2 421 12

36 произшествия в бойната ни авиация през 2017 г.

Остарялата техника е основна причина 

Венцислав Михайлов

През 2017 г. българските военни въздухоплавателни средства бяха свързани с 36 авиационни произшествия, от които един сериозен инцидент.
Това се посочва в Доклада за състоянието на отбраната и въоръжените сили през 2017 г.

Общият брой на авиационните произшествия през 2017 г. е със седем повече спрямо 2016 г. Приблизително 70 % от авиационните произшествия са в следствие откази на авиационната техника, по-голямата част от която е съветско производство – 58 %, произведена през 80-те години на миналия ХХ век и на предела на назначения технически ресурс по време.

Допуснати са и шест авиационни инцидента с чуждестранни военни въздухоплавателни средства, които са разследвани от страната-оператор, съгласно STANAG 3531.
Вследствие на задълбочаващите се проблеми с поддръжката на авиационната техника и ограниченото ресурсно осигуряване, продължи тенденцията за намаляване на броя летателни часове на летателния състав.

Това продължаващо противоречие с изискванията на съюзническите стандарти и политики, създава реална заплаха за необходимото ниво на безопасност на полетите, способностите за изпълнение на поетите съюзнически ангажименти и ограничава възможностите за приучване на млад летателен състав за изпълнение на дежурството по охрана на въздушното пространство на Алианса и на другите типове авиационна техника.
Това се признава в доклада от министерството на отбраната.

Изпълнението по отношение на броя на летателните часове на сертифицираните декларирани формирования през годината е както следва: „Авиационни сили с нарастваща степен на готовност” - изпълнени са 77 % от планираните; „Сили за развръщане с нарастваща степен на готовност” - изпълнени са 96 % от планираните.

Едно от приоритетните направления за работа на Военновъздушните сили остава осигуряването на приемственост между поколенията летателен състав.
Съгласно предварително поставените цели, през учебната 2017 г. успешно продължи летателната подготовка на пилоти, определени за провеждане на интензивна летателна подготовка и достигане на изискванията за приучване на нов тип боен самолет.

Продължава интензивната летателна подготовка на други пилоти, които преминаха към приучване на учебно-боен самолет за усвояване и усъвършенстване на сложни видове подготовки.
За подготовка на формированията за изпълнение на целия спектър от мисии и задачи през 2017 г. във Военновъздушните сили бяха планирани и проведени 35 международни и национални учения и тренировки, припомнят от министерството на отбраната.
Безопасността на полетите продължи да бъде приоритет на военновъздушните сили на България.

България


Още по темата

  • Гласуват парите за новия изтребител

    Гласуват парите за новия изтребител

    Очаква се 7 или 8 фирми да участват в конкурса за нови изтребители за армията. Това прогнозира пред БНР във Велико Търново Милен Михов от ...
    5.06.2018
    1 080
    17

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Иванов
    Отговор
    1 08:22  30.05.18
    Пак топлят водата с жабата, за да обяснят турските изстребители в българското небе. 😈
  • 123
    Отговор
    2 08:34  30.05.18
    Дрън, дрън. Една машина или работи или не, или има ресурс или не, или и е направена поддръжката навреме, или не! Приказки от 1001 нощ на фуражките. Все тая дали техниката е стара руска или американска. Ако не е поддържана, или е с изтекъл ресурс, се скапва. Ако им купим нови Ф-ове, те пък няма да могат да ги подкарат, че да видим колко са здрави....
  • КАНДИЛОТО
    Отговор
    3 09:06  30.05.18
    Не НИ ЗАНИМАВАИТЕ С ГЛУПОСТИИ
  • джи пи
    Отговор
    4 09:11  30.05.18
    Стара материална част лоша поддрьжка Безхаберие на шапкарите Резултат небе под наем Ами вземете си и вазелин

  • ПЕДАЛ на танк
    Отговор
    5 09:12  30.05.18
    36 произшествия кой се спънал,на кой му се развързали връзките,кой пък го ударил чук все произшествия.
  • Расулюлах
    Отговор
    6 09:42  30.05.18
    Шапкарите и политическата шаика иска да краде още милиарди за фрък фрък ...коита ска да ни напада ше ни нападне със 8 нови изтребителя и без 8 нови изтребителя на въоражение тук
  • Бай хой
    Отговор
    7 10:35  30.05.18
    Дааа старата съветска техника ни е крива. И за падналия стар съветски куцър у морето. И старите съветски спартани от които само вдин е в движение а на другите им се спукаха крилата и двигателите. И безброй аварии с старите съветски кугари.
  • Orthodox
    Отговор
    8 10:51  30.05.18
    "36 произшествия в бойната ни авиация през 2017 г." Че ние нямаме толкова самолети, значи се падат повече от едно произшествие на самолет. Ега ти и авиацията...
  • Townboy
    Отговор
    9 11:34  30.05.18
    По времето на "руските окупатори" имахме сто хилядна българска народна армия и многочислена авиация. Сега сме в НАТО и васали на САЩ а Турция ще лети над българското небе. България е обречена така да знаете.

    Коментиран от #10

  • Oldsteel
    Отговор
    10 12:19  30.05.18

    До коментар #9 от "Townboy":

    БЪЛГАРИЯ започна да загнива от 1990 г. и загина след 1997 г.. По време на "съветската окупация" имахме ок. 250 бойни самолета, без да броим останалата авиационна техника, а за бронетанковата техника, ЗРК и артилерия да не говорим. Сега ако има мераклии ще ни избият само с тояги.
  • Джудже
    Отговор
    11 12:53  30.05.18
    И като като сменим 40 годишните мигове с 40 годишни Fове аварии няма ли да има?
  • гост
    Отговор
    12 21:54  30.05.18
    Всички стари самолети за скраб и да се закупи нова по възможност електрически самолети за да са екологични по евростандартите.

Напиши коментар:


Публикувай