Last news in Fakti

29 Април, 2023 12:11 2 773 70

Иван Ушев: Заради вноса на стари и амортиризирани коли ставаме моргата на Европа

  • стари автомобили-
  • моргата на европа

През миналата година са доставени почти 54 000 автомобила втора ръка, като рекордът държи 2008 година, когато са внесени около 60 000 автомобила, каза представителят на Асоциацията на автомобилните производители

Иван Ушев: Заради вноса на стари и амортиризирани коли ставаме моргата на Европа - 1

България целенасочено насърчава вноса на стари и амортизирани автомобили в страната и ако това продължава, тя ще се превърне в една морга на Европа с много замърсени градове. Това каза Иван Ушев, член на УС и ръководител на секция "Товарни автомобили" в Асоциацията на автомобилните производители пред Bloomberg TV Bulgaria.

През последните 30 години има изградени над 500 сервизни центъра и шоуруми, инвестиции за над 3 млрд. евро, платени преки и непреки данъци от 7 млрд. евро, над 10 500 са заетите в компаниите, каза още Ушев. Според него пазарът на нови автомобили е на толкова ниско ниво спрямо другите пазари в Европа основното поради покупателната способност. България все още не е стигнала онези нива на средна работна заплата, която да стимулира българина да купува нови автомобили, а и липсва държавна политика, която да стимулира това.

През миналата година са доставени почти 54 000 автомобила, като рекордът държи 2008 година, когато са внесени около 60 000 автомобила. При тежкотоварните картината е по-различна. Рекордна беше миналата година - 2022 година с регистрирани над 3 500 товарни автомобила, подчерта той.

"Автомобилният парк в България в момента наброява около 3,7 млн. автомобила, а над 70% са над 15-годишни. В резултат на това - България е водеща в няколко класации, които са изцяло негативни. Например в класациите за брой смъртни случаи, породени от замърсен въздух (между 12 и 15 000), а големите ни градове са на челните места по замърсяване на въздуха", изтъкна още Ушев пред Bloomberg TV Bulgaria.

Според него България се нуждае от активна и съвременна стратегия, която да изведе страната на чиста и устойчива мобилност.


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 24 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 преди 35 години

    51 10 Отговор
    нали за това мечтаехте
  • 2 Още от началото на безкрайния "преход"

    52 6 Отговор
    се превърнахме сметището на западноевропейците.

    Коментиран от #6

  • 3 Мр. Състейнъбъл

    19 4 Отговор
    Нищо лично, просто бизнес.

    Коментиран от #63

  • 4 горски

    66 1 Отговор
    Какъвто стандарта,такива и автомобилите....
    В същото време,България е по екологична от страните в които си сменят колите на 5 години.Увеличаването на употребата на едно изделие ,намалява използването на ресурси от Земята и енергия за производството му.

    Коментиран от #5

  • 5 сектант

    25 2 Отговор

    До коментар #4 от "горски":

    вярно е това, но те не искат да го знаят хората за да купуват новото и някакси всеки си затваря очите
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Само питам

    44 0 Отговор
    Въздухът сега е виновен,че България е най- изчезващата нация в света.Хайде всички да подкараме електрокари за да стигнем китайците по население.
  • 8 Альооо

    16 6 Отговор

    До коментар #6 от "ПУТИН":

    Не се прави на интересен.Про100 си като Кирчо.

    Коментиран от #15, #46

  • 9 фенче

    38 2 Отговор
    аман от разбирачи и анализатори, които или не ти казват нищо важно и съществено, или направо си говорят чисти глупости, и раздават ли раздават малоумни съвети и предложения, и на Запад е пълно с бедни хора и евтини коли, но там никой не е направил проблем от това

    Коментиран от #24

  • 10 Варна

    45 2 Отговор
    С какво да ги купим тези нови коли и да не караме морги като едвам за тези имаме средства да ги подържаме..
  • 11 Браво бе Колумб

    17 2 Отговор
    ти откри Америка
  • 12 Баце

    33 1 Отговор
    то да бяха само старите коли........, но пък им изнасяме млади жени и мъже, не е ли далавера
  • 13 4448

    63 1 Отговор
    Знайш ли Ушев, че в Северозападна България обществен транспорт почти няма. Знайш ли Ушев, че в много села няма нито един магазин, няма аптека, няма доктор, почти всичко няма. Знаиш ли Ушев, че ако не са тези стари автомобили много хора ще си отидат. Знайш ли Ушев колко са заплатите в тази част на земното кълбо.
    Ама какво ти пука на теб!!!

    Коментиран от #22, #25, #50

  • 14 д ъъъ

    36 2 Отговор
    Ушко ами вземете да плащате на хората заплати не някакви трохи за да си купуват нови коли.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Ама това сега ли?!

    24 2 Отговор
    Ставаме? Ние сме такива поне от десет години и думата "Ставаме" е излишна. Заглавието ви е грешно!
  • 17 Всеки иска нова кола

    27 3 Отговор
    Но пари няма. Въпроса защо към крадливи те продажни политици. Народа няма вина
  • 18 Павел пенев

    31 2 Отговор
    Ние сме моргата на Европа и без техните коли, но това не се вижда от нашите управници-изроди.
  • 19 гост

    30 2 Отговор
    Проблемът не е в това на колко години е автомобилът, А В КАКВО ТЕХНИЧЕСКО СЪСТОЯНИЕ Е ТОЙ! Моята Вектра е на 20 години, но с основен ремонт на двигателя и е на газ. Ходовата част е в отлично състояние защото е поддържана. Нима няма служебни коли, особено "баничарки", които за 3 години са на 300 000 кми и дизелите им пушат като парни локомотиви? Кой повече замърсява? Пък тези които реват за чиста околна среда защо не се опълчват на самолетите, на производителите на нови изделия вкл. коли, които дават 5 години гаранция и след това трябва да купуваш нова кола или уред. НО НАЛИ ТЪРГОВИЯТА И ПЕЧАЛБИТЕ ТРЯБВА ДА ВЪРВЯТ!
  • 20 Така ли?

    23 0 Отговор
    А пък вчера един евроатлантик ми каза че сме в клуба на богатите.

    Коментиран от #55

  • 21 🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️Някой си🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️

    25 3 Отговор
    Няма стари и амортизирани коли, има НЕПОДДЪРЖАНИ!
    Каквато му фамилията, такъв му и мозъка!
  • 22 Момчил

    23 0 Отговор

    До коментар #13 от "4448":

    То в Пловдив на практика няма градски транспорт,камо ли в Северозапада. В Пловдив без кола никой никъде не може да отиде. Има уж градски транспорт, но разписанието е с пожелателен характер,а вечер след 8 я мине някой рейс ,я не.
  • 23 Някой знаели!?.

    19 1 Отговор
    Колко такива Лапачи/Лаладжий на всевъзможни асоциации има в България .
  • 24 гост

    31 0 Отговор

    До коментар #9 от "фенче":

    В Щатите е пълно с таралиги,но ти показват центъра на Манхатън примерно и овцете блеят в сляп възторг.В Германия половината автопарк е от автомобили между 2005 и 2013-2015 , още поне 10% са производство преди 2005. Експертчето да ни разясни как се купува кола в Германия за 50-70-80 000 евро при днешната криза която ги удари и тях.
  • 25 Реституиран демократ

    20 3 Отговор

    До коментар #13 от "4448":

    е нали за това се борехме и скачахме на площадите, а Костов беше наше знаме.
  • 26 Ам чи

    16 0 Отговор
    ТОВА НЕЩО ДОРИ И НЕ ЗАСЛУЖАВА КОМЕНТАР ОТВРАТ НЕНАДМИНАТА
  • 27 Откъде пари за нова бре каунь.........

    18 1 Отговор
    Мислите само за богатите , а бедните да духаме супата
  • 28 Васил

    9 1 Отговор
    Ама сега ли открихте този факт това е от 30 години насам!
  • 29 Така е Ушев

    10 4 Отговор
    Навремето като не ликвидираха ДС първо --- сега те ликвидират народа всеки ден по-малко .
  • 30 Бат' Бойко

    8 0 Отговор
    Така като се гледам аз съм най-подготвен
  • 31 Про митак

    12 0 Отговор
    Ами да, решението е много просто - внасяме само нови и мерцедеси и поршета
  • 32 ПСР

    18 0 Отговор
    Работещ за себе си чиляк съм.Много дребен,макар многото образование.Жена ми,отделно и тя тъй.Богати изобщо не сме,бедни-също.Никога не сме притежанали кола от магазин.Макар и на 3-4 години,но все,втора ръка.
    Това е положението.
  • 33 Опала

    13 3 Отговор
    На 4 години идват на 200 000 км. Представете си 10 годишните на колко километра са. Вземете под внимание, че съвременните коли са много сложни и не, че са по некачествени, но има много повече неща които могат да се повредят.

