Надяваме се да направим така, че до септември редовното правителство след нас да започне да строи участъка Русе – Бяла от магистрала „Русе – Велико Търново“.
Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков, съобщиха от МРРБ.
В последните 6-7 месеца активно се занимаваме с „невидимата част“ от пътното строителство – одобряването на проекти и подробни устройствени планове. Без тях няма да създадем перспектива за развитието на инженерната инфраструктура, която липсва. Имаме лоша транспортна свързаност, изключително зле е оста север-юг, каза още той.
Шишков припомни, че вече са одобрени подробните устройствени планове за трасето Русе – Бяла и обхода на град Бяла от бъдещата магистрала „Русе – Велико Търново“. До около 10 дни се очаква да бъде издадена заповед, с която ще бъде допуснато изработването на подробен устройствен план и за отсечката Бяла – Велико Търново. В момента се проектира и пътен възел между магистралите „Русе – Велико Търново“ и „Хемус“.
„Трябва изключително ударно да се проектира цялото трасе поне до магистрала „Марица“, защото това прави сериозна свързаност между севера и юга“, заяви той. И обясни, че пътищата са изключително важни, защото там, където има голям поток на транспортни средства и превоз на стоки, се създава икономически живот и възможност за развитие на регионите.
„Нещото, което създава голям проблем за развитието на инфраструктурата, е, че няма достатъчно готови проекти. Упрекват служебния кабинет, че много малко строи. Строим толкова, колкото имахме възможност да започнем да строим. За сметка на това следващите след нас ще имат доста по-голяма възможност да строят, защото навсякъде, където имаше свързани с проектирането проблеми, навсякъде почти сме започнали да ги изчистваме процедурно. Трябваше да имаме проекти за всички магистрали и да намерим икономическия механизъм как да ги построим. Част от тях може да ги построим на концесия“, каза регионалният министър.
Шишков посочи, че частично се работи и по другия важен път по оста север-юг – Видин - Ботевград, и напомни, че преди празниците за движение бяха пуснати 7,5 км от трасето, което обхожда селата Новачене и Скравена. Тепърва обаче започва проектиране за участъка от Монтана до Враца.
Най-важният участък от него, който трябва да започне да се изгражда, е този с тунела под прохода, каза министърът. И посочи, че пътят между Мездра и Ботевград е четирилентов, тоест няма лента за спиране.
Министърът обясни, че в момента се преработват проектите за петия и шестия участъци от оставащото за изграждане трасе от магистрала „Хемус“. „Надявам се да ги преработим така, че да отговарят на съвременните норми и да започнем строителството до месец и половина – два“, каза той.
„Започваме отново проектиране за участъци седем и осем, защото проектите, които са били направени преди няколко години, не отговарят на нормата – минават през територии, през които не могат да минат“, допълни Шишков.
„Ето това е част от нещо, което бях нарекъл строителен хаос. Не защото строим хаотично, а защото проектираме хаотично и от това се ражда хаотичното строителство. На практика каквото сме проектирали, това ще построим“, каза още той.
За деветия участък е одобрен подробен устройствен план и отчуждителните процедури са в ход.
„Ще се молим на Народното събрание да намери правния начин да регламентира извършеното незаконно строителство в четвъртия участък, защото около 25% от магистралата е построена незаконно. Нали не си представяте, че ще трябва да я съборим?“, каза министър Шишков. Той посочи, че единствената законова възможност за това е да се намери вариант с изменение на Закона за устройство на територията, предложение за което бе направено до предишното Народно събрание. И напомни, че в него само една политическа партия, която е допуснала това, не се е съгласила.
„Да, търсих търпимост. Считам, че народните представители в момента трябва да бъдат по-отговорни към това мое предложение“, каза регионалният министър. Той допълни, че след разпускането на последния парламент е обсъдил проблема с браншовите организации и отново е изведен изводът, че най-добрият вариант е търпимостта.
В отговор на въпрос за магистрала „Европа“ Шишков посочи, че до края на месец май трябва изцяло да бъде завършен участъкът между ГКПП „Калотина“ и Драгоман, от който 6,5 км вече са пуснати за движение.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Миризлив пор
Коментиран от #19
07:12 23.04.2023
2 Еееех ,
07:16 23.04.2023
3 хаберих
- Ъхъ.
- И устните ми са алени, като рози!
- Ъхъ.
- Колко обичам,като ми говориш такива нежни, поетични неща!
07:20 23.04.2023
4 СЗО
07:30 23.04.2023
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Добре
ТРЯБВА ДА ИЗЧИСТИШ УЗАКОНИШ ПРИРАВНИШ КЪМ СВЕТОВНИ СТАНДАРТИ.
МНОГО СЕ ГОВОРИ КАКВО СЕ СТРОЙ В ВИДИН -СОФИЯ
МАГИСТРАЛА ИЛИ ПЪРВОКЛАСЕН ПЪТ.
НИЕ СЕ НАДЯВАМЕ ЧЕ МАГИСТРАЛА.
НАДЯВАМ СЕ ДА СЕ ПОЯВИ ИНТЕЛ ИНФОРМАЦИОНА СИСТЕМА ЗА ПРЕДВАРИТЕЛНО ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ ВРЕМЕТО ПЪТНА ОПСТАНОВКА И СМЯНА ЗНАЦИТЕ -СКОРОСТА , КАМЕРИ РАДАРИ СЕНЗОРИ ЗА ВРЕМЕ.
НАДЯВАМЕ СЕ ЧЕ ЩЕ СЕ ПОЯВЯТ НА ИЗХОДИТЕ АВАРИИНИ ЛЕНТИ. НАДЯВАМ СЕ ДА СЕ ПОЯВЯТ WELCOME SERVICES CENTER КЪДЕТО ХОРАТА ДА МОГАТ ДА ПОЧИВАТ ИЗКЪПЯТ ХАПНАТ ДА РАЗХОДЯТ КУЧЕТО СИ ДА СЕ ПОРАЗХОДЯТ , ДА НАПРАВЯТ БАРБЕКЮ , ДА ЗАРЕДЯТ С БЕНЗИН НАФТА И ДА ОСТАНАТ ДА ПРЕНОЩУВАТ БЕЗОПАСНОСТ С ПЛАТЕН ПАРКИНГ. ПЛАТЕНИЯ ПАРКИНГ Е САМО ЗА ТЕЗИ КОЙТО НЕ СА КУПИЛИ НИЩО В WELCOME SERVICES CENTER ИЛИ НЕ СА ЗАРЕДИЛИ. Първите 2 часа са безплатни. НАДЯВАМ СЕ ДА МОЖЕШ ДА ПОПРАВИШ ПЛАНА С ТЕЗИ ЗАБЕЛЕЖКИ.
07:34 23.04.2023
8 И пак добре
МНОГО СЕ ГОВОРИ КАКВО СЕ СТРОЙ В ВИДИН -СОФИЯ
МАГИСТРАЛА ИЛИ ПЪРВОКЛАСЕН ПЪТ.
НИЕ СЕ НАДЯВАМЕ ЧЕ МАГИСТРАЛА.
НАДЯВАМ СЕ ДА СЕ ПОЯВИ ИНТЕЛ ИНФОРМАЦИОНА СИСТЕМА ЗА ПРЕДВАРИТЕЛНО ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ ВРЕМЕТО ПЪТНА ОПСТАНОВКА И СМЯНА ЗНАЦИТЕ -СКОРОСТА , КАМЕРИ РАДАРИ СЕНЗОРИ ЗА ВРЕМЕ.
НАДЯВАМЕ СЕ ЧЕ ЩЕ СЕ ПОЯВЯТ НА ИЗХОДИТЕ АВАРИИНИ ЛЕНТИ. НАДЯВАМ СЕ ДА СЕ ПОЯВЯТ WELCOME SERVICES CENTER КЪДЕТО ХОРАТА ДА МОГАТ ДА ПОЧИВАТ ИЗКЪПЯТ ХАПНАТ ДА РАЗХОДЯТ КУЧЕТО СИ ДА СЕ ПОРАЗХОДЯТ , ДА НАПРАВЯТ БАРБЕКЮ , ДА ЗАРЕДЯТ С БЕНЗИН НАФТА И ДА ОСТАНАТ ДА ПРЕНОЩУВАТ БЕЗОПАСНОСТ С ПЛАТЕН ПАРКИНГ. ПЛАТЕНИЯ ПАРКИНГ Е САМО ЗА ТЕЗИ КОЙТО НЕ СА КУПИЛИ НИЩО В WELCOME SERVICES CENTER ИЛИ НЕ СА ЗАРЕДИЛИ. Първите 2 часа са безплатни. НАДЯВАМ СЕ ДА МОЖЕШ ДА ПОПРАВИШ ПЛАНА С ТЕЗИ ЗАБЕЛЕЖКИ.
07:38 23.04.2023
9 РЕАЛИСТ
Коментиран от #11, #15
07:39 23.04.2023
10 нали
07:41 23.04.2023
11 КОМУНИСТЧЕ Д..ЛНО
До коментар #9 от "РЕАЛИСТ":
Оди при бай ти Тошо бре! На никой няма, да липсваш. А колко пъти България фалира при любимата ти бкп?????????Коментиран от #17, #20, #21
07:49 23.04.2023
12 Мунчо Юмручков
07:54 23.04.2023
13 Ддд
07:55 23.04.2023
14 Стига глупости!!!!
07:57 23.04.2023
15 Деций
До коментар #9 от "РЕАЛИСТ":
Малко под 9 милиарда $ беше брутният дълг към 89 г,а нетният 4.5 милиарда(имахме да прибираме пари от Ирак, Либия,и още няколко африкански държави).От този дълг половината е направен в последните години с личният принос на Луканов (да гори в ада)!В същото време имаше инвестирани няколко милиарда $ във външнотърговски дружества.Тези активи бяха откраднати от бандитите в БКП,отново групата на Луканов.08:03 23.04.2023
16 Нищо
08:05 23.04.2023
17 РЕАЛИСТ
До коментар #11 от "КОМУНИСТЧЕ Д..ЛНО":
Я кажи , кога България е фалирала при БКП, че не се сещам. След 10 ноември България върви надолу и не знаем още къде е дъното. Имаме деноминиран лев, иначе щеше да видиш реалното състояние на държавата. Няма големи заводи, кърпи положението със стари АЕЦ и ТЕЦ , останали от саца, тегли заем след заем и ако не да подаянията от Европа, като еврофондове, ще обяви фалит и кучета я яли.Коментиран от #28
08:06 23.04.2023
18 А до сега к`во
08:07 23.04.2023
19 Бойко това правеше - не лалаше
До коментар #1 от "Миризлив пор":
Празни приказки, а действаше! Но всички останали, лаладжии, искат да го изядат и само кусури на построеното връзват! А те кусури нямат - като нищо не са направили - само оправдания що не са!08:11 23.04.2023
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Ъхъ!!!
До коментар #11 от "КОМУНИСТЧЕ Д..ЛНО":
Мнооси т@n,беСаше. Това с фалитите беше оправданието за пладнешкия грабеж на държавата. И още има за крадене.08:18 23.04.2023
22 Да добре
И БЮДЖЕТА ДА Е ПЪЛЕН ???? ДА РЕЧЕМ ЛИБИЯ БИЛ ДОБРИ ПРИХОДИ АМИ НЯКОЙ НЕЩА СЕ ПРОМЕНИХА.
ПЕТРОЛ И ГАЗ ДОБРЕ СМЕ МОЖЕМ И $65 на Барел.
Ток добре сме. Кораби с агро продукти около 16-20 на месец тук също сме добре. Оръжие ето тук сме зле. Стари
Руски Технологии. Няма усвоени нови технологии няма инвеститори в тази област. СТРОЙТЕЛСТВО сме добре.
Само с две изпускания заради брат ми. Няма да кажа страната и но сумата беше над €2 милиарда. Туризма няма проблем Европа плаща толкова са влюбени в тези украйнци че винаги пари има по различни програми.
08:21 23.04.2023
23 Ние въобще имаме ли
08:24 23.04.2023
24 7271717171
08:35 23.04.2023
25 Кики Парапета
Коментиран от #31
08:36 23.04.2023
26 шишков и комитова "строителите"
Коментиран от #30
08:42 23.04.2023
27 Ха,ха
09:41 23.04.2023
28 Ами ,елементарно е
До коментар #17 от "РЕАЛИСТ":
Защо комунистите през 1989 год. решиха да сменят строя.Защото цъфтяхме и връзвахме ли!?Не, че сега сме по добре.Коментиран от #32
09:45 23.04.2023
29 Мишков
11:12 23.04.2023
30 Гушков
До коментар #26 от "шишков и комитова "строителите"":
Навсякъде по започнатите пътища и магистрали едно и също е сега: пустош, техниката си стои, няма работници, нищо не се прави, а тези гледат как да гепят нещо. През това време другите държави си оправиха пътищата: Гърция, Сърбия, Албания, Румъния.Даже едни 15 километра до Калотина още не са построили, вече 10 години и повече.11:15 23.04.2023
31 Клецов
До коментар #25 от "Кики Парапета":
Кокорчо и Спецов ги "усвоиха". Впрочем, къде е Спецов?11:17 23.04.2023
32 Деций
До коментар #28 от "Ами ,елементарно е":
Тези хора за които говориш,нямат нищо общо с комунистите,те са партийци(продажни к .. лета).Те имаха цялата политическа власт,но решиха да вземат и икономическата и финансовата власт.С икономиката се провалиха на 100%.Бизнес" уменията" им стигнаха до собственото им ниво,и то е да преватизират за жълти стотинки и после на скраб,и да разпродават активите като машини и оборудване!И днес пропагандата не може да заличи гигантската крачка в развитието на страната в периода 50/89 г.Над 22 000 кл асфатовата мрежа, 8000 предприятия,шест реактора, училища,болници,детски градини,кина,стотици хиляди жилища,летища,железопътна мрежа и т.н и т .н!И да незабравим най важното почти 9 милиона граждани.Не си спомням да са липсвали ясли и градини.Да имаше и проблеми,но на фона на днешните с радост бих ги предпочел!89 не можех да помисля ,че някой ден ще предпчитам това което мразех тогава.Характеристиката ми за казармата беше лоша(политически неориентиран със западни залитания).Днес печеля добре,но не ми харесва.15:23 23.04.2023