Старите участъци на автомагистрала „Тракия” в района на Пазарджик, района на Пловдив и 4 км в района на София ще бъдат ремонтирани през следващата година като част от Транзитни пътища 5 със средства от Европейската инвестиционна банка. Това заяви инж. Лазар Лазаров, председател на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура”, който взе участие в национална конференция „Добрите практики при изграждането на АМ „Тракия” Лотове 2,3 и 4”.
Тепърва ще се провеждат обществените поръчки за избор на изпълнител на ремонтните дейности, като условията този път ще са по-различни. „Това са договори, които ще са по правилата на Европейската банка”, поясни инж. Лазар Лазаров.
Според него ремонтът ще бъде извършван така, че да не бъде попречено на трафика през идното лято.
Лазаров каза още, че благодарение на подписани от министъра на регионалното развитие Десислава Терзиева разрешителни предстои да започне дългоочакваният ремонт на трите виадукта на автомагистрали „Тракия” и „Хемус”, където строителите вече са подготвили трасета. „Няма да имат отбиване на движението в тези участъци”, посочи той.
Убедена съм, че натрупаният опит при строителството на Лотове 2, 3 и 4 на АМ „Тракия“ ще ни помогне да се справим успешно с бъдещите предизвикателства, като доизграждането на автомагистралите „Струма“, „Марица“ и „Хемус“ и на скоростния път Видин – Ботевград. Това каза министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева при откриването на конференция за добрите практики в изграждането на „Тракия“.
В строителството на трите участъка са използвани технологии и материали отговарящи на строгите европейски изисквания, гарантиращи комфорта и сигурността на пътуване, подчерта регионалният министър. Последните отсечки от АМ „Тракия” са съобразени с най-високите стандарти и изисквания за опазване на животинските видове, допълни тя. В реализацията на мащабното строителство са участвали над 10 000 души, близо 500 строителни машини и 660 тежкотоварни автомобила.
Терзиева подчерта приноса на европейската взаимопомощ за реализацията на проекта. За изграждането на трасето между Стара Загора и Карнобат е получено безвъзмездно финансиране в размер на близо 514 млн. лв. от Оперативна програма „Транспорт“, уточни тя.
Новоизградените Лотове 2, 3 и 4 на „Тракия“ са първият завършен голям пътен проект, съфинансиран от Кохезионния фонд на ЕС.
Още близо 36 млн. лв. трябва да бъдат изплатени по ОП „Транспорт“, за да бъдат достигнати до края на годината 50% изпълнение, каза от своя страна заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Петър Киров на конференцията. По думите му до края на програмния период остават едва две години и половина, в които трябва да бъдат усвоени още близо 1 млрд. и 960 млн. лв., за бъдат да постигнати 100% изпълнение. „Това е постижима цел, но не трябва да допускаме забавяния по проектите, защото навлизаме в този етап на програмата, при който всяко закъснение може да застраши усвояването на европейските средства“, допълни той.
Според заместник-министър Киров наред с пътните проекти, през следващия програмен период, трябва да бъдат съсредоточени усилия и за развитие на железопътната инфраструктура. „Основната ни цел е да завършим изцяло направленията сръбска – турска/гръцка граници, както и модернизирането на линията Пловдив – Бургас. Това означава през 2020 г. България да има приблизително 600 км железопътни линии за скорост до 160 км/ч“, каза Петър Киров.
Другият приоритет през следващия програмен период на ОП „Транспорт“ ще бъде изграждането на интермодални терминали, защото те се явяват свързващото звено между автомобилния, железопътния и водния транспорт, без което страната ни не може да предложи конкурентни условия за превоз на товарите, които могат да преминат през нея.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 comment
15:39 29.07.2013