Вагонно-ремонтният завод в Дряново затваря врати. Повече от 100 души са били изпратени на борсата и остават без препитание в навечерието на коледните и новогодишни празници.
Ръководството обвинява БДЖ в неизпълнение на договори. Такова обвинение към самия завод пък има и от българските железници – оттам посочват, че има договор от 2021 г., приключил през април 2023 г., но той не е изпълнен, въпреки че са били изплатени 7 милиона лева за предаването на 15 вагона.
„През 2021 г. стартирахме договора и наистина тогавашното ръководство осигури в бърз порядък да се изплати сумата по аванса. В рамките на много кратък срок от време, в порядъка от 8 месеца, ние разработихме техническа и технологична документация, която позволява изработването не на 15, а на 100 вагона, заяви управителят на завода Валери Димитров в ефира на Нова телевизия.
През декември същата година показахме прототипа, но възложителят не присъства. Впоследствие се стигна до забавяне поради пандемията и забавени поръчки от външни контрагенти, тъй като ние внасяме продукти, които в България не се произвеждат”.
„Единственото, което поискахме от БДЖ, е да се промени графика, тъй като имаше забавяния. Не сме искали да се увеличава цената или нещо друго”, добави той. И заяви, че ще бъде започната процедура срещу БДЖ.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Браво бе
Коментиран от #11, #31
12:26 23.11.2023
2 Сандо
12:26 23.11.2023
3 Георги
12:27 23.11.2023
4 защо
- не субсидират кравефермите - ще скочи пак мляко кашкавал сирене масло
12:30 23.11.2023
5 Бонев
Коментиран от #8
12:31 23.11.2023
6 Само така -
Ха сега, разберете какво е да ви управляват хора, ръководени от подобни лозунги!
Коментиран от #10, #34
12:36 23.11.2023
7 Чудесно
12:36 23.11.2023
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 ФЕН
Коментиран от #46
12:36 23.11.2023
10 Kaпитализъм
До коментар #6 от "Само така -":
... в действие!!! Голям завод- 100 човека!!! Едно време това беше манифактурка!!! Големите заводи са от 1000 човека нагоре!!!! И бяха структороопределящи!!! А това- вагоноремонтен!!! От друга страна се вижда, че капитализма не може да организира, дори и едно производство!!!Коментиран от #13, #14, #37, #54
12:39 23.11.2023
11 Дедо Пене
До коментар #1 от "Браво бе":
Какво общо има Премиерът Денков с нефелното управление на БДЖ, които са на субсидии от 1968г?Коментиран от #26
12:39 23.11.2023
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Българин
До коментар #10 от "Kaпитализъм":
Добре че имаше социализъм, за да се организира велико автомобилостроене с Лади, Волги, Трабанти и Варшави, които превъзхождаха Мерцедес и БМВ?!? Ако не беше жалко, щеше да е смешно!Коментиран от #23, #40, #53
12:43 23.11.2023
14 Дряновец
До коментар #10 от "Kaпитализъм":
Нали го приватизираха бе,охо.Както и др голям завод "Динамика",в близост до вагонния.И ще имаш да вземаш,че е бил вагоноремонтен.В България имаше 3 завода за строене на влакове - София,Русе и Дряново.Може и да бъркам,да са били 4,но не се сещам за другия.Коментиран от #28, #43, #50
12:43 23.11.2023
15 М3 голд
Коментиран от #38
12:44 23.11.2023
16 Смешниците плачат за социализъм
До коментар #12 от "Дряновец":
На времето бах Тошо казваше, че сме увеличили производството на вагони с 200% или от 100вагона на 300вагона???Милите ФРГ които са вдигнали производството само с 5% или от 18000 на 18900вагона!!!Коментиран от #17, #47, #48
12:47 23.11.2023
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 обективен
12:52 23.11.2023
19 Ханку брат
12:55 23.11.2023
20 Мисля
12:57 23.11.2023
21 Пееразтия
12:58 23.11.2023
22 Факт
Коментиран от #25
12:59 23.11.2023
23 Роки
До коментар #13 от "Българин":
Явно не си стъпвал в България,говориш наизуст, защото не ти пука какво ще изръсиш,важно е да си анти каквото и да било13:01 23.11.2023
24 Дмитрий 🐶-ков 🐾
13:04 23.11.2023
25 Роки
До коментар #22 от "Факт":
Че ако чакаш цялата баня така да ти я роди от нищото и аз ще се наредят на опашката, да си имам баня без пари,знаем ги тия номерца - тъкмо започва да прилича на нещо туй, което се прави и почнат въпроси това защо така онова защо така и майстора си взема нещата,тегли една майна и човека тарикат се радва на баня без платно,ако чакаш това - будалите свършиха13:05 23.11.2023
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Роки
13:16 23.11.2023
28 Роки
До коментар #14 от "Дряновец":
Левски, Самуил, Бургас, Карлово, Септември... а може и други да е имало,но едно време де, хич не е сега13:19 23.11.2023
29 пешо
13:40 23.11.2023
30 българина
13:44 23.11.2023
31 Продължаваме Промяната
До коментар #1 от "Браво бе":
Кирчо ще докара производители на електромобили. Какво сте ревнали за мръсно и нерентабилно заводчеКоментиран от #35, #36, #39
13:47 23.11.2023
32 Да фалират
Коментиран от #41
14:06 23.11.2023
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Сандо
До коментар #6 от "Само така -":
А в Украйна лозунга беше:"Кой не скача е москаль".И те се наскачаха!Но глупостта ходи по хората,не по гората.14:19 23.11.2023
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Сандо
До коментар #10 от "Kaпитализъм":
Плановата икономика има предимства и недостатъци.Ето пример за предимство:построява се точно такъв завод с точно такъв капацитет от който има нужда икономикато на страната.Лшото управление обаче на един такъв завод автоматично довежда и до недостатъците на плановата икономика.14:22 23.11.2023
38 Сандо
До коментар #15 от "М3 голд":
А е възможен и друг вариант - окончателното досъсипване на железопътния транспорт.14:25 23.11.2023
39 Грешиш, гаспадинПростоКиро
До коментар #31 от "Продължаваме Промяната":
обеща не за електромобили а за електровагони и електродрезини.В момента го проектират.
15:03 23.11.2023
40 На женския ти
До коментар #13 от "Българин":
родител в социалистическата лампедуза.15:07 23.11.2023
41 Роки
До коментар #32 от "Да фалират":
Затова и остават само няколко големи играчи, като картел,те знаят всичко за другите, няма изненади,а пък изведнъж опарилите се пак почват да търсят комунизма, за да възкръснат някак си,в противен случай парите им не стигат и за трохи ..15:16 23.11.2023
42 Бря,бря
15:19 23.11.2023
43 Има.......
До коментар #14 от "Дряновец":
И в Бургас има вагонен завод, но...работи с партньори от Германия. По строги правила и срокове!17:38 23.11.2023
44 Да живее
19:22 23.11.2023
45 ДОСТ
19:39 23.11.2023
46 Иии
До коментар #9 от "ФЕН":
Тъпак ...!20:56 23.11.2023
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 ДАСКАЛ ГЕНЧО
ПЪРВО ПРОДАДОХА И ФАЛИРАХА ВАГОНО РЕМОНТИТЕ И ЛОКМОТИВО РЕМОНТНИТЕ ЗАВОДИ.
ВТОРО ПРОДАДОХА ЧРЕЗ РМД НАЙ ДОБРИТЕ НА ЧАСТНИЦИ И ТЕЗИ ЗАВОДИ СЕГА РАБОТЯТ САМО ЗА ЗАПАДНИ ФИРМИ.
ТРЕТО - ЛИПСА НА УЧЕБНИ ЗАВЕДЕНИЯ ЗА ПОДГОТОВКА НА КАДРИ ЗА БДЖ.
ЧЕТВЪРТО - ПЪЛНО БЕЗХАБЕРИЕ И ОГРОМНА НЕ КОМПЕТЕНТНОСТ В РЪКОВОДСТВАТА НА БДЖ.
ВЪОБЩЕ ДОВИЖДАНЕ БДЖ.
09:24 24.11.2023
50 ДАСКАЛ ГЕНЧО
До коментар #14 от "Дряновец":
ДРЯНОВЕЦВАГОНОРЕМОНТНИ ЗАВОДИ :
БУРГАС - ЧЕРВЕНО ЗНАМЕ
СЕПТЕМВРИ -ВРЗ 99
СОФИЯ - - ВЕЧЕ ГО НЯМА
САМУИЛ- ЧАСТЕН
ЛОКОМОТИВО РЕМОНТЕН - РУСЕ - ВЕЧЕ ГО НАМА
ЗА ДЕПАТА КОИТО ЗАКРИХА ДА НЕ ГОВОРИМ - ДУПНИЦА, ПЛЕВЕН, ДИМИТРОВГРАД, СОФИЯ
Коментиран от #52
09:30 24.11.2023
51 хр. грозев предателят
10:07 24.11.2023
52 Роки
До коментар #50 от "ДАСКАЛ ГЕНЧО":
Закрити депа Карлово, Тулово, Ямбол, Бойчиновци,синдел, Добрич, Левски,Банско, червен бряг, Каспичан... може и други да има, да ме прощават, не мога да помня всичко12:00 24.11.2023
53 Станко
До коментар #13 от "Българин":
Кой ти говори за това ? Хората казват, че е имало работещи заводи, не фалиращи като сега !23:00 24.11.2023
54 Пенчо
До коментар #10 от "Kaпитализъм":
20 човека00:17 25.11.2023