Last news in Fakti

18 Май, 2023 10:07 1 716 16

ПП-ДБ с осем въпроса към Шишков

  • пп-дб-
  • въпроси-
  • иван шишков-
  • строеж-
  • ам струма

Обезпокоени сме от сключените тихомълком от Агенция „Пътна инфраструктура“ два договора на стойност 1,2 млрд. лева за реализация на Лот 3.2 на автомагистрала „Струма“ в участъка между с. Крупник и гр. Кресна, се казва в позицията

ПП-ДБ с осем въпроса към Шишков - 1

Коалицията ПП-ДБ публикува позиция, оборваща уверенията на служебния министър Иван Шишков, че прави усилия да "спасява" финансирането и довършването на магистрала "Струма", съобщи actualno.com.

Десните задават осем въпроса за критичната отсечка в района на Кресна и форсирането на договори за строителство за 1.2 млрд. лева - при положение че изобщо не е решено как магистралата ще преодолее дефилето и тепърва трябва да се избере и съгласува с ЕК един от трите варианта.

От ПП-ДБ питат и защо изпълнението на Лот 3.1.1 от АМ "Струма" е възложено на консорциум от дружества, спрямо чиито ръководители са повдигнати обвинения за документни престъпления, данъчни измами и пране на пари на стойност десетки милион във връзка със строителството на АМ „Хемус“.

"Обезпокоени сме от сключените тихомълком от Агенция „Пътна инфраструктура“ два договора на стойност 1,2 млрд. лева за реализация на Лот 3.2 на автомагистрала „Струма“ в участъка между с. Крупник и гр. Кресна. АПИ е финализирала договори за проектиране и строителство, преди да са изпълнени препоръките на ЕК - оценка на алтернативните трасета извън Кресненското дефиле, анализ на съответствието на избрания вариант със специфичните природозащитни цели и осигуряване на финансиране на проекта със средства от ЕС", се казва в позицията.

ОСЕМ "ЗАЩО"

От коалицията настояват ръководството на АПИ, назначено от министър Шишков, да отговори незабавно на следните въпроси:

1. Защо са сключени договори за обществени поръчки въз основа на оферти, подадени на базата на инвестиционно намерение за трасе, което не е одобрено от Европейската комисия?

2. Защо не са прекратени старите обществени поръчки, при положение че офертите са подадени още през 2018 г. и договорените цени вероятно не отговарят на днешната пазарна конюнктура?

3. Защо са сключени въпросните договори при положение, че не е завършен анализът на алтернативите за строителство на двете трасета на Лот 3.2 извън Кресненското дефиле?

4. Защо сключването на договорите не е своевременно оповестено съгласно изискванията на ЗОП?

5. На какво правно основание са изменени договорите за обществени поръчки едва 20 дни след тяхното сключване?

6. Защо е започнало изпълнението на пътен възел „Кресна“ при положение че не е изпълнено нито едно от отлагателните условия за влизане в сила на договорите?

7. С какви средства е обезпечно финансирането на проекта, при положение, че все още не е приет държавния бюджет за 2023 г., нито е одобрено финансиране със средства по ОП „Транспортна свързаност“ 2021 – 2027 г. от Европейската комисия?

8. Какво е обяснението, че изпълнението на Лот 3.1.1 е възложено на консорциум от дружества, спрямо чиито ръководители са повдигнати обвинения за документни престъпления, данъчни измами и пране на пари на стойност десетки милион във връзка със строителството на АМ „Хемус“?.

В позицията си ПП-ДБ изтъкват, че наред с прибързаните действия, които могат да доведат до загуба на европейско финансиране, има и грубо нарушение на изискването за публичност на обществените поръчки:

Обявленията за сключените договори са публикувани в регистъра за обществените поръчки повече от месец след тяхното сключване – на 12.05.2023 г.

Става ясно също, че в края на април са сключени допълнителни споразумения и към двата договора, които поставят влизането им в сила под отлагателни условия за осигурено финансиране, завършване на анализа за съответствие със специфичните природозащитни цели и завършване на процедурата за изменение на инвестиционното предложение според Закона за опазване на околната среда.

Гореописаната обстановка поражда основателни съмнения за законосъобразността на действията на Агенция „Пътна инфраструктура“ от гледна точна на националното и европейско законодателство в областта на опазване на биоразнообразието, обществените поръчки и ефективното, ефикасното, икономично и прозрачно управление на публичните финанси, се посочва в позицията.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ДейБ ПП

    6 6 Отговор
    абе тоя шишков бил ли е трезвен?
  • 2 Алооо

    7 2 Отговор
    Ами защото, Радев и Сие са на власт,ортаците на Доган.
  • 3 ПП и ДБ

    9 4 Отговор
    Трябва да са в затвора
  • 4 Хаха

    10 2 Отговор
    Мушморочетата те не могат да лапкат заради некъдърноста си профан скоро си поведение да направят някакво правителство милите те. Сакън ваща мафия да не може да се облажил. Пък заради тия негодници бяха се блокирали всички работи и по такива участъци които не можеше да се кара. Защото нямаха собствени фирми на тях да дават и да лапат
  • 5 ПСР

    5 1 Отговор
    Към 4 милиарда са планирани за доизграждане и ремонти в републикански мащаб за 4 години.
    Познатите лица,отново са с лъвския пай.Естествено-Велико Желев."Трейс Груп",съсипала София,изостава малко.Един вечно недоволен пътищар,любимец на "големите" телевизии,Стефан Чайков,също е на трапезата.
    Изобщо,както досега.

    Коментиран от #7

  • 6 555

    12 1 Отговор
    Ай тия са разквичаха, нема техни фирми явно в сделката!
  • 7 Бай Хуан

    7 0 Отговор

    До коментар #5 от "ПСР":

    Слушай момче! До сега квот било било!
    От сега нататъка обаче ще я карамо както си е било!
  • 8 Хайде пак

    9 2 Отговор
    Щом нещо започне да се прави,намират се хора,които да пречат.И то хора,които никога нищо полезно за България не са правили,започват да да ват акъл,как нещата да се размотават до безкрайност.Абе работите най-накрая,бе!!!
  • 9 шофер

    9 2 Отговор
    кви са тия десни от ДБ - еколози, зелени и жендъри в едно --- та тия са по леви от най-левите. Заради такива като тях сума народ се изтрепа по пътищата
  • 10 Хейтър

    10 2 Отговор
    Отговорът на осемте въпроса е "Затова ППДБ не трябва да бъдат допускани до властта."
  • 11 немо

    5 0 Отговор
    екологичните талибани от бившето правителство, начело с Тома Белев и смешното ексминистърче на екологията Сандов, явно продължават да дълбаят, с цел да провалят магистралата през дефилето. От години е ясно, че на тия двамата "бизнесът" е свързан с обжалване, бавене и в крайна сметка рекетиране на общински и държавни проекти под предлог спазване на екологията. Накрая на инвеститорите им писва да чакат, викат ги тия двамата и им дават пари за да си оттеглят жалбата
  • 12 коментар

    5 2 Отговор
    цитат
    Десните задават осем въпроса

    Поправете се
    Това не са десни, а група събрани шарлатани според думите на президента,
    като той самия отказва да каже кой му ги посочи да ги назначи
  • 13 дом

    5 2 Отговор
    Ужасни неможачи са ПП-ДБ. За съжаление нямаме други. Нямам търпение да се появи друга формация. Тези не ме вдъхновяват.

    Защо се занимавате с Шивков???

    ПРОКУРАТУРАТА Е ТЕМАТА СЕГА!!!
  • 14 Миризлив пор

    3 1 Отговор
    Във случая не е важно какво се прави, важното е, че има повод за предизборно оплюване. Повод да се обяви "краде се" и това е.
  • 15 ЧИЧО СТАМАТ ШУМКОВ

    2 0 Отговор
    БОКО ТРЯБВА ДА ПОЧЕРПИ ,защото не го споменават сефте когато стане въпрос за магистрали и пътища.
  • 16 мнение

    1 1 Отговор
    Сравнявайки управлението на шишков като главен архитект на Триадица
    и последствията за едно дете,
    не искам да мисля какво ще сътвори като министър
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове