1 821 4

АПИ: 360 м. от асфалта на пътя край Своге не отговаря на изискванията

Констатацията е на лабораторията на АПИ, уточни шефът на Пътната агенция Светослав Глосов

Венцислав Михайлов

Няма подмяна на документи по случая с автобусната катастрофа край Своге, при която загинаха 20 души. В участък от 360 метра от пътя съставът на асфалтовата смес не е отговарял на утвърдената рецептура. Това обяви в интервю за bTV председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура” Светослав Глосов.

Той уточни, че това е констатация на лабораторията на АПИ, установена при взетите контролните проби от пътната агенция, но експертизите, възложени от прокуратурата, предстоят.

„Вариантите са много. Възможно е да е свършил инертният материал и асфалтовата база да е вложила малко по-различен материал. Възможно е да има грешка при дозирането на сместа”, отбеляза Глосов.

Шефът на пътната агенция не се ангажира със срок, в който ще има окончателни резултати за инцидента край Своге, като допълни, че това е работа на прокуратурата и следствието.

Ремонтите по магистралите „Хемус” и „Тракия” трябва да приключат преди началото на зимния сезон, каза още шефът на АПИ.

По „Хемус” се ремонтират 4 от виадуктите, както и лявата тръба в посока София на тунел „Витиня”. Очаква се до средата на ноември дейностите да приключат. Четири виадукта се ремонтират и по магистрала „Тракия”. По думите на Глосов напролет ремонтите ще бъдат продължени.

„От фирма „Джи Пи Груп” не са се отказали от тунел „Железница”, стана ясно още от думите на шефа на АПИ.

„Все още няма официално заявление от фирмата към АПИ, че се отказват. Процедурата е в процес на обжалване, чакаме решението на ВАС. Ако съдът потвърди правилността на решението на АПИ за класиране на „Джи Пи Груп”, тогава ще ги поканим и ако те депозират отказа от подписване на договор, тогава ние сме длъжни да поканим втория в класирането”, разясни Глосов.

Той коментира и катастрофата, при която загинаха четирима футболисти от Павликени.

„Знакът „Стоп”, до който стана катастрофата на пътя Русе – Плевен, е на жълт фон по искане на „Пътна полиция”, за да свети и да се вижда отдалеч”, заяви Глосов и уточни, че изрязването на храстите до участъка непосредствено след инцидента е случайно съвпадение.

„Изрязването на храстите е по задание, което се възлага пътноподдържащи фирми от АПИ”, посочи Глосов.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • ОСТАВКА ОСТАВКА ОСТАВКА
    Отговор
    1 11:47  01.11.18
    Ами оставка бре хора!
  • Ники
    Отговор
    2 12:06  01.11.18
    Страшни новини ... Най важните неща .. никой не ги коментира въобще .. а именно ... 1. Адекватни ли са Изискванията ? ( Убеден съм , че са силно занижени спрямо Европейските ) 2. Резултатите относно тези Изисквания ... дали са измерени правилно , тестовете дали са акуратни ... или пък методиката , обурудването и кадрите .. в тая Държавна лаборатория са като всичко останало ... скапани , ненадежни , некадърни и т.н. 3. А дали хората дето правят експертизата не са си НАЙ - ДОБРИ ПРИЯТЕЛИ с общо взето 3 те фирми дето правят по сериозните инфраструктурни проекти ? 4. А дали изискванията за асвалта не са Изготвени .. именно от фирмите дето го правят ? НЕ !! като е станал някакъв проблем се обявява , че там 360 метра не са окей .. да се замажат очите на хората и после караме по старата схема ... НЯМА ДА ЗАБРАВЯ РЕПОРТАЖА В НОВИНИТЕ .. дето показаха как наша фирма дето прави мантинелите ги прави еднакви и за тук и за Европа ... ма никой не си направи труда да иде с ( дебеломер , шублер ) е тука до Гърция , че е близо и да премери .. е аз го направих ... 2 пъти по 1 минута работа ... да ви кажа , че нашата беше на половина на Гръцката ... Всичко са схеми хора .. яко схеми ... и забаламосване ...
  • Лимонад
    Отговор
    3 13:29  01.11.18
    Подир дъжд качулка. Хората ги заровиха отдавна, неясно дали с качествена или некачествена смеска на пръстта. Като няма котараци да контролират, мишките си правят Квото си искат
  • Меркел
    Отговор
    4 16:33  01.11.18
    Защото там проверяват, иначе навсякъде е същото.

Напиши коментар:


Публикувай