Last news in Fakti

17 Септември, 2022 19:23 4 212 8

Пуснаха в действие ключово инфраструктурно съоръжение (СНИМКИ)

  • полша-
  • виленската коса-
  • инфраструктура-
  • съоръжение

Инвестицията във Виленската коса е на стойност 425 млн. USD

Пуснаха в действие ключово инфраструктурно съоръжение (СНИМКИ) - 1
Снимки: ЕРА/БГНЕС

Навигационният канал през Виленската коса беше тържествено открит в Полша. В събота първите кораби преминаха през него. Виленската коса е тясна ивица земя, която разделя Калининградския залив от Гданския залив. Дължината на шипа е 65 километра (35 от тях принадлежат на Руската федерация). В Полша тя е свързана със сушата, а в района на Калининград е отделена от сушата чрез плавателен пролив. От няколко години Полша строи плавателен канал с дължина повече от километър и дълбочина 5метра. Това ще позволи на кораби с газене до четири метра, дължина до 100 метра и ширина до 20 метра да влизат в пристанището на Елблонг.

В допълнение към канала със система от шлюзове и портали са изградени изкуствен остров с площ от почти 200 хектара и подвижни мостове. По последни данни стойността на строителството възлиза на почти два милиарда злоти (около 425 млн. USD).

Тържествената церемония по откриването на канала през Балтийската коса беше посветена на 83-ата годишнина от началото на Освободителната кампания на Червената армия - набор от политически и военни мерки на СССР за законно връщане на контрола над териториите на Западна Украйна и Западна Беларус.

На събитието присъства висшето ръководство на Полша, включително президентът Анджей Дуда и премиерът Матеуш Моравецки, председателят на управляващата партия "Право и справедливост" Ярослав Качински.

Започвайки изграждането на канала, полските власти обърнаха специално внимание на факта, че благодарение на него ще бъде възможно да се влезе в лагуната на Висла (Калининградския залив), заобикаляйки руските териториални води. Полските кораби ще имат свободен достъп до всички пристанища на лагуната Висла (Балтийско море) и до морското пристанище Елблонг. Досега корабите трябваше да влизат в лагуната на Висла и в пристанището Елблонг през териториалните води на Русия, като предварително уведомяват руските власти. В същото време Русия имаше право да забрани преминаването на кораби през своята морска територия.

Полският президент Анджей Дуда, говорейки на церемонията по откриването на канала, призна, че той има повече политическо, отколкото икономическо значение, тъй като през него могат да плават кораби с малко газене. „Тук не говорим за това дали най-големите кораби могат да плават тук. За да получим стоки от най-големите кораби, имаме други пристанища. За да натоварим най-големите кораби, имаме други места на брега на Полската република. Говорим за това, че и този път беше отворен символично, за да не се иска съгласието на държава, която не ни е приятелска“, каза той.

По-рано по това време изпълняващият длъжността губернатор на Калининградска област Антон Алиханов възложи на специално създадена работна група, включваща еколози, ихтиолози, океанолози, хидроинженери и други специалисти, да оцени екологичните рискове от изграждането на плавателен канал през Балтийската коса в Полша . По думите му руските еколози многократно са отправяли писмени искания до полската страна с молба за изясняване на ситуацията със строителството на плавателния канал, но дълго време не са получавали отговор от полските си колеги.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 8 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 нагледно

    4 7 Отговор
    какво значи да си купиш фабрика на 8 септември

    тия или неците или русите ,да не кажа и от двете страни ще ги почнат
  • 2 Урюрвкос

    8 5 Отговор
    4 метра газене е нищо, канала става за речен флот но не и морски

    Коментиран от #8

  • 3 Анализатор

    12 9 Отговор
    Браво на Полша!
    Русия трябва да се изолира, заобикаля и изключи от международните икономически и политически отношения!!!
    Скоро Калининград, отново ще се казва Кьонигсберг!

    Коментиран от #5

  • 4 Милен

    7 1 Отговор
    Ами могат хората строят.
  • 5 Проктолог

    2 4 Отговор

    До коментар #3 от "Анализатор":

    как си тази вечер?
  • 6 Патето Яки

    1 1 Отговор
    Дребна работа някаква си вада , а пък Кирчо и Кокорчо построиха водния канал под Шипка през който ще пътуват тирове с гей-термална енергия и зеленясъл водород.
  • 7 Ученият котка

    0 0 Отговор
    Този канал несъмнено ще улесни и ускори репарациите от Германия и Русия. Варшава празнува.
  • 8 генчо

    1 2 Отговор

    До коментар #2 от "Урюрвкос":

    викаш 100метра дълго но гази само 4 метра под водата нищо а и ще стърчи на метрън да водата то само за саловете на хъкълбери фин ще е направено