Техническото състояние на автомобила през зимата е едно от основните неща, на които всеки шофьор обръща внимание през зимата. Когато сме на пътя, обаче, не по-малко важно е да се съобразяваме и с условията на пътя.
С падането на първия сняг вниманието на водачите трябва да бъде особено изострено с оглед на хлъзгавия и на места дори заледен асфалт.
"Това, за което най-много трябва да внимаваме през зимата, е рязката промяна в сцепленията. Това най-често се случва на сенчестите завои, където се образуват поледици, и на виадуктите на магистралите, където ги обдухва отгоре и отдолу. Така че трябва да бъдем изключително бдителни и да развием качеството да сканираме пътя, преди да стъпим върху хлъзгавото", споделя автомобилният състезател Димитър Илиев пред БНТ.
Когато се спускаме по заледени участъци през зимата, трябва винаги автомобилът да бъде на ниска предавка и с ниска скорост, каза още той.
В изкачване трябва да търсим по-висока предавка и по-ниски обороти на двигателя, за да избегнем момента на буксуване.
"Гумата е последната връзка между автомобила и пътя. Тоест това какво сцепление ще имаме, зависи от състоянието ѝ. Ако гумата е нова, с хубав грайфер, зимна (с мек грайфер), тогава нашите шансове за безопасност са много по-високи. Не само те обаче са важни. Изобщо отношението на шофьора е съществено", обяснява още Димитър Илиев.
Ако гумата е стара, няма такова значение колко е грайферът ѝ, затова състезателят препоръчва при износване, гумите на автомобила да бъдат подменяни.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Спиро
12:11 04.12.2019
2 80%-ов
Коментиран от #4
12:18 04.12.2019
3 от боковиче гнездо
Факт е,че повечето катастрофи стават с нови изправни технически коли, но карани от празни глави
Коментиран от #5
12:27 04.12.2019
4 Хаха
До коментар #2 от "80%-ов":
Точно това си мислех и аз 1:112:32 04.12.2019
5 Komapak
До коментар #3 от "от боковиче гнездо":
Не повечето, а всички катастрофи стават с технически изправни автомобили. Войната в Сирия е с по-малко жертви от нашата война по пътищата... Колкото до съветите в статията, ако досега не ги знаете тези неща, явно ви е първа зима след взимане на СУМПС. Може би е правилно след като вземат книжка младите шофьори да минат и един 5-6 часов курс как се шофира на практика в България. Защото като гледам тази кифла от магистрала Тракия как с 200 е подбрала де кво намери не ми се мисли какви още има... Това, че няма книжка не я оправдава.13:03 04.12.2019
6 бай Шиле
20:28 05.12.2019