Last news in Fakti

21 Март, 2024 08:07 1 213 18

Област Русе е най-опасната за шофиране у нас

  • русе-
  • катастрофи-
  • загинали на пътя

Страната ни е първенец в черната статистика на ЕС

България е най-опасната страна за шофиране в Европейския съюз. Това показва анализ на Института за пътна безопасност. Най-опасната област за шофиране у нас е Русе. Това разкри "Нова телевизия'.

Според оценката на института коефициентът на загинали и ранени спрямо дължината на пътя там е най-висок - 1.5. Другите много опасни области са Ловеч, Монтана, Пловдив, Варна и Стара Загора. Статистиката е за периода 2021-2023 г.

„Пътнотранспортните произшествия за 2021 са 995, а за 2023-а – 1092”, посочи Стилиян Станев от „Пътна полиция” – Русе. Той подчерта, че голяма част от жертвите на пътя са загинали в отсечката Русе-Бяла.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Иван Дочев

    18 1 Отговор
    Института за пътна безопасност е НПО - състои се от трима смешници на държавна субсидия.
  • 2 Миризлив пор

    11 1 Отговор
    Когато аз не си върша работата началника ми ме извиква и първо наказва, после ако не се подобрят резултатите ме уволнява! Тук има проблем с организацията на движението, проблем с контрола от страна на КАТ! Защо тези хора вземат заплати? Какво не са направили? От кога са на тези длъжности?

    Коментиран от #5, #9, #11

  • 3 Само питам

    17 1 Отговор
    Нали караме със запалени фарове, нали купиха хиляди триноги с които дебнат от всеки храст, винетки, глоби, застраховки, данъци, стикери, прегледи и така нататък смукачи на пари и пак има много катастрофи. Що така бе? Не беше ли по-лесно с всичките тия пари да бяхте оправили пътищата?
  • 4 станчо

    16 2 Отговор
    русе-бяла е пътят на смътта от много много години но управляващите не им пука понеже не го помзват и за това не си правят труда да изградят магистрала… за сравнение направиха никому ненужната софия бургас за да ходят на море шопите но за русе-бяла или видин-софия да не сме чули ! само се замислете някой помни ли кога беше краят на магистралата софия-бургас и от тогава до сега колко км магистрала са изградили ? защо не се строят магистрали на приоритетни за обществото места а само за шопите се мисли в тая територия???

    Коментиран от #18

  • 5 мнение

    8 1 Отговор

    До коментар #2 от "Миризлив пор":

    не мисля че кат могат да спрът катастрофите по какъвто и да е начин… но пък могат да пълнят яко хазната с ненужни глоби за превишаване на скоростта с 5/10км в населени места

    Коментиран от #8

  • 6 Мдааааааа

    10 0 Отговор
    От десет капака на шахти по улиците само един е на нивото на платното. Останалите стърчат над платното или са пропаднали надолу. Има и такива които са 20 см. под нивото на платното. Отделно пък някои капаци липсват с години. Ама ако стане нещо пак шофьора ще е виновен защото "така". Да бил гледал или пък да е карал със "съобразена" скорост. То понякога и 10 км. час се оказва "несъобразена скорост".
  • 7 Знайко

    3 0 Отговор
    Сигурно е вярно, ако броя ПТП се раздели на километрите пътна мрежа. Защото тук е Дунав мост и трафика е много по-голям отколкото в други области. Ако броя ПТП се раздели на трафика/броя на преминаващите МПС/ няма да е така.

    Предполагам заради ГКПП Капитан Андреево най-голям е трафика на България турската граници или област Свиленград. Но там пътищата са по-добри - магистрала Марица. На магистралите стават много по-малко ПТП, отколкото на обикновените пътища, но пък са по-тежки. Ако в област Русе направят магистрала и махнем ГКПП-влезнем в Шенген, ще намалеят катастрофите там.
  • 8 Някой

    3 0 Отговор

    До коментар #5 от "мнение":

    КАТ могат да намалят катастрофити, ако седят там където стават катастрофите. А не седят там където няма катастрофи, дори когато карат с 250 км/ч. И ако престанат да намаляват ограничение на скороста. Ограничения под 50км/ч са малоумие. Освен ако не е вътре в квартал, където ограничението трябва за е 30км/ч. От скорост 30км/ч на сухо се спира за половин метър. Ако има лед може и за 10 м да не спре колата, но това е частен случай. Може да има по-различни ограничения на скоросга при сняг и лед.
  • 9 ГЕРБ=ДПС=БСП

    6 0 Отговор

    До коментар #2 от "Миризлив пор":

    В КАТ и полицията проблема е по-различен, там началниците не си вършат работата. Но не ги уволняват защото са парашутисти на ГЕРБ, ДПС и БСП.

    Обзалагам се, ме ако бъдат пенсионирани завинаги работещите червени пенсионери началници в МВР, в държавата ни ще стане много по-добре.

    Единственият читав червен пенсионер е Бойко Рашков.
  • 10 Оператор на права лопата

    3 0 Отговор
    Че какво и е на Стара Загора.. От изброените области единствено там съм видял малко по-хубави пътища. Всичко останало е оставено на доизживяване, особено изброените в Северна България.
  • 11 Има проблем

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Миризлив пор":

    Проблема не е в контрола а в пътя който следва да е направен безопасен. Освен това това е пътя който свързва Северна България с Румъния и е натоварен Тук няма магистрала и има зимата мъгли. Като изчислят колко коли са преминали на броя на катастрофите може да се окаже че други отсечки са по опасни

    Коментиран от #15

  • 12 кат

    5 0 Отговор
    За 34 год. управление хайдутите не можаха да построят по една или само една лента Русе - Бяла и пак щеше да е по безопасно движението
  • 13 ЧОЧО

    4 0 Отговор
    Ние нямаме пътища,какво искаме.Пътищата са строени за четири тоните Газки и зилове а сега се движат четиридесет тони тирове.А претоварените колко са никой не ги знае.Инспекторите от ДАИ си обръщат гърба като минават камионите на определени фирми.
  • 14 Златна Добруджа

    0 0 Отговор
    А Перник и ТеХеран, къде са в класацията? Само пустиняците от северозапада са споменати.
  • 15 Миризлив пор

    3 0 Отговор

    До коментар #11 от "Има проблем":

    Проблема на безопасността на пътя не в това какъв е пътя а на идиотите по него! Много ясно, че ако в отсечка от 30 километра се пазят само 2 кръстовища и един храст с ограничения 60 а останалите 28 километра няма контрол е така! Всеки кара как си знае и това е резултатът.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Циник

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "станчо":

    Нищо ненужно няма в София-Бургас, но едното не пречи на другото. Проблемът е, че и новите магистрали са двулентови, например тая от Ботевград към Враца, която се строи в момента. Магистрали, по които се движат много камиони трябва да са трилентови.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове