Хубаво е, че се работи върху нови мерки, но според мен най-важното от този дебат в НС беше, че трябва да се направи нов закон, а не да се продължи с кръпките. Според нас това са кръпки. Голяма част от нещата, които биха спрели войната по пътищата се крият в изцяло нов закон. Продължаваме само да кърпим и да кърпим в момента. Това каза пред Евронюз България Румен Дунев от Сдружение "Автотехнически експерти по пътна безопасност"
Според него, докато събираемостта на тези глоби не се повиши, няма да изчезне чувството за безнаказаност. "Имаше спор дали само МВР да ги събира и да ги връчва. Според мен трябва да има по-лесна процедура. Винаги в последно време големите случаи на ПТП-та изкарват на показ шофьори с десетки нарушения и нищо. Просто трябва при технически преглед шофьор с наказания, за да мине прегледа да си плати всички глоби".
"Моето мнение е, че държавата трябва да издържи на натиска на обществото и да не дава задна на исканите промени за по-тежки наказания. Не може нещо, което не работи от 30 години да се оправи за три месеца, но може би в случаите с които все по-често се конфискуват автомобили. Искаме като предложение да дадем също така всичко да се проверява с ЕГН и номер на автомобила. Така корупцията също ще намалее и ще спре въпроса "какво правим сега", посочи още Дунев.
Той припомни, че в момента пробите за алкохол, които са взети, няма дата кога ще излязат. Трябва да се даде срок. Има предложение от 22 до 6ч. да не управляват младите шофьори. Аз винаги съм давал съвети, че трябва да се учат шофьорите, когато няма движение по пътищата. Държавата им слага рестрикции. Ние няколко пъти искаме да внесем предложение за изграждане на центрове за допълнителна квалификация.
Това, което наблюдавахме в парламента, е един див законодателен популизъм от неграмотни по темата хора. Има един законотворец, който не знам като малък какво му се е случило, но всеки път засяга проблемите с пияни и дрогирани, каза Христо Радков, "Българско обединение на шофьорите".
Той посочи, че само за тази година събраните пари в касата са над 66 милиона лв. от глоби на шофьорите. Ние за шест години и половина имаме над 600 милиона лева платени, а нищо не се променя във войната по пътищата. Статистиката сочи, че само 1% са хванатите с алкохол и наркотици, които са причинили ПТП-та. От 2017г. дерегистрираме автомобилите на хора, които са пили алкохол или карали под въздействието на наркотици, от месец конфискуваме автомобили, и какво се промени? Глобите не помагат.
В организма на всеки човек има алкохол, не може да е 0.1% за младите шофьори, в цяла Европа е 0.5.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 да де
17:29 10.09.2023
2 Васил
17:29 10.09.2023
3 пожелание
17:36 10.09.2023
4 Иван
17:38 10.09.2023
5 ха ха
Коментиран от #11
17:39 10.09.2023
6 Един от обществото
Кой е държавата тогава, щом воюва с обществото?
17:40 10.09.2023
7 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Кой е млад шофьор 🤔
Този на 25 години с 5 години стаж
или
Този на 40 години взел СУМПС преди месец ❓❓❓❓
/ за онези ду-5-ати питам/
17:48 10.09.2023
8 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Тръгнал в 20:00 от Русе за В. Търново, ама пука гума, губи време, попада в задръстване и хоп на 10 км от В. Търново трябва да спи , като ТИРажия до 06:00 🤔❗🤔
17:52 10.09.2023
9 Дааа
В тоя закон, не виждам нищо общо с европейските такива.
Явно 7та% които ни управляват с продажните политици на другите две партии са обявили война на народа и незнам до кога ще се гаврят с народа, но той нека спи, още.
18:08 10.09.2023
10 Буквоядец
18:14 10.09.2023
11 Шопо
До коментар #5 от "ха ха":
МВР е ОПГ, шофьори от всички градове обединете се врага е силен и добре организиран само заедно можем да победим.С общи усилия можем да спрем рекета по пътищата.
18:34 10.09.2023
12 Джачинто
18:40 10.09.2023
13 На 93 съм
18:52 10.09.2023
14 хмм
20:29 10.09.2023
15 Чифликчия
21:19 10.09.2023