Максималната глоба за нередовен пътник в градския транспорт на София пада от 200 на 50 лв. Спират да искат билет за багаж. Ще има карта за нощен транспорт.
Това предвижда проекта за нова Наредба за превоз на пътници и условия за пътуване с масовия градски транспорт на територията на Столична община.
Наредбата е изцяло нова, заради въвеждането на "зелен" и "бял" билет в градския транспорт при мръсен въздух, с пускането на нощен транспорт и внедряване на електронната система за таксуване, съобщиха от транспортната комисия.
В момента глобата за пътник без билет е 50 лева, но ако откаже да я плати, му пишат акт за 200 лева. С промените максималната глоба вече ще е 50 лева.
Според вносителите на наредбата гратисчиите ще намалеят след въвеждането на електронната тикет система, защото са разписани редица мерки, сред които и видеоконтрол.
Отпада и изискването за перфориране на билет за багаж в градския транспорт.
"Спираме да искаме пари на хора с куфари в обществения транспорт", коментира зам.-председателят на транспортната комисия Зафир Зарков.
С един билет или карта пътникът ще може да превози личния си багаж колкото е във възможностите му, обясни той.
Промяна в цената на билета и картите за градския транспорт няма, но се предвижда 4 лева карта за нощен транспорт.
Наредбата въвежда "зелен" и "бял" билет при превишаване на нормите на замърсяване на въздуха в София. Зеленият билет остава на цена на 1 лев, а белият ще е безплатен.
Новата наредба е одобрена от транспортната комисия на СОС и ще бъде публикувана до дни за едномесечно обществено обсъждане на сайта на Общинския съвет. След това документът ще бъде гласуван от СОС. Очаква се да влезе в сила до пролетта.
Електронната тикет система ще се случи най-рано след две години. В момента процедурата за избор на изпълнител се обжалва, съобщи директорът на ЦГМ Красимир Петров. Ще има и 6 месеца експериментален срок, който да установи разстояние или време да отчита превозният документ.
Новата наредба разписва всички технологични начини за закупуването на е-билет - телефон, дебитна или кредитна карта. Хартиеният билет обаче няма да се "пенсионира".
До пролетта ще тръгне експериментално нощен транспорт в София. Ще има няколко линии, които ще се пресичат в центъра, но все още не е уточнено кои ще са те, съобщи Петров.
Сигурно е обаче, че метрото няма да работи през нощта. Причината е, че метрото имало нужда от технологично време за престой, а и бил най-скъпият транспорт, обясниха от транспортната комисия.
Сигурно е и, че картата за градски транспорт няма да важи за нощно придвижване, тъй като това е допълнителна услуга, която не е включена в цената й.
"Синя зона" няма да поскъпне засега, стана ясно от думите на Зарков по повод думите на премиера Бойко Борисов, който по-рано предложи Столична община да направи скъпа зона за автомобили в центъра на София.
Зарков обясни, че комисията е обсъждала вариант за двойно поскъпване на "синя зона" т.е. да стане 4 лв. на час, но по технологични причини е станало ясно, че това засега не може да стане. Това обаче не означава, че в друг етап това няма да се случи, изтъкна той.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Милчев
15:29 21.02.2018
2 гост
Коментиран от #4
15:45 21.02.2018
3 Климби
15:51 21.02.2018
4 Къртев
До коментар #2 от "гост":
Това да не ти е черква. Ако е напълно безплатно, няма как да има недоволни, но мрънкащи ще има, колкото щеш само и само да не оставят дарение.16:23 21.02.2018
5 билет
19:36 22.02.2018