

Това са:

- магистрала "Тракия" в участъка на 66,3 км в посока София, където се образува аквапланинг;

- магистрала "Тракия" в участъка от 165 км до 208 км в посока Бургас, както и огледално в посока София, където в активна лента е деформирана пътната настилка;

- път I-5 в участъка Русе - Бяла е изключително натоварен и опасен. Според "Пътна полиция" частично решение за този участък е да се положи напречна "шумна" маркировка, както и да се разшири подхода към кръговото кръстовище, при спускането към Бяла;

- магистрала "Марица" в участъка преди ГКПП Капитан Андреево има преплитане на пътните потоци, изчакване на товарни автомобили в активна лента и др. Там е необходима промяна в организацията на движение, както и изграждане на паркинги от двете страни на ГКПП;

- кръговото кръстовище между обходен път на Враца и път II-15 (Враца-Оряхово). В този участък движещите се по направление София - Видин и обратно, поради острия подход при навлизане в кръга, съчетано с лоши условия на видимост през тъмната част от денонощието често самокатастрофират, отчитат от полицията. Необходимо е изграждане на осветление, разширяване на пътните ленти към подходите за кръговото, както и допълнителна вертикална сигнализация на подходите.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Вуте
    Отговор
    1 16:52  28.01.18
    Че то тука има ли безопасни пътища?Караш със 130 по "магистралата" и зад теб опашка от комплексари дето искат да ти кажат че им пречиш и те могат по-бързо от теб!!!Като не си на магистралата пък или малоумни знаци на прав участък с 30 - 40 км.ч. ограничение или завои на 180 градуса без мантинели и маркировка!!!!НЕМА ТАКАВА ДЪРЖАВА !!!!
  • КАТ
    Отговор
    2 17:28  28.01.18
    Доколкото знам, работата на КАТ е да регистрира МПС та... и ПТП та. На тези места няма стационарни камери за скороста.
  • Morgoth
    Отговор
    3 18:05  28.01.18
    Това звучи несериозно - Русе-Бяла е 50км, а Ст. Загора-Казнлък 35. Ако ще го карате в такъв мащаб може да сложите и отсечката София-Варна - на нея ще има още повече катастрофи!
  • Нане
    Отговор
    4 18:05  28.01.18
    Прав , крив участък по закон на всяко отклонение , пътна отбивка или крайпътен обект , дори по магистрала се ограничава скоростта , чети си законите !! Затова хората правят магистрали с възможно най-малко такива места , но в гъсто населени райони е невъзможно !

  • Чичи
    Отговор
    5 18:23  28.01.18
    Монтана -Видин статистиката е потресаваща
  • ОНЯ
    Отговор
    6 19:06  28.01.18
    Светле, в ЗДВП не съществува понятието "активна лента"
  • Гого до "Оня"
    Отговор
    7 19:38  28.01.18
    В ЗДВП липсват доста съществени понятия.Имам усещането ,че ЗДВП е писан от роми с купени книжки.
  • Гого
    Отговор
    8 19:48  28.01.18
    Тази информация защо ни я предоставя КАТ,а не статистическият институт.М/у другото винаги съм се чудил ,дали автомобилите на КАТ могат да се движат в изпреварващата лента.140км/ч не е ли малко множко за тях?
  • Винету
    Отговор
    9 19:51  28.01.18
    Стига сте правили карти, както и всякаква друга безполезна дейност, ами направете пътища! С правене на карти няма да върнете никого, но ако се направят пътища ще се спасят много!
  • Ко речи?
    Отговор
    10 07:27  29.01.18
    Няма смъртоносни отсечки, а малоумни шофьори. Пътят си е път. Има знаци и маркировка, които трябва да се спазват. От там нататък отговорността е наша.
  • JJIvanov
    Отговор
    11 19:04  29.01.18
    teroristi ползват винетки талони на автомобили и лични документи с цле обсебване на водачи за масови убииства. жестоко обсебване обаче с е получи с новите нагло престъпни холограмни оръжия маскирани като стикери за тех прегледи.правиме теренни проучвания в населено място Ужас и безумие до 100 км над безопасната скорост развиваха обсебени видимо от Дяволи
  • JJIvanov
    Отговор
    12 19:08  29.01.18
    Има заснети кадри дяволите с е виждат в скута на водачите има и отзад на задни седалки. Колегите да прегледат черна black dead масови убиици обсебили цели автомобили..движат се най бързо..опитват се със скенерите и холограмите да увредят нашата биосферна охрана/

Напиши коментар:


Публикувай