    Коментиран от #38, #54

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Ддд

    17 0 Отговор
    Много искам да разбера, как определят че някой е починал заради замърсен въздух? Предполагам че, в нито един смъртен акт, не пише ,починал от мръсен въздух!
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Деций

    14 3 Отговор
    Недей да ръсиш "мозък", Повечето нови "коли" на цена до 50/70 хиляди са евтина имитация на автомобили,нищо не струват пред един добре поддържан 20 годишен премиум,който е четири пъти по евтин на вторичният пазар.Тези боклуци които продавате ,ще бъдат заровени,а 20 годишната кола има шансове да стане 30/40 годишна и ще върви.Банална е вече максимата ,че по старите коли са правени от Хора за Хора,а сега за да ти вземат парите и да им станеш абонат на чати и ремонти!
  • 38 Ддд

    13 1 Отговор

    До коментар #33 от "Опала":

    Я си представи, че тези коли са карани там 200 000 хил.км., а тука за целия си живот до пунктовете за скраб,я имат 50-60 хиляди, я не(повечето).Е къде е повече замърсяването, тука с 60 хиляди км.,за 10-15 години, или там за 4 години 200 000 хиляди км.?
  • 39 щурецъ

    10 5 Отговор
    Не само ставаме моргата на Европа,ние сме клоаката на Европа. Нали за това ни взеха в ЕС? За да си докарат боклуците тука. Да им горим отпадъците в нашите ТЕЦ-ове,да си замърсяваме въздуха и водите,хората в България да умират от нови болести. Да им купуваме отровените и полуразвалени храни ,и лекарствата да ни тровят още повече. Да ни вземат младите,изучени хора и да не остават млади работещи в България. Затова България застарява и се обезлюдява все повече.

    Коментиран от #47

  • 40 Ироничен

    10 0 Отговор
    Никога не съм карал кола, по-стара от 18 години, никога не съм карал и по-нова от 9-годишна. Имам си правило: повече от 10 заплати за кола не давам.
  • 41 Брат Румен Ралчев

    0 1 Отговор
    Аз ще кажа на братята в Германия.
  • 42 Ххх7

    9 0 Отговор
    Давайте повече пари на хората и всички ще караме електрички нп- нови
  • 43 Не, пич, заради безумната си бедност

    10 1 Отговор
    Станахме и моргата и бунището и донорите на хора и всичко най-лошо на Европа! Нали за това ни “приеха” в ЕС? Да не би за да ни дадат от своето?
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 ПУТИН

    2 1 Отговор

    До коментар #8 от "Альооо":

    я скажи тъй что зделал за тваю родину ,ЧУШКОПЕКАРНА ? !!!.
  • 47 ПУТИН

    2 5 Отговор

    До коментар #39 от "щурецъ":

    Я скажи вам , въй Бай Тодар и Брежнев САС свечу намирали , но ненайдут ничево ,таких людей риедка родилас и будут рожденъй за палитицъй , тоже и я не Маги напиьотса вадей на маленким пръстьонак!!!.
  • 48 факуса

    2 1 Отговор
    ушев,ами тъе затуй ни взеха,да има де да си изхвърлят боклуците,кат много зелени що не забранят износа на старите коли и да си ги претопят при тях,ама не,требе все на далавера да са

    Коментиран от #61

  • 49 А да станем,

    4 0 Отговор
    Морга на нови коли, без изтекъл амортизационен срок, по-добър вариант ли е, предсталителю на производителите?!
  • 50 Рони Рейгън е казал

    2 7 Отговор

    До коментар #13 от "4448":

    Бедността е най справедливото наказание за простотията на едно народонаселение.

    Коментиран от #56, #58

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Пловдив

    3 0 Отговор
    Ние СМЕ моргата на Европа,от 34 години!
  • 53 Гост

    5 1 Отговор
    След 33 години демократично управление, може пък най-накрая да направите заплатите като на нормални хора, че да си купуваме нови автомобили. Апропо: какъв процент от днешните собственици са с нов автомобил в България и какъв е бил процентът преди 1989? Бройката и марките ясно какви бяха и какви са сега. Но, сега дори нова Лада или нов Москвич не можем да си позволим.

    Коментиран от #57

  • 54 Буха ха

    7 0 Отговор

    До коментар #33 от "Опала":

    Десетгодишните идват на много по малко от 200 хиляди. В багажника често има забравен бастун
  • 55 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #20 от "Така ли?":

    Както келнерите са в клуба на милионерите, да им сервират.
  • 56 Да казваш,

    6 2 Отговор

    До коментар #50 от "Рони Рейгън е казал":

    Че потърпевшият, е виновен, а не причинителят, е пълен абсурд!
  • 57 Пешо от панелката

    3 2 Отговор

    До коментар #53 от "Гост":

    Учудващо е че все още има хора, които се надяват някой да ги освободи, да ги оправи, да им вдигне заплатите, да се грижи за тях, може би дори вечер да ги дундурка преди да заспят.

    Коментиран от #59, #60

  • 58 Русенец

    4 1 Отговор

    До коментар #50 от "Рони Рейгън е казал":

    Рейгън, който призова Горбачов, да събори Берлинската стена, само и само да си оправи имиджа на политически труп, че бая го беше позакъсал покрай аферата със сваленият с оръжие щатски самолет в Никарагуа, и плененият бивш агент на цереу. Медиите го бяха разколачили, та чак не знаеше накъде да гледа, докато не изклинчи поредното си оправдание.
  • 59 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #57 от "Пешо от панелката":

    Учудващо е, че още търсиш персонал с такова мислене. Наясно ли си, колко души в България са в държавния сектор?
  • 60 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #57 от "Пешо от панелката":

    Наясно ли си, как и кой определя минималната заплата? А как се определя средната? Я, първо научи таблицата за умножение и тогава се изказвай.

    Коментиран от #64

  • 61 Русенец

    5 0 Отговор

    До коментар #48 от "факуса":

    Дюшеш им дойдохме на ЕС. Сега, вместо Ханс да плаща 300€ за рециклиране на старият си Голф, той вече взима от Ганю 500€ за него. Това е бизнес за милиарди, разпространен не само в България, но и във всички славянски страни.

    Коментиран от #65

  • 62 Така казвам

    4 1 Отговор
    Кроткото агне от две майки суче, но само в тази ненадмината, брилянтна, чисто българска народна поговорка. В действителност, кроткото агне го доят, стрижат и колят.
  • 63 костов

    6 0 Отговор

    До коментар #3 от "Мр. Състейнъбъл":

    това нее бизнес КОЛИТЕ СЕ ПРОДАВАТ СЪС ФАЛШИВИ ДОКУМЕНТИ СЕ ЕДНО КУПУВАЧА Е ХОДИЛ ЕДИСИ КОЯ ДЪРЖАВА И СИЕ КУПИЛ АВТОМОБИЛ ,ПРОДАВАЧА ПЕЧЕЛИ МНОГО БЕЗ ДАНАЦИ БЕЗ ДА МУ СЕ ВОДИ ПОКУКО ПРОДАЖБА
  • 64 Пешо от панелката

    2 3 Отговор

    До коментар #60 от "Гост":

    Не е нужно да знаеш таблицата за умножение, погледни какво се случва в животинския свят (изключвам овцете) и си направи съответните изводи. Когато стане напечено, животното светкавично преценява и или се БИЕ, или БЯГА. Само овцете овчедушно чакат някой да се погрижи за тях, докато те жалко блеят.

    Коментиран от #66

  • 65 Мишо перничанчето

    5 1 Отговор

    До коментар #61 от "Русенец":

    Вносът на стар ГоУф е добър бизнес за всички.
  • 66 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #64 от "Пешо от панелката":

    За разлика от овцете, хората изпитват състрадание, вина, смирение и надежда. Все добродетели, които явно са чужди на вманиаченият капиталист.

    Коментиран от #69

  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 Иво

    0 0 Отговор
    Асоциажия на автомобилните производители ! И какво автомобили произвеждаме та има такава асоциация ?
  • 69 Пешо от панелката

    0 1 Отговор

    До коментар #66 от "Гост":

    Има си време и място и за състрадание, и за смирение и пр. Когато някой те ... с 200, не е време за смирение и надежда. Свободата не ще екзарх, иска Караджата. Ако бях вманячен капиталист, щях да проповядва точно обратното.
  • 70 Ддд

    0 0 Отговор
    Стига сте писали, как само българите изкупували стари коли.
    Напротив, състезанието за купуване на стари автомобили в чужбина е с руснаци и румънци.
    А ако ги нямаше тези западни автомобили втора ръка, още щяха да се продават Лади ,Жигулита или Москвичи, на цени по скъпи от магазинските, Защото едно време нямаше достатъчно коли за населението, когато ги нямаше западните автомобили.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове