Last news in Fakti

13 Юли, 2020 09:01 7 466 51

Скъсаната мантинела на "Тракия" – стара и ръждясала

  • ам тракия-
  • тракия-
  • катастрофа-
  • войната на пътя-
  • ецтп-
  • европейски център за транспортни политики

Нужни са сериозни реформи в АПИ, категорични са от Европейския център за транспортни политики

Скъсаната мантинела на "Тракия" – стара и ръждясала - 1
Снимка: БГНЕС

Европейският център за транспортни политики (ЕЦТП) излезе с официално становище, с което изказва преди всичко своите съболезнования на близките на загиналите и пострадалите в тежкия пътно-транспортен инцидент при км 163 на автомагистрала "Тракия" от 12 юли 2020 година, при който тежкотоварен камион разкъса еластичната ограда (мантинелата), навлезе в насрещното платно, удари и затисна автомобили.

От ЕЦТП считат, че усилията на органите в Република България за намаляване на жертвите по пътищата са значителни, но за съжаление работата в посока на обследване и извършване на целенасочени инспекции по пътна безопасност, които значително биха могли да намалят фаталността при подобни инциденти, изостава.

Експертите настояват незабавно да бъдат предприети мерки за извършване на такива инспекции в най-критичните точки, където загиват много хора.

От ЕЦТП припомнят, че неотдавна под шапката на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) бяха предприети действия за нормативна промяна в наредбите, регламентиращи именно обследването и обезопасяването на т. нар. Черни токи, както и на стандартите за поставяне на еластични огради (мантинели).

Следва да се обърне сериозно внимание и на това, че в тези работни групи участие вземат предимно силно зависими и лобистки кръгове, които все още определят политиките в сферата на пътната безопасност. От Центъра настояват дейността по реформиране на нормативната рамка да бъде изцяло в ръцете на Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" (ДАБДП).

"Вярваме, че експертите от ДАБДП няма да допуснат на масата лобисти, които с действията и бездействията си да застрашават живота на гражданите на Република България", пишат още оттам.

ЕЦТП припомня, че съгласно действащия закон за пътищата в Република България отговорността  за поддръжката и обезопасяването на републиканската пътна мрежа е изцяло, само и единствено на АПИ. В тази връзка няма как да не бъде отбелязано, че еластичната ограда, която е била скъсана, и през която е преминал ТИР-ът е стара и ръждясала, т.е. изобщо не отговаря на действащия норматив.

В заключение ЕЦТП настоява за извършване на незабавна реформа, която цели преструктурирането на АПИ и превръщането ѝ в работеща структура и очаква това да стане дългосрочна политика, която значително ще допринесе за намаляване броя на жертвите на пътя в България.

"Очакваме най-после да стартира процесът по обследване на пътната мрежа в Република България и изработването на мерки, целящи предотвратяването на тежки пътни инциденти в контекста на препоръките на ЕК от август 2019 година", допълват от Европейския център за транспортни политики.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 19 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пътищата

    83 7 Отговор
    ни са по лоши от Африкански!! Парите от винетки влизат в джоба на Пеевски. Спите ли още уважаеми сънародници. СПИТЕ ЛИ????
  • 2 Гост

    80 6 Отговор
    Великия магистралостроител в панделата.

    Коментиран от #36

  • 3 2loop

    74 6 Отговор
    Един наскоро пред едн икона, не се ли хвалеше с някакви красиви и безопасни магистрали?
  • 4 БОЮ КРАТУНАВИРУСНИЯ

    49 4 Отговор
    СТРОЯ МАГИСТРАЛИ ВСЕКИДНЕВНО НО ЗА ДУПКИ И МАНТИНЕЛКИ СЪМ ЗАБРАВИЛ....СЕГА ШЕ МЕ МАХНЕТЕ КОЙ ЩЕ ВИ ПОСТРОИ МАГИСТРАЛИТЕ ЗА 4 ХЕМУС САМО 16КМ ИМА ПОСТРОЕНИ НО МЕДИИТЕ ВИ КАЗВАТ ЧЕ СЕ СТРОИ УСИЛЕНО МЕДИИТЕ ВИ КАЗВАТ ЧЕ ИМА КРАТУНАВИРУС ХОДИТЕ МАСКИРАНИ ,КОЙТО ХОДИ С МАСКА ЗНАЧИ МИ ВЯРВА ЗНАЧИ АЗ СЪМ НЕГОВИЯ ПРЕДВОДИТЕЛ .ФАКТ ЗАТОВА СТОЯ ОЩЕ НА ВЛАСТ.
  • 5 тва че цинка и е паднал

    13 36 Отговор
    нищо не значи.И кьв е тоя евроцентър пак?!?!?? Капачки пак някви.40- 50 тона засилени със 100 км.ч Три чисто нови мантинели няма да ги спрат.Ся чакаме Писмо от Световния център по пътищата....

    Коментиран от #8, #15, #27

  • 6 бмб

    36 4 Отговор
    Дааа, ние "само строим" каза тиквата. Оттам може да се източи. С поддържане на построеното не се занимаваме. Файда за нас няма.
  • 7 изказване на ББ

    18 2 Отговор
    НЯМА да дам пари за ремонт на нещо строено от тройната коАлиция-ФАТК

    Коментиран от #22

  • 8 Селяк

    20 2 Отговор

    До коментар #5 от "тва че цинка и е паднал":

    за това нетрябва да мантинели, бетонени блокове-Както е в Испания, Франция, Германия!!!

    Коментиран от #12

  • 9 ТИМАДЖИЯ

    27 1 Отговор
    ТИМАДЖИЙСКАТА ФИРМИЧКА ХИДРОСТРОЙ КОЛКО РАЗКЛОНЕНИЯ ИМА В КОЛКО ПОРЪЧКИ УЧАСТВА КЪДЕ ВИ Е ЖУРНАЛИСТИКАТА И МЕДИИТЕ ????ИЛИ МЕДИИТЕ СА САМО КРАТУНАВИРУС......НА ВИ МЕДИИ БЪЛГАРСКИ АНТИНАРОДНИ.
  • 10 Прозрение

    23 0 Отговор
    Нужни са сериозни промвни в АПИ - ахаххха нужни са тотални уволнения! Нужно е крадците да идат в затвора и да върнат откраднатото!
  • 11 Тиквата

    16 3 Отговор
    Въх ни думай, аз съм построил повече от дед Тодор
  • 12 КРАТУНАВИРУС

    8 6 Отговор

    До коментар #8 от "Селяк":

    САМО НЕ ЗНАМ КЪДЕ СИ ВИДЯЛ БЕТОННИ БЛОКОВЕ ВЪВ ФРАНЦИЯ,ИСПАНИЯ И ГЕРМАНИЯ ВИЖ ЗА ГЪРЦИЯ ДА,ПЪРВО НЕ ПРЕЧАТ ФАРОВЕТЕ ОТ НАСРЕЩНОДВИЖЕЩИТЕ СЕ ВТОРО ТОЧНО ОТ ТАКИВА СЛУАИ БЕТОНИЯ БЛОК ИЗТЛАСКВА КОЛАТА НА ПРЕД,БЕТОННИ БЛОКОВЕ В ГОРЕСПОМЕНАТИТЕ ДЪРЖАВИ ИМА ЧАСТИЧНО ТУК ТАМ,ВТОРО ГЕРМАНИЯ ИМА НАЙ ЛОШИТЕ ПЪТИЩА МАГИСТРАЛА ОТ БЕТОН СЪС ГОЛЕМИ РАЗТОЯНИЯ МЕЖДУ БЕТОННАТА ЛОСКОСТ ЧЕХИЯ СЪЩИЯ КЕНЕФФФ НАЙ ДОБРИТЕ МАГИСТРАЛИ И БЕЗПЛАТНИ ПЪТИЩА ИМАШЕ ИСПАНИЯ КАЗВАМ ИМАШЕ ЗАЩОТО ВЕЧЕ ЗАПОЧВА ДА СЕ ЧУВСТВА КРЪПКИ И РАЗРУХИ...

    Коментиран от #23

  • 13 Борисов

    5 3 Отговор
    Супер яко е когато всички са навързани като свински черва. Убива го човек нещо от което сме откраднати пари. И близките му дори не могат да си търсят правата. Защото мафията е на всяко ниво и се пази сама. Турците са най приятни. Защото техните лидери могат да ги блъснат и да убият децата им. И после даже да осъдят блъснатия за това.
  • 14 ленчето с кремчето в ръце

    3 4 Отговор
    как бе това не е възможно той.....този ги строи яко и мощно а и то това не е магистрала ,както онова не е балкански поток както и шкафчето не е негово,то някой си го е забравил там...мамин
  • 15 Точно

    4 12 Отговор

    До коментар #5 от "тва че цинка и е паднал":

    Напълно си прав. Но поклонниците на Мунчо пак квичат срещу Бойко. Той и за заспалия шофьор е виновен .
  • 16 ммм

    18 4 Отговор
    Всичките им пътища са боклук. Асфалтираха 10 км до нашето село,нова трислойна настилка. Още първата зима се напука. Никой не търси отговорност или гаранция от изпълнителя.
  • 17 hmhmhm

    6 2 Отговор
    горката мантинела - тя излезе виновна .... Бог да прости загиналите!

    Коментиран от #18

  • 18 Гост

    2 2 Отговор

    До коментар #17 от "hmhmhm":

    Мантинелата и комунистите ....
  • 19 Охо Бохо

    4 2 Отговор
    И старата и ръждясала мантинела са виновни "комунистите".

    Коментиран от #26

  • 20 НЕГРАМОТЕН

    5 4 Отговор
    КАКВА ЛИ ТРЯБВА ДА Е МАНТИНЕЛАТА, ЗА ДА ПРЕГРАДИ ПЪТЯ НА 40 ТОНЕН КАМИОН?

    Коментиран от #34

  • 21 ЖТЖТЖТЖТ

    9 2 Отговор
    А ИДЕТЕ ТАМ ТОЧНО ПРЕДИ ДА СТАНЕ КАТАСТРОФАТА И ВИЖТЕ МАГИСТРАЛАТА Е УЖАС ДУПКА ДО ДУПКА И ВДЛАБНАТИНЕ В ДЯСНОТО ПЛАТНО ПОСОКА ЧИРПАН -ВСЕКИ ДЕН МИНАВАМ ОТ ТАМ И ПРОКЛЕНАМ ТЕЗИ НЕКАДЪРНИЦИ ОТ АПИ --- И ПРЕДИ И СЛЕД БЕНЗИНОСТАНЦИЯТА Е УЖАС
  • 22 Ми тъй де

    3 2 Отговор

    До коментар #7 от "изказване на ББ":

    Той ги дава тия пари от шкафа с пачките
  • 23 Приятелю

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "КРАТУНАВИРУС":

    не умаше, а Испания има най - добрите пътища заедно с Франция у Холандия
  • 24 Гост

    6 1 Отговор
    Далеч от мисълта че не се краде от стройтелсвото, но и нова мантинела да е не е в състояние да спре 40тонен а и повече камион движещ се с 90-100км./ч. По скоро трябва да има бетонни заграждения между платната, както е в САЩ ако някой е забелязал по филми и новини.
  • 25 Сега

    5 3 Отговор
    Еврата 💶💶💶💶💶💶🤬🤬🤬🤬 от шкафчето и гардероба да се раздадат на семействата на загиналите.
    Щи дам аз едни лентички тулуп мазен
  • 26 Виновни са разбира се

    2 3 Отговор

    До коментар #19 от "Охо Бохо":

    трябвало е да я направят от неръждавейка. Или неква титанова сплав.

    Коментиран от #31

  • 27 Статистик

    8 2 Отговор

    До коментар #5 от "тва че цинка и е паднал":

    40-50 тона нищо не може да ги спре - факт, НО при челен удар. По магистралата никой не се удря челно в мантинелата, а под ъгъл и идеята е не да те спре, а да ти отклони посоката на движение. Тук говорим за много по-ниски сили и мантинелите на магистралите трябва да могат да ги поемат или изобщо не е трябвало да бъдат слагани там.

    Коментиран от #37

  • 28 Бойко

    2 2 Отговор
    Как стара и ръждясала ние строим най вече магистрали всичко сме сменили ако бяха БСП на власт и толкова нямаше да има ако беше лесно комунистите да го бяха направили.
  • 29 Мартин

    5 2 Отговор
    Всеки боклук се качи на тир, за да печели здраво! Колко хора убиха, и не се взимат мерки!
  • 30 az #Оставка!

    6 1 Отговор
    Не може да бъде! Лъжат! Това е една от магистралите на Бойко! А те всичкте са световен еталон за качество! Добре, че беше той, че да научи света как се строят магистрали!
  • 31 Грейс

    1 1 Отговор

    До коментар #26 от "Виновни са разбира се":

    Напълно те подкрепям! Да издърпаме ушите на ТЖ|бог да го прости| за тази грешка, та сега гербавите да му сърбат попарата.
  • 32 Проблемът

    4 1 Отговор
    Проблемът е в това че мантинелата е много слаба не защото е ръждясала , колонките които държат мантинелата са през голямо разстояние , в Германия ги правят през метър и отделно двоина мантинела една под друга и при плъзгащ удар издържат дори на камион , а тази мантинела е прекалено слаба дори кола ще я изкърти , реално все едно няма мантинела
  • 33 Пеуник

    3 1 Отговор
    Не защитавам никого. Мантинела ТИР не може да спре. За това хората отдалечават платната на магистралите, а не като при нас през два метра. 30 тона със 100 кмч не можеш да спреш с дебела ламарина.
  • 34 Статистик

    5 0 Отговор

    До коментар #20 от "НЕГРАМОТЕН":

    Най-високият клас на задържане мантинела H4b, производителите и дават гаранция, че може да задържи 40 тонен камион, до определена скорост и ъгъл на удар, разбира се. Като знаем как се строи и контролира всичко в България искаш ли да се хванем на бас дали е била сложена от най-добрата мантинела, налична дори и на българския пазар, или са турили каквото е успяло да произведе някое от "нашите момчета". Монтажът също е от голямо значение, за да се достигнат спецификациите по производител.
    As simple as that!
  • 35 Гошо

    2 2 Отговор
    Каква мантинела ще спре ТИР? Проблемът е в заспиващите турски водачи.
  • 36 Оракула от Делфи

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "Гост":

    Стара и ръждясала , сменяна ли е някога и кога?
    Да не би, да е подменена, със стара матинела, да се види трайността на метала?
    Ако е сменяна, коя е фирмата, която е сменила матинелата?
    Защо не е сменена след като е амортизирана и е допринесла за смъртта на 6 човека?
    Кой беше, този Премиер, който е отдал Обществената поръчка и за какви пари?
    Да си види и провери, чрез анализ ,на структурата на настилката под асфалта , насипа в която е забучена ,дали отговаря на сертификата който е представен?
    Важно е коя лаборатория, прави анализите и дава становище?
    След ,като извършат тези действия, можем да кажем, къде е грешката , Шофьора е също с много въпросителни и се издирва!
  • 37 тракторист

    5 0 Отговор

    До коментар #27 от "Статистик":

    знаеш ли колко цола е камионската гума и под ьгьл я прегазва просто щот мантинелата е ниска а гумата висока.....

    Коментиран от #38

  • 38 Статистик

    7 0 Отговор

    До коментар #37 от "тракторист":

    И аз имам книжка за трактор.
    Та височината на високия клас мантинела е 1232мм. Ти прецени дали гумата може просто да я премаже.
    Въпросът ми е следния – било ли е използвано най-доброто, което е налично на българския пазар и е подходящо за такива тежконатоварени и високоскоростни участъци и ако не е - защо?
    Дори и 30% да е бил шанса, с по-добра мантинела е можел да се избегна инцидента. Друг въпрос е дали и камионът не е бил претоварен – правейки го по-труден за спиране, за което също би трябвало да има контролиращи органи.
  • 39 Един от много

    6 1 Отговор
    От година насам, всеки ден карам маршрута София-Стара Загора и обратно, за последните 365 дни лично с очите си видях 2 турски тира да късат мантинелата и да навлизат в насрещното платно и поне още 5 такива случая,коита вече са били факт при преминаването ми по АМ Тракия.Плачат и пътищата и МС за ремонт...
  • 40 Факт

    7 1 Отговор
    Диктатора пак се окървави!!!
  • 41 Гражданин

    6 1 Отговор
    Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" (ДАБДП) и Института по безопасност на движението по пътищата са две излишни структури.Мантинелата не е виновна.Виновни са тираджиите,които манипулират тахографите,карат с превишена скорост,не спазват почивките.Мантинелата може да спре автомобила при удар по-малко от 30 градуса.А както видяхме ударът е бил на 60 градуса.
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Жоро

    2 0 Отговор
    Що триеш бе, щото е така нали. Жалки сте
  • 44 Борисофф

    3 0 Отговор
    Аз правя магистрали а тая мантинела кво ме интересува?Тя е от предишното правителство!
  • 45 ivan

    4 0 Отговор
    това е каквото е управлението такива са и пътищата,срам и позор
  • 46 СтарТИРаджия

    3 3 Отговор
    Смях. По български. Влекач+хладилно полуремарке+15 тона багаж = минимум 31 тона!!! Въпрос: как 2,5 мм ламарина спира този лек танк, движещ се с 90 км/ч?! Мисля, че добър математик или физик може да изчисли 31 000 кг движещи се с 22,5 м/сек, колко дебело желязо е необходимо да го спре БЕЗ да се скъса, с опори през 4 - 5 м и широко една педя!
  • 47 Ввв

    4 1 Отговор
    Идиотииии,камионът е бил 25 тона,не 40!Ясно е,че мантинелата е “мижи да те лажа”,трябват блокове от бетон,но толупът спи сладко с пачки и време за “глупости” няма!!!

    Коментиран от #49

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 444444

    0 0 Отговор

    До коментар #47 от "Ввв":

    Не бе. Трябва крепости по пътищата. Мантинелата е от 90-те години и нищо й няма. Нито толуп я поставил.
  • 50 Ооо

    2 1 Отговор
    Стига се оправдавайте с мантинелата.. тя няма ка да спре тира.. просто пътя там не става. На места направо те изхвърля встрани... на тежък ТИР малко да му се размести товара от друсането и стават големи беди!
  • 51 Ненормалници

    0 0 Отговор
    Значи старата мантинела е карала камиона. Правителството е виновно за сблъсака. Правителството караше камиона.И медиите сте ненормални, незнам кой ви диктува новините, смешници. Една мантинела щяла да спре 30 тонен камион, движест се с над 100 км в час.Само като ви чета малоумните колентари, че правителството е виновно за този инцидент ми се поръща. Зверски тъпо племе сме, не натод, а племе. Напълно си заслужаваме съдбата.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове