Last news in Fakti

21 Септември, 2020 11:00 7 076 61

"Спаси София": Фандъкова унищожава общинския транспорт

  • общински транспорт-
  • тролейбус номер 5-
  • йорданка фандъкова

От "Спаси София" казват, че имат обосновано съмнение за лобизъм в полза на частните автобусни превозвачи

"Спаси София": Фандъкова унищожава общинския транспорт - 1
Снимка: Спаси София

От гражданската организация "Спаси София" реагираха остро на готвеното поредно съкращаване на градския транспорт в София. В доклад, внесен в Столичния общински съвет от зам.-кмета по транспорт, Кристиан Кръстев и съветниците от ГЕРБ и ВМРО Зафир Зарков и Карлос Контрера, се предвижда сериозно влошаване на транспортното обслужване в редица квартали, но се дават повече пари за частен автобусен превозвач.

Според градските активисти, предложените промени ще оставят "Младост" 1 и "Младост" 2 без почти никакъв наземен транспорт. Тролейбусна линия 5, която е една от най-натоварените и използвани линии, значително се орязва, като интервалите за движение ще бъдат 12 минути в пиков час и до 50 минути след 20 ч. В комбинация с предложеното закриване на линия 306, това ще доведе до драстичен спад на транспортното обслужване в тези два гъсто застроени и активни столични квартали.

“Необяснимо е защо се унищожава работеща линия като тролейбус 5, който е ползван от около 25 000 пътници на ден. Преди няколко години маршрутът му беше удължен, а сега обслужването се намалява наполовина. Закрива се и работеща градска линия 306, което означава, че и довозването до метростанциите се намалява. Освен, че управляващите оставят "Младост" 2 без транспорт, те предвиждат и унищожаване на транспорта по ул. "Йерусалим", което е недопустимо и вредно”, казва общинският съветник Борис Бонев.

Заедно с орязването на градски линии с висок пътникопоток, се разкрива нова крайградска линия, която ще бъде дадена на частния превозвач МТК, и така приходите на фирмата ще се увеличат с над 600 000 лв. годишно. “С какви аргументи се отслабва тролейбус 5 с около 25 000 пътници на ден, а линия 21/22, която превозва само 1200 пътника на ден се засилва двойно?” - питат от организацията.

От "Спаси София" казват, че имат обосновано съмнение за лобизъм в полза на частните автобусни превозвачи, от страна на управляващите Столичната община. “Не вярвам да е случайност, че за общинския превозвач Столичен автотранспорт все няма пари и получава най-трудните линии, с високи разходи, а частното дружество МТК непрекъснато е фаворизирано. За него винаги има пари за увеличаване приходите, а дружеството е получило едни от най-лесните линии” - казва Андрей Зографски от "Спаси София", експерт в Комисията по транспорт към Общинския съвет.

Градските активисти алармират и че частната компания МТК вече е закупила автобусите, необходими за новата линия, без да има необходимото за разкриването ѝ разрешение от Столичния общински съвет. “Това поражда сериозно съмнение, че някой в Столичната община обещава на частно дружество, че тази промяна ще бъде одобрена, преди да е гласувана в Съвета. Как този превозвач има гаранцията, че промяната ще бъде одобрена, за да си позволи предварително да направи такава сериозна инвестиция? Има ли лобизъм в ущърб на общинския интерес в Столичния общински съвет и защо се закриват линии на общинския превозвач Столичен автотранспорт, а същевременно се разкрива нова за частната МТК? Това са сериозни въпроси, на които очаквам ясни отговори” - категоричен е общинският съветник Борис Бонев.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 35 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Закон за спасението на БЪЛГАРИЯ

    72 5 Отговор
    Легендарната Голда Мейер, пети министър - председател на Израел. „Ако искате да построите държава, в която нейните синове и дъщери ще се завърнат без страх за бъдещето, тогава направете само три неща: 1. Приравнете корупцията към предателството, а корумпираните служители към предателите до СЕДМО поколение!!! 2. Направете най-добре платени и уважавани: военни, учители и лекари! 3. И най-важното: работа, работа и работа, защото никой освен вас няма да ви защити и да ви храни! А страната ви е нужна само на вас и на никой друг! Когато това стане начин на живота ви, значи сте успели!"

    Коментиран от #15

  • 4 Сега

    44 18 Отговор
    ли се сетихте. 1.60лв за Икарус, 60 годишни трамвай и прочие мизерия. Ама нали е България приклонена робска главица наведена. Да не съм чул някой да се оплаква

    Коментиран от #18

  • 5 Тая

    69 14 Отговор
    от дето мине - трева не никне ! Ни картофи !

    Коментиран от #49

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Николай

    53 9 Отговор
    и защо ми махнахте коментарът , който не е в полза на герб? И няма една нецензурна дума? ЗАЩО?! 111 МЯСТО ПО СВОБОДА НА СЛОВОТО
  • 9 стоян

    41 11 Отговор
    22.09.17ч.-всички пред парламента.

    Коментиран от #28, #54

  • 10 Уестия

    28 6 Отговор
    ЩЕ ЗАКРИВАТ РАБОТЕЩИ ЛИНИИИИЙ ДА НО ОТКРИВАТ СЛАБО РАБОТЕЩИ И МАЛЪК ЧОВЕКОПОТОК КОЙТО 80% ДАЖЕ И ПОВЕЧЕ СЕ ВОЗЯТ ГРАТИС.....ДА НЕ ГОВОРИМ ЧЕ ЛИНИЯ 79 1000% СА ГРАТИС...........ЛИНИЯ 79 ДА Я ЗАГРИЯТ СПЕШНО ПОНЕ ДА НЕ ВЛИЗА В КВ.ХРИСТО БОТЕВ........ДА ВЪРТИ НА СТ.ИЗТОК Е ПО ДОБЪР И ПЕРФЕКТЕН ВАРИАНТ.........ДА ДАВАТ НА ЧАСТНИЯТ ПРЕВОЗВАЧ АМА ТАМ 100% АВТОБУСИТЕ СА НОВИ...А В ДРУГИТЕ ДЪЖАВНИ ГАРАЖИ КАТО ЗЕМЛЯНЕ,МАЛАШЕВЦИ ДРУЖБА АВТОБУСИ НА 30Г......МИЗЕРИЯ В ТЯХ И ПЪЛНИ ТАРАТАЙКИ КОЙТО САМО АКО СЕ ВОЗИТЕ С ШОФЬОРА ЩЕ РАЗБЕРЕТЕ ЗА КАКВО СТАВА ДУМА А КАМО ЛИ ДА ГИ ОПРАВЛЯВАТЕ.....НО ТОВА Е ТЕМА ЗА МНОГО МНОГО ПИСАНЕ...........
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Фейк

    12 5 Отговор
    На снимката - междуградски автобуси!
    Тая линия я ползвам - никой не мисли да я закрива!
  • 14 Бацо

    28 7 Отговор
    Ми нали требва шкафа да се пълни

    Коментиран от #58

  • 15 А Голда Меир

    11 4 Отговор

    До коментар #3 от "Закон за спасението на БЪЛГАРИЯ":

    от кое индианско племе е? Щото Боко ги знае апахите, сиуксите и оглаласите само.

    Коментиран от #32, #57

  • 16 ПСР

    42 7 Отговор
    Докато Фандъкова е Кмет,а ГЕРБ са доминираща сила в ОС,няма как да бъде спасена София.Долно качество на ремонтите,презастрояване,мръсотия,кал,прах,корупция,задръствания и безхаберие.Това е само част от определенията за поредния мандат на Фандъкова.Забравих за безбройните лъжи.

    Коментиран от #29

  • 17 fen

    11 9 Отговор
    Е то ако ги питаш тия пумпали, то град София вече няма! Смешници!
  • 18 фен

    3 8 Отговор

    До коментар #4 от "Сега":

    Ти явно от десет години не си бил в София, та помниш тогава какво беше.

    Коментиран от #20

  • 19 Админ

    9 1 Отговор
    Има нужда да се засили автобус 21/22, сега е на повече от час и хората няма с какво да ходят на работа, но съкращаването другите линии няма нищо общо с тази линия 21/22.
  • 20 Приятрлю

    15 3 Отговор

    До коментар #18 от "фен":

    теол аз живея в София и съм от София. Икарусите оше вървят номер 7,8 трамвайте 22 например пройзводство 64 година. Марш трол от тук

    Коментиран от #41, #56

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 бичето

    10 25 Отговор
    Софиянци имат модерен и най бързия транспорт-метрото за какъв надземен транспорт плачете който е по скъп и замърсява столицата.Хайде стига сте плакали.В тази държава от трима- двама са предатели всеки против всеки а отговорността се носи от един.Хайде седнете си на дебелите охранени от столичани задници
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Онзи

    9 24 Отговор
    Голяма част от хората в Младост вече работят хоум офис и линията изобщо не е толкова натоварена колкото "Кради от София" се опитват да изопачат.
  • 25 Доцент

    15 6 Отговор
    Добър ден.То това си е практика в цялата държава,общински транспорт отдавна няма всичко е подарено и си го движат частници.Е срещу нещо под масата разбила се.
  • 26 Куко

    12 18 Отговор
    Спаси София лъжат, ама много лъжат :-)

    За тоалетните по 200 000 излъгаха, сега пак лъжат, като вадят от контекста числа :-)
  • 27 Добре де

    12 6 Отговор
    Вие какво очаквате от другарката. Нещо по-така ли? Това може, това прави.
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Лили

    11 15 Отговор
    Госпожа Фандъкова създаде градския транспорт ,преди това имаше движеща се скраб

    Коментиран от #34, #39

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Червен боклук

    5 9 Отговор

    До коментар #15 от "А Голда Меир":

    Кой си ти *нидо да коментираш най упелия премиер,сигурно още висиш на вратъ на родителите си

    Коментиран от #36

  • 33 ха ха

    8 1 Отговор
    Спаси мястото на Борис Бонев.
  • 34 Тала Лили

    3 7 Отговор

    До коментар #30 от "Лили":

    за теб 50 годишни тролей и трамвай са транспорт. Да и ти си ПКП не напускала пределите на гетото България
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Крум

    5 1 Отговор

    До коментар #32 от "Червен боклук":

    Ами ти соросоиден гно....м от коя дупка изпълзя,сигурно за да си заработиш месечната такса!!!
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Сийка

    5 1 Отговор
    Г-жа Фандъкова, моля погледнете картата на София. В жк Младост 1 и 2 на запад от бул. Малинов има само една спирка на метрото - Младост пазара и никакви автовуси и тролеи, освен тролей 5. Хората, предлагащи промените, вероятно са раждани в Дуранкулак и Харманли, живели са в Ново Село / Видинско/ - прекрасни места , и след като са дошли по политическа линия в столицата са живяли в Люлин 13. Не им вярвайте, те просто не разбират какво предлага !*
  • 39 ПСР

    8 4 Отговор

    До коментар #30 от "Лили":

    Леле,Лили,каква опорка!
    Преди Г-жа Фандъкова,създателката на градския транспорт,само конски и кучешки впрягове са кръстосвали улиците....Само че,сестро скъпа гербова,май забравяш, че преди нея,Бойко Борисов,лично беше Кмет!Ех,колко сте жалки!
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Пламен

    4 0 Отговор

    До коментар #20 от "Приятрлю":

    Ползвам 7 и 8 почти всеки ден. Досега Икарус не съм видял.
  • 42 Слабо

    7 3 Отговор
    Слабо другари - за днес това е само петата фалшива новина!
    Постарайте се повече!
    Никой няма намерение да реже линии!

    А за тролчето долу - намери в София 50 годишен трамвай, автобус или тролейбус на градският транспорт и публикувай снимка, номер и линия!
    А пък аз ще те опревергая веднага, как лъжеш!

    Коментиран от #44

  • 43 Вълко Червенков

    6 4 Отговор
    Корумпираната Самоковска Кукумявка Фандъчкова ще влезе в затвора един ден.Ще си измият ръцете с нея.

    Коментиран от #51

  • 44 МММ

    3 1 Отговор

    До коментар #42 от "Слабо":

    Зелените трамваи са на 35 години, но ги получихме за нови.
    Сините тролеи са от 80-те години.
    Ако беше родният ти град, щеше да знаеш.

    Коментиран от #45

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 МММ

    4 3 Отговор

    До коментар #45 от "Слабо":

    Ако беше родният ти град, щеше да знаеш.
    Доста агресивен трол.Тролеите не са чешки, но не са и от родния ти град/село/.И всъщност зелените са производство от 70-те, рециклирани или не.Въпроса е че транспорта трябва да е редовен, на малки интервали за да се ползва от всички.Не става с обиди по форумите и с калинки от къде ли не.
  • 47 Фиданк Йордъков

    2 2 Отговор
    Имаме воля! (да се чете отзад напред)
  • 48 Историк

    1 3 Отговор
    Байно, имам Метро

    Коментиран от #50

  • 49 хеий

    2 3 Отговор

    До коментар #5 от "Тая":

    Добре че е ТАЯ, за да направи София един модерен хубав град, а тоя да не ми се пени много защото ако Беше Мая, цяла София щеше да работи за тоалетите и и капризите и, намерихте една скромна и работлива жена като фандькова.ами пазете сия уважавайте я., А Бонев да си гледа здравето и да не лае.

    Коментиран от #60

  • 50 Истина

    2 2 Отговор

    До коментар #48 от "Историк":

    Ако не беше Фандькова нямаше да имаш МЕТРО,и не само метро много.много.много.неща
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Гошо

    5 0 Отговор
    Как, да обясниш на хора дошли от село с външна тоалетна, че тролейте и трамвайте макар да има стари между тях се движат на ток и не замърсяват въздуха. Всички автобуси в София са евро 6, такъв стандарт нямат бричките на новите Софиянци. Дето продали две ниви на село и си купили апартамент в София.
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 ПРИЯТЕЛЮ

    1 1 Отговор

    До коментар #20 от "Приятрлю":

    АБЕ ТИ ИМАШ ЛИ ПЬРВИ КЛАС ЗАВЬРШЕН ЧЕ ЕДНА ВЯРНА ДУМА НЕ СИ НАПИСАЛ
  • 57 мрьсник

    2 3 Отговор

    До коментар #15 от "А Голда Меир":

    Селски гражданин,когато стигнеш,нивото на Борисов тогава ще си помислиш дали можеш да го коментираш.
  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 хайде бе

    2 3 Отговор
    Спаси софия да престанат да льжат,прекаляват особенно този Бонев ,хората не пасат трева.
  • 60 Фъндъкова

    2 0 Отговор

    До коментар #49 от "хеий":

    е избрана нечество - помните ли как и кога гласуваха едни мургавеляци от Орландовци... и техните гласове решиха вота. А "какво щеше да стане, ако беше Мая" - ами това са дежурните герберски простащини - "Освен нас никой не може..." . Да, ама не е вярно...
  • 61 софинец

    0 0 Отговор
    Самоковската софиянка да си ходи с бандита.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове