Last news in Fakti

28 Март, 2024 08:40 2 597 9

Правят ОВОС на жп линията със Северна Македония

  • жп линия-
  • граница-
  • северна македония

Най-сериозен проблем според тях е отчуждаването на имотите - линията минава през плодородни земи и овощни масиви

Правят ОВОС на жп линията със Северна Македония - 1
Снимка: БГНЕС

За днес е насрочено да се направи Оценка за въздействието на околната среда (ОВОС) по проект за модернизация на жп линията Радомир-Кюстендил-Гюешево - границата със Северна Македония.

Възложител на проекта е Националната компания "Железопътна инфраструктура“, уточни БНР.

Линията е част от Коридор номер 8. Безвъзмездното съфинансиране на проекта е от Кохезионен фонд с над 19 милиарда лв.

Железопътната линия София - Перник - Радомир - Гюешево - граница със Северна Македония е с обща дължина 139 км. Проектната скорост варира от 70 до 100 км/ч, с някои ограничения от 40 до 75 км/ч.

В участъка ще има 12 моста с обща дължина 251 м и 6 прелеза.

Участъкът Радомир – Гюешево е с обща дължина 87.97 км., еднопътна, неелектрифицирана жп линия с междурелсие 1 435 mm.

Линията е разделена на два участъка. Кметове на села в Кюстендилско коментират, че вече са направени съответните геодезически проучвания по трасето.

Най-сериозен проблем според тях е отчуждаването на имотите - линията минава през плодородни земи и овощни масиви.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 факуса

    10 3 Отговор
    към тез не ни требе жп.линия, а стена
  • 2 ФХЙХЙ

    5 4 Отговор
    ВИЕ В СЕВЕРНА БЪЛГАРИЯ НЯМАТЕ ЛИНИЯ СЕВЕОИЗТОКА Е УНИЩОЖЕН...
  • 3 Язе

    12 0 Отговор
    Трасето до границата е готово от поне 70-80 години. За какво отчуждаване говорите? От Северномакедонска страна обаче трябва много да се работи.
  • 4 Перо

    8 0 Отговор
    От колко десетилетия се строи тази линия? Отчуждаването на земите трябва да става по закон и регулирано ценообразуване, а не според алчността и безумието на някои собственици!
  • 5 Перо

    8 1 Отговор
    РСМ не си мърда пръста и по-добре! По-полезно ще е да се направи берлинска стена със същата охрана! За последните 2-3 поколения там, имаме само бетонни глави!
  • 6 Kирил

    7 2 Отговор
    Никаква полза от нея.
    Трябва тунел при Шипка
  • 7 мамин селски инженер

    8 0 Отговор
    Трасето на коридор 8 трябваше да бъде по направлението Кюстендил - Дупница - Костенец. Нарочно го набутаха да заобикаля през Радомир с цел източване на еврофондовете.
  • 8 Никанор

    3 2 Отговор
    С мненията на Перо и Киро съм.
    По-добре е жп. свързаност при Благоевград или Петрич. При Благоевград е предварително проучвано трасе. По-добре е товарите да вървят по българската национална мрежа повече километри. Да остане съществуващото трасе Радомир-Кн-Гюешево. Да се средно и основно рахабилитира. Да се доушират оставащите тунели и трасето да се електрифицира. Нека поработи, да набере товари и тогава да се лудува. Тоя проект го тика среден ешалон в МТИТС, проектантската фирма за надзор, геодезия и ПУП-ове. След 12 години, най-рано, когато се завърши линията държавата ще налива пари в НКЖИ за поддръжка на една трудна в профил и съоръжения линия без практическо натоварване. Може би за някакви планове на НАТО би служила, но ще служи пак, ако се рехабилитира и електрифицира по съществуващи трасе и се изгради връзка, еднопътна и при Благоевград.
    Лошо е, че тези мнения никой не ги чете нито в МТИТС, нито в НКЖИ, а и дали всичко разбират . . .
  • 9 Никанор

    2 0 Отговор
    "Мамин селски" също е прав. В експертни съвети на ниво МТИТС се разглеждала и подобна свързност. За създаване на т.н. клетъчна ж.п. свързаност в страната, но . . . минало, бешело. Четете и препратете на някой депутат в транспортната комисия, пък и на Гвоздейков да попрочете какво се е случвало в министерството му. Там има един зам министър по ж.п. то, ама горкия стиска зъби иначе, ако го попитат това вярно, ли е, разумно ли е ще отговори.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове