Last news in Fakti

14 Февруари, 2022 16:13 1 278 10

Кирил Петков обсъди доизграждането на метрото с кмета на Район „Слатина“

  • кирил петков-
  • район слатина-
  • георги илиев

Във фокуса на разговора бе разширението на метрото през „Подуяне“ и „Слатина“

Кирил Петков обсъди доизграждането на метрото с кмета на Район „Слатина“ - 1
Снимка: БГНЕС

Министър-председателят Кирил Петков проведе среща с кмета на столичния район „Слатина“ Георги Илиев, на която бе обсъдено разширението на метрото. Премиерът бе категоричен, че правителството ще предприеме необходимите действия и ще подкрепи развитието на проекта, който е от изключително значение за гражданите и гостите на София.

Във фокуса на разговора бе разширението на метрото през „Подуяне“ и „Слатина“. За изграждането на отсечката Шипка - Гео Милев – Слатина - Арена Армеец/Тех парк - Цариградско шосе, в която ще има 6 станции, ще се осигурят средства в размер на 405 милиона лева от Столична община, а остатъкът ще се съфинансира от държавния бюджет, разсрочено за 4 години, увери в хода на срещата министър-председателят Кирил Петков.

Причината тази отсечка да отпадне за финансиране от Плана за възстановяване и устойчивост е, че има риск при минимално забавяне на строителството ѝ по сегашния график, да не бъде завършена до средата на 2026 г. А до този срок трябва да бъдат завършени и разплатени всички средства по Плана. Освен това политиката на Европейския съюз е насочена към финансиране на проекти за регионална свързаност. В тази връзка в Плана се предвижда изграждане на градска железница, както и доставка на междуградски влакове. Според разчетите столичната градска железница ще свързва София с междуградската жп линия до Пловдив. За Пловдив също е предвидено финансиране на градска железница.

По Плана са предвидени средства за доизграждане на линията „Хаджи Димитър“-„Сухата река“ и ж.к. „Левски“, включваща 3 спирки. За целта е осигурено 100% финансиране по линия на Плана за възстановяване и устойчивост.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бойкикев съм

    9 1 Отговор
    Евала Кики! От ден на ден с все по-сериозни неща се занимаваш, от национално, междудържавно абе направо от галактическо значение

    Коментиран от #4

  • 2 Герб

    3 0 Отговор
    Кирчо прескочил Фандъца да не праща пачки на баце
  • 3 Факт

    8 0 Отговор
    Градската железница до Банкя превозва по-малко пътници от колкото са кондукторите!

    Коментиран от #9

  • 4 Бойко съм

    3 2 Отговор

    До коментар #1 от "Бойкикев съм":

    Аз щях да обикалям с жипката по срутища да прибирам сакове
  • 5 Киро

    7 2 Отговор
    Тока ,водата скачат Заплатите смешни .Това ли е канадцкия модел ?Оставка Киро не можеш
    .
  • 6 На дълго

    3 0 Отговор
    Тоз оправи целия свят от началото чак до великата тоалетна стена!
  • 7 Пишат за България в Трибунала в Хага

    0 0 Отговор
    В България се Екзекутират хора от милиции близки до Борисов и Гешев !Следете Официалната страница на ICC- Международният Наказателен Съд в Хага или страницата им във фейсбук !
  • 8 Кирче

    0 0 Отговор
    аз не ти се сърдя за нищо. Ти все пак си още малък, нямаш и месец :Д
  • 9 Последния Софиянец

    1 2 Отговор

    До коментар #3 от "Факт":

    Нормално, ти единственият селянин на Банкя се вози на джипката. За какво е въобще тази железница. Прав е Кирчо. Трябва градска железница до Пловдив
  • 10 И какво излиза

    2 0 Отговор
    Май изпускаме европарите, защото нашта фирма наела Хасанчовци и тъмнозелени за минимални пари не може да се справи в срока за освояване на ЕС и ще си го платим сами по незнам какви цени на квадрат а? Супер ама защо тогава е членството ни в ЕС, като "бедните" германци си строят целево с евро пари от наште вноски, а ние си плащаме вноските и метрото, защото не можем около 25 години да се научим как се усвояват пустите евра, освен ако не е за някаква лична далаверка (къща за тъща). КОЙ сега ще носи отговорност за пропуснатите ползи?
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове