Last news in Fakti

23 Ноември, 2023 12:21 21 941 54

Голям завод у нас затваря, много хора остават без работа

  • завод-
  • дряново

Ръководството обвинява БДЖ в неизпълнение на договори

Голям завод у нас затваря, много хора остават без работа - 1
Илюстративна снимка, БГНЕС

Вагонно-ремонтният завод в Дряново затваря врати. Повече от 100 души са били изпратени на борсата и остават без препитание в навечерието на коледните и новогодишни празници.

Ръководството обвинява БДЖ в неизпълнение на договори. Такова обвинение към самия завод пък има и от българските железници – оттам посочват, че има договор от 2021 г., приключил през април 2023 г., но той не е изпълнен, въпреки че са били изплатени 7 милиона лева за предаването на 15 вагона.

„През 2021 г. стартирахме договора и наистина тогавашното ръководство осигури в бърз порядък да се изплати сумата по аванса. В рамките на много кратък срок от време, в порядъка от 8 месеца, ние разработихме техническа и технологична документация, която позволява изработването не на 15, а на 100 вагона, заяви управителят на завода Валери Димитров в ефира на Нова телевизия.

През декември същата година показахме прототипа, но възложителят не присъства. Впоследствие се стигна до забавяне поради пандемията и забавени поръчки от външни контрагенти, тъй като ние внасяме продукти, които в България не се произвеждат”.

„Единственото, което поискахме от БДЖ, е да се промени графика, тъй като имаше забавяния. Не сме искали да се увеличава цената или нещо друго”, добави той. И заяви, че ще бъде започната процедура срещу БДЖ.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 34 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Браво бе

    128 21 Отговор
    Браво Академик Денков. Да живее сглобката.

    Коментиран от #11, #31

  • 2 Сандо

    144 9 Отговор
    Българската икономика продължава да се унищожава - непрестанно,безмилостно,по план.А тоя завод навремето дори поддържаше футболен отбор,който играеше във "Б" група.
  • 3 Георги

    118 8 Отговор
    Започна се. Кризата идва.
  • 4 защо

    93 8 Отговор
    сега ще вдигат и данъци и др благини за хората
    - не субсидират кравефермите - ще скочи пак мляко кашкавал сирене масло
  • 5 Бонев

    110 7 Отговор
    Няма проблем. Ще отидат на работа в завода за електромобили открит от Кирил Петков или на строежа на петте моста на Дунав.а иначе сериозно хора с такава квалификация в момента се търсят навсякъде.

    Коментиран от #8

  • 6 Само така -

    95 9 Отговор
    Кой не скача е червен!
    Ха сега, разберете какво е да ви управляват хора, ръководени от подобни лозунги!

    Коментиран от #10, #34

  • 7 Чудесно

    62 5 Отговор
    Демек намерихте начин да изчезнете 7 милиона
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 ФЕН

    65 4 Отговор
    проверете статйте за случая ....преди да падне ГРЕБ се под писа договор плати се бързо авансово и вместо готови вагони сенаправи прототип как ще изглеждат тези 15 вагона и серазкеши комисионата и край с договора! 2 годи БДЖ алармира че е измама ипарите са раздадени и никойни лук ял ни мирисал....пък работниците друго щели да работят.Въпроса е ,че работниците ходят на работа нищо не правят взимат мин.запащане и си траят нали върви далаверата малко пари ама ине работят ...нека направят проверка колка са били наработа икакво са произвели подоговар за 2г. .....и нащета ще лъснат! И на други места е така Синдикатите са най-голями япроблем наБългарската икономика и след това мафията

    Коментиран от #46

  • 10 Kaпитализъм

    91 11 Отговор

    До коментар #6 от "Само така -":

    ... в действие!!! Голям завод- 100 човека!!! Едно време това беше манифактурка!!! Големите заводи са от 1000 човека нагоре!!!! И бяха структороопределящи!!! А това- вагоноремонтен!!! От друга страна се вижда, че капитализма не може да организира, дори и едно производство!!!

    Коментиран от #13, #14, #37, #54

  • 11 Дедо Пене

    23 45 Отговор

    До коментар #1 от "Браво бе":

    Какво общо има Премиерът Денков с нефелното управление на БДЖ, които са на субсидии от 1968г?

    Коментиран от #26

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Българин

    21 59 Отговор

    До коментар #10 от "Kaпитализъм":

    Добре че имаше социализъм, за да се организира велико автомобилостроене с Лади, Волги, Трабанти и Варшави, които превъзхождаха Мерцедес и БМВ?!? Ако не беше жалко, щеше да е смешно!

    Коментиран от #23, #40, #53

  • 14 Дряновец

    48 2 Отговор

    До коментар #10 от "Kaпитализъм":

    Нали го приватизираха бе,охо.Както и др голям завод "Динамика",в близост до вагонния.И ще имаш да вземаш,че е бил вагоноремонтен.В България имаше 3 завода за строене на влакове - София,Русе и Дряново.Може и да бъркам,да са били 4,но не се сещам за другия.

    Коментиран от #28, #43, #50

  • 15 М3 голд

    66 0 Отговор
    С тази налична документация, разработени производствени планове, ясни коридори и договори за доставки и сега затваряте. На какво ви прилича? На отпреди 30 г ПРИВАТИЗАЦИЯ/ПРОДАЖБА. Прави се подготовка за продажба на "наш човек", като със затварянето на завода се цели да падне цената. Това е толкоз просто и логично. Няма да се учудя, ако обиграния играч на подобни хватки Пеевски играе пряко или косвено за себе си. Нямаме ДАНС, нито прокуратура. Нито нормална съдебна власт.

    Коментиран от #38

  • 16 Смешниците плачат за социализъм

    17 36 Отговор

    До коментар #12 от "Дряновец":

    На времето бах Тошо казваше, че сме увеличили производството на вагони с 200% или от 100вагона на 300вагона???Милите ФРГ които са вдигнали производството само с 5% или от 18000 на 18900вагона!!!

    Коментиран от #17, #47, #48

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 обективен

    52 8 Отговор
    Не е виновен Денков а ДПС ,защото те не искат да има нормален ЖП.транспорт , тъй като турските фирми държат90% от автобусният бранш.
  • 19 Ханку брат

    33 0 Отговор
    Управителят на този завод е един от основателите на трите седмици. Ако някой не знае.
  • 20 Мисля

    26 3 Отговор
    След като е платено а три години вагони няма,значи и ако завода ако го няма,пак няма да има вагони.Взели парите и се ослушвали,а сега вече искали да работят.Работите ама вагони,няма!
  • 21 Пееразтия

    40 3 Отговор
    Геноцида се изпълнява стриктно всеки ден.Трябва да се унищожи всичко тука и отново всички да оцеляват кой с каквото си е сял на нивата.
  • 22 Факт

    24 4 Отговор
    Ако си платите на майстор да ви направи баня,а баня няма,ще му запазите ли работното место?

    Коментиран от #25

  • 23 Роки

    20 2 Отговор

    До коментар #13 от "Българин":

    Явно не си стъпвал в България,говориш наизуст, защото не ти пука какво ще изръсиш,важно е да си анти каквото и да било
  • 24 Дмитрий 🐶-ков 🐾

    26 4 Отговор
    Дойдат костовистите на власт или някой от техните сателити, и всичко започва да затваря наред.
  • 25 Роки

    5 11 Отговор

    До коментар #22 от "Факт":

    Че ако чакаш цялата баня така да ти я роди от нищото и аз ще се наредят на опашката, да си имам баня без пари,знаем ги тия номерца - тъкмо започва да прилича на нещо туй, което се прави и почнат въпроси това защо така онова защо така и майстора си взема нещата,тегли една майна и човека тарикат се радва на баня без платно,ако чакаш това - будалите свършиха
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Роки

    22 0 Отговор
    Става ми интересно как едно огромно държавно дружество каквото е БДЖ си контролира поръчките - дава едни пари 7млн от данъкоплатците и чака след две години вагон, защо няма план график за нещата и финансирането, контрол два пъти седмично,има ли работници,колко се плаща... Ако беше частна фирма поръчител след една година договора щеше да е прекратен дори с неустойка,а то БДЖ - една камара администрация, която знае да харчи и да си топли стола, нищо повече,те дори на влак не са се качвали, нищо че са си техни де, няма да паднат толкова ниско,все едно никой не е очаквал поръчката да бъде финализирана някога,а завода защо чака само БДЖ, няма ли други клиенти, отделно от това мислих че вече е ликвидиран, бутат халета от година поне, явно продават терени... И това е защото капитализма ни цъфти и връзва, пък работи за минимална заплата, брей че капитализмът, от кой филм се учихте,за да ни го стоварите???
  • 28 Роки

    17 1 Отговор

    До коментар #14 от "Дряновец":

    Левски, Самуил, Бургас, Карлово, Септември... а може и други да е имало,но едно време де, хич не е сега
  • 29 пешо

    26 4 Отговор
    схемата на краварите и техните слуги работи
  • 30 българина

    34 7 Отговор
    важното е че в сащ създадохме работни места за 10 млрд лв от военни поръчки, скоро ще създадем оше много когато ЕС приключи с нашето земеделие и енергетика.... кой за когото е гласувал, това ше получи
  • 31 Продължаваме Промяната

    13 13 Отговор

    До коментар #1 от "Браво бе":

    Кирчо ще докара производители на електромобили. Какво сте ревнали за мръсно и нерентабилно заводче

    Коментиран от #35, #36, #39

  • 32 Да фалират

    17 8 Отговор
    Дали им 7 милиона и те пак смърляли нещата. Капитализма се пречиства от мързеливите чрез фалити. Пазарът не търпи никой, който не е конкурентен.

    Коментиран от #41

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Сандо

    27 4 Отговор

    До коментар #6 от "Само така -":

    А в Украйна лозунга беше:"Кой не скача е москаль".И те се наскачаха!Но глупостта ходи по хората,не по гората.
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Сандо

    17 1 Отговор

    До коментар #10 от "Kaпитализъм":

    Плановата икономика има предимства и недостатъци.Ето пример за предимство:построява се точно такъв завод с точно такъв капацитет от който има нужда икономикато на страната.Лшото управление обаче на един такъв завод автоматично довежда и до недостатъците на плановата икономика.
  • 38 Сандо

    18 0 Отговор

    До коментар #15 от "М3 голд":

    А е възможен и друг вариант - окончателното досъсипване на железопътния транспорт.
  • 39 Грешиш, гаспадинПростоКиро

    7 1 Отговор

    До коментар #31 от "Продължаваме Промяната":

    обеща не за електромобили а за електровагони и електродрезини.
    В момента го проектират.
  • 40 На женския ти

    3 7 Отговор

    До коментар #13 от "Българин":

    родител в социалистическата лампедуза.
  • 41 Роки

    12 0 Отговор

    До коментар #32 от "Да фалират":

    Затова и остават само няколко големи играчи, като картел,те знаят всичко за другите, няма изненади,а пък изведнъж опарилите се пак почват да търсят комунизма, за да възкръснат някак си,в противен случай парите им не стигат и за трохи ..
  • 42 Бря,бря

    3 12 Отговор
    Голем шум за 200 души...
  • 43 Има.......

    19 2 Отговор

    До коментар #14 от "Дряновец":

    И в Бургас има вагонен завод, но...работи с партньори от Германия. По строги правила и срокове!
  • 44 Да живее

    18 7 Отговор
    ЕСгейския съюз!Гарантирам,че за още 30г ще ни затрият,като нация,а държавата ни колония на ФАЩ
  • 45 ДОСТ

    19 4 Отговор
    АЙДЕ НА ГУРБЕТ. ДА ЖИВЕЯТ ГУРБЕТЧИИТЕ. НЕМИЛИ-НЕДРАГИ В ЧУЖБИНА.
  • 46 Иии

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "ФЕН":

    Тъпак ...!
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 ДАСКАЛ ГЕНЧО

    9 0 Отговор
    НЕКАДЪРНО И БЕЗХАБЕРНО УПРАВЛЕНИЕ ДОВЕДЕ ДО ТОВА.
    ПЪРВО ПРОДАДОХА И ФАЛИРАХА ВАГОНО РЕМОНТИТЕ И ЛОКМОТИВО РЕМОНТНИТЕ ЗАВОДИ.
    ВТОРО ПРОДАДОХА ЧРЕЗ РМД НАЙ ДОБРИТЕ НА ЧАСТНИЦИ И ТЕЗИ ЗАВОДИ СЕГА РАБОТЯТ САМО ЗА ЗАПАДНИ ФИРМИ.
    ТРЕТО - ЛИПСА НА УЧЕБНИ ЗАВЕДЕНИЯ ЗА ПОДГОТОВКА НА КАДРИ ЗА БДЖ.
    ЧЕТВЪРТО - ПЪЛНО БЕЗХАБЕРИЕ И ОГРОМНА НЕ КОМПЕТЕНТНОСТ В РЪКОВОДСТВАТА НА БДЖ.
    ВЪОБЩЕ ДОВИЖДАНЕ БДЖ.
  • 50 ДАСКАЛ ГЕНЧО

    9 0 Отговор

    До коментар #14 от "Дряновец":

    ДРЯНОВЕЦ
    ВАГОНОРЕМОНТНИ ЗАВОДИ :
    БУРГАС - ЧЕРВЕНО ЗНАМЕ
    СЕПТЕМВРИ -ВРЗ 99
    СОФИЯ - - ВЕЧЕ ГО НЯМА
    САМУИЛ- ЧАСТЕН
    ЛОКОМОТИВО РЕМОНТЕН - РУСЕ - ВЕЧЕ ГО НАМА
    ЗА ДЕПАТА КОИТО ЗАКРИХА ДА НЕ ГОВОРИМ - ДУПНИЦА, ПЛЕВЕН, ДИМИТРОВГРАД, СОФИЯ

    Коментиран от #52

  • 51 хр. грозев предателят

    15 2 Отговор
    В 90 години когато затваряха фабрики и заводи които имаха няколко стотина работещи ние се радвахме ,че цивилизованият Запад ще дойде с огромни инвестиции ще построят хиляди фабрики и промишлени предприятия и нашият стандарт ще се изравни с техният и ще живеем много по добре. Шепа бандити разграбиха присвоиха това което бе построено за 45 години с труда на милиони сякащ за тях беше наследство останало а милиони останаха без нищо тогава бяхме наивни и не осъзнавахме не знаехме ,че колонизаторите никога не строят и да влагат големи суми в колониите си.Сега проливаме сълзи .че голям завод се закривало.
  • 52 Роки

    2 0 Отговор

    До коментар #50 от "ДАСКАЛ ГЕНЧО":

    Закрити депа Карлово, Тулово, Ямбол, Бойчиновци,синдел, Добрич, Левски,Банско, червен бряг, Каспичан... може и други да има, да ме прощават, не мога да помня всичко
  • 53 Станко

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Българин":

    Кой ти говори за това ? Хората казват, че е имало работещи заводи, не фалиращи като сега !
  • 54 Пенчо

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Kaпитализъм":

    20 човека
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове