Българското земеделие е в недобро състояние заради ликвидацията на ТКЗС и приватизацията. Хората унищожиха много животни. Всичко това доведе до силно занижаване на продукцията. Това заяви в предаването „Делници“ на телевизия "Евроком" проф. Иван Станков, кандидат-депутат от КП „Движение Заедно за промяната“.
Земеделието е в центъра на терена и осигурява стоки за много промишлености.
„Най-сериозният проблем в българското земеделие е нарушаването на структурата на производство… Със стимулите, които се дават от ЕС на декар площ, имаме 70% зърнена продукция. Животновъдството е в немилост. Зеленчукопроизводството и овощарството са внос“, разкритикува проф. Станков.
Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 78 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 русенец
09:46 24.03.2021
2 НОВО ПЕТ
Коментиран от #16, #19, #22, #35, #40, #42, #142, #143, #150
09:47 24.03.2021
3 краси
Коментиран от #30, #136, #148, #149, #151
09:47 24.03.2021
4 еврика
09:48 24.03.2021
5 НОВО ПЕТ
09:48 24.03.2021
6 Професоре
09:48 24.03.2021
7 Леле
09:48 24.03.2021
8 Гочо
Коментиран от #65
09:48 24.03.2021
9 ИнгилизоФ
09:48 24.03.2021
10 кобрети
09:50 24.03.2021
11 Българка
Мафията ГЕРБ попиля всички сектори
09:50 24.03.2021
12 Да се възстановят ТКЗС много бързо.
09:52 24.03.2021
13 Черен Петър
09:54 24.03.2021
14 Ехееее
09:54 24.03.2021
15 Мирослав
Коментиран от #138
09:56 24.03.2021
16 Реалист 2
До коментар #2 от "НОВО ПЕТ":
Кооперативи има във :Франция
Канада
Сащ
Испания
Израел ...
Можеш да се ограмотиш от нета : Кооперативите по света Кой как оцелява и как печели Български фермер .
И щатско-турския Костов ги закри , защото слагали комунисти за председатели .
Коментиран от #31, #120, #144
09:57 24.03.2021
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Ако
Коментиран от #39
09:58 24.03.2021
19 Караколю
До коментар #2 от "НОВО ПЕТ":
Не се излагай! Няма да ми стигне мястото да ти отварям очите за Кооперативните стопанства по целия свят! Умните хора отдавна разбраха, че голямо производство има от окрупнени земни масиви, демек КООПЕРАЦИИ, а не от парцели колкото носни кърпички, дето не можеш да вкараш никакви машини да свършат работата!Коментиран от #32, #33
09:58 24.03.2021
20 Azz
09:58 24.03.2021
21 МУНЧО
09:58 24.03.2021
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Станко Тодоров
09:59 24.03.2021
24 секуро
09:59 24.03.2021
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 big
10:01 24.03.2021
27 Емил
Коментиран от #152
10:02 24.03.2021
28 БулгарПлод
Коментиран от #141
10:04 24.03.2021
29 мародер
10:07 24.03.2021
30 Земеделеца
До коментар #3 от "краси":
Всички западни държави имат устойчиво селско стопанство, защото моделът (близък до ТКЗС) на коопериране се прилага отдавна. Семейни ферми и кооперативи са им от над 100 години.А ние тръгнахме да откриваме топлата вода.
БГ направи поредния експеримент - създаде система, която не съществува никъде из цивилизованите държави (и то не случайно,дадоха ни заръки по план) и я остави да се самонаглася ...
10:07 24.03.2021
31 НОВО ПЕТ
До коментар #16 от "Реалист 2":
ТОВА СА КООПЕРАТИВИ С ЧАСТНА СОБСТВЕНОСТ НА ЗЕМЯТА...ОБЕДИНЕНИЕ НА ...ЧАСТНИ СОБСТВЕНИЦИ...КЪДЕ ПО СВЕТА ИМА ТКЗС....С ДЪРЖАВНА СОБСТВЕНОСТ ВЪРХУ...ЗЕМЯТАКоментиран от #37
10:08 24.03.2021
32 НОВО ПЕТ
До коментар #19 от "Караколю":
КООПЕРАТИВИ НА ЧАСТНИ СОБСТВЕНИЦИ ВЪРХУ ЗЕМЯТА...ДА....АМА ТКЗС С ДЪРЖАВНА СОБСТВЕНОСТ ВЪРХУ ЗЕМЯТА....КЪДЕ ИМА ПО СВЕТА....Коментиран от #70
10:10 24.03.2021
33 Че то в
До коментар #19 от "Караколю":
България и сега има кооперативи в земеделието. Всяко село има поне 2 кооперации, в които хората са си оставили земята за управление. И тези кооперации, се управляват от председателя или инженера (който е бил началник на механизацията). Или техните деца. Това, че са некадърни и мошеници е друг въпрос, който няма нищо общо с демокрацията. А нещата в България са от зле по-зле, защото такива функционално-неграмотни са и голяма част от т.н. професори.Коментиран от #36
10:10 24.03.2021
34 JEB
10:11 24.03.2021
35 123456
До коментар #2 от "НОВО ПЕТ":
СИГУРНО САМО В СЕВЕРНА КОРЕЯ.....АМА И ЗА ТАМ НЕ СЪМ....СИГУРЕН10:11 24.03.2021
36 НОВО ПЕТ
До коментар #33 от "Че то в":
КООПЕРАТИВИ ОТ ЧАСТНИ СОБСТВЕНИЦИ....АМА СОЦ ТКЗС КЪДЕ ИМА....Коментиран от #50
10:12 24.03.2021
37 Емил
До коментар #31 от "НОВО ПЕТ":
Тук не си прав! Само СССР одържави земята. Никоя друга соц. държава не го направи. Земята беше кооперативна собственост или ДЗС - там където имаше земя без собственици. Друг е въпросът как работеха ТКЗС!Коментиран от #43, #51
10:13 24.03.2021
38 К.К.
10:13 24.03.2021
39 ха-ха
До коментар #18 от "Ако":
Що не питаш тия студенти (отпреди 30г.), какво мислята сега, за скачането и подскачането.10:15 24.03.2021
40 Емил
До коментар #2 от "НОВО ПЕТ":
Там, където създадоха комунизма преди 3500 години - сегашен Израел - кибуц (примитивна комуна)Коментиран от #44
10:15 24.03.2021
41 JEB
Коментиран от #47
10:15 24.03.2021
42 помисли малко
До коментар #2 от "НОВО ПЕТ":
дали има или не ТКЗС по света няма абсолютно никакво значение, ц*рвул. Вземи цифрите от така любимата на т. нар. съвременното капиталистическо обчество статистика за земеделието преди и сега и сам ще се убедиш коя система работи по-добре при нас. Това, че нещо работи в Япония, не значи, че ще работи и тук. Опитали сме и от двете - с ТКЗС и без ТКЗС. С него - всички отрасли на земеделието са силни, има производство, та чак и износ - къде и какъв е друга тема. Без ТКЗС к'во има - пластмасови, нитратни боклуци от цел свет, 99% внос, износ - колкото да го споменеш. Хубаво, че не харесвате един строй за сметка на друг, но това не значи да се отрича тотално. Всичко си има плюсове и минуси, интелигентните хора и нации взимат плюсовете. Да твърдиш обратното е признак за коефициент на интелигентност по-нисък от температурата в стаята.Коментиран от #46
10:18 24.03.2021
43 НОВО ПЕТ
До коментар #37 от "Емил":
ЗАТОВА МОЯ ДЯДО ПОЛУЧИ ОБРАТНО ЗЕМЯТА СИ СЛЕД КАТО СВАЛИХА ...ТАТОКоментиран от #109
10:22 24.03.2021
44 НОВО ПЕТ
До коментар #40 от "Емил":
Я , НЕ ЗНАЕХ ЧЕ В ИЗРАЕЛ ИМАЛО....КОМУНИЗЪМ.....СЕГА......АМА МАЙ И ТАМ ЗЕМЯТА Е...ЧАСТНА...10:24 24.03.2021
45 Сър Пичук
ТКЗС оцеляваха само благодарение на ученическите, войнишките и студентските бригади.
10:25 24.03.2021
46 НОВО ПЕТ
До коментар #42 от "помисли малко":
ЩО НЕМА ПО СВЕТА ТКЗС ОТ СОЦА....ЩОТО Е НЕЕФЕКТИВНО И ИКОНОМИЧЕСКИ НЕИЗГОДНО....И ЩОТО ДЪРЖАВНАТА СОБСТВЕНОСТ Е НИЧИЯ СОБСТВЕНОСТ...ОСОБЕНО ПРИ...СОЦА
Коментиран от #108
10:27 24.03.2021
47 НОВО ПЕТ
До коментар #41 от "JEB":
ПАК ДРУГАРИТЕ СА ДАЛИ НЕКАКВИ ПАРИ НА БИВШИТЕ СОБСТВЕНИЦИ....ПРИ НАЦИОНАЛИЗАЦИЯТА КОМУНИСТИТЕ ВЗИМАХА НА СИЛА ЗЕМЯТА.......НЕ ДАВАШ ЛИ ЗЕМЯТА...РАЗСТРЕЛ ИЛИ....БЕЛЕНЕ.....10:29 24.03.2021
48 НОВО ПЕТ
10:31 24.03.2021
49 НОВО ПЕТ
Коментиран от #91
10:34 24.03.2021
50 ТКЗС тип соц,
До коментар #36 от "НОВО ПЕТ":
Има само в Русия. Там земята е на криминалния контингент близък до Кремъл. Болшевишката паплач преди 100 години иззе собствеността на хората и унищожи документите... Това е положението.Коментиран от #52
10:36 24.03.2021
51 НОВО ПЕТ
До коментар #37 от "Емил":
И ЩО СЛЕД СГРОМОЛЯСВАНЕТО НА СССР И СОЦА, ХОРАТА ЗАПОЧНАХА ДА СИ ИСКАТ ЗЕМЯТА....ОБРАТНО.....А БСП КОМУНЯГИ10:37 24.03.2021
52 НОВО ПЕТ
До коментар #50 от "ТКЗС тип соц,":
НИЩО ЧУДНО.......АМА И В РУСИЯТА ОТДАВНА ИМА ВЕЧЕ ...ЧАСТНА СОБСТВЕНОСТ...И ВЪРХУ ЗЕМЯТА ЗА ОБРАБОТВАНЕ....НИЩО НЕ СЕ ЧУВА ЗА КОЛХОЗИ И...СОФХОЗИ10:39 24.03.2021
53 гост
Коментиран от #55, #59
10:41 24.03.2021
54 ТЪЧ
Коментиран от #56
10:44 24.03.2021
55 НОВО ПЕТ
До коментар #53 от "гост":
ПАК ХОРАТА СА ПОЛУЧИЛИ НЯКАКВИ ПАРИ....А ПРИ НАЦИОНАЛИЗАЦИЯТА НА ЗЕМЯТА КОМУНИСТИТЕ ВЗИМАХА ЗЕМЯТА НА СИЛА...НЕ Я ЛИ ДАДЕШ ДОБРОВОЛНО...РАЗСТРЕЛ ИЛИ...БЕЛЕНЕ...ТАКА ЛИ Е ДРУГАРИ ОТ...БСПКоментиран от #73
10:45 24.03.2021
56 НОВО ПЕТ
До коментар #54 от "ТЪЧ":
МНОГО СИ ПРАВ...АМА БСП КРАТУНИТЕ НЕ ЩАТ ДА ПРИЗНАЯТ ЧЕ УНИЩОЖИХА БЪЛГАРСКОТО ЗЕМЕДЕЛИЕ....С ТИЯ СОЦ. ТКЗС...КЪДЕТО ГИ НЯМА ПО СВЕТА.....Коментиран от #58, #60
10:46 24.03.2021
57 JEB
всичките офшорки дето ги имаме са на бг комунисти с пари крадени от народа и успешно изпрани за 30 години и бг парламента и тн нареченото статукво там успешно узакони цялата работа.така стоят нещата и не случайно няма един политик влязъл в затвора за 30 години
10:52 24.03.2021
58 нстс
До коментар #56 от "НОВО ПЕТ":
Ликвидационните съвети на СДС и тричленките на БСП разсипаха българското земеделие. И СДС и БСП яко гепиха от това което беше им оставил народа и техника и торове и препарати.Коментиран от #61, #64
10:52 24.03.2021
59 НАЦИОНАЛИЗАЦИЯТА..УДАР ПО БГ ЗЕМЕДЕЛИЕТО
До коментар #53 от "гост":
НАЦИОНАЛИЗИРАХА ЗЕМЯТА И ЗАКОПАХА БЪЛГАРСКОТО ЗЕМЕДЕЛИЕ КОМУНИСТИТЕ.....ПРЕКЪСНАХА РОДОВОТО ПРЕДАВАНЕ НА ЗЕМЯТА ОТ ПОКОЛЕНИЕ НА ПОКОЛЕНИЕ...ТИЯ КОИТО ЗНАЕХА КАК ДА Я ОБРАБОТВАТ..ИЗМРЕХА......10:52 24.03.2021
60 Срий се бе
До коментар #56 от "НОВО ПЕТ":
Доста хора по-горе ти го обясниха прекрасно, но ти продължаш едно и също да повтаряш като развален грамофон. Явно си ... като гьон.Коментиран от #63
10:56 24.03.2021
61 НОВО ПЕТ
До коментар #58 от "нстс":
ВЪРНАХА НА МНОГО ХОРА ЗЕМЯТА, ДАДОХА Я В ЧАСТНИ КООПЕРАЦИИ И СЕГА ПОЛУЧАВАТ НЕ ЛОША РЕНТА....А ПРИ СОЦА ЗА ЗАМЯТА НЕ ПОЛУЧАВАХА НИЩО......Коментиран от #62, #72
10:56 24.03.2021
62 НОВО ПЕТ
До коментар #61 от "НОВО ПЕТ":
КАКВО ОБЕСНЯВАТ...ЗАЩО НИКЪДЕ ПО СВЕТА НЯМА ТКЗС С ДЪРЖАВНА СОБСТВЕНОСТ ВЪРХУ ЗЕМЯТА.....А ЧЕРВЕНИ КРАТУНКИ10:58 24.03.2021
63 НАЦИОНАЛИЗАЦИЯТА..УДАР ПО БГ ЗЕМЕДЕЛИЕТО
До коментар #60 от "Срий се бе":
КОМУНИСТИТЕ ЗАКОПАХА БЪЛГАРИЯ С ТАЯ НАЦИОНАЛИЗАЦИЯ....10:59 24.03.2021
64 НАЦИОНАЛИЗАЦИЯТА..УДАР ПО БГ ЗЕМЕДЕЛИЕТО
До коментар #58 от "нстс":
ТРЕБВАШЕ ТКЗС ОТ СОЦА ДА ОСТАНАТ...ДА РАБОТЯТ САМО БСП КОМУНЯГИТЕ...ОТ САНТИМЕНТАЛНИ СЪОБРАЖЕНИЯ....11:02 24.03.2021
65 хмммммм
До коментар #8 от "Гочо":
Гоче,мързи го тук , а кога отиде на запад и л,айна е готов да ринеКоментиран от #118
11:03 24.03.2021
66 Само ти ни липсваш...
11:04 24.03.2021
67 НАЦИОНАЛИЗАЦИЯТА..УДАР ПО БГ ЗЕМЕДЕЛИЕТО
11:09 24.03.2021
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 шопендар
Коментиран от #98
11:21 24.03.2021
70 Караколю
До коментар #32 от "НОВО ПЕТ":
Недей да се пениш с невярна информация ами попитай я баща си, я дядо си как се "превежда" абревиатурата ТКЗС...Попрочети нещо и тогаз ела пак,,,11:27 24.03.2021
71 Павел Пенев
11:35 24.03.2021
72 КЩЖ
До коментар #61 от "НОВО ПЕТ":
Да получават" не лоша" рента от по 10-12 лв. на декар сега от частника, кой получава кой не. Даже някъде е по 8 лв. Повечето дават по 40- кг. зърно/ не в пари/ и каквото искаш го прави.Куче влачи диря нема. Същото е в кооперациите по малките села.Един самоназначен със средно образование с една " млада счетоводителка" се оправят с паричките де.Коментиран от #86
11:40 24.03.2021
73 Караколю
До коментар #55 от "НОВО ПЕТ":
Абе, момък, ти глу@пак ли си или се правиш на такъв? Онова, което ти наричаш "национализация на земята" всъщност не е имало! Било е КОЛЕКТИВИЗАЦИЯ! Собствениците са си останали собственици, но къде насила, къде доброволно, са се обединили в кооперативи, или ТКЗС-та...И забележи, получавали са рента, макар и малка, във вид на продукция и продукти...Коментиран от #76, #82, #83, #84
11:40 24.03.2021
74 АЗ123
11:42 24.03.2021
75 Нещо
Коментиран от #78
11:44 24.03.2021
76 Никъде
До коментар #73 от "Караколю":
не е било "доброволно".Лъжа!11:46 24.03.2021
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Не помниш
До коментар #75 от "Нещо":
Е как създаването на ТКЗС и насилственото коопериране унищожиха селското стопанство, когато точно тогава селското стопанство/за разлика от сега/ бе на световно ниво. И изнасяхме огромна продукция по целия свят??Коментиран от #81, #85
12:00 24.03.2021
79 сноу
12:01 24.03.2021
80 Знайко
Коментиран от #122
12:13 24.03.2021
81 Знайко
До коментар #78 от "Не помниш":
Има документи в архивите доказващи, че комунистическа България до 1990г. е внасяла храни от чужбина. Защото селското и стопанство, т.е. ТКЗС не е могло да изхранва народа.Коментиран от #87, #114
12:17 24.03.2021
82 НАЦИОНАЛИЗАЦИЯТА..УДАР ПО БГ ЗЕМЕДЕЛИЕТО
До коментар #73 от "Караколю":
ПИТАМ ДЕ.....ЩОТО ПРЕЗ СОЦА ДЕДО МИ НЕ Е ПОЛУЧИЛ НИЩО ЗА ЗЕМЯТА СИ....ВСИЧКО СА ПРИБИРАЛИ КОМУНИСТИТЕ........И КОМУНЯГИТЕ СА КРАЛИ ЯКО......СЕГА ДЕДО ПОЛУЧАВА РЕНТА ДА ПРЕЖИВЯВА НОРМАЛНО...ЩОТО Е ...СОБСТВЕНИК...НА ЗЕМЯТА СИ....А ДРУГАРЮ....Коментиран от #93
12:22 24.03.2021
83 каракофа
До коментар #73 от "Караколю":
Ей, паляк, ти правиш ли разлика между ТКЗС, АПК и Кооператив!?Правиш ли разлика между национализация и частна собственост?????
12:32 24.03.2021
84 каракофа
До коментар #73 от "Караколю":
Да ти кажа ли как се е провела "колективизацията"?Идват червените терористи с автоматите и комфискуват, каквото си поискат, който не иска да си дава животните и земята отива в Блене, Скравена и къде ли не!
Терорът е пълен! След време тия ТКЗС-та умират, защото умира българското село, няма кой да бачка на полето, а едно нещо, когато е държавно се КРАДЕ, разбра ли бай КолЬО, не колю!
12:35 24.03.2021
85 каракофа
До коментар #78 от "Не помниш":
Помня моного добре ОПАШКИТЕ пред "Плод и зеленчук", когато пуснат някой плод, хората се избиваха! Помня бурканчетата с пюре от кайсия за бебета, които си бяха дефецит и беше голям празник ако успеем да си купим, иначе бяха евтини, ама ги нямаше!!!!!!!Айде стига сте рИвали по тоя соц бе, не стига, че гладувахте, като кучета, сега пак ревете за минали грешки, осъзнайте се бе хора, другари????
Коментиран от #90
12:38 24.03.2021
86 Българин
До коментар #72 от "КЩЖ":
Човек трябва да е доволен предвид, че получава рента, а не се докосва до земеделската земя. Аз получавам по 60 кг на декар картофи или стойността им на цени на едро.12:39 24.03.2021
87 Не помниш
До коментар #81 от "Знайко":
Може да сме изнасяли за валута, а внасяли от соц. лагера за наша изгода.Така бе и с електроенергията ни, защото я изнасяхме по договори за валута, затова имаше някои години режим на тока, но с тези постъпления се довършиха АЕЦ-а и др. електроцентрали.
Сега не строим нищо, защото няма с какво, или трябва заем.
Коментиран от #89, #94
12:41 24.03.2021
88 каракофа
Типичен пример е СЪРБИЯ, която благодарение на това, че запази частното селско стопанство сега имат, какво да ядат и имат земеделие, а продуктите им са качествени, имат месо, плодове и зеленчуци и така оцеляха по време на войната!
12:41 24.03.2021
89 Българин
До коментар #87 от "Не помниш":
Ако искате и сега да наложим режим на тока и със спестените пари да се построи нещо. Колко хора биха подкрепили това предложение?Коментиран от #92
12:43 24.03.2021
90 Не помниш
До коментар #85 от "каракофа":
Ми хубуу, ходи сега да си купуваш внос-ГМО, без да се редиш на опашкаКоментиран от #95
12:44 24.03.2021
91 Ханку Брат
До коментар #49 от "НОВО ПЕТ":
След двайсет години брак, жена ми още ме намира секси. Всеки път като мина покрай нея, я чувам как си мърмори: "Боже, какъв Задник!" Жив издрав!12:44 24.03.2021
92 Не помниш
До коментар #89 от "Българин":
Защо сравняваш икономиката и мисленето на хората от преди 40-50 години и сега. Много глупаво ми се струва.12:46 24.03.2021
93 НММ
До коментар #82 от "НАЦИОНАЛИЗАЦИЯТА..УДАР ПО БГ ЗЕМЕДЕЛИЕТО":
Защото те лекуваха безплатно, защото децита и внуците ти учеха във университетите безплатно, защото токът ти беше 2-4 ст., билетчето ти в градският транспорт 4 ст. и пр......Сега получаваш рента нали, но си плащаш ако имаш парите при доктора, плащаш си във ВУЗ-а и пр. Дали парите от рентата за 10 г. н-р ще ти стигнат са една по лека операция?Коментиран от #96
12:47 24.03.2021
94 каракофа
До коментар #87 от "Не помниш":
Ква валута бе, леле майко, на колко си години? Айде спри да дрънкаш тъпотии!България (НРБ) беше в страните от СИВ, по този договор имаше право да търгува само със страни от СИВ (Договор за Икономическа Взаимопомощ)!
НРБ изнасяше домати и компоти за СССР, никъде другаде, срещу това получавахме горива, машини и други неща, каквото дойде.
АЕЦ е ИЗЦЯЛО строен от СССР, режимът на тока 2 на 2 беше в средата на 80-те години, защото Соца ФАЛИРА, немаше кинти за нищо!!!!!!!
Сега СТРОИМ много неща, явно си сляп!?
Заеми винаги трябват пич, безплатен обяд няма, дори и СССР не даваха без пари!
Коментиран от #100, #102
12:47 24.03.2021
95 Българин
До коментар #90 от "Не помниш":
А през социализма в селскостопанската продукция също се използваха изкуствени торове, но по-лошото беше огромното количество пестициди ДДТ и най-вече гизеролът. Чичо ми работеше в този бранш и почина на 38 години от рак.Коментиран от #97
12:47 24.03.2021
96 каракофа
До коментар #93 от "НММ":
Айде пак старите мантри небесни!!!!?Имаше много "евтини" неща по соца, но или ги нямаше, или бяха крайно некачествени и мизерни, както здравеопазването. 80 -те години цялото техническо оборудване започна да остарява и стана архаично, соца изоставаше трагично, нищо не работеше, както трябва!
Образованието и днес е безплатно, медицинското облсужване също, имам осигуровки, да има какво да се направи, но имаме достъп до модерни технологии.
В крайна сметка СОЦИАЛИЗМЪТ ФАЛИРА и това е ФАКТ, всичко свърши, за това спрете да рИвете.
За мен сега е по добре, по евтино, по качествено, има какво да се направи и трябва да се борим за това, не да се връщаме НАЗАД и да живеем в миналото.
12:54 24.03.2021
97 Не помниш
До коментар #95 от "Българин":
Ограмоти се и прави разлика между изкуствени торове и ГМО12:54 24.03.2021
98 Прав си !
До коментар #69 от "шопендар":
Национализацията на земята, след 1944 г., роди девиза : " Учи, сине/дъще, за да не работиш". Като хлапетии, помагахме на родителите си в кърската работа. Впоследствие, като си представях, че трябва да ставам, сабахлен, в 3 часа да скубя боб, да бера тютюн, да балирам слама през деня ; и мигом ставах "ученолюбив". Та затова, младежта се изниза в града, думата, селянин, стана обидна дума .В селата останаха само клетите ни старци. През 80-те години, председатели на бригади се оплакваха от липса на годна техника. Получаваха нови машини, но поради липса на квалифицирани кадри, ги поверяваха на разни "утайки", които ги потрошаваха за нула време. А реколтата си гниеше на полета, но плановете, разбира се, се преизпълняваха.12:59 24.03.2021
99 UYU EU
13:02 24.03.2021
100 Не помниш
До коментар #94 от "каракофа":
Май не знаеш, че през 60-те и 70-те България заема първо място в Европа на глава от населението по производство и износ на домати. Днес внасяме от къде ли не!Коментиран от #103
13:06 24.03.2021
101 каракофа
Цялото селско стопанство по соца се крепеше на ангарията, безплатния труд, всеки, без оглед на материално положение и образование отиваше на полето под строй да прибира реколтата или да копа! Колективи, ученици, учители, всички полагаха "доброволен" труд на полето в мизерни условия за поне 1 месец годишно!
Да, някои хора ще кажат, че това е било страхотно, защото там са срещнали бъдещата си жена примерно, но подобен модел е неприложим в една модерна икономическа реалност!
13:08 24.03.2021
102 Не помниш
До коментар #94 от "каракофа":
"През 1944 г. в България е имало 117 предимно малки, местни електроцентрали, с общ капацитет 130,5 МВт и общо годишно производство 310 800 МВтч. От тях, най-мощната централа е ТЕЦ Курило с капацитет 15 МВт. (Най-мощният ВЕЦ е бил на р. Въча, с капацитет 7 МВт, а най-големият дизелов генератор: Мадан – 1,2 МВт.) Тези електроцентрали са снабдявали 13% от всичките населени места в страната или 40% от населението. През 1938 – 39 г., потреблението на глава на населението е било 42 кВт (сравнено с 230 кВт средно в света, и 500 – 800 кВт в „най-развитите европейски държави“ [2]).ТЕЦ София се строи през 1949 г., за да снабдява столицата с електроенергия; през 1955 г., той започва да снабдява и топлинна енергия.
През 1982 г. в страната има в изправност 234 електроцентрали с общ капацитет 9499 МВт и общо годишно производство 40 135 000 МВтч (152 пъти повече отколкото през 1939 г. [2]). От тези, 140 са ТЕЦ-ове (с общ капацитет 5844 МВт и годишно производство 26 660 000 МВтч), 87 – ВЕЦ-ове (1895 МВт – 3 049 000 МВтч) и един АЕЦ – Козлодуй (1700 МВт – 18 746 000 МВтч). Общото производство се равнява на 4.5 МВтч на глава от населението.
От общата произведена електроенергия, 2 711 000 МВтч се изнасят общо през 1982 г. за Турция, Югославия и Гърция"
България днес, вече внася повече ток, отколкото изнася, а не беше така.
Коментиран от #105, #107, #129
13:08 24.03.2021
103 каракофа
До коментар #100 от "Не помниш":
Дълбоко се съмнявам, но за страните от Източния блок със сигурност България е била важен източник на домати!И какво от това? Хората ти обясниха, че схемата НЕ РАБОТИ, защото нямаше частна собственост и младите отидоха по градовете, българското село опустя, всичко се разграби, нямаше кой да работи повече, така се случва с всичко държавно!
Какво значение имат някакви си домати!? Това ли е великото постижение на соца, оправдаващо съществуването на ТКЗС-та?
За всеки е ясно, че ТКЗС и АПК е грешка, соца също, защото частната собственост се управялва най-ефективно! Това са фактите, виж Сърбия!
Коментиран от #111
13:12 24.03.2021
104 UYU EU
Коментиран от #106
13:18 24.03.2021
105 каракофа
До коментар #102 от "Не помниш":
Няма нужда да ми копираш статистически извадки, защото аз съм стоял достатъчно време на режима 2 на 2, добре, че имахме акумулаторна печка и газови лампи!Помня всичко много добре и тия извадки ги чети на някой келеш.
Гнусните комунета са изнасяли ток за Гърция и Турция за твърда валута, да си купуват Мерцедеси и да си строят вили по Западните курорти, както и да пълнят сметките!
България има достатъчно ток! Освен това, не забравяй и потреблението, което се е увеличило! Едно време, кой имаше климатик? Какво имахме вкъщи? Помисли малко!
Коментиран от #113
13:18 24.03.2021
106 каракофа
До коментар #104 от "UYU EU":
Лафове от соца:"Ние ги лъжем, че работим, те ни лъжат, че ни плащат."
"Моето си е мое, чуждото общо."
На държавното се гелдаше, като на частно и хората се убиваха да крадат, както могат, всеки крадеше, нали беше общо!?
Много хора, даже масово си строиха вилите с краден бетон, цимент.
Всичко се даваше "под щанда" и "с връзки".
Хубавите стоки бяха "корекомски" или "западни".
Най-често употребяваната дума беше ДЕФИЦИТ! Всичко беше дефицит!
За да си купиш дефицит, трябва да имаш връзки и да бутнеш под щанда!?
ХАХАХА, сега направо падам!?
13:25 24.03.2021
107 UYU EU
До коментар #102 от "Не помниш":
Внася -изнася , стояхме на режим на тока и никой не знаеше къде потъват успехите. Не само не знаеш, но и не усещаш успеха, който витаеше основно в рапортите до ЦК.13:29 24.03.2021
108 в главата ти е
До коментар #46 от "НОВО ПЕТ":
вакуум. Щото всичко се променя с времето, затова няма 1:1 ТКЗС-та с тези от едно време. Ти да не мислиш, че превъзнесената ти демокрация има нещо общо с първообраза си в Елада или капитализма, с този описан от Адам Смит?! Да не говорим, че в момента САЩ се крепят на строй, който няма нищо общо с първообраза си, така налаган по света като изповядван от бащите на нацията им! Лаеш за ТКЗС-то и социалистическия строй, ей така, колкото да ти се чува гласа. Както ти казах - всичко си има и позитиви, и негативи.13:45 24.03.2021
109 После
До коментар #43 от "НОВО ПЕТ":
к'во произведе твоя дядо, като му върнаха земята? Буренясва или си я дал на някой за келева рентичка от стек гранясало олио?Коментиран от #116
13:47 24.03.2021
110 Уйке
13:48 24.03.2021
111 Не помниш
До коментар #103 от "каракофа":
Доматите са пример, не са били само домато които сме изнасяли за др. страни вкл. Германия.13:50 24.03.2021
112 БОКО
13:52 24.03.2021
113 Не помниш
До коментар #105 от "каракофа":
Тия извади са от историята на енергетиката в България от Укипедия, личи си , че не ти харесват като взе да пишеш глуписти. Явно няма да прогледнеш никога..13:57 24.03.2021
114 алоооууу
До коментар #81 от "Знайко":
Д*дук, какви са внасяли, бе? Всичко основно се е произвеждало - пшеница, царевица, слънчоглед, та чак до ръж - нещо, което вече не произвеждаме, но затова пък ръжен хляб под път и над път. Внасяни са цитруси и други 'екзотични' стоки. Винаги и всяка страна извършва внос на хранителни стоки, въпросът е когато вносът е повече от износа, значи земеделието ти не просто куца, направо си е леш.13:58 24.03.2021
115 Не точно
Коментиран от #117
14:00 24.03.2021
116 каракофа
До коментар #109 от "После":
Върнаха земите на хората, защото са техни, защото са ги крали.Да дойда да ти взема автомобила, да го карам и да ти го върна след 20 години счупен, да си го ремонтираш, кога ти вече си на 80 години, примерно, сещаш се!?
И после да те питам, що не го караш?
Коментиран от #121
14:00 24.03.2021
117 каракофа
До коментар #115 от "Не точно":
Държавата няма политика за това! Не прави нищо!Има достатъчно добри практики в ЕС за модерно земеделие, които могат да се приложат.
Примери са Гърция и Турция!
Проблемът са пазарите не толкова производството, нали всеки производител иска гаранции, че ще му купят стоката на определена цена! За това трябват пазари и инвестиции!
14:04 24.03.2021
118 Този коментар е премахнат от модератор.
119 Казуар
14:29 24.03.2021
120 ннбб
До коментар #16 от "Реалист 2":
Кооперативите в БГ забранени ли са?14:35 24.03.2021
121 ннбб
До коментар #116 от "каракофа":
Не може да сравняваш автомобил и земя. Сети се сам защо!14:37 24.03.2021
122 Сър Пичук
До коментар #80 от "Знайко":
Преди ВСВ са наричал България "зеленчуковата градина на Европа".14:45 24.03.2021
123 невярно
14:55 24.03.2021
124 Трай си
14:56 24.03.2021
125 дърта комуняга
Коментиран от #126, #127
16:06 24.03.2021
126 Този коментар е премахнат от модератор.
127 Този коментар е премахнат от модератор.
128 по темата
https://fakti.bg/razsledvania/560855-kade-potavat-miliardite-ot-evrofondovete-v-zemedelieto-video
Само да вметна на поддръжниците на горната тема, че те земи може и да имат много хора, но хора по селата през демокрацията не останаха. Всичкото паплач - гражданин вече. Земеделие само по филмите са виждали как се прави
17:15 24.03.2021
129 гост
До коментар #102 от "Не помниш":
Запомни от мен ,България НИКОГА не е изнасяла ток по времето на соца, такива договори за продажба на ток НЯМА. По времето на соца , както и сега бяхме вързани със съседите и имахме договор да ни дадат ток в случай на НУЖДА , след което да го върнем ,когато на тях им потрябва. Преподавателят ми по " Ел мрежи и системи " разказваше интересен случай от работата си като републикански диспечер, тогава така се наричаше ЕСО .Случило се по време на 13 конгрес на БКП , София остава без ток , в НДК върви конгрес , разпада се електро енергийната система ,по негови думи това се е случвало 2-3 пъти годишно и трябва външен източник да подаде напрежение .Румънците не могат ,по зле от нас бяха, та през Сърбия възстановяваме системата по силата на тия договорни отношения ,но не и на продажби. Колкото до Турция не зная дали и сега продаваме ток , трябваше да се преработват електропроводи и др. от сорта.18:32 24.03.2021
130 име
18:44 24.03.2021
131 Iwan
Точно създаването на ТКЗС-тата унищожи българското земеделие !
19:01 24.03.2021
132 stan4o
19:05 24.03.2021
133 арто
21:08 24.03.2021
134 Kirkata
16:13 25.03.2021
135 1.....
22:45 25.03.2021
136 Дончо Горския
До коментар #3 от "краси":
Не, разбира се, че не може!!! Това комун професор, с промита глава, мозък за промиване няма!!!А да обясни, как се образуваха, ТъКъЗъСътата!!! С кръвта, потта и сълзите на хората!!! Явно са били комунета, без много ценз, близките му
00:29 26.03.2021
137 Хасанчето
05:39 26.03.2021
138 Колчо
До коментар #15 от "Мирослав":
И работливия българин с апартаменти в града взе ,че почна да продава реституираното или го даде за рента на някакви . Първо ревяха ,че не им плащали , ама пак не си огради върнатото и да работи там. Я , в града по-хубаво и няма мотика и бел /права лопата / . Вика -аз с квото ще ме ровят не го пипам. Та от много вождове индианец не остана . не забелязано или типично мазохистки застана в менгемето . От едната страна циганията ,от другата политиците които ги развъждат за да им гласуват . Администрация ,държавни хиляди служители ,политици ,цигани и всичко това ,субсидии да се връщат ,заеми от международни банки ,увеличения на заплати на тоз -оня в сектори и накрая едни 1,5 изцедени в менгемето работещи бедняци . Плащаш данъци за образование на детето ,казват . Кво образование ,бе - не може да пишат половината и минават с тройки в малките населени места ,щото и училището за бройка ,на глава добитък взема заплата . Таквоз и земеделието и всичкото. Кво ще цедите като свършат и избягат тези . Поколението си в България няма да оставим за да не страда като нас.05:49 26.03.2021
139 спассимир
Коментиран от #145
13:56 26.03.2021
140 Николай стоименов
18:59 26.03.2021
141 Б. М.
До коментар #28 от "БулгарПлод":
А, не, той иска да се възроди АПК - то, обаче да е Иван Партийният секретар, а не бай Иван тракториста на ЮМЗ - то 😆, а пък жена му, да е секретарката на Председателя, а не леля Мара доячката на 🐑🐑🐑, и не иска да взима 0,50 лв. на трудоден, а пак да е с професор ска заплата и привилегии!!!07:25 27.03.2021
142 Елин Пелин
До коментар #2 от "НОВО ПЕТ":
Израел08:07 27.03.2021
143 Вируслав
До коментар #2 от "НОВО ПЕТ":
Унгария - като минала по нашия път! "Върнаха" на хората земите, като количество, качество и местоположение, но ги оставиха в кооперативи. Който иска да си ги работи - така им ги върнаха (заменки), че минимално да се влияе на отдавна комасираните парцели. В Унгария пустеещи земи не се виждат!11:10 27.03.2021
144 Клептокрация
До коментар #16 от "Реалист 2":
Ткзс бяха разграбени от комунистическите директори на АПК,ако не знаеш ,аграрно промишлен комплекс,ткзс не е имало от 1978 г.цялото земеделие се дотираше от държавата,всички печеливши оранжерии станаха собственост на агробизнес банк мулти груп и мутрите, 1992 бе ликвидиран АПК, създадоха се червените орсовки,последните 16 год.мутрите завладяха земеделието,със сила и власт дадена им от герб и вмро, мин на земеделието и горите е било по време на герб в ръцете на ДПС и всички евро фондове Доган ги разпределя.Коментиран от #156
13:58 27.03.2021
145 Когато си сгафил
До коментар #139 от "спассимир":
Доган разпределя порциите,той държи мин на земеделието,Бойко е втора цигулка, затова е 12 на власт нищо не зависи от него,за това го държи мафията,а ЕВРО СЪЮЗА не се интересува,много,много,нали изкупуват зърното,хранят с него животни за месо и ни продават месото,цялата стока в лидал е европейска не българска,това е.14:06 27.03.2021
146 Влез в супермаркета
14:18 27.03.2021
147 Жулиен Гаков
15:06 27.03.2021
148 Този коментар е премахнат от модератор.
149 Да,прав си...!
До коментар #3 от "краси":
В Европа се развива земеделие и зеленчукопроизводство,като се блъска в земята неконтролируемо количество хербециди,пестициди и всякакви отрови ...!Основната цел е комерсиална...- да се произведе максимално количество продукция,като никой не мисли после какво консумираме...!09:35 28.03.2021
150 Не е истина!
До коментар #2 от "НОВО ПЕТ":
Украйна!Там се запазиха в реални граници.Както държавни така и частни Совхози по 100 хиляди декара.Мисля,че така се казваха!Затова са и голям регулатор на цените в св.мащаб.10:51 28.03.2021
151 Развива се
До коментар #3 от "краси":
О не като при нас мога да кажа за Гърция и Италия,1. Субсидии се дават за продаден продукт т. Е. Отглеждаш и трябва да го продадеш независимо цената обикновено за центове и държавата след това субсидира разликата. А при нас субсидаджиите не знаят какво е ра ота на полето взимат субсидии преди да са засяли дори.
2. В Гърция работят на полето предимно албанци и българи в Италия обикновено негри и албанци по редко българи. Използува се ефтина работна ръка. Но разликите в земеделието има много Климата е друг реколтата е 2-3 пъти повече от БГ и могат да докарат и цена и качество. Само да вметна в момента на БГ пазара се продават лимони портокали и други, обикновено 3 то качество на цена от 2-3 лева, в Гърция и Италия за 1-1.50 се продава 1 во качество с много по добра визия и трайност на цитрусите.
20:05 28.03.2021
152 Змей Горянин
До коментар #27 от "Емил":
Точно ако погледнеш статистиките и реалните резултати от преди и сега, ще ти се прииска сам да си удариш един шамар и по шестобалната система сам ще си поставиш оценка /-1/. Ама казано е "Когато Господ реши да погуби някого, най-напред му взема ума". Та така и с вас - демократите. Ако въобще е имало какво да ви вземе. Като имам предвид космическия вакуум, който цари в демократичните ви глави.12:23 29.03.2021
153 Колко много неща поломихте
От миналата година разрешиха да се продава земята на чужденци.
Българските граждани и селяни бяха успешно изтласкани от земи за които техните деди са проливали кръвта си.
Всички ще садят по тези земи зърнени култури. Така казват и Европейци и Американци.
Чужденците ще купят земята , ще си купят техника и с една шепа хора ще печелят.
А ти български граждани ще гледаш и ще чакаш да дойде кукувото лято в което ще купуваш на пазара МЕСТНИ , РОДНИ , ПОЛЕЗНИ плодове и зеленчуци.
И ще ядеш излишното на близки и далечни народи.
И ЗА КОЙ ЩЕ ГЛАСУВАШ????
17:38 29.03.2021
154 Излишни сме
За това сте виновни вие политиците.
Нека Господ ви съди.
17:42 29.03.2021
155 Земеделец
и лъжи след лъжи! Кооперативи е
имало, има и ще има. Окрупняването
в земеделието ще се увеличава с увеличаването на населението. То
ва си е точно както при социялизмът
но управлението и посоките ще бъ
дат на истинска наука, с новите тех
но логии. Подобни грабители като
зърнопроизводителите в България,
лакоми само за пари ще бъдат при
нудени да се променят. Иновациите
ще доведът смяната на тази мрако
бесна загниваща система да отстъпи. Може да стене бавно, но е
сигурно. Не свързвате всичко с опи
та, направен твърде рано и от недос
татъчно високите технологии и нау
чен потенциал.Исторически е дока
зано, замяната на една система с дру
га независимо дали някой иска или
не! Спрат ли войните, хората ще пос
тигнат чудеса, докато съществува
нашата планета!!
17:46 29.03.2021
156 За сведение
До коментар #144 от "Клептокрация":
Стига с тези комунисти!! Крадците нямат политическа принадлежност. Нали искахтете капитализъм!? На виго сега!! Разрушихте всичко за да можете да крадете и станете бизнес
мени. Лакомия, безпардонност, прос
тотия без да се помисли за утреш
ният ден или как да се направи, че
хем да спечелиш, хем и другият да е
доволен. ГАНЬО казва: след мен по
топ, важно аз да се награбя.
18:00 29.03.2021