Last news in Fakti

23 Април, 2023 07:08 1 337 32

Шишков: Упрекват ни, че строим малко, но няма достатъчно готови проекти

  • иван шишков-
  • строителство-
  • пътищ-
  • пу-бяла-
  • проекти-
  • министър

Надявам се до септември да започне да се строи участъкът Русе – Бяла, заяви министърът на регионалното развитие

Шишков: Упрекват ни, че строим малко, но няма достатъчно готови проекти - 1
Снимка: МС

Надяваме се да направим така, че до септември редовното правителство след нас да започне да строи участъка Русе – Бяла от магистрала „Русе – Велико Търново“.

Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков, съобщиха от МРРБ.

В последните 6-7 месеца активно се занимаваме с „невидимата част“ от пътното строителство – одобряването на проекти и подробни устройствени планове. Без тях няма да създадем перспектива за развитието на инженерната инфраструктура, която липсва. Имаме лоша транспортна свързаност, изключително зле е оста север-юг, каза още той.

Шишков припомни, че вече са одобрени подробните устройствени планове за трасето Русе – Бяла и обхода на град Бяла от бъдещата магистрала „Русе – Велико Търново“. До около 10 дни се очаква да бъде издадена заповед, с която ще бъде допуснато изработването на подробен устройствен план и за отсечката Бяла – Велико Търново. В момента се проектира и пътен възел между магистралите „Русе – Велико Търново“ и „Хемус“.

„Трябва изключително ударно да се проектира цялото трасе поне до магистрала „Марица“, защото това прави сериозна свързаност между севера и юга“, заяви той. И обясни, че пътищата са изключително важни, защото там, където има голям поток на транспортни средства и превоз на стоки, се създава икономически живот и възможност за развитие на регионите.

„Нещото, което създава голям проблем за развитието на инфраструктурата, е, че няма достатъчно готови проекти. Упрекват служебния кабинет, че много малко строи. Строим толкова, колкото имахме възможност да започнем да строим. За сметка на това следващите след нас ще имат доста по-голяма възможност да строят, защото навсякъде, където имаше свързани с проектирането проблеми, навсякъде почти сме започнали да ги изчистваме процедурно. Трябваше да имаме проекти за всички магистрали и да намерим икономическия механизъм как да ги построим. Част от тях може да ги построим на концесия“, каза регионалният министър.

Шишков посочи, че частично се работи и по другия важен път по оста север-юг – Видин - Ботевград, и напомни, че преди празниците за движение бяха пуснати 7,5 км от трасето, което обхожда селата Новачене и Скравена. Тепърва обаче започва проектиране за участъка от Монтана до Враца.

Най-важният участък от него, който трябва да започне да се изгражда, е този с тунела под прохода, каза министърът. И посочи, че пътят между Мездра и Ботевград е четирилентов, тоест няма лента за спиране.

Министърът обясни, че в момента се преработват проектите за петия и шестия участъци от оставащото за изграждане трасе от магистрала „Хемус“. „Надявам се да ги преработим така, че да отговарят на съвременните норми и да започнем строителството до месец и половина – два“, каза той.

„Започваме отново проектиране за участъци седем и осем, защото проектите, които са били направени преди няколко години, не отговарят на нормата – минават през територии, през които не могат да минат“, допълни Шишков.

„Ето това е част от нещо, което бях нарекъл строителен хаос. Не защото строим хаотично, а защото проектираме хаотично и от това се ражда хаотичното строителство. На практика каквото сме проектирали, това ще построим“, каза още той.

За деветия участък е одобрен подробен устройствен план и отчуждителните процедури са в ход.

„Ще се молим на Народното събрание да намери правния начин да регламентира извършеното незаконно строителство в четвъртия участък, защото около 25% от магистралата е построена незаконно. Нали не си представяте, че ще трябва да я съборим?“, каза министър Шишков. Той посочи, че единствената законова възможност за това е да се намери вариант с изменение на Закона за устройство на територията, предложение за което бе направено до предишното Народно събрание. И напомни, че в него само една политическа партия, която е допуснала това, не се е съгласила.

„Да, търсих търпимост. Считам, че народните представители в момента трябва да бъдат по-отговорни към това мое предложение“, каза регионалният министър. Той допълни, че след разпускането на последния парламент е обсъдил проблема с браншовите организации и отново е изведен изводът, че най-добрият вариант е търпимостта.

В отговор на въпрос за магистрала „Европа“ Шишков посочи, че до края на месец май трябва изцяло да бъде завършен участъкът между ГКПП „Калотина“ и Драгоман, от който 6,5 км вече са пуснати за движение.


Поставете оценка:
Оценка 2.2 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Миризлив пор

    19 1 Отговор
    Т.е. занимават се със планове и карат администрацията да работи? Да ама хората се движат по реални пътища и се трепят заради реални проблеми с поддръжката.

    Коментиран от #19

  • 2 Еееех ,

    26 4 Отговор
    ако имаше готови проекти , друго пък щеше да ви липсва ! Дотегнахте на всички до краен предел !
  • 3 хаберих

    10 2 Отговор
    - Скъпи, нали очите ми са сини ,като небето?
    - Ъхъ.
    - И устните ми са алени, като рози!
    - Ъхъ.
    - Колко обичам,като ми говориш такива нежни, поетични неща!
  • 4 СЗО

    23 0 Отговор
    А Хемус кога бе Шишков????
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Добре

    5 5 Отговор
    НЕ Е ВАЖНО КОЛКО В МОМЕНТА СТРОЙШ. ВАЖНОТО Е КОНТРОЛ НА КАЧЕСТВО - ГЕО РАДАР И БЕЗОПАСНОСТ НА ПЪТИЩАТА.
    ТРЯБВА ДА ИЗЧИСТИШ УЗАКОНИШ ПРИРАВНИШ КЪМ СВЕТОВНИ СТАНДАРТИ.
    МНОГО СЕ ГОВОРИ КАКВО СЕ СТРОЙ В ВИДИН -СОФИЯ
    МАГИСТРАЛА ИЛИ ПЪРВОКЛАСЕН ПЪТ.
    НИЕ СЕ НАДЯВАМЕ ЧЕ МАГИСТРАЛА.
    НАДЯВАМ СЕ ДА СЕ ПОЯВИ ИНТЕЛ ИНФОРМАЦИОНА СИСТЕМА ЗА ПРЕДВАРИТЕЛНО ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ ВРЕМЕТО ПЪТНА ОПСТАНОВКА И СМЯНА ЗНАЦИТЕ -СКОРОСТА , КАМЕРИ РАДАРИ СЕНЗОРИ ЗА ВРЕМЕ.
    НАДЯВАМЕ СЕ ЧЕ ЩЕ СЕ ПОЯВЯТ НА ИЗХОДИТЕ АВАРИИНИ ЛЕНТИ. НАДЯВАМ СЕ ДА СЕ ПОЯВЯТ WELCOME SERVICES CENTER КЪДЕТО ХОРАТА ДА МОГАТ ДА ПОЧИВАТ ИЗКЪПЯТ ХАПНАТ ДА РАЗХОДЯТ КУЧЕТО СИ ДА СЕ ПОРАЗХОДЯТ , ДА НАПРАВЯТ БАРБЕКЮ , ДА ЗАРЕДЯТ С БЕНЗИН НАФТА И ДА ОСТАНАТ ДА ПРЕНОЩУВАТ БЕЗОПАСНОСТ С ПЛАТЕН ПАРКИНГ. ПЛАТЕНИЯ ПАРКИНГ Е САМО ЗА ТЕЗИ КОЙТО НЕ СА КУПИЛИ НИЩО В WELCOME SERVICES CENTER ИЛИ НЕ СА ЗАРЕДИЛИ. Първите 2 часа са безплатни. НАДЯВАМ СЕ ДА МОЖЕШ ДА ПОПРАВИШ ПЛАНА С ТЕЗИ ЗАБЕЛЕЖКИ.

  • 8 И пак добре

    3 5 Отговор
    ТРЯБВА ДА ИЗЧИСТИШ УЗАКОНИШ ПРИРАВНИШ КЪМ СВЕТОВНИ СТАНДАРТИ.
    МНОГО СЕ ГОВОРИ КАКВО СЕ СТРОЙ В ВИДИН -СОФИЯ
    МАГИСТРАЛА ИЛИ ПЪРВОКЛАСЕН ПЪТ.
    НИЕ СЕ НАДЯВАМЕ ЧЕ МАГИСТРАЛА.
    НАДЯВАМ СЕ ДА СЕ ПОЯВИ ИНТЕЛ ИНФОРМАЦИОНА СИСТЕМА ЗА ПРЕДВАРИТЕЛНО ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ ВРЕМЕТО ПЪТНА ОПСТАНОВКА И СМЯНА ЗНАЦИТЕ -СКОРОСТА , КАМЕРИ РАДАРИ СЕНЗОРИ ЗА ВРЕМЕ.
    НАДЯВАМЕ СЕ ЧЕ ЩЕ СЕ ПОЯВЯТ НА ИЗХОДИТЕ АВАРИИНИ ЛЕНТИ. НАДЯВАМ СЕ ДА СЕ ПОЯВЯТ WELCOME SERVICES CENTER КЪДЕТО ХОРАТА ДА МОГАТ ДА ПОЧИВАТ ИЗКЪПЯТ ХАПНАТ ДА РАЗХОДЯТ КУЧЕТО СИ ДА СЕ ПОРАЗХОДЯТ , ДА НАПРАВЯТ БАРБЕКЮ , ДА ЗАРЕДЯТ С БЕНЗИН НАФТА И ДА ОСТАНАТ ДА ПРЕНОЩУВАТ БЕЗОПАСНОСТ С ПЛАТЕН ПАРКИНГ. ПЛАТЕНИЯ ПАРКИНГ Е САМО ЗА ТЕЗИ КОЙТО НЕ СА КУПИЛИ НИЩО В WELCOME SERVICES CENTER ИЛИ НЕ СА ЗАРЕДИЛИ. Първите 2 часа са безплатни. НАДЯВАМ СЕ ДА МОЖЕШ ДА ПОПРАВИШ ПЛАНА С ТЕЗИ ЗАБЕЛЕЖКИ.

  • 9 РЕАЛИСТ

    14 3 Отговор
    Държава, която тегли заем след заем за да закърпи положението и да плати големите заплати на държавните служители, как да строи. Сега теглят пак 12-13 милиарда. Общо за 40 години Бай Тошо беше натрупал заем от 10 милиарда , при работеща икономика и ореваха орталъка. Сега всички мълчат .

    Коментиран от #11, #15

  • 10 нали

    4 10 Отговор
    Ама по добре беше когато парите се хвърляна от джипката , и магистралите се строяха със скоростта на светлината , а за качествата да не говорим.
  • 11 КОМУНИСТЧЕ Д..ЛНО

    7 9 Отговор

    До коментар #9 от "РЕАЛИСТ":

    Оди при бай ти Тошо бре! На никой няма, да липсваш. А колко пъти България фалира при любимата ти бкп?????????

    Коментиран от #17, #20, #21

  • 12 Мунчо Юмручков

    9 3 Отговор
    и вие прислугата му в животеца си и една външна тоалетна, , не сте построили! И Бузлуджа ви я строиха хората под заплахи, и ангария/безплатно/!!!!
  • 13 Ддд

    16 5 Отговор
    Две години стопирахте всичко в строителството на пътища, сега ми дрънкаш че нямало проекти. А вие готови проекти не строите и парите им бяхте спрели. Това с липсата на краткосрочната памет, е голям проблем за някой политици.
  • 14 Стига глупости!!!!

    13 1 Отговор
    Некомпетентни калитковци,цялата кочина иска рестарт.Шишков първо за да заемеш тая длъжност трябва 10 години да си общак в немска пътно строителна фирма,за да се упражняваш с лопатата.Вашите инжинери с купени дипломи не знаят какво е магистрала.Само крадене им е в главите и пиене на ракия!
  • 15 Деций

    11 2 Отговор

    До коментар #9 от "РЕАЛИСТ":

    Малко под 9 милиарда $ беше брутният дълг към 89 г,а нетният 4.5 милиарда(имахме да прибираме пари от Ирак, Либия,и още няколко африкански държави).От този дълг половината е направен в последните години с личният принос на Луканов (да гори в ада)!В същото време имаше инвестирани няколко милиарда $ във външнотърговски дружества.Тези активи бяха откраднати от бандитите в БКП,отново групата на Луканов.
  • 16 Нищо

    3 3 Отговор
    да не се строи е по-добре от грозните и нефункционални творения с които се гледа само как да се крадат пари. Да не говорим за презастрояването, унищожените градинки, зелени площи и други.
  • 17 РЕАЛИСТ

    8 7 Отговор

    До коментар #11 от "КОМУНИСТЧЕ Д..ЛНО":

    Я кажи , кога България е фалирала при БКП, че не се сещам. След 10 ноември България върви надолу и не знаем още къде е дъното. Имаме деноминиран лев, иначе щеше да видиш реалното състояние на държавата. Няма големи заводи, кърпи положението със стари АЕЦ и ТЕЦ , останали от саца, тегли заем след заем и ако не да подаянията от Европа, като еврофондове, ще обяви фалит и кучета я яли.

    Коментиран от #28

  • 18 А до сега к`во

    13 0 Отговор
    прайхти ва?! Де го найдоха този комплексиран арпаджик, с проскубана, овапцана косица и вид на ахчия в обществена закусвалня? Ма те, в този парламент са все едно взети от менажерията на някой китайски император. Сите са Оникати.
  • 19 Бойко това правеше - не лалаше

    13 5 Отговор

    До коментар #1 от "Миризлив пор":

    Празни приказки, а действаше! Но всички останали, лаладжии, искат да го изядат и само кусури на построеното връзват! А те кусури нямат - като нищо не са направили - само оправдания що не са!
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Ъхъ!!!

    7 3 Отговор

    До коментар #11 от "КОМУНИСТЧЕ Д..ЛНО":

    Мнооси т@n,беСаше. Това с фалитите беше оправданието за пладнешкия грабеж на държавата. И още има за крадене.
  • 22 Да добре

    2 2 Отговор
    Но лява формация за по-добър жизнен стандарт. И ето един дълг. НО ПРОБЛЕМА Е КАК ДА НАПРАВИМ МНОГО ДОБЪР ЖИЗНЕН СТАНДАРТ , НИСКИ ДАНЪЦИ И ТАКСИ
    И БЮДЖЕТА ДА Е ПЪЛЕН ???? ДА РЕЧЕМ ЛИБИЯ БИЛ ДОБРИ ПРИХОДИ АМИ НЯКОЙ НЕЩА СЕ ПРОМЕНИХА.
    ПЕТРОЛ И ГАЗ ДОБРЕ СМЕ МОЖЕМ И $65 на Барел.
    Ток добре сме. Кораби с агро продукти около 16-20 на месец тук също сме добре. Оръжие ето тук сме зле. Стари
    Руски Технологии. Няма усвоени нови технологии няма инвеститори в тази област. СТРОЙТЕЛСТВО сме добре.
    Само с две изпускания заради брат ми. Няма да кажа страната и но сумата беше над €2 милиарда. Туризма няма проблем Европа плаща толкова са влюбени в тези украйнци че винаги пари има по различни програми.
  • 23 Ние въобще имаме ли

    6 5 Отговор
    магистрала в България? Под магистрала се разбира минимум 3лентов път, в посока на движение + аварийна лента. А тука има само по две ленти. Да не говорим за завоите, които са много остри за такова съоръжение. За "магистрала" Хемус иде реч.
  • 24 7271717171

    6 0 Отговор
    Ми спрете да строите,няна място вече .
  • 25 Кики Парапета

    12 1 Отговор
    Някой да пита Кики и Кокорчо къде се изпариха 500 млн. лв. депозирани в БНБ за завършване на Хемус . От момента когато ГЕРБ предадоха управлението на служебни правителства и на най-затъналото в дългове правителство в историята ни с премиер олигоф-рен Кики Тъпото , има само приказки и празни обвинения без доказателства. Всичко е застинало от 2 години, нищо не се прави . Трупат се огромни дългове на безумните 6-7%лихва .Народа е прост, все още се гласува за ПП с двуцифрен процент. Пътища няма да има скоро. Безвремие.... Дългове....Инфлация...

    Коментиран от #31

  • 26 шишков и комитова "строителите"

    9 1 Отговор
    за повече от две години нищо построено и ремонтирано

    Коментиран от #30

  • 27 Ха,ха

    3 1 Отговор
    Какво строите бе.И вие ,като Кирчококорчовата партия само крадете.
  • 28 Ами ,елементарно е

    2 1 Отговор

    До коментар #17 от "РЕАЛИСТ":

    Защо комунистите през 1989 год. решиха да сменят строя.Защото цъфтяхме и връзвахме ли!?Не, че сега сме по добре.

    Коментиран от #32

  • 29 Мишков

    1 1 Отговор
    На този са му дебели тарифите.
  • 30 Гушков

    2 0 Отговор

    До коментар #26 от "шишков и комитова "строителите"":

    Навсякъде по започнатите пътища и магистрали едно и също е сега: пустош, техниката си стои, няма работници, нищо не се прави, а тези гледат как да гепят нещо. През това време другите държави си оправиха пътищата: Гърция, Сърбия, Албания, Румъния.Даже едни 15 километра до Калотина още не са построили, вече 10 години и повече.
  • 31 Клецов

    3 0 Отговор

    До коментар #25 от "Кики Парапета":

    Кокорчо и Спецов ги "усвоиха". Впрочем, къде е Спецов?
  • 32 Деций

    2 1 Отговор

    До коментар #28 от "Ами ,елементарно е":

    Тези хора за които говориш,нямат нищо общо с комунистите,те са партийци(продажни к .. лета).Те имаха цялата политическа власт,но решиха да вземат и икономическата и финансовата власт.С икономиката се провалиха на 100%.Бизнес" уменията" им стигнаха до собственото им ниво,и то е да преватизират за жълти стотинки и после на скраб,и да разпродават активите като машини и оборудване!И днес пропагандата не може да заличи гигантската крачка в развитието на страната в периода 50/89 г.Над 22 000 кл асфатовата мрежа, 8000 предприятия,шест реактора, училища,болници,детски градини,кина,стотици хиляди жилища,летища,железопътна мрежа и т.н и т .н!И да незабравим най важното почти 9 милиона граждани.Не си спомням да са липсвали ясли и градини.Да имаше и проблеми,но на фона на днешните с радост бих ги предпочел!89 не можех да помисля ,че някой ден ще предпчитам това което мразех тогава.Характеристиката ми за казармата беше лоша(политически неориентиран със западни залитания).Днес печеля добре,но не ми харесва.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове