През миналата седмица изпратихме запитвания до всички производители на подвижен състав в Европа, за възможностите им в най-кратки срокове да доставят нови влакове за БДЖ. Това обяви министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков по време на свое участие в „Здравей, България“ по Нова телевизия.
„Подвижният състав, който ще бъде доставен по ПВУ през 2026 г., покрива 50% от нуждите на БДЖ, а ние трябва да осигурим останалите 50% и това да започне в краткосрочен план“, подчерта министър Гвоздейков. Той допълни, че пазарното проучване ще покаже дали компаниите имат в наличност мотрисни влакове, и дали планират производство до края на настоящата календарна година. В запитването се посочват базовите характеристики, на които трябва да отговаря подвижният състав, за да е съвместим с българската жп мрежа. „Целта е това да са влакове от ново поколение, които държавата може да придобие в спешен порядък още преди доставките по ПВУ“, обясни още Гвоздейков.
За инцидента с изоставени пътници на жп гара Стара Загора министърът посочи, че това е поредният недопустим случай, който показва състоянието, до което е доведен жп транспортът в последните десетилетия.
За пореден път от Европа ни показват, че не можем да се справяме с управлението и контрола на големите проекти, заяви министърът по повод обявеното разследване на два жп проекта от страна на европрокуратурата. „В последните години в жп инфраструктурата са инвестирани милиарди евро, а от тях няма резултати и това вече ясно се вижда и от Европа“, категоричен бе Гвоздейков.
Георги Гвоздейков коментира и зачестилите случаи с отменени или закъснели полети на различни авиокомпании. „Разпоредил съм ГВА да извършва стриктен контрол и там където има нарушения и не са спазени правилата на пътниците, да се налагат съответните санкции по Закона за гражданското въздухоплаване“, заяви още транспортният министър. По думите му въпреки че европейските регламенти дават правомощия на националния надзорен орган да налага санкции, досега ГВА не е наложила нито една такава глоба. „До момента не е имало воля нарушителите да бъдат наказвани, но тези практики са преустановени и вече се подготвят първите санкции“, увери министърът.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Айде
Коментиран от #8, #10, #14, #21
13:27 14.08.2023
4 гост
Коментиран от #13
13:28 14.08.2023
5 БДЖ се занимава
13:34 14.08.2023
6 Странно
Коментиран от #16
13:39 14.08.2023
7 ДАСКАЛ ГЕНЧО
ПЪТЯ Е В ОТЧАЙВАЩО СЪСТОЯНИЕ.
РЕМОНТНИТЕ БАЗИ РАЗБИТИ И ЗАКРИТИ.
ДА НЕ СЕ ГОТВИТЕ ДА ПРЕДОСТАВИТЕ РЕМОНТИТЕ НА ЧАСТНИ ОРГАНИЗАЦИИ, В ДЕПО ПОДУЕНЕ РАБОТЕШЕ ЕДНА ТАКАВА..
13:44 14.08.2023
8 ще се
До коментар #3 от "Айде":
изненадаш. Много хора пътуват с влакове. Така че никога не прави заключения без необходимите познания.13:52 14.08.2023
9 Тома
13:59 14.08.2023
10 ЕС и НАТО
До коментар #3 от "Айде":
Явно не си излизал от вас и затова така пишеш. Бъдещето е в електрическия транспорт. Когато дойдат новите електрически влакове в бдж, к.лешите със старите бракми на бензин, дизел и газ ще намалеят заради ограничението им!!! Време е за събуждане от 2023 нататък!14:04 14.08.2023
11 ТаУмВзе
14:05 14.08.2023
12 некаф селяк
14:17 14.08.2023
13 Злати Минкова
До коментар #4 от "гост":
В софето си имате автобус на релси.14:25 14.08.2023
14 Пътуват
До коментар #3 от "Айде":
не са много хората, или както беше през социализма особено по по-малките линии. Доста е странно е, че тия са се забързали да купуват нови влакове. Според мен старите могат да се стегнат и обновят, да се завъртят парите в Българската икономика и създадат работни места за Българските граждани. Но в тази държава се гледа само търговия и да се изнасят парите към чужди държави и фирми ...Коментиран от #15, #17
14:26 14.08.2023
15 Ако си капацитет
До коментар #14 от "Пътуват":
по въпроса, кажи си, но иначе, аз мисля, според мен и т.н. са чисти спекулации. Или знаеш, или не знаеш.Коментиран от #18
15:20 14.08.2023
16 Даааааааа
До коментар #6 от "Странно":
Когато не сте наясно не коментирайте ....Септември Пловдив Свиленград трасето е готово за новите влакове. Пловдив Бургас е почти готово. Септември Драгоман се работи усилено. До Белово е готово, а от Белово за Елин Пелин се копаят 13 тунела?16:11 14.08.2023
17 Даааааааа
До коментар #14 от "Пътуват":
Старите влакове по старите линии, а новите влакове по новите линииКоментиран от #19
16:15 14.08.2023
18 И да знаеш и да не
До коментар #15 от "Ако си капацитет":
знаеш голяма файда няма в тази държава. Някакви тъпири са си решили да правят глупости, узурпирали властта, харчат държавни пари и никой не му пука. Жалко за колегите инженери, техници ... на запад вземат по над 10 бона заплати, тука се правят на луди и не плащат на хората. Интересно е и уважението към тези професии ... Основно проблемът идва от училищата – раздават и продават дипломи и никой на практика не вярва, че нашите техници и инженери са на практика способни да свършат някаква работа. Но не почнели да се прави нещо в държавата, ще продължава да затъва в дългове и зависимост от други държави.16:45 14.08.2023
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Баба
19:52 15.08.2023
21 Баба
До коментар #3 от "Айде":
Много хора ползват бдж и ако не закьсняват влаковете и се спазват врьзките и прекачванията е много удобно. Не всички имаме шофьорски книжки.20:02 15.08.2